Jack's Place

Started by fugazi_2009, March 15, 2010, 22:13:11

Previous topic - Next topic

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

fugazi_2009

Quote from: DofN on November 22, 2021, 19:58:43
Mooie audio research.

Thanks! Die gaat ook voorlopig niet weg. En is heel uniek. In deze kleur vrijwel zeker de enige in Nederland, en wellicht zelfs wel in Europa.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Peerless Monster

Quote from: fugazi_2009 on November 22, 2021, 20:15:40
Thanks! Die gaat ook voorlopig niet weg. En is heel uniek. In deze kleur vrijwel zeker de enige in Nederland, en wellicht zelfs wel in Europa.

Welke is het? CD9?
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

fugazi_2009

#1552
Quote from: Peerless Monster on November 22, 2021, 21:07:55
Welke is het? CD9?

Nee,  dat is de MP1, de multi-channel voorversterker

Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Peerless Monster

Quote from: fugazi_2009 on November 22, 2021, 21:52:04
Nee,  dat is de MP1, de multi-channel voorversterker



Oh joh! Dat is gaaf!
Bij ons in te ruilen voor een fatsoenlijke voortrap van ARC 😊
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

fugazi_2009

#1554
Quote from: Peerless Monster on November 22, 2021, 21:57:24
Oh joh! Dat is gaaf!
Bij ons in te ruilen voor een fatsoenlijke voortrap van ARC 😊

Tja, maar hoe ga ik dat surround dan weer regelen?  ;)
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Peerless Monster

Quote from: fugazi_2009 on November 22, 2021, 22:11:38
Tja, maar hoe ga ik dat surround dan weet regelen?  ;)

Dat is bijzaak 😊
Nee joh lekker houden. Het is prachtig apparaat en waarschijnlijk de enige hier in Nederland 😱
Wel ontzettend machtig.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

fugazi_2009

Het  experiment met de nieuwe voetjes heeft wel gelijk weer een mogelijkheid voor een volgend experiment gebracht. Toen ik de originele voetjes onder de Melco vandaan haalde, viel het op dat dit toch wel serieuze voetjes zijn. Als je dan kijkt naar de Oppo, dan is die op elektronisch gebied natuurlijk wel flink door Cinemike onder handen genomen. Maar de voetjes zijn nog steeds dezelfde cheap ass voetjesdie waarschijnlijk ook onder een dvd speler van 50 euro zitten.

Dus wellicht de voetjes van de Melco maar eens onder de Oppo proberen!
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

fugazi_2009

#1557
Nog geen update over de verschillen. Ook CV ketels zijn op dit moment slecht leverbaar. En mijn argumenten dat een beetje kou goed is voor character building, vond ook nu weer geen voet aan aarde. Dus ook vandaag was het druk in huis hier. De rest van de week wordt het gekkenhuis qua werk (voornamelijk gerelateerd aan het Principe van Kerckhoffs), dus het ziet er naar uit dat het testen tot volgend jaar moet wachten.

Maar een beetje surfen op internet is een goede manier om je schoonmoeder te negeren, en al doende kwam ik er achter dat MSB zelf nieuwe voetjes voor de DAC beschikbaar heeft gemaakt. Ik heb Rhapsody maar even een e-mail gestuurd of ze twee setjes in het zwart kunnen leveren.



Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

fugazi_2009

Ter vergelijking even foto's van de huidige standaard cones.

Sent from my SM-G960F using Tapatalk

Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

fugazi_2009

#1559
Als je al een tijdje mee draait in deze hobby dan heb je vooral heel veel hifi zaken zien verdwijnen. Nu komt dat natuurlijk vooral, en dit forum laat dat ook goed zien, omdat dit een hobby van zeurende bejaarden is geworden die zaken liever via Alibaba kopen dan bij een lokale hifiboer. Maar zo af en toe wordt je er ook mee geconfronteerd dat die hifi zaken er ook wel een bijzondere benadering op na houden waar een gemiddelde klant nu ook niet echt gelukkig van wordt.

In de 2 posts hierboven schetste ik iets wat toch een simpele aankoop zou moeten worden. Je moet ze een kans geven, dus gelijk die avond de Nederlandse MSB dealer maar eens een berichtje gestuurd. Die heeft zo'n prachtig formulier op zijn website staan waar je een vraag kan stellen en je en passant je ook gelijk voor de nieuwsbrief kan inschrijven. De bevestiging dat ik mij voor de nieuwsbrief had ingeschreven kwam gelijk binnen, dus je denkt dat komt met dat berichtje ook wel goed. Na een paar dagen nog geen response. Voorzichtig eens via FB Messenger geinformeerd: "Hebben jullie mijn berichtje ontvangen?". Met als antwoord "Nee, maar bel ons morgen maar even". Dat geprobeerd afgelopen vrijdag. Na drie keer gebeld te hebben en afgescheept te zijn door een loopjongen ("Ze zijn druk"), maar het idee eens geopperd dat het dan misschien een goed idee was als ze mij gingen terugbellen als ze wel tijd hadden? Daar had de loopjongen nog niet eerder aan gedacht, maar dat was wel een goed idee! Inderdaad vrijdag hebben ze mij nog drie keer gebeld, maar alleen omdat mijn nummer nog in de telefoon stond, maar in alle drie de keren waren ze op zoek naar een andere klant (denk dat de loopjongen ook niet heel goed was in het noteren van telefoonnummers). Maar ik werd nooit te woord gestaan.

