Jack's Place

Started by fugazi_2009, March 15, 2010, 22:13:11

Previous topic - Next topic

0 Members and 9 Guests are viewing this topic.

fugazi_2009

#1650
Leuk idee van Vergeer72 om een overzichtje te dien van de wijzigingen gedurende het afgelopen jaar.

Ik zat al een paar jaar te kijken of ik niet eens andere speakers wilde proberen. Maar iedere keer kwam ik tot de conclusie dat ik wel heel blij was met de Eclipsen. Totdat ik in februari opeens een setje Avalon Opus Ceramique speakers in Madrid zag staan,  uitgevoerd in de zwarte professionele look. En dat was wel bijzonder. Wat mij tot nu toe had tegen gehouden om naar een hoger model Avalons te gaan is het feit dat ze altijd in de luxe hout uitvoeringen zijn, waar ik geen fan van ben. Dus de speakers naar Nederland gehaald.

Vervolgens de Eclipsen die als surround stonden vervangen door de Avalon Mixing Monitors, met ook de keramische drivers. Bij die speakers vervolgens custom stands laten maken naar voorbeeld van de stands van de originele Avalon Monitors.

Ik had een Klimax DS netwerk speler in de Renew uitvoering. Het leek mij mooi om een Klimax DS te hebben met de originele kast. Dat was, in het zwart, niet gemakkelijk te vinden. Vervolgens eens gaan kijken naar alternatieven en dat is uiteindelijk de MSB The Analog DAC geworden.

Dit had ook wat kabel gevolgen. Ten eerste nieuwe speakerkabel voor de fronts. De Eclipsen waren bi-wire en de Opus single wire. Daarom de Transparent Musicwave Super XL bi-wire vervangen door Transparent Musicwave Super MM2 single wire.

De MSB via USB aangesloten en daarvoor een TelluriumQ Silver Diamond kabel gekocht. En waar de Linn DS via XLR aangesloten was, werd voor de MSB RCA aanbevolen. Daar een TelluriumQ Black Diamond interlink voor gekocht.

Verder zijn er nog wel wat tweaks het huis binnen gekomen en hebben sommige ook het huis verlaten.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

fugazi_2009

Vast maar even een pagina op de website gemaakt voor de Acoustic Revive RR-888.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

vergeerr72

Quote from: fugazi_2009 on December 31, 2021, 08:51:10
Vast maar even een pagina op de website gemaakt voor de Acoustic Revive RR-888.
Ik heb eens een keer de Chinese variant hiervan gekocht. Dit heb ik toch nooit gemerkt als verbetering.

Maar je weet het pas als je het probeert.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

toetertje

Quote from: vergeerr72 on December 31, 2021, 09:55:40
Ik heb eens een keer de Chinese variant hiervan gekocht. Dit heb ik toch nooit gemerkt als verbetering.

Maar je weet het pas als je het probeert.

Ik heb ooit mijn Ar moeten verkopen omdat ik geld nodig had.
Ik heb toen ook een paar van die chinese varianten geprobeerd, maar helaas zonder resultaat.

fugazi_2009

Quote from: toetertje on December 31, 2021, 11:16:57
Ik heb ooit mijn Ar moeten verkopen omdat ik geld nodig had.
Ik heb toen ook een paar van die chinese varianten geprobeerd, maar helaas zonder resultaat.
Maar de echte AR had wel effect?

Sent from my SM-G960F using Tapatalk

Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

toetertje

ja, bij mij zeker wel.
Met het geluid zelf doet het niets, maar ik wordt er zelf rustig van, waardoor ik de muziek fijner ervaar.
Wat ik b.v. ook merkte, ik heb hier 2 papegaaien zitten, die aktief worden als ik muziek draai, en daar dan het liefst overheen fluiten. Met de revive aan, blijven ze rustig. (nee, zij kunnen de blauwe led niet zien.  ;))

Maar, het is geen apparaatje dat je even snel aan en uitzet om even te vergelijken.
Het heeft even tijd nodig om te werken. En of dat dan komt, omdat het apparaat op moet warmen, of
ikzelf afkoelen, daar heb ik dan geen antwoord op.

vergeerr72

Quote from: toetertje on December 31, 2021, 16:21:02
ja, bij mij zeker wel.
Met het geluid zelf doet het niets, maar ik wordt er zelf rustig van, waardoor ik de muziek fijner ervaar.
Wat ik b.v. ook merkte, ik heb hier 2 papegaaien zitten, die aktief worden als ik muziek draai, en daar dan het liefst overheen fluiten. Met de revive aan, blijven ze rustig. (nee, zij kunnen de blauwe led niet zien.  ;))

Maar, het is geen apparaatje dat je even snel aan en uitzet om even te vergelijken.
Het heeft even tijd nodig om te werken. En of dat dan komt, omdat het apparaat op moet warmen, of
ikzelf afkoelen, daar heb ik dan geen antwoord op.
Dat chinese ding heeft een rode led dat zal het verschil wel zijn [emoji846]
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

fugazi_2009

Heerlijk, de Stereophile van februari arriveert zojuist in de App. Kunnen we weer over wat dingen lezen waar je volgens sommige forumleden absoluut je zuurverdiende geld niet aan moet uit geven. Gelukkig heb ik nooit zo het gevoel gehad dat dat geld zo zuur verdiende werd  ;D
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

fugazi_2009

Oh, dear. Je zit een beetje op de bank wat te lezen op je tablet en ook nog wat te browsen. En voor je het weet heb je weer wat gekocht.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Xander32

Nieuw vloertje?

Quote from: fugazi_2009 on January  4, 2022, 23:06:14
Oh, dear. Je zit een beetje op de bank wat te lezen op je tablet en ook nog wat te browsen. En voor je het weet heb je weer wat gekocht.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

fugazi_2009

Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

vik

Welke zekering zit daar in?  :D

Quote from: fugazi_2009 on January  4, 2022, 23:06:14
Oh, dear. Je zit een beetje op de bank wat te lezen op je tablet en ook nog wat te browsen. En voor je het weet heb je weer wat gekocht.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

fugazi_2009

Quote from: vik on January  5, 2022, 11:26:47
Welke zekering zit daar in?  :D


Ja, daar moet ik nog wel eens even goed naar kijken. Moet natuurlijk wel de juiste zijn!
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Maximus_Aurelius

Quote from: fugazi_2009 on January  5, 2022, 12:18:23
Ja, daar moet ik nog wel eens even goed naar kijken. Moet natuurlijk wel de juiste zijn!

Mij is vertelt dat er Audio-Magic Ultimate met Beewax erin zitten   :D  :tongue2:
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

fugazi_2009

Quote from: Maximus_Aurelius on January  5, 2022, 18:02:04
Mij is vertelt dat er Audio-Magic Ultimate met Beewax erin zitten   :D  :tongue2:

Oh, dat is mooi! In dat geval heb ik een goede deal gemaakt!  ;D
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Staaled

Quote from: fugazi_2009 on January  4, 2022, 23:06:14
Oh, dear. Je zit een beetje op de bank wat te lezen op je tablet en ook nog wat te browsen. En voor je het weet heb je weer wat gekocht.
Grote glanzende knop met een gleuf erin.
Easytoys ?  :D
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

fugazi_2009

Quote from: Staaled on January  6, 2022, 11:59:41
Grote glanzende knop met een gleuf erin.
Easytoys ?  :D

Hmm, ik weet niet of die daar groot genoeg voor is  ;D Maar we dwalen af  ;D
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Staaled

Quote from: fugazi_2009 on January  6, 2022, 12:26:35
Hmm, ik weet niet of die daar groot genoeg voor is  ;D Maar we dwalen af ;D
Story of my life..... ::) :D
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

fugazi_2009

"What else should our lives be but a continual series of beginnings, of painful settings out into the unknown, pushing off from the edges of consciousness into the mystery of what we have not yet become."

-- David Malouf
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

fugazi_2009

Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

fugazi_2009

Ik zie dat ik op pagina 59 nog had beloofd om ook weer eens een overzicht van het tweede setje te geven, dus hoogste tijd.

De tweede set is ooit zijn level begonnen als enkel een TV die bij de cross trainer kwam te hangen, ergens daarna is het mis gegaan  ;D

De tweede set



Het hart van de tweede set bestaat uit een Linn Majik DSM. De versie 3, dus met het HDMI 2.0 board er in. Dus dan krijg je vervolgens een simpele setup met een HDMI kabel van de Sony UBP-X1000ES naar de Majik. De Xs4All TV ontvanger hangt ook via HDMI aan de Majik. En vanuit de Majik gaat er dan een HDMI kabel naar de Samsung HD TV.

En zonder speakers geen geluid, dus daarvoor staat er een setje Wilson Benesh Arc speakers.



Qua kabels is het een beetje een mix. Een Supra stekkerblok, een paar goedkope Shunyata powerkabels, wat Audioquest HDMI kabels e.d.

Verbeterpunten zijn er natuurlijk altijd (had ik audiofiele zekeringen al genoemd?  ;D). Er staat nu een 4K speler, maar de TV is 'slechts' HD. De Sony 4K speler heb ik destijds ook specifiek gekocht omdat die nog fatsoenlijk analoge uitgangen had, met de Majik is dat niet meer nodig. Als video speler voor content die ik op de NAS heb staan is de Sony niet de meest handige. Dus mogelijkheden zijn:

  • TV vervangen voor een 4K exemplaar
  • De Sony vervangen voor een 4K speler die ook wat beter is in het afspelen van video content op de NAS
  • of lekker de Sony laten staan en er nog een Dune 4K spelertje of zo bij zetten.

Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

beunky

Quote from: fugazi_2009 on January  6, 2022, 12:26:35
Hmm, ik weet niet of die daar groot genoeg voor is  ;D Maar we dwalen af  ;D

Quote from: fugazi_2009 on January  6, 2022, 14:11:38
"What else should our lives be but a continual series of beginnings, of painful settings out into the unknown, pushing off from the edges of consciousness into the mystery of what we have not yet become."

-- David Malouf

Is dit nu een hele moeilijke manier om te zeggen dat je het gewoon gaat proberen? ;D
Dat painful zou dan kunnen kloppen, wellicht ;D
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

fugazi_2009

Ja, met 6 van die dingen moet het lukken!
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

VlisChris

Quote from: fugazi_2009 on January  6, 2022, 12:26:35
Hmm, ik weet niet of die daar groot genoeg voor is  ;D Maar we dwalen af  ;D

Als ik de foto van de slang zie die er nu in ligt is dat maar een aantal mm.

DAT zal toch wel lukken? :tongue2:
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

fugazi_2009

Quote from: VlisChris on January  6, 2022, 18:59:34
Als ik de foto van de slang zie die er nu in ligt is dat maar een aantal mm.

DAT zal toch wel lukken? :tongue2:

Als het de meest recente Van Den Hul kabel is, dan is de diameter 27mm....
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one