Mordante's Strictly Stereo

Gestart door Mordante, november 16, 2010, 11:23:09

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mordante

Zo even de OP updaten.

Mijn huidige set:
Luidsperkers: Masterr One (van Rick Paap)
Geïntegreerde versteker: Symphonic Line La Musica
DAC: Wadia 12
Phono amp: RCM Sensor Prelude
Loopwerk: CEC TL51x
Platenspeler: SAC Girati Grande
Arm: Dynavector 507mkII
Element: Dynavector Te Katora Rua
Voedingskabel DAC: NBS Monitor III
Voedingskabel loopwerk: NBS Dragonfly
Voedingskabel versterker: Shunyata Taipan Helix
Voedingskabel phono pre: Zu ?
Speakerkabel: AudioQuest Rocker 88
interlinks: Pink Faun 5th anniversary (twee paar)
Laptop met Foobar2000
NAS: Synology 214 met CD naar FLAC geripped mbv dBpoweramp
USB/spdif convertor: M2tech hiface BNC
BNC kabel: een pro audio merk
USB power supply: Schiit Wyrd
USB kabel: Schiit PYST




Appartuur welke ik voorheen heb gebruikt:
Speakers: Driade 75/B, Studio de Schop climax, Impulse Aria SE
Versterkers: Protom AM-455 pro, Roter RB-1070, RC-990bx of 972 (weet het niet meer)
CD speler, Yamaha CDX 496, CEC CD-2100, Marantz CD-94mkII
platenspelers: Rega P25, VPI Scout
element: MC2 (merk weet ik niet meer), Lyra Dorian
Kabels: Cardas en NBS

roland p

Mooie set!
Wat voor speakers zijn het en wat is er mis mee? :)
JVC DLA-HD350 - Tag Mclaren AV32R DP 100x5r - Polkaudio®

Mordante

Citaat van: roland p op november 16, 2010, 11:31:08
Mooie set!
Wat voor speakers zijn het en wat is er mis mee? :)

Het zijn Impulse Aria SE speakers. Ik zou graag speakers hebben die een beter hoog en laag hebben. Ik denk dat mijn huidige set meer kan laten horen dan mijn speakers kunnen. Ik heb geluistered naar Tannoy DC8T, dit was niks, Usher mini dancer 2 was niet slecht maar maar niet wat ik zoek, Totem Mani-2 dit klonk erg fijn. Maar de zoektocht is nog niet afgelopen ik ben wel naar 2de hands speakers aan het kijken.

koosnaampje-audiofiel

Wat me opviel is dat de bovenkant van de LS fraai is afgewerkt.
Mooie set.
Klipsch, Denon.

yorkie13

#4
mooie set en lekker veel ruimte om de luidsprekers.
Wellicht eens naar de diverse modellen van Audio Physic gaan luisteren.

bv de Virgo V

S@m

Leuke set, maar zitten die knoppen op de versterker nou echt zo vreemd...?


S@m

Ja dus ...

yorkie13


Mordante

Citaat van: S@m op november 16, 2010, 15:46:45
Ja dus ...

Wel knap dat je weet welke versterker ik heb staan aan het plaatje. Zoveel mensen zullen deze niet hebben staan in Nederland.

yorkie13


chansig

Waarom zo extreem ingedraaid ?

Blijft een mooie set om te zien.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Mordante

Citaat van: chansig op november 17, 2010, 10:35:30
Waarom zo extreem ingedraaid ?

Blijft een mooie set om te zien.

Gr Hans

Ik vind deze speajer het beste klinken (in mijn huiskamer, ergens anders kan het anders zijn) als de tweeters min of meer gericht zijn op de luisterplek. Vind het moeilijk uit te leggen waarom, maar ik heb het idee dat het dan wat levendiger klinkt.

chansig

Dan is het toch goed..Ik heb altijd het idee dat je dan gaat inleveren op spreiding of beter gezegd: breedte van het beeld.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Kwabbernoot

Blijft inderdaad een fraaie set om te zien. Alhoewel ik deze foto al vaker had gezien was het mij nog niet opgevallen dat die knoppen van de versterker zo vreemd zijn geplaatst. Apart. Zo'n CEC loopwerk/cd-speler blijft ook erg fraai om te zien.

