Sanders dedicated stereoset.

Started by Xander32, May 17, 2010, 18:34:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

JeroenGRT

Je kunt het ook laten doen maar dan is de prijs natuurlijk hger.
Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Denon AVC-X3700H, Klipsch RP260F, Klipsch RP450C, Klipsch RP240S, Klipsch RP500 SA, Klipsch RP140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

Former member 78


Xander32

Heren, dank u voor de suggesties :thumbs-up:.

Echter gaat mijn voorkeur uit naar bewezen, steeds verder geëvolueerde techniek, welke door de wat meer bekende merken wordt aangeboden in verschillende prijsklassen ...
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Quote from: Eddye on December 30, 2012, 15:36:17
Niet echt de mooiste speakers.... Moeten wel dondersgoed klinken.
Misschien bij Klankbeeld in Wageningen, volgens mij verkopen die Tannoy
Begin 2013 ga ik in Wageningen luisteren naar Tannoy Glenair (10"), Precision 6.4 en Sandrigham. Ben benieuwd.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Eddye

Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Xander32

#205
Quote from: Xander32 on December 31, 2012, 16:08:57
Begin 2013 ga ik in Wageningen luisteren naar Tannoy Glenair (10"), Precision 6.4 en Sandrigham. Ben benieuwd.
Concrete afspraak gemaakt; de 11e ga ik luisteren naar bovenstaande Tannoys.
De 19e ben ik welkom bij Vanzomereng om daar te genieten van zijn SF Liuto's.

Nu nog op zoek naar een adres hier in de omgeving, waar de new Dynaudio Focus te beluisteren valt. Eventueel ook naar de Adam Pencil mk III.

Als ik die allen heb beluisterd ga ik indien nodig nog op zoek naar meer alternatieve(n) (zuilspeakers).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

frank2

Een setje MD2? van Usher?

Wel mooi dat je precies merken opnoemt die allen rustiger zijn of donkerder.
Succes met je (leuke) zoektocht.....
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Xander32

Quote from: frank2 on January  6, 2013, 11:54:54
Een setje MD2? van Usher?

Wel mooi dat je precies merken opnoemt die allen rustiger zijn of donkerder.
Succes met je (leuke) zoektocht.....
... Die zijn te fors voor in mijn ruimte en, niet geheel onbelangrijk, vallen buiten mijn budget.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

YamahaRXV

#208
 :(
Quote from: Xander32 on December 30, 2012, 19:29:55
Voorts ook nog een tip gekregen betreft Adam (Pencil MK III). Maar die heb ik echt nog nooit gezien/gehoord ...

@Robert   Als je ze wilt zien en horen laat je het maar even weten  ;)
Je bent welkom hoor.

Als ik mij niet vergis is Triple M ook dealer van Adam  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Sailor Jan

Ga je ook niet luisteren naar Phonar speakers op Luxman/Marantz set?
Wees lief voor jezelf

Xander32

Quote from: Sailor Jan on January  6, 2013, 14:04:47
Ga je ook niet luisteren naar Phonar speakers op Luxman/Marantz set?

:)

... als dat de set van "W" is dan idd. en volgens mij tref ik jou daar volgend weekend dan ook ;).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

YamahaRXV

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Sailor Jan

Quote from: Xander32 on January  6, 2013, 14:15:48
:)

... als dat de set van "W" is dan idd. en volgens mij tref ik jou daar volgend weekend dan ook ;).

Jep!
Wees lief voor jezelf

vanzomereng

#213
Quote from: Xander32 on January  6, 2013, 11:52:30
Concrete afspraak gemaakt; de 11e ga ik luisteren naar bovenstaande Tannoys.
De 19e ben ik welkom bij Vanzomereng om daar te genieten van zijn SF Liuto's.

Nu nog op zoek naar een adres hier in de omgeving, waar de new Dynaudio Focus te beluisteren valt. Eventueel ook naar de Adam Pencil mk III.
Als je SF Liuto,s heb gehoord, ga je echt niet meer zoeken naar betere alternatieven, die zijn er niet  :D
Alleen zie ik, dat de SF-Liuto,s niet meer in het programma zitten  >:(   maar zijn waarschijnlijk nog wel hier en
daar verkrijgbaar.   Ik meen ze al ergens gezien te hebben voor 3.000 euro (nieuw of demo ?)