Ik heb niet direct haast, dus ik wacht de zaterdag nog even af. Weer geen response. Zaterdagavond via Messenger nog maar eens aangegeven dat het eigenlijk heel simpel is wat ik wil en of ze gewoon die dingen kunnen bestellen (hoe gemakkelijk kan je iets verkopen, zou je denken). Weer geen reactie, dus vanochtend maar weer eens gevraagd hoe het er voor stond. Krijg ik als antwoord "Ze zijn alleen maar in zilver leverbaar, maar ik ben nu op vakantie dus bel morgen maar even naar de zaak".

Ik denk, ben ik nu gek dat ik verwacht dat ze er ook in die andere kleuren zijn? Dus het contact formulier op de website van de fabrikant maar eens ingevuld. Vandaag eind de dag (dus begin van de werkdag in Amerika) gelijk response: "De zwarte versie is gewoon op voorraad hier". Dus nu de Europese sales manager voor MSB maar een berichtje gestuurd om te vragen of hij die dingen kan regelen.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

chansig

Tsjemig....je zou bijna denken dat het ze te goed gaat.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Peerless Monster

Als je zo potentiële klanten in de kou laten staan, krijg je op een gegeven moment vanzelf slechte reclame.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Xander32

Ik was uit principe al afgehaakt.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

CZ79

Das toch niet Rhapsody neem ik aan?
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

fugazi_2009

Quote from: cz79 on December  1, 2021, 08:01:32
Das toch niet Rhapsody neem ik aan?

Dat is de enige MSB dealer in Nederland...
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Staaled

Ze waren en zijn daar altijd al vol van zichzelf. ;)
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

scoc

Probeer anders in Antwerpen bij de Belgische importeur: www.veryfinesolutions.com
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

fugazi_2009

Quote from: scoc on December  1, 2021, 09:58:09
Probeer anders in Antwerpen bij de Belgische importeur: www.veryfinesolutions.com

Ja, die heb ik nu ook een berichtje gestuurd. Die is behalve de Belgisch importeur ook de Europese sales manager voor MSB. Dus hopelijk gaat dat beter.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

CZ79

Quote from: fugazi_2009 on December  1, 2021, 08:08:10
Dat is de enige MSB dealer in Nederland...

Dacht dat zij altijd wel netjes en snel reageren, de paar keer dat ik contact heb gehad iig wel. Zonde...
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

fugazi_2009

Ik had dus gisteravond ook de Europese sales manager van MSB een email gestuurd en vervolgens had ik laat op de avond wel een bericht van de CEO van MSB dat Frank ze al besteld had voor mij? Toen dacht ik nog, maar ik heb nog helemaal geen response van hem gehad? Maar zojuist inderdaad een berichtje van hem dat hij ze gelijk bij de fabriek maar had besteld, dan was dat maar vast geregeld. Dus dan komen ze volgende week met een zending deze kant op vanuit Amerika.

Zo kan het dus ook.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

blue-eyes

Het staat mij bij dat je al eerder zo iets bij de hand hebt gehad. Blijkbaar lok je het uit, of is het jouw gedrag :D :P





Mooie actie van de EU sales manager!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

fugazi_2009

Oh, ik heb zo niet direct paraat waar ik dat eerder aan de hand zou hebben gehad? Maar dan nog is het de vraag of dat dan door mij komt of door de brakke service van de gemiddelde Nederlandse winkel?

De ervaringen die ik met andere audiowinkels heb gehad waren wel super, in de Tag tijd nog met Audio Excellence en natuurlijk met BB&G. Maar ja, die winkels bestaan niet meer (hoewel Zevenbergen nog wel bestaat en Kees Jan natuurlijk zijn online winkel heeft). Maar goed misschien ook verkeerd voorbeeld want Bjorn, Garmt en Kees Jan zitten ook allemaal in mijn FB vrienden  ;D
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Dirk

Quote from: fugazi_2009 on December  1, 2021, 16:48:55
Ik had dus gisteravond ook de Europese sales manager van MSB een email gestuurd en vervolgens had ik laat op de avond wel een bericht van de CEO van MSB dat Frank ze al besteld had voor mij? Toen dacht ik nog, maar ik heb nog helemaal geen response van hem gehad? Maar zojuist inderdaad een berichtje van hem dat hij ze gelijk bij de fabriek maar had besteld, dan was dat maar vast geregeld. Dus dan komen ze volgende week met een zending deze kant op vanuit Amerika.

Zo kan het dus ook.
Frank (de importeur) is wel een echte klassebak, die kan je gerust in het rijtje bij Bjorn & Garmt zetten...onovertroffen service en passie voor z'n job   :thumbs-up:
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

fugazi_2009

Ja, de eerste ervaring is inderdaad uitstekend!
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

blue-eyes

Quote from: fugazi_2009 on December  1, 2021, 18:29:51
Oh, ik heb zo niet direct paraat waar ik dat eerder aan de hand zou hebben gehad? Maar dan nog is het de vraag of dat dan door mij komt of door de brakke service van de gemiddelde Nederlandse winkel?

De ervaringen die ik met andere audiowinkels heb gehad waren wel super, in de Tag tijd nog met Audio Excellence en natuurlijk met BB&G. Maar ja, die winkels bestaan niet meer (hoewel Zevenbergen nog wel bestaat en Kees Jan natuurlijk zijn online winkel heeft). Maar goed misschien ook verkeerd voorbeeld want Bjorn, Garmt en Kees Jan zitten ook allemaal in mijn FB vrienden  ;D

Niet zo happen :P


Wanneer krijg je het binnen?
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey