Wie van dit forum speelt er allemaal met een XXLS 400 subwoofer

Started by B., April 6, 2010, 22:19:15

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

treky22

Misschien dat iemand anders het wel weet: verschil tussen een FF en DF.
En waarom voor de ene kiezen ?
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

Witalik

Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

zoldar

Die vann mij bromt af en toevuit de ringkern trafo. Iemand een fix tip?
Geluid: Klipsch RP-280F | BK XXLS400FF  //  Beeld: Optoma UHD65 en Philips 55pus8601  //  Versterking: Pioneer SC-LX501
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M  //  Digitaal: Sony Viao met Jriver | Mytek Digital Stereo192-DSD DAC
Kabels: DIY Chord | Belden | IeGo | Furutech

OMD

Quote from: Witalik on December  7, 2014, 10:39:39
Misschien heel gek  maar zet je x-over van de fronts eens op 80 en de sub op 100 Hz ? Om te kijken of er iets veranderd ? Brom klink sowieso niet helemaal fris. Is die op low level aangesloten ? Misschien eens kijken als je hem met high level aansluit ?


Beetje late reactie. Beetje ellende op het pad gehad van het weekend.

Hij staat low level aangesloten. High level moet ik nog proberen.
Het is wanneer ik hem harder zet vervormd het geluid ontzettend. Als ik filter op IN zet dan wordt het minder.

Ligt denk ik niet aan de sub. Ik ga is spelen met de plek van de sub. Wellicht vraag ik teveel voor 45m2 en dat ik ook nog is op een cold spot zit. Ik zal weer even posten met mn bevindingen.

Witalik

Mijn woonkamer is 45m² + en ik heb geen problemen met vervormen of een irritante brom op hoog volume. Op de plek in het huis waar de bass het hardst is het wel dag en nacht verschil dan is het echt serieus laag. ( Ja gepoort is altijd beter en gaat veel harder maar dit is het BK XXLS 400 topic  :P )

Als het filter op in staat gebruikt de sub denk ik niet de x-over van de receiver (bron) maar die op de sub zelf. Misschien zit er dan iets niet lekker in de sub kabel ?

Hij 'hoort' volgens mij op filter Out LFE te staan en dan Frequency op 120Hz (max) zodat je receiver alles regelt. ik denk dat als je hem op high level aansluit om te testen misschhien die brom weg is ? Om die low level kabel uit te sluiten ?
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

OMD

Quote from: Witalik on December  8, 2014, 21:55:11
Mijn woonkamer is 45m² + en ik heb geen problemen met vervormen of een irritante brom op hoog volume. Op de plek in het huis waar de bass het hardst is het wel dag en nacht verschil dan is het echt serieus laag. ( Ja gepoort is altijd beter en gaat veel harder maar dit is het BK XXLS 400 topic  :P )

Als het filter op in staat gebruikt de sub denk ik niet de x-over van de receiver (bron) maar die op de sub zelf. Misschien zit er dan iets niet lekker in de sub kabel ?

Hij 'hoort' volgens mij op filter Out LFE te staan en dan Frequency op 120Hz (max) zodat je receiver alles regelt. ik denk dat als je hem op high level aansluit om te testen misschhien die brom weg is ? Om die low level kabel uit te sluiten ?

Filter out LFE heeft de frequency knop geen invloed meer. Kan je high level aansluiten als je bi-amp aa hebt staan op de Onkyo? Weet je dat toevallig? Heb al meerdere sub kabels geprobeerd, dat is in ieder geval het probleem niet.

OMD

Eigen vraag beantwoorden  :)

Bi amp maakt niet uit natuurlijk   :ph34r:

Op high level heeft ie nergens last van. De onkyo ligt dus dwars. Wat zou dat da weer kunnen zijn?

Witalik

Staat die niet misschien LFE +10 db te pushen waardoor de over ze nek gaat ?
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

OMD

Quote from: Witalik on December  8, 2014, 22:18:17
Staat die niet misschien LFE +10 db te pushen waardoor de over ze nek gaat ?

Niet dat ik zie. Ik heb hem nu op -6.0db gezet maar dat maakt geen verschil. Weet niet waarom die amp zo raar doet met de LFE  :unhappy:

Ga morgen overdag maar is alles resetten naar fabrieksinstellingen en dan weer is opnieuw kijken.

OMD

Ik geef de moed op  :nopompom:

Krijg het niet goed. Alles onder 40hz gaat ie compleet over z'n nek als die op filter out staat. De onkyo stuurt gewoon een overstuurd signaal naar de sub.

Op high level heb ik nergens last van. Als ik de sub opendraai dan staat vrolijk mn interieur te dansen zonder enige vervorming. Ook het filter laat zicht gewoon prima besturen.  Conclusie is dat mijn versterker er geen fluit van snapt.

Ik geloof het wel, van mij mag de sub het veld weer ruimen.

yorkie13


OMD

Quote from: RA SUBS on December 10, 2014, 17:26:29
Zet als test Audyssey Eq eens uit , kan het zijn.

Als ik Audyssey uitschakel dan is het probleem zo goed als weg.
Het lijkt wel of audyssey onder de 45hz op +max db gooit waardoor de sub compleet overstuurt.

Hoe zou dit kunnen?

Staaled

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

OMD

Quote from: Staaled on December 10, 2014, 19:16:21
Staat dynamic EQ aan ?

Nee, die staat uit. De onkyo heeft een naar bij effectje van de dynamic eq.
Alle opties staan uit behalve audyssey.

Het is ook jammer dat je niets kan met deze amp. Na de calibratie kan je de gegevens niet zien.
Je kan dan ook manueel de equalizer niet meer aanpassen. Dat kon vroeger bij mijn av7005 van marantz wel.

zoldar

Geluid: Klipsch RP-280F | BK XXLS400FF  //  Beeld: Optoma UHD65 en Philips 55pus8601  //  Versterking: Pioneer SC-LX501
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M  //  Digitaal: Sony Viao met Jriver | Mytek Digital Stereo192-DSD DAC
Kabels: DIY Chord | Belden | IeGo | Furutech

OMD

Quote from: zoldar on December 10, 2014, 20:36:30
Heb je met een mic standaart gecalibreerd?

Ik gebruik een speakerstand, maakt dit zoveel uit?

fluissie

Quote from: OMD on December 10, 2014, 19:40:41
Nee, die staat uit. De onkyo heeft een naar bij effectje van de dynamic eq.
Alle opties staan uit behalve audyssey.

Het is ook jammer dat je niets kan met deze amp. Na de calibratie kan je de gegevens niet zien.
Je kan dan ook manueel de equalizer niet meer aanpassen. Dat kon vroeger bij mijn av7005 van marantz wel.

Niks kan zien op deze amp :eh:????

Heb de 818 ook gehad en het menu/instelmogelijkheden was toch echt uitgebreider en fijner dan de daarna gekomen en weer vertrokken sr7008.

Je kunt gewoon je instellingen checken na audessy gedraaid te hebben.....

En wat betreft je probleem: ralf en staaled zitten toch aardig in de buurt,klinkt als een audessy meet/corrigeer probleem.

Suc6

OMD

Quote from: fluissie on December 12, 2014, 23:37:07
Niks kan zien op deze amp :eh:????

Heb de 818 ook gehad en het menu/instelmogelijkheden was toch echt uitgebreider en fijner dan de daarna gekomen en weer vertrokken sr7008.

Je kunt gewoon je instellingen checken na audessy gedraaid te hebben.....

En wat betreft je probleem: ralf en staaled zitten toch aardig in de buurt,klinkt als een audessy meet/corrigeer probleem.

Suc6

Het is waarschijnlijk ook een corrigeer probleem. Ik kan echter niet de audessey settings vinden na de meting. De equalizer staat op off en kan je alleen op manual zetten waardoor audessey vervalt.
Ik heb ook op youtube even zitten kijken maar daar kunnen ze ook geen menu in.

Bij mijn oude marantz en yamaha zag ik settings en kon deze handmatig tweaken. Ik kan uiteraard de optie over het hoofd zien maar ik heb nou 100x het menu doorgespit  ;D

Staaled

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

zoldar

Quote from: OMD on December 12, 2014, 22:09:17
Ik gebruik een speakerstand, maakt dit zoveel uit?

Bij mij wel. Ik heb pas met een mic standaart echt goede resultaten behaald in surround  en stereo.
Geluid: Klipsch RP-280F | BK XXLS400FF  //  Beeld: Optoma UHD65 en Philips 55pus8601  //  Versterking: Pioneer SC-LX501
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M  //  Digitaal: Sony Viao met Jriver | Mytek Digital Stereo192-DSD DAC
Kabels: DIY Chord | Belden | IeGo | Furutech

OMD

Misschien een domme vraag.

Voordat audessey begint vraagt hij de sub af te stemmen op 75db.
Ik zet de microfoon op de luisterplek, is dit wel correct?

De volgende stap vraagt de amp namelijk om de Mic in het midden van het luistergebied te plaatsten. Ik kandit eigenlijk niet zo 123 vinden op het net of de gebruikershandleiding.

schoonebeker

Nee je moet voordat je begint met meten de microfoon in het midden op oorhoogte opstellen ,en dan op ie 75 db afstellen.daarna de microfoon op luisterplek 1 ,2,3,enz . :D
Lg 72lmv 650◆onkyo tx rz 1100◆onkyo bd sp809◆onkyo c7030◆yaqin mc 100 b ◆dudokus◆ vifa basis 2.0 ◆magnat 677◆ magnat 67◆triple bk monolith plus ◆

schoonebeker

Plus nog een tip ,pak alle meetpunten niet halverwege kappen .als je alle luisterplekken pakt dan is het eindresultaat beter :popcorn:.
Lg 72lmv 650◆onkyo tx rz 1100◆onkyo bd sp809◆onkyo c7030◆yaqin mc 100 b ◆dudokus◆ vifa basis 2.0 ◆magnat 677◆ magnat 67◆triple bk monolith plus ◆

erres45

Hallo BKxxls400 vrienden,

Hierbij even een onderwerp dat maar zijdelings te maken heeft met de BK400.
Eind vorig jaar op zoek gegaan voor een nieuwe surround receiver.
Hier op de site het merendeel Onkyo bezitters.
Thuis op proef gehad Onkyo, Sony ES en Pioneer van ongeveer 1000 euro.
Als laatste op aandringen van de verkoper een NAD T748 van 700 euro wat ik aanvankelijk niet zag zitten vanwege schijnbaar laag vermogen en geen internet/wifi opties
Wat een openbaring in mijn kamer met mijn 5.1 speakerbezetting (5x B&W VM1 + BKxxls400 met antimode 8033).
Open, transparant geluid ook op laag volume, zeer goede stereo weergave en met genoeg power ondanks het schijnbare lage vermogen
Dit alles vond ik bij de andere receivers in mindere mate aanwezig.
Goede niet te veel DSP instellingen met 5 direct op de AB te kiezen voorinstellingen.
Ik ben er zeer content mee en zie op internet min of meer dezelfde ervaringen.
NAD T748-Sony SLV70-BK XXLS 400-5xB&W VM1-Antimode 8033B

yorkie13

Het blijft een hele fijne subwoofer voor het geld.

Ik ga dan ook een 2de xxls400 halen komende woensdag.

In de uitvoering walnoot fineer.
Deze uitvoering kost bij de huidige koers al snel 688 euro .