welke euromunt gebruiken jullie?

Started by hifiman, September 4, 2003, 16:19:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

hifiman

Om onder je spikes te doen om zo je laminaatvloer te beschermen?

Ik zat te denken aan 20 eurocent muntstukken, maar ik was benieuwd wat jullie gebruiken?

Groetjes,

Ronald

suyver

Meestal 2 cent. Maakt geen klap uit. Het is alleen om je vloer te beschermen hoor...

-Freek.
Never underestimate the predictability of stupidity...

hifiman

Ach een beetje vooronderzoek voor ik een keuze maak kan geen kwaad toch ;-)

Groetjes,

Ronald

suyver

In dat geval raad ik je aan om het ook eens met zilveren 50-euro munten en gouden tientjes (Willem III) te proberen...  ::) ;D

-Freek.

Never underestimate the predictability of stupidity...

DrBoom

Vroeger die van 1 cent (i'm cheap ;D ) met een klein putje in geboord in't midden.
Nu ben ik overgestapt op Soundcare Superspikes, heb ik geen apart plaatje meer nodig, véél handiger  8)

skullsplitter

Alle spikes hier in huis hebben gewoon 1 plak-spike en 1 bijpassend voetje (bolvorm met een putje en plaklaag)  ???

Arno P

Volgens mij moet je gewoon met 2 cent beginnen en zo kun je vervogens om de zoveel tijd "upgraden" naar een duurdere onderzetter  ;D

markvl

Dat kan nooit goed klinken met euro's. Al die nieuwe materialen halen de warmte uit het geluid.
Vandaar dat ik er nog echte oude dubbeltjes onder heb liggen. Dat geeft ook een veel betere afstraling en ruimtelijkheid.

;)

groeten,
Mark

Ps. Die dubbeltjes passen beter bij mijn lichte tegelvloer.
Disclaimer:
Any views or opinions presented in this post are solely those of the author. The author accepts no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided, unless that information is subsequently confirmed in writing.

Scarp

Kopermuntjes geeft een wat warmere klank, terwijl zilverenmuntjes weer wat meer neigen naar de hoge tonen. Zelf heb ik superplatte koperen muntjes met zilver deeltjes. De trillingen propageren met een snelheid van 94% van het licht door de muntjes heen waardoor alle trillingen dus snel afgevoerd worden.

Arno P

Voorheen heb ik er wel franse munten onder gelegd (voordat de euro er was), en dit om de reden dat ze toch over waren van een vakantie....en ik het niet zo op had met die Fransen...een spike erop leek wel goed te passen.. ;)

riwi

Ik varieer met muntjes van 1 ct tot 1 euro. Omdat de tegelvloer niet 100% egaal ligt en ik 4 spikes per speaker heb, heb ik net zolang met verschillende diktes gespeelt tot ze wankelvrij stonden :)

Richard

Spacebass

Kan je die spikes niet "indraaien" ?
Of zijn het van die opschroef spikes?

hifiman

Nou ik ben heel erg blij dat er nog zoveel reakties zijn gekomen op dit wel zeer interessante onderwerp :-)

Ik ga voorlopig voor de 20 eurocent stukken in elk geval :-)

Groetjes,

Ronald

riwi

Quote from: Spacebass on September  4, 2003, 23:59:08
Kan je die spikes niet "indraaien" ?
Of zijn het van die opschroef spikes?

Je kunt ze er inderdaad ook verder in of uit draaien. maar ik draai ze het liefst "vast" anders creer je daar misschien wel weer een rammelende verbinding. En dan trek ik m'n portemonne open en ga aan de slag met muntjes :)

hifiman

Ergens gelezen op internet, commentaar is welkom :)

Om beschadigen van een gladde vloer te voorkomen, krijg je vaak het advies mee de prikkers op een muntstuk te zetten. Dit lijkt het ei van Columbus maar wie dat ooit verzonnen heeft, voorkomt met zijn advies weliswaar vloerbeschadiging maar stond er kennelijk niet bij stil dat de schadebeperkende maatregel voorbij gaat aan het beoogde effect dat aan spikes moet worden toegeschreven. Zo kunnen immers de luidsprekervoetjes aan de onderkant gewoon vlak zijn met een diameter van het muntstuk. Misschien is het teleurstellend maar ook de veelvuldig aangeraden vloerbeschermende plankjes tussen de pennen en vloer doen de veronderstelde werking van spikes volkomen teniet. Hetzelfde bereik je immers door de luidspreker met zijn vlakke onderkant rechtstreeks op de vloer te zetten in plaats van ingewikkeld met plankjes te gaan zitten klooien.


garmtz

#15
tingtong, wat daar wordt gezegd is volgens mij niet waar... Zolang de behuizing/spikes niet gaat bewegen/schuiven, is de statische wrijving net zo effectief als wanneer de spikes direct op een onwrikbare ondergrond zouden staan. Het idee van een enorme druk op een klein oppervlak blijft. Doe eens simpelweg een proef, je zult merken dat het spike-effect behouden blijft t.o.v. geen spikes.

Spacebass

QuoteJe kunt ze er inderdaad ook verder in of uit draaien. maar ik draai ze het liefst "vast"

Riwi, ik heb er ook een "Lock" schijf bij zitten... Als ik ze op de goede hoogte heb, draai je deze schijfjes aan, die de boel vastzetten,net als bij 2 Moertjes die je tegen elkaar vastdraaid op een bout , alleen is het tweede moertje dan de kast zelf...

Sullivan

Ik heb het ook al ergens anders geschreven, maar mij lijkt het ertussen doen van muntjes ook eerder een negatief effect te geven. Ik heb mijn spikes dan ook rechtstreeks op mijn laminaat vloer staan. Gewoon niet bewegen, dan krijg je ook geen beschadigingen ;).

mvg,
Frank