wiimote, pc-programma en normale LCD = 3D TV ?

Started by flash1982, April 16, 2010, 22:01:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

flash1982


Meningen?

ziet dr zeer vet uit!...  toch knap dat die dat ff zo inelkaar draaid

blijkbaar werkt die inmiddels bij micro$oft aan project Natal

http://www.youtube.com/watch?v=Jd3-eiid-Uw&feature=player_embedded#!

aMUSEd

Ken 'm, oud filmpje.. wel erg gaaf.
3D toevoegen aan 2d-films werkt niet op deze manier lijkt me.

MaxxMark

Is al een bijzonder oud filmpje :)

Ik heb een tijdje terug een Wii geleend van een vriend van me, alleen hier voor! Heb het op mn monitor en op mn rs-10 getest.

Het effect is toch niet zoals het filmpje doet vermoeden. Eigenlijk verre daarvan!

De tracking is te langzaam om het echt smooth te laten gaan. En dat terwijl er toch een QuadCore achter zat om het te berekenen :)

Het idee is super! Maar het werkt gewoon weg nog niet lekker :(
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

MaxxMark

Quote from: aMUSEd on April 16, 2010, 22:15:36
3D toevoegen aan 2d-films werkt niet op deze manier lijkt me.

Nee dit is een van de andere manier waarop de mens "3d" waarneemt. Als ik het goed zeg is dit "motion parallax".

Waarneming van diepte doordat objecten die dichterbijstaan sneller bewegen dan objecten die verder weg staan

3d in films is stereoscopic (door de offset van de 2 ogen zijn 2 nemene je hersenen iets andere beelden weer. Door dit samen te voegen krijg zie je diepte).
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

aMUSEd

Quote from: MaxxMark on April 16, 2010, 22:15:47
Ik heb een tijdje terug een Wii geleend van een vriend van me, alleen hier voor! Heb het op mn monitor en op mn rs-10 getest.

Het effect is toch niet zoals het filmpje doet vermoeden. Eigenlijk verre daarvan!
Leuk dat je het getest hebt. Ging het om hetzelfde beeld (ruimte met schijven)?

Quote from: MaxxMark on April 16, 2010, 22:23:04
Waarneming van diepte doordat objecten die dichterbijstaan sneller bewegen dan objecten die verder weg staan
Dit is bij normale film ook.
Grappig om te zien (in het filmpje) is dat een statisch kijkpositie ook het 3d effect laat zien terwijl de brildrager beweegt.

MaxxMark

Quote from: aMUSEd on April 16, 2010, 23:00:47
Leuk dat je het getest hebt. Ging het dezelfde beeld (ruimte met schijven)?
Dit is bij normale film ook.
Grappig om te zien (in het filmpje) is dat een statisch kijkpositie ook het 3d effect laat zien terwijl de brildrager beweegt.

Ja, het was dezelfde applicatie als die van hem. Ik was totaal niet onder de indruk.

De reden dat het in het filmpje 3d lijkt is vanwege het feit dat het filmpje zelf natuurlijk ook gewoon 2d is. Je hebt totaal geen  cues of iets diepte heeft of niet en door de motion parallax krijg je een cue dat iets dan diepte zou moeten hebben ten opzichte van de 2d camera waar het mee opgenomen is, en daardoor heb je in dit filmpje het gevoel dat het beeld daadwerkelijk 3d is.

Ik hoopte echt heel erg dat het goed zou werken! Maar het viel ontzettend tegen. Ik denk dat mijn stereoscopisch zicht gewoon zwaarder weegt in mijn diepte beeld :)
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com