Alternatief is de opvolger ;  "Sonus Venere 3.0"  (die moet nog verschijnen)

Wel al de Venere 2.5 hier in de Hifi-winkel in Beek gehoord en gezien, ongetwijfeld de hoogste WAF-factor in deze prijsklasse
en zeer goede prijskwaliteitsverhouding maar als "nieuwe staanders" jouw monitoren en subs moeten vervangen,
schiet je niet veel op met de Venere 2.5 en m.b.t. de Venere 3.0 die ca. 3.500 moet kosten, is het nog de vraag
of deze makkelijk te plaatsen is  (net zoals de Liuto's)

De Dynaudio Focus 260 is zondermeer  de moeite v/h beluisteren waard en als ik de duitse test Audio moet geloven,
levert deze de minste risico,s op qua plaatsingen in je ruimte  (zie plaatsingadvies / "bestenliste")

Xander32,  ik neem aan, dat het hier voornamelijk om een sidegrade gaat om gewoon eens wat anders te willen
en vooral om minder componenten te hebben (clean, simpel en mean) en je subs dan de deur uit kunnen  :butbut:

Ik zelf vind deze wat grotere monitoren dan ook wel interessant om eens te beluisteren en hebben wellicht
voldoende fundament om zonder sub gebruikt te worden

XTZ Divine 100.33 (Dimensions: 270 x 600 x 400 mm W x H x D )

Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Maximus_Aurelius

Quote from: VANZOMERENG on January  6, 2013, 16:40:21
Als je SF Liuto,s heb gehoord, ga je echt niet meer zoeken naar betere alternatieven, die zijn er niet  :D
Alleen zie ik, dat de SF-Liuto,s niet meer in het programma zitten  >:(   

Waar zie jij dat staan, of lees je het ergens?
Ik zie ze gewoon op sonusfaber homepage staan ook bij vele importeurs o.a. de Duitse staan de Liuto's nog tussen assortiment.
Ik meen me ook te herinneren dat de Venere serie gewoon tussen de toys en Liuto kwamen als uitbreiding van de collectie en niet ter vervanging van. ;).
Ben benieuwd want als de Liuto in zo'n korte tijd al uit de product linie gaan is wel erg jammer.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Xander32

Dank voor de uitgebreide reply GJ.

De uitkomst van mijn komende "zoektocht" dient wel een verbetering op te leveren, anders hou ik het bij de Ushers plus Velo's! Dat een paartje zuilspeakers voorts rustiger oogt dan monitoren op stands en twee subwoofers is een mooie bijeenkomst, maar geen reden om afstand van de Ushers te doen.

Betreft de Venere; een kennis was idd. ook behoorlijk onder de indruk van de 2.5.
Het verdwijnen van de Liuto uit het programma en de komst van diens opvolger (?) in de vorm van de Venere 3.0 is nieuw voor mij - dank voor die info :thumbs-up:.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

vanzomereng

Quote from: Maximus_Aurelius on January  6, 2013, 16:58:47
Waar zie jij dat staan, of lees je het ergens?
Ik zie ze gewoon op sonusfaber homepage staan ook bij vele importeurs o.a. de Duitse staan de Liuto's nog tussen assortiment.
Ik meen me ook te herinneren dat de Venere serie gewoon tussen de toys en Liuto kwamen als uitbreiding van de collectie en niet ter vervanging van. ;).
Ben benieuwd want als de Liuto in zo'n korte tijd al uit de product linie gaan is wel erg jammer.
Wellicht en hopelijk heb je gelijk  ;D

Mischien ben ik op het dwaalspoor gekomen door onderstaande link http://www.sonusfaber.com/
op de eerste site staat de collectie vermeld zonder de "Liuto-serie" afgebeeld, je moet dan wat doorklikken
om uiteindelijk op de "Liuto-serie" te stuiten.....

Blijven vreemde knakkers die Italianen   :hehe:
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Xander32

.. er dan toch maar vanuit gaan dat de Liuto's nog ff blijven.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

#218
... Dubbeling ...  :blink:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

#219
Quote from: Xander32 on January  6, 2013, 11:52:30
Concrete afspraak gemaakt; de 11e ga ik luisteren naar bovenstaande Tannoys.
De 19e ben ik welkom bij Vanzomereng om daar te genieten van zijn SF Liuto's.

Nu nog op zoek naar een adres hier in de omgeving, waar de new Dynaudio Focus te beluisteren valt. Eventueel ook naar de Adam Pencil mk III.

Als ik die allen heb beluisterd ga ik indien nodig nog op zoek naar meer alternatieve(n) (zuilspeakers).
... Vanmorgen / vanmiddag heb ik dus (zo'n kleine drie uur) geluisterd bij Klankbeeld, naar drie verschillende Tannoy speakers. En om maar direct een soort van uitkomst te geven; de Glenair 10" heeft een diepe indruk achter gelaten!

