Antichrist

Started by clicquot, April 6, 2010, 16:46:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Robbert54

Quote from: Snutchz on April  8, 2010, 20:29:41
da's nog max. 100 jr. ..dan is dat ook verdwenen  :pompom:
ik ben zelf niet gelovig, maar geloof hoeft van mij nooit te verdwijnen. voor heel veel mensen werkt geloof ook heel motiverend en mensen putten er kracht uit. dat vind ik van de mooie dingen van geloof. zou alleen liever wat meer saamhorigheid zien op het gebied van geloof, want volgens mij is er toch echt maar 1 bijbel. en 1 die oordeelt. toch zie ik meer dan genoeg geloven elkaar veroordelen en beoordelen.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Snutchz

Quote from: Durk on April 11, 2010, 21:05:56
Ik zou er maar niet op rekenen.  :dry:
..doe ik lekker wel  :tongue2:
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

Durk

Quote from: Snutchz on April 11, 2010, 22:33:13
..doe ik lekker wel  :tongue2:

je maakt iig meer kans om het mee te maken dan ik  :D
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

celerontje

Quote from: The Vampire on April 11, 2010, 21:48:47
ik ben zelf niet gelovig, maar geloof hoeft van mij nooit te verdwijnen. voor heel veel mensen werkt geloof ook heel motiverend en mensen putten er kracht uit. dat vind ik van de mooie dingen van geloof. zou alleen liever wat meer saamhorigheid zien op het gebied van geloof, want volgens mij is er toch echt maar 1 bijbel. en 1 die oordeelt. toch zie ik meer dan genoeg geloven elkaar veroordelen en beoordelen.
Er zijn veel bijbels met talloze ''tweaks'', om het in HT termen te zeggen.
En die ''bugs'' conflicteren met elkaar. ;D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Snutchz

maffe mens  :P ..en óf we van den aap afstammen  :laugh:
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

Icarus314

#30
Het is zo jammer dat ieder geloof niet compleet is. Een aantal dingen zijn heel erg sterk aan een geloof en de uiterste consequentie van die dingen altijd heel erg zwak. Neem b.v. het Christendom, heeft veel goeds gedaan voor veel mensen maar als je alles te ver doortrekt en te zeer probeert te begrijpen dan krijg je een belachelijk scheppingsverhaal en een duivel en een jezus die om je ziel vechten. Dan zie je dat daar het geloof alle redelijkheid verliest en dat komt omdat je de lijnen gewoon rechtdoortrekt uit een geschrift naar een werkelijkheid die krom is  :D Das mijn geloof  :turn:

Al die verhalen van de bijbel moet je gewoon dicht bij hun oorsprong houden, in die contekst waren ze nuttig, voor de huidige contekst hebben we gewoon weer nieuwe verhalen nodig, oneindig veel en dat gaat altijd door.

Snutchz

..heb toch liever dat 't stopt... ja... laten we er maar 'n eind aan breien  8)
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

Robbert54

Quote from: Icarus314 on April 12, 2010, 00:36:17
Het is zo jammer dat ieder geloof niet compleet is. Een aantal dingen zijn heel erg sterk aan een geloof en de uiterste consequentie van die dingen altijd heel erg zwak. Neem b.v. het Christendom, heeft veel goeds gedaan voor veel mensen maar als je alles te ver doortrekt en te zeer probeert te begrijpen dan krijg je een belachelijk scheppingsverhaal en een duivel en een jezus die om je ziel vechten. Dan zie je dat daar het geloof alle redelijkheid verliest en dat komt omdat je de lijnen gewoon rechtdoortrekt uit een geschrift naar een werkelijkheid die krom is  :D Das mijn geloof  :turn:

