Jack's Place

Started by fugazi_2009, March 15, 2010, 22:13:11

Previous topic - Next topic

0 Members and 7 Guests are viewing this topic.

Xander32

... en ze leefden nog lang en gelukkig 🙃
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

fugazi_2009

Quote from: blue-eyes on December  1, 2021, 22:43:42
Niet zo happen :P

Nou, ik zal vast niet altijd de gemakkelijkste klant zijn  ;D

Quote from: blue-eyes on December  1, 2021, 22:43:42
Wanneer krijg je het binnen?
Het wordt volgende week opgestuurd, denk dat het dan al gauw anderhalve week is voordat het bij mij thuis ligt. Maar ja, dan kan ik ze pas half januari eronder zetten want dan ben ik pas weer thuis.  :P
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

blue-eyes

Moet ik je auto nog af en toe warm rijden? Je weet, junior kijkt uit naar je komst ;) :P
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

fugazi_2009

Ja,  dat is best bijzonder als je ziet hoeveel mensen al hebben aangeboden om af en toe even de auto in beweging te houden [emoji23]

Maar junior zal dus nog even geduld moeten hebben.

Sent from my SM-G960F using Tapatalk

Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

blue-eyes

Lol, verschil dat ik het niet meen. Wie wil er in een 2 rijden als een 4 voor de deur staat :D ;) lol


Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

fugazi_2009

Quote from: blue-eyes on December  3, 2021, 18:01:31
Lol, verschil dat ik het niet meen. Wie wil er in een 2 rijden als een 4 voor de deur staat :D ;) lol

Precies!  Maar goed, ik ben nu eenmaal een arme sloeber dus zo'n 4 ging niet lukken!
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

blue-eyes

lol - is goed, eerste lunch is aan mij :D

(al lang geleden bedenk ik mij net........!)



Spulletjes al binnen?
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

fugazi_2009

Nee, spulletjes duren nog wel even. Lunch is inderdaad een tijd geleden. Maar heel eerlijk de laatste twee jaar hebben al dat soort dingen een beetje stil gelegen.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

fugazi_2009

Mijn Melco heeft twee discs van 3Tb, deze zijn Spanned (of Raid 0, weet zo niet uit mijn hoofd) dus uiteindelijk 6Tb opslagruimte voor muziek. Je zou denken, dat moet genoeg zijn maar toch loop ik daar tegen de grenzen op. Ik heb Melco wel eens gevraagd of er niet een upgrade gaat komen voor de discs maar daar werd nog niet heel enthousiast op gereageerd.

In de Melco user groep op FB is er iemand die dacht: "Laat ik eens een experiment doen". Hij had de normale discs er in zitten (zoals ik die ook heb) en heeft vervolgens twee SSD discs gekocht. Kast opgeschroefd, oude discs er uit, nieuwe discs er in. En dit eigenlijk met het idee: "Dit gaat nooit lukken". Hij zet de Melco aan, het ding start op, meld vervolgens dat die weer in shutdown gaat, start opnieuw op en vraagt op het scherm hoe hij zijn schijven ingedeeld wilt hebben (Spanned, Raid 0 of Raid 1). Binnen 20 minuten was hij weer up and running. Tempting om ook maar eens nieuwe discs te kopen!
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

fugazi_2009

Een van de ontwikkelaars van Minimserver speelt zelf ook met meerdere Melco's en heeft ook al heel vaak discs gewisseld. Hij kent de architectuur van de Melco ook goed en zijn reactie op mijn idee om de twee 3Tb door twee 4Tb SSDs te vervangen was: "ik zou heel verbaasd zijn als dat niet gewoon gelijk werkt".

Dus wellicht een leuk project als ik terug ben. Aangezien Melco zelf voor de versie met twee keer 1Tb SSD al 10k vraagt, wil ik niet weten wat ze zouden vragen voor een versie met 2 x 4Tb SSD. Mijn versie met 2 x 3Tb gewone harde schijven was nieuw zo'n 5500 euro.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

fugazi_2009

#1585
Zat vanavond in de Stereophile de review van de Jadis JS1 (DA converter) te lezen,  wat een prachtig apparaat al om te zien en schijnt ook nog lekker te klinken!



Ik zou hem best eens willen horen.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Xander32

Over smaak valt ... (zegt diegene met Tannoy lijkenkisten en een goudkleurige amp 😄)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

fugazi_2009

Ja, uiteindelijk zou dit er bij mij thuis ook niet inkomen aangezien ik vind dat audio apparatuur gewoon zwart moet zijn. Tenzij die natuurlijk wel heel bijzonder klinkt...
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Kwabbernoot

Doet mij denken aan dat oude Sonic Frontiers spul. Ook een hoog Frans Bauer gehalte.



Je moet er van houden.  :confused:

Groeten...

fugazi_2009

Ja, Dartzeel past ook mooi in dat rijtje:

Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Xander32

Die vind ik dan wel weer vet 👍

Quote from: fugazi_2009 on December 13, 2021, 09:31:35
Ja, Dartzeel past ook mooi in dat rijtje:


Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

fugazi_2009

Zou iemand op dit forum de Purple fuses van Synergistic Research al uitgeprobeerd hebben? Of iemand ergens gezien waar ze vergeleken worden met de Orange versies?

Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

frank2

Quote from: fugazi_2009 on December 13, 2021, 11:39:33
Zou iemand op dit forum de Purple fuses van Synergistic Research al uitgeprobeerd hebben? Of iemand ergens gezien waar ze vergeleken worden met de Orange versies?



In de nieuwsbrief van peacock audio staat een vergelijkingstest.  Hij vond de purple beter dan t verschil tussen blue en Orange. Maar de prijs begint idioot duur te worden.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

fugazi_2009

#1593
Als ik die nieuwsbrief zo lees, dan was dat het statement wat van Synergistic Research zelf kwam. Zeg maar, wij van WC Eend...

En die prijs? Tja, dat is nu net de vraag. Als het duur is dan betekent dat dus dat ze hun geld niet waard zijn. Dat het een hoge prijs is voor een zekering, dat is zeker. Maar afgezet ten de de totale prijs van de audioset, is het afronding.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Maximus_Aurelius

#1594
Quote from: fugazi_2009 on December 13, 2021, 11:39:33
Zou iemand op dit forum de Purple fuses van Synergistic Research al uitgeprobeerd hebben? Of iemand ergens gezien waar ze vergeleken worden met de Orange versies?



Hopelijk vanaf morgen ga ik testen.
Mijn Lindemann 858 krijgt twee Purple Fuse. Zitten nu tweemaal Hifi-tuning supreme in(Standaard bij Lindemann).
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Maximus_Aurelius

Quote from: frank2 on December 13, 2021, 13:35:22
In de nieuwsbrief van peacock audio staat een vergelijkingstest.  Hij vond de purple beter dan t verschil tussen blue en Orange. Maar de prijs begint idioot duur te worden.

Dan zoek maar eens de prijs op van AudioMagic ultimate  ;).

De purple is drie tientjes duurder dan de Orange dus dat is nog best te overzien. ;)
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

fugazi_2009

Quote from: Maximus_Aurelius on December 13, 2021, 18:22:29
Hopelijk vanaf morgen ga ik testen.
MNijn Lindemann 858 krijgen twee Purple Fuse. Zitten nu tweemaal Hifituning supreme in(Standaard bij Lindemann).

Ben benieuwd!
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Maximus_Aurelius

APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

fugazi_2009

Quote from: Maximus_Aurelius on December 13, 2021, 18:23:47
Dan zoek maar eens de prijs op van AudioMagic ultimate  ;).

Ja, dat is ook flinke prijs!
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

fugazi_2009

Net de email ontvangen met de track & trace voor de nieuwe kegels voor onder de MSB. Zal echter nog wel even duren voordat ik ze eronder kan zetten.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one