Toch maar ff bij het begin beginnen; deze winkel was nieuw voor mij. Het betreft een relatief klein winkelpand met twee etages, waarvan op de tweede een dedicated luisterruimte is opgenomen. Het geheel oogt netjes, verzorgd en mijn ontvangst was hartelijk.

Ik werd naar de luisterruimte gedirigeerd, welke maar miniem akoestisch is aangepakt, alwaar een Exposure combi van cdp en geintegreerde stonden te spelen op een paar Tannoy Precision 6.4. Deze set klonk vooral neutraal, daar was rust, maar om maar gelijk duidelijk te zijn; voor mij teveel rust. De muziek bleef voor een deel rondom / aan de speakers hangen ik miste een bepaalde drive, eenbepaalde betrokkenheid ... Die gaan zeer zeker geen verbetering op mijn combi van Usher & Velo geven.

Hiernaar waren twee geweldenaars aan de beurt; de Glenairs met 10" DC drivers. Ze zijn groot, optisch behoorlijk aanwezig maar desondanks wel een chique verschijning. Diens prestaties; groots, gemakkelijk, vloeiend en nergens iets dat stoorde, nergens ! Alles leek te kloppen ... Ik heb echt met volle teugen genoten van deze speakers, nou nee, genoten van wat een muziek deze maken! Tempting. Echter is daar toch ook een "maar" - ik krijg dit thuis niet door de welstandscommissie ...

Daarna waren er de Sandrighams die hun kunnen mochten laten horen; ook deze presteerden een pak beter dan de Precision dan wel voldeden veel meer aan mijn smaak. Zij hebben een met de Glenair vergelijkbaar karakteristiek, klinken echter duidelijk donkerder (warmer, smeuiger).Echter viel al snel op dat de bass veel minder strak en droog was, zelfs naar dreunen neigde ... Waarschijnlijk door een veel minder stevige kast dan die van de Glenair. Desalniettemin een aangename speaker maar niet voor mij.


Hoe nu verder?

Precies zoals ik in de planning had; volgende week ga ik nog naar een paar prachtige (?) Sonus Faber Liuto's luisteren en ik ga zeer zeker ook nog naar de Dynaudio Focus 260/340 luisteren. En als daar nog andere tips zijn aangaande te beluisteren speakers hou ik mij warm aanbevolen.

Indien na die sessies de Glenairs nog ergens in mijn achterhoofd aan het knagen zijn, wil ik mijn leven wel op het spel zetten door hare maje mee te nemen naar Wageningen, naar Klankbeeld om ze samen te gaan aanschouwen ... Maar ik vrees met grote vreze ...
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Bas Akkerman

Mooie zoektocht! Hopelijk raakt Hare Maje ook enorm onder de indruk van hetgeen je hebt gehoord én passen de Glenairs ook echt in je woonkamer wat geluidsweergave betreft. Maar eerst verder luisteren dus...
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Pinohelmond

Onderschat de vrouwen niet, wellicht valt het mee... En anders beloof haar een nieuw paar laarzen of wat en dan komt het vast goed..  :laugh:
Boston Acoustics VS336 (4x) - Boston Acoustics VS325C - BK XXLS 400FF - Marantz SR7005 - Creek Destiny - Oppo BDP 83 SE - Squeezebox Touch - Dune HD Smart D1 - Philips 55PFL8008K - Xbox 360 Slim - Harmony One - Canare 4S11 - W&M

Pino's Room

Xander32

O, ik vergeet weer wat; de Adam Pencil mk III staat ook nog op mijn lijstje !!!
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Eddye

Leuk dat je daar zo goed geholpen bent. Ik heb daar m'n speakerstands en TV-meubel gekocht en ook heel fijn geholpen.
Misschien helpt een "Blind test"? Je beter helft een blinddoek omdoen en dan laten luisteren...
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

frank2

#224
Quote from: Pinohelmond on January 11, 2013, 16:58:48
Onderschat de vrouwen niet, wellicht valt het mee... En anders beloof haar een nieuw paar laarzen of wat en dan komt het vast goed..  :laugh:

Klopt helpt bij mijn vrouw altijd.

Maar eerlijk is eerlijk die dingen zien er niet uit !! Foei lelijk design. Usher doet dat beter, net zoals vele anderen
De TD versie van Tannoy is wel mooi, de TD 8 of 10 zijn erg mooi.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren