Wie van dit forum speelt er allemaal met een XXLS 400 subwoofer

Started by B., April 6, 2010, 22:19:15

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

HenkJan

@Frankp, wil je mij ook in het lijstje opnemen? Ik ben ook in het bezit van XXLS 400 (de DF versie).
Moet hem nog eens goed afstellen, heb al een beetje zitten spelen met de draaiknopjes achterop maar nog niet goed genoeg in verdiept. Hij is aangesloten op de low-level ingang. Ik vind het een fantastische subwoofer. Alleen soms heb ik het idee dat hij een beetje 'te' zwaar geluid produceert.
De sub draait in combinatie met 2x Dali Zensor 7 (front), een Dali Vokal en 2x Dali Zensor 1 (rear).


Niels de Boer

Ik hoop binnenkort ook te gaan genieten van zo'n mooi exemplaar. Op korte termijn maar eens een afspraak maken om te gaan luisteren. Eens uitvinden of het een ff of een df moet worden. Daar ben ik nog niet over uit.

Niels de Boer

@Binnetie:

Kan je nog iets meer vertellen over je ervaring met de sub icm de Zensor 7? Ik heb ook een setje 7's en wil hier ook graag een BK bij gaan zetten.

HenkJan

Mijn ervaringen zijn erg goed.
Ik heb in mijn vorige woning de set enigszins laten afstellen omdat ik een trap in de woonkamer had en daar ging veel geluid naar toe. Nu heb ik alles zo neergezet in mijn huidige woning. De BK staat nu in een hoek en dat geeft het effect een extra boost denk ik. Aan de andere kant van mijn opstelling neerzetten geeft denk ik teveel onrust in het geluid (versmald deel van mijn woning).

Zie:


De bank is inmiddels een U-bank geworden en de TV is van 40 naar 44 inch gegaan...
Ik weet niet waar je woont, maar je bent van harte uitgenodigd om eens te komen luisteren, heb genoeg materiaal ervoor beschikbaar.

Ik wil nog wel een Subdude aanschaffen, want de sub staat nu op 2 laminaat plank op de grond. Maar welke Subdude is nu beter? De Subdude of de Subdude II?

Roeru117

Volgens mij is de werking van de subdude en de subdude II hetzelfde. Ik heb voor de II gekozen want die ziet er, naar mijn mening, veel mooier. Bij mij staat er nu een SVS PB1000 op en dit werkt erg goed.

ROON - NAD M33 - Monitor Audio Platinum 100 3G - Rythmik E15HP - Nvidia Shield TV Pro - LG OLED65G1 - LHY Audio SW6-SFP - Audioquest - Isotek - Tellurium Q

HenkJan

Is dit dan de Subdude II?



Want ik zie bij het artikelnr bij Baxshop staan: Artikelnr: AUR-SUBDUDEHD
Er waren voorheen veel meer winkel die deze leverden. Nu zie ik alleen Bax-Shop

Roeru117

Dat lijkt er heel sterk op.

Daar komt die van mij ook vandaan. Ik weet alleen even niet welk artikelnummer deze had, maar dan kun je het beste even contact met hen opnemen.
ROON - NAD M33 - Monitor Audio Platinum 100 3G - Rythmik E15HP - Nvidia Shield TV Pro - LG OLED65G1 - LHY Audio SW6-SFP - Audioquest - Isotek - Tellurium Q

djaxx

Quote from: Roeru117 on April 28, 2014, 14:55:51
Volgens mij is de werking van de subdude en de subdude II hetzelfde. Ik heb voor de II gekozen want die ziet er, naar mijn mening, veel mooier. Bij mij staat er nu een SVS PB1000 op en dit werkt erg goed.

Hey Roel,

Ben je tevreden van pb1000? Twijfel nog tussen de pb1000 en de sb2000.
Is je pb1000 beter den je bk?

Groeten
Stefan

HenkJan

Ik heb gevraagd bij Bax-shop of dit wel de Subdude II is (zie mijn eerdere link). Ben benieuwd. In de overschrijving hebben ze het deels over de HD en dan weer over de Subdude II.

Niels de Boer

Zo, na gisteren bij Ralf op bezoek te zijn geweest, vandaag de knoop doorgehakt en een 400 FF in black ash besteld. Ook ik ga voor een aangepast filter en zal dus wat langer moeten wachten....ben heel benieuwd.

MaLa

Wat is er anders aan het aangepaste filter? En wat voor voordeel heeft het (in jouw set)?
XTZ - BK - Marantz

Willem

Quote from: MaLa on May 18, 2014, 23:27:11
Wat is er anders aan het aangepaste filter? En wat voor voordeel heeft het (in jouw set)?

Aangepast filter: 30-90 Hz, standaard filter 40-120 Hz. Beter te integreren bij luidsprekers die lager gaan dan 40 Hz, tenminste als je het LPF filter van de sub gebruikt.

Groet Willem.
Panasonic TX-P65VTW60 | Denon AVR-2310 | Mission: M35i (fronts), M3c2i (center) , M35i (rears) | B.K. XXLS 400 FF (subwoofer)(with modified Low Level ''Pass'' Filter: 30-90 Hz) | Oppo BDT-101CI (multizone) | PS3 | PS4 | Logitech Harmony® One+

VTEC_genieter

Dus een betere XXLS400?
Omdat ie ook de laagste bassen kan weergeven?
Begrijp ik het goed? Zeg ik het verkeerd?
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

yorkie13

Je hebt met het 30-90 hz aangepaste filter vooral voordeel bij High level.

Speel je gewoon op bv 80 hz , en je xxlsop 120 hz via DSP , dan is dat voordeel er niet.

Puur voor muziek dus, om een betere aansluiting te krijgen bij fronts die lager gaan dan 40 hz indien je
Pure Audio Direct gebruikt.

MaLa

Duidelijk, bedankt!
Ik ben trouwens nog altijd meer dan tevreden van mijn XXLS400 via low leven aangesloten en op een subdude!
XTZ - BK - Marantz

Witalik

Van de week even de crossover op me receiver aangepast van de sub omdat ik hem ineens meer kon plaatsen, stond op 120. Nu heb ik hem op 100 gezet en wat scheelt dat weer enorm zeg. Ik ga nog een keertje kijken wat die met 80 doet.
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

Willem

Quote from: Witalik on May 28, 2014, 12:37:36
Van de week even de crossover op me receiver aangepast van de sub omdat ik hem ineens meer kon plaatsen, stond op 120. Nu heb ik hem op 100 gezet en wat scheelt dat weer enorm zeg. Ik ga nog een keertje kijken wat die met 80 doet.

Met jouw luidsprekers kan je zeker de crossover op 80 Hz zetten zonder je overige luidsprekers teveel te belasten. Ikzelf heb bij films de crossover ook op 80 Hz staan.

Ik zou zeggen meteen proberen. Maakt echt verschil.

Groet Willem.
Panasonic TX-P65VTW60 | Denon AVR-2310 | Mission: M35i (fronts), M3c2i (center) , M35i (rears) | B.K. XXLS 400 FF (subwoofer)(with modified Low Level ''Pass'' Filter: 30-90 Hz) | Oppo BDT-101CI (multizone) | PS3 | PS4 | Logitech Harmony® One+

Witalik

Ja ik gaat er even mee spelen inderdaad. Maar ik heb de crossover van de fronts op 65 staan volgens mij maar echt veel laag daar niet uit op het moment. Speelde even zonder subwoofer omdat die uitstond omdat we net terug van vakantie waren. Toen de sub aangezet en die crossover verlaagd en hij was weer nice  :clapping:
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

Niels de Boer

En hier is hij gisteren ook binnengekomen. Een ff in black ash.

Omdat ik vrij laat pas thuis was gisteren, zojuist even de tijd genomen om aan te sluiten. Fluitje van een cent. Zowel high als low aangesloten en nu staat hij lekker met zalige lounge mee te spelen. Zo met huis-tuin-en-keuken instellingen gaat het al best prima. Vanavond eens even proberen met een filmpje.

Ralf, bedankt! Ik ga hier een hoop plezier aan beleven.

Niels de Boer

Oke, even een dingetje. Het is hier eerder ook al besproken, maar ik kom er toch even niet uit.

Ik heb de sub zowel high als low aangesloten. Als ik film zit te kijken is de gain van de high level echter ook actief. Gevalletje dubbel signaal. Ik speel in een 2.1 opstelling met al m'n muziek in Pure Direct. Bij film kijken wil ik echter niet steeds de gain-knop van de high level moeten terugdraaien.

Wat doe ik verkeerd? Zaakje zit aangesloten op een Yamaha rx-v673.

Gr, Niels

yorkie13

stel het volgende eens in op de xxls400

filter op FILTER OUT

x-over op 40 hz

die voor LFE regel je in de Yamaha

Niels de Boer

Oke, gedaan.

De gain lijkt nu geen invloed meer te hebben op het volume.

Ik was in de veronderstelling dat de receiver het volledige bass management voor de rekening zou nemen bij low level aansluiten. De frequency moet dus op 40 hz, in mijn geval 30 hz, staan wil de high level geen invloed hebben. Betekent dus ook dat ik de frequency straks anders moet instellen zodra ik in pure direct muziek luister. Klopt dat?

Witalik

Maar begrijp ik het nu verkeerd of niet maar als de X-over op de sub op 30Hz staat geeft ie daarboven toch niks meer door of heeft dat dan te maken met die Filter op off/out ?

;D Dan valt het kwartje bij mij nu ook denk ik, omdat ik volgens mij (weet het niet 100% zeker, ik ben niet thuis nu) dit had geprobeerd terwijl Filter gewoon op IN had staan. Vandaar dat ik bij welke stand van me receiver dan ook telkens met beide gains de bass kon aanpassen.

:hehe:
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

yorkie13