Groeten...

Mordante

Citaat van: RA SUBS op november 16, 2010, 13:46:20
mooie set en lekker veel ruimte om de luidsprekers.
Wellicht eens naar de diverse modellen van Audio Physic gaan luisteren.

bv de Virgo V

Ik ben zelf niet helemaal overtuigd van het idee van een woofer aan de zijkant. Ik zie een woofer het liefst aan de voor of achterkant. Luisteren lijkt mij zeker leuk maar waarschijnlijk ga ik opzoek naar een 2de hands set, dan vind ik het niet helemaal eerlijk om in een winkel uitgebreid te gaan luisteren nara nieuwe speakers.

vanzomereng

Citaat van: Mordante op november 19, 2010, 11:42:26
Ik ben zelf niet helemaal overtuigd van het idee van een woofer aan de zijkant. Ik zie een woofer het liefst aan de voor of achterkant. Luisteren lijkt mij zeker leuk maar waarschijnlijk ga ik opzoek naar een 2de hands set, dan vind ik het niet helemaal eerlijk om in een winkel uitgebreid te gaan luisteren nara nieuwe speakers.

Dalicon Helicon 400  :wub:
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

chansig

Op het hififorum is er iemand die zijn speakers wilt ruilen: Hyperion. Wel lelijk zwart..maar wie weet is het iets voor je.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Mordante

Citaat van: VANZOMERENG op november 19, 2010, 17:41:12
Dalicon Helicon 400  :wub:

De helicon MkI is een goede speaker, de MkII schijnt minder en duurder te zijn.

Mordante

Citaat van: chansig op november 19, 2010, 17:47:54
Op het hififorum is er iemand die zijn speakers wilt ruilen: Hyperion. Wel lelijk zwart..maar wie weet is het iets voor je.

Gr Hans

Strak in de zwarte lak hoeft niet lelijk te zijn. Alleen iets goed zwart (of een andere kleur) spuiten is nog best lastig. Ik vind Hyperion wel mooie modellen hebben maar deze niet.

yorkie13

Hoor ik hier nog niemand Usher roepen ? 8)

Mordante

Citaat van: RA SUBS op november 22, 2010, 10:26:26
Hoor ik hier nog niemand Usher roepen ? 8)

Usher dancer 2 vond ik tegenvallen.

Mordante

Binnenkort staan misschien deze bij mij te spelen. Maar wel eerst luisteren voordat ik ze koop. Echter ik was behoorlijk onder de indruk van andere Master speakers en hoop dat wat ik toen hoorde nu ook weer hoor.


Nahpets



Citaat van: Mordante op maart  1, 2011, 15:49:02
Binnenkort staan misschien deze bij mij te spelen. Maar wel eerst luisteren voordat ik ze koop. Echter ik was behoorlijk onder de indruk van andere Master speakers en hoop dat wat ik toen hoorde nu ook weer hoor.



Een paar jaar geleden hebben we bij Hobo in Den Bosch een sessie gedaan met draaitafels. Jij had toen volgens mij een Rega P25 meegenomen. Die dag hebben we ook op Master luidsprekers geluisterd, ik vond dat zeker geen straf.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Denon Focal

Citaat van: Mordante op maart  1, 2011, 15:49:02
Binnenkort staan misschien deze bij mij te spelen. Maar wel eerst luisteren voordat ik ze koop. Echter ik was behoorlijk onder de indruk van andere Master speakers en hoop dat wat ik toen hoorde nu ook weer hoor.



Zien er mooi uit heb ze nog nooit gehoord. Waar verkopen ze deze speakers?
Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

Mordante

#24
Citaat van: Denon Focal op maart  1, 2011, 20:48:26
Zien er mooi uit heb ze nog nooit gehoord. Waar verkopen ze deze speakers?

*** link verwijderd naar niet forum sponsor *** Onder onze sponsoren wordt dit product ook verkocht.