Al die verhalen van de bijbel moet je gewoon dicht bij hun oorsprong houden, in die contekst waren ze nuttig, voor de huidige contekst hebben we gewoon weer nieuwe verhalen nodig, oneindig veel en dat gaat altijd door.
ben ik met je eens. ik zie de bijbel eerder als een leerboek. je moet de verhalen niet letterlijk nemen, maar je moet kijken wat je er uit kunt leren. simpel voorbeeld: jezus die over het water liep kan ook zoiets simpels betekenen als "je kunt alles bereiken wat je wilt ook al lijkt het onmogelijk"

geloof is een heel krachtig iets. maar je moet het idd wel op een nuchtere manier bekijken. het verhaal van Adam en Eva is in mijn optiek ook een groot fabeltje en eerder een verhaal die is gebruikt om te verklaren wat men destijds niet begreep, zoals met zoveel dingen in die tijd. (aardbevingen, overstromingen, onweer etc etc)
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Snutchz

Robbert.. waarom nog verder woorden aan vuil maken.. 't lijkt me zo klaar als 'n klontje  :dry:
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

Durk

Ik opteer er inderdaad ook voor om deze discussie te stoppen. Het heeft iig niets met HT te maken.
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

Snutchz

HT is maar bijzaak beste kerel.. dít zijn den kwesties waar wij met z'n allen maar 's moesten zien uit te komen... hier nog 'n kijktip van mijn kant >



..genieten  8)
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

clicquot

dit is toch een discussieforum? Het topic leidt nu eenmaal naar dit soort discussies... of mag dat niet?  :dry:

Xstream

Quote
1) Het is zo jammer dat ieder geloof niet compleet is. Een aantal dingen zijn heel erg sterk aan een geloof en de uiterste consequentie van die dingen altijd heel erg zwak. Neem b.v. het Christendom, heeft veel goeds gedaan voor veel mensen maar als je alles te ver doortrekt en te zeer probeert te begrijpen dan krijg je een belachelijk scheppingsverhaal en een duivel en een jezus die om je ziel vechten. Dan zie je dat daar het geloof alle redelijkheid verliest en dat komt omdat je de lijnen gewoon rechtdoortrekt uit een geschrift naar een werkelijkheid die krom is  :D Das mijn geloof  :turn:

Al die verhalen van de bijbel moet je gewoon dicht bij hun oorsprong houden, in die contekst waren ze nuttig, voor de huidige contekst hebben we gewoon weer nieuwe verhalen nodig, oneindig veel en dat gaat altijd door.

2) geloof is een heel krachtig iets. maar je moet het idd wel op een nuchtere manier bekijken. het verhaal van Adam en Eva is in mijn optiek ook een groot fabeltje en eerder een verhaal die is gebruikt om te verklaren wat men destijds niet begreep, zoals met zoveel dingen in die tijd. (aardbevingen, overstromingen, onweer etc etc)

Tja ... het is maar hoe je het bekijkt. Als je het zo bekijkt is het heel nuchter inderdaad. De essentie van dit geloof is echter dat er een 'almachtige' god is. Dus vanuit dat perspectief is alles mogelijk. Dat zoiets met een doel gebeurt zou zijn lijkt me duidelijk, ik haal er ook veel lessen uit. En die lessen gelden nog steeds en zijn nog lang niet gedateerd, en zal 't ook nooit zijn.

QuoteEr zijn veel bijbels met talloze ''tweaks'', om het in HT termen te zeggen.
En die ''bugs'' conflicteren met elkaar.

En bugs en tweaks valt wel mee hoor. De bugs waar je naar refereert zal het gebrek aan antwoorden zijn, maar is dat niet de essentie van "geloof"? De tweaks is alleen wat wij ervan maken.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

Robbert54

Quote from: Durk on April 12, 2010, 15:18:44
Ik opteer er inderdaad ook voor om deze discussie te stoppen. Het heeft iig niets met HT te maken.
ik vind het eerlijk gezegd juist een hele interessante discussie, zolang de mening van een ander ook gerespecteerd wordt. ik ga graag met gelovigen en ongelovigen in discussie over het hoe en waarom.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Snutchz

..gebiedje in den hersenen waar 't "geloof" zich heeft genesteld is overigens met 'n laserpennetje al aangewezen heur  :huh2:
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

Durk

Quote from: Snutchz on April 12, 2010, 15:33:16
HT is maar bijzaak beste kerel.. dít zijn den kwesties waar wij met z'n allen maar 's moesten zien uit te komen... hier nog 'n kijktip van mijn kant >



..genieten  8)

Heb ik inderdaad gezien. Lekker Amerikaans
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

Snutchz

Je hebt gelijk.. zo sterk was ie nou ook weer niet  :hehe:
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

Durk

@cliquot
Vroeger waren board mbt religie en politiek verboden. Ik weet niet of dat nog zo is.

Quote5.
Daar wij een open deur voor ieder individu die onze gemeenschappelijke hobby deelt, willen zijn, worden discussies met een politieke, religeuze en/of etnische inslag niet toegestaan op het HTforum. Het verleden heeft ons nadrukkelijk geleerd dat een medium als het HTforum niet de juiste plaats is om deze, vaak te emotioneel beladen, onderwerpen te bespreken.

Dit forum zie ik als een stuk ontspanning. Discussies over geloof / politiek en dergelijke onderwerpen voer ik liever op een andere wijze c.q. op daarvoor meer geschikte fora.

De tendentie is al snel.. de wetenschap heeft bewezen bla bla bla.. Christenen zijn geïndoctrineerde wezens die niet nadenken bla bla bla..
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

Snutchz

hmm.. nog best verstandige praat.. voor 'n gelovige  ;)
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

Perfectionist

Quote from: Durk on April 12, 2010, 21:44:46
@cliquot
Vroeger waren board mbt religie en politiek verboden. Ik weet niet of dat nog zo is.

Dit forum zie ik als een stuk ontspanning. Discussies over geloof / politiek en dergelijke onderwerpen voer ik liever op een andere wijze c.q. op daarvoor meer geschikte fora.

De tendentie is al snel.. de wetenschap heeft bewezen bla bla bla.. Christenen zijn geïndoctrineerde wezens die niet nadenken bla bla bla..


De regels hieromtrent zijn recent aangepast, zie hier:

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=97442.0

Echter voor alles geldt de manier waarop hierover gepraat wordt; dit topic is een voorbeeld hoe dat respectvol kan. Dat is het uitgangspunt en het mag helder zijn dat we daar alert op zijn.
Een beter forum begint bij jezelf.

Robbert54

Quote from: Durk on April 12, 2010, 21:44:46
@cliquot
Vroeger waren board mbt religie en politiek verboden. Ik weet niet of dat nog zo is.

Dit forum zie ik als een stuk ontspanning. Discussies over geloof / politiek en dergelijke onderwerpen voer ik liever op een andere wijze c.q. op daarvoor meer geschikte fora.

De tendentie is al snel.. de wetenschap heeft bewezen bla bla bla.. Christenen zijn geïndoctrineerde wezens die niet nadenken bla bla bla..

ik zie christenen zeker niet als geindoctrineerde wezens, maar sommigen hebben wel een blind geloof in de bijbel en staan daardoor totaal niet meer open voor het logische. en wat wetenschap betreft. tja dat werkt een beetje both ways om het zo maar te zeggen. zoals in geval van mijn ex schoonvader. wanneer de wetenschap bewijst dat iets in de bijbel weerlegt dan is het grote onzin en is de wetenschap alleen maar tegen het geloof, maar op het moment dat de wetenschap iets uit de bijbel ondersteund, dan is het ineens: zie maar de wetenschap heeft bewijs dus het is zo...

je zult mij nooit horen zeggen dat God niet bestaat bestaat, maar ik geloof ook niet dat de wereld in 7 dagen is geschapen. wie zegt trouwens dat 7 dagen voor God, 7 dagen voor de mensheid is.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

celerontje

Over dat laatste:
Kennissen zijn bij een bepaalde kerk vertrokken omdat de preker de ''7 dagen'' niet letterlijk opvatte als 24 uur/dag. :o

Wat ik trouwens verbazingwekkend vind:
Staphorst en de zwaar convervatieve SGP'ers, want die leven kennelijk in het Nederland van meer dan 50 jaar geleden en willen ook hun informatievoorziening precies zoals ze het willen, dus wat er aan ''onzedelijkheid en zaken der duivel'' etc. plaatsvindt op deze aardbol bestaat zogenaamd niet... :baaa:
Sorry hoor, GET A LIFE!
Ik weet dat dit een kleine groep is, maar verbazingwekkend is het wel.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

clicquot

#47
Er is gewoon veel onwetenheid over religie en godsdienst. Zoals iemand hier eerder al vermeldde: enorm veel mensen putten daar een soort "kracht" uit. Zonder vallen ze in een zwart gat, kunnen ze niet verder... alle respect voor die mensen, maar de stap naar "goedgelovigheid" en "volgeling" in de letterlijke betekenis van het woord is niet ver af. En dan wordt het gevaarlijk (dat wordt dan al gauw een politiek machtsspel - Houd jij ze dom, dan houd ik ze arm -. Een achterban kan dan gebruikt worden om extremistisch ideeëngoed kracht bij te zetten: voor de zogenaamde martelaar die zijn medemensen meeneemt (soms zijn er dat hééél veel) tijdens zijn "zelfopoffering" (BOEM) staan er echt geen 72 maagden te trappelen voor een (n)leuk ontvangst. FORGET IT! Integendeel, het is niet de wijze waarop men sterft dat iemand tot martelaar maakt, maar eerder de wijze waarop men zijn leven leeft! Zelfmoord, doding, terreuraanslagen kunnen gewoon niet (neen, ook niet in de islam). Maar irrationele volgelingen (kan dat? what's in a name?) worden misbruikt voor deze doeleinden.

Er zijn godsdiensten die open staan voor andere ideeën, invloeden... zij respecteren het geloof van andere gelovigen. Ik denk aan het boeddhisme, dit moet een van de weinige religies zijn waar men zo in vrede en harmonie leeft, ook tov van "anderen". Nooit was die religie aanleiding voor een of andere oorlog of trouble.

Leuk programma over de wereldgodsdiensten werd gedraaid door journaliste Annemie Struyf. Als "agnost" reisde ze de wereld rond om de grote godsdiensten te leren kennen, ze ging even samenleven onder de gelovigen en probeerde er ook echt deel van uit te maken. "In Godsnaam" (de naam van het programma) wekt interesse in de dingen waar vele mensen een verkeerde kijk op hebben of al lang vergeten zijn. Voor geïnteresseerden, hier een reportage over haar bevindingen.

Durk

Wetenschap en geloof zijn voor mij twee verschillende werkelijkheden. Ik zal niet proberen de schepping, de zondvloed e.d. vanuit wetenschappelijke bewijzen te onderbouwen. Inherent aan geloof is dat je het niet kan bewijzen. Immers dan zou het geen geloof maar kennis zijn.  ;)

Je opmerking over SGP'ers snap ik niet helemaal. Ik stem al jaren (landelijk) SGP omdat deze partij dichtbij mijn eigen politieke opvattingen ligt. Redelijk rechts-conservatief. Wat bedoel je met 'bestaat zogenaam niet'

Ik betreur dat die beweging in Nederland niet echt uit de verf komt. In een grijs verleden had ik hoop dat Geert Wilders daar meer gestalte aan kon geven, maar die ontpopte zich als snel als een vreemde mix van links/rechtse opvattingen, al naar gelang dat stemmen oplevert.
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

Snutchz

..kennen jullie den serie God bestaat niet8)



oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini