3D Projectoren

Started by Etiennevh, April 1, 2010, 22:55:27

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Etiennevh

Hallo Forumleden,

Ik ben er nog niet zo in thuis maar ik was eigenlijk zeer benieuwd of er al mogelijkheden zijn op het gebied van 3D projecteren, als dit uberhaupt mogelijk is.

Zo ja, wanneer komt het uit, wanneer is het koopbaar, wat zijn jullie ideeën, ervaringen enz..?


Natuurlijk donders gaaf om in je eigen HT 3D te kunnen kijken, al zeg ik het zelf!
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

MovieMax

#1
Op de Belgische show Audiovideo2day stond home@themovies met een demo van BenQ met een beamer en schutter brillen.

Je kon wel merken dat de technologie voor 3D thuis nog in de kinderschoenen staat. Als de objecten naar je toe kwamen werden ze onscherp en hadden soms een gele rand door chromatische aberratie.

Ik vond de 3D TV's van JVC op de IFA in Berlijn heel mooi beeld geven. Ik heb de U2 3D concert in de bios gezien en de JVC TV kwam een heel eind in de buurt. De JVC opstelling met 2x JVC 2D projectoren die samen een 3D beeld moesten projecteren was grote bagger. Iedereen liep na 30 seconden de JVC stand uit. Maar er is nog geen duidelijke winnaar. Geduld is een schone zaak voorlopig.
KEF Reference 205 | KEF IQ2c | KEF Q55 | Velodyne DD-18 | Pass Labs X150.5 & X250.5 | JVC DLA-RS15 | Denon 3801 | LG 47LW570 | Viablue SC-4 silver & WBT | Oehlbach Blue Magic | Sommer 5.1 | Apogee Wyde Eye | Asus HDAV 1.3 deluxe | Harmony One | SQBox Touch | PS3 Slim | Ipad 2 | Airport Express | Auralex Gramma | Metrum Acoustics Octave DAC | Oehlbach NF 214 Master Set | AKG K 701

Etiennevh

Quote from: MovieMax on April  1, 2010, 23:04:14
Op de Belgische show Audiovideo2day stond home@themovies met een demo van BenQ met een beamer en schutter brillen.

Je kon wel merken dat de technologie voor 3D thuis nog in de kinderschoenen staat. Als de objecten naar je toe kwamen werden ze onscherp en hadden soms een gele rand door chromatische aberratie.

Ik vond de 3D TV's van JVC op de IFA in Berlijn heel mooi beeld geven. Ik heb de U2 3D concert in de bios gezien en de JVC TV kwam een heel eind in de buurt. De JVC opstelling met 2x JVC 2D projectoren die samen een 3D beeld moesten projecteren was grote bagger. Iedereen liep na 30 seconden de JVC stand uit. Maar er is nog geen duidelijke winnaar. Geduld is een schone zaak voorlopig.

Oké maar er is dus nog te weinig over bekend en voorlopig wordt het nog niets? Was wel vet geweest om bij je HT gelijk een 3D projector in te bouwen, ben je ook maar klaar ook.. :)
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

J.A.F._Doorhof

We zullen over een paar weken een demo dag organiseren met de instap units (compleet set onder de 1000.00).
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Etiennevh

Quote from: J.A.F._Doorhof on April  7, 2010, 11:18:54
We zullen over een paar weken een demo dag organiseren met de instap units (compleet set onder de 1000.00).

Aangezien ik las (op de HT BBQ dag) dat je in Emmeloord woont en ik in Swifterbant, meld ik me vast aan ;)
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Etiennevh

Quote from: J.A.F._Doorhof on April  7, 2010, 11:18:54
We zullen over een paar weken een demo dag organiseren met de instap units (compleet set onder de 1000.00).

Heb je het dan over een 3D projector onder de € 1000,00?
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

celerontje

Waarschijnlijk de Optoma HD67 e.d. ;)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

J.A.F._Doorhof

Onder de 1000.00 inderdaad.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

MaxxMark

Is het ondertussen geen idee om een nieuw subfora te maken op HTForum waarin alle 3d topics komen te staan?
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

MovieMax

QuoteIs het ondertussen geen idee om een nieuw subfora te maken op HTForum waarin alle 3d topics komen te staan?

Helemaal voor.  :D

DIY 3D projectie voor thuis.

http://www.tomshardware.com/reviews/3d-polarized-projector,2589.html

Spielerij natuurlijk  :alien: maar wel leuk.

KEF Reference 205 | KEF IQ2c | KEF Q55 | Velodyne DD-18 | Pass Labs X150.5 & X250.5 | JVC DLA-RS15 | Denon 3801 | LG 47LW570 | Viablue SC-4 silver & WBT | Oehlbach Blue Magic | Sommer 5.1 | Apogee Wyde Eye | Asus HDAV 1.3 deluxe | Harmony One | SQBox Touch | PS3 Slim | Ipad 2 | Airport Express | Auralex Gramma | Metrum Acoustics Octave DAC | Oehlbach NF 214 Master Set | AKG K 701

Etiennevh

Quote from: MaxxMark on April  7, 2010, 19:36:14
Is het ondertussen geen idee om een nieuw subfora te maken op HTForum waarin alle 3d topics komen te staan?
IK BEN VOOR
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

home@the movies

Hi,


Wij hebben hier in onze demo ruimte op dit ogenblik twee HD reday 3D beamers hangen, beiden in combinatie met actieve shutter brillen.


Groeten


Werner
Home@The Movies
www.homeatthemovies.be

Etiennevh

Quote from: home@the movies on April  8, 2010, 09:39:43
Hi,


Wij hebben hier in onze demo ruimte op dit ogenblik twee HD reday 3D beamers hangen, beiden in combinatie met actieve shutter brillen.


Groeten


Werner
Home@The Movies
www.homeatthemovies.be

ok.
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

eddy135

Zijn hier nog ontwikkelingen gaande?  ???
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Duckt

Voor je favorieten !

http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=1235639

Tot CEDIA in September moet je niet verwachten dat je iets gaat horen.
De leveranciers zullen niets vertellen omdat er anders niet veel projectoren meer worden verkocht.

Stel je voor dat JVC of Epson gaan melden dat dit jaar of begin volgend jaar 1080P 3D projectors tussen de 3000€ en 5000€ te koop zullen zijn.

Dat druk te verkoop...  ;)

MaxxMark

#15
Ik hoop stiekem er op dat JVC met de Cedia gewoon een 3d pj aankondigt. Misschien weer een evolutionaire stap vanaf de 550 en 950.
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

eddy135

Mooi, we wachten de Cedia maar af... :-\
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Mrwhoopie

Ik ben hier nu ook niet heel erg hard in thuis maar wat is de hele hype nu weer rond 3d?Als ik mij goed herinner heb ik als kind met zo een brilletje naar de crt zitten kijken en dan was er toch 3 D??Dus wat is er dan zo nieuw nu?

MaxxMark

In de basis is het nog het zelfde.

Maar om wat toe te lichten quote ik even mijzelf vanaf tweakers.net:
Quote
Een ander heel groot verschil met vroeger is dat de techniek een flink stuk vooruit is gegaan.

Zo was het vroeger niet eenvoudig mogelijk om live-action shots te maken en was het overgrote deel 3d aanbod alleen maar animatie.

Verder kunnen ze nu veel meer (en beter) een 2d film omzetten naar 3d (zoals deels te zien is met Alice. Deze film is namelijk niet oorspronkelijk in 3d gefilmd, wat bij Avatar wel zo is) .

In mijn ogen hebben ze het juiste moment gepakt om 3d publiekelijk te maken. Namelijk op het moment dat het technisch grote stappen begint te maken. Aan het begin van de technische verbeteringen, maar waarbij het einde nog niet in zicht is.

Helaas betekent dat voor ons dat we de komende jaren veel veranderingen zullen gaan zien in gebuikte techniek. En dat dus ook gaan merken in onze portemonnee
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

celerontje

Helaas heb je nu van die studiobazen die opeens een hele zwik oorspronkelijk 2D producties naar 3D om willen zetten, zoals Clash of the Titans, Harry Potter 7 etc. :nopompom:
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

MaxxMark

Quote from: celerontje on May  4, 2010, 17:53:31
Helaas heb je nu van die studiobazen die opeens een hele zwik oorspronkelijk 2D producties naar 3D om willen zetten, zoals Clash of the Titans, Harry Potter 7 etc. :nopompom:

Ik meende ergens gelezen te hebben dat ze bij alle Harry Potter delen al rekening hadden gehouden met een eventuele 3d conversie. Eens kijken of ik dat nog ergens kan terug vinden.

(er is wel 1 voordeel. Een studio doet een betere job@ conversie van 2d naar 3d dan een TV zelf)
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

celerontje

Dan nog, het is en blijft een 2D film! ;)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

MaxxMark

Dat is waar.

Al zouden ze natuurlijk kunnen beginnen om alle gerenderde plaatjes opnieuw te renderen en een 2e camera positie toevoegen ;)
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

celerontje

Dat hebben ze ook gedaan bij Alice in Wonderland en dat zag er heel behoorlijk uit, bv. dat tapijt en die zwaarden die recht de zaal invlogen... :clapping:
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Mrwhoopie

Voor in de cinema cava...maar thuis...dan moet toch iedereen vlak voor de tv of scherm zitten?