Jack's Place

Started by fugazi_2009, March 15, 2010, 22:13:11

Previous topic - Next topic

0 Members and 8 Guests are viewing this topic.

fugazi_2009

Kwam bij toeval deze clock upgrade tegen voor de Melco: https://audiophool.nl/melco-server-ocxo-clock-upgrade/



Ben wel benieuwd wat dit nog zou kunnen brengen.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

hpapen


fugazi_2009

Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

fugazi_2009

De groei van de Empire Greatest Movies Of All Time gaat op het moment niet heel hard meer. Wel worden er steeds meer blu-rays door de UHD versies vervangen. Vandaag ook weer een binnen gekregen:

Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

vik

In de loop der jaren natuurlijk veel mee gekregen van Mike.

Het effect van een betere (nauwkeurige) clock op een extern board wordt teniet gedaan door ten eerste het antenne effect van de kabels die naar het mainboard lopen plus de afstanden ernaar toe. Wil je goed te werk gaan (zo heb ik het begrepen) met een "betere" clock moet je eerst het apparaat meten terwijl hij operationeel is en op bedrijfs temperatuur is.  Dan heb je namelijk een goed beeld van welke problemen er worden veroorzaakt en hoe ver een clock afwijkt en minder nauwkeurig wordt. Dan is het een kwestie van testen welke clock het beste resultaat levert.  Het is de kunst hem zo dicht mogelijk bij de chips te plaatsen op het mainboard (SMD) dan heb je de kortste verbinding.

Als ik zie hoe Mike te werk gaat met bijvoorbeeld een Oppo dan kun je wel stellen dat het een tijd rovende klus is en brengt ook de nodige risico's met zich mee.  Hij speelt elke soort medium af en meet real time de clocks en door middel van deze testen gaat hij verschillende soorten proberen tot het gewenste resultaat is bereikt. De nauwkeurigheid (en het gewenste resultaat) hangt allemaal samen met de hardware en rand apparatuur maar ook testen is een key factor. Met testen in het geval van de Oppo bedoel ik kijken/luisteren en vergelijken.

SMD solderen kan ook niet iedereen en dan is dit een snelle manier van geld verdienen.  Het idee is Plug and Play maar vaak loopt het uit op Plug and Pray en gebeurt het heel vaak dat dit soort constructies juist een slechter resultaat oplevert als het orgineel.

Als ik deze foto zo bekijk zou informeren of je hem kunt testen voordat je eventueel tot aanschaf over gaat.

Just my two cents  ::)


Quote from: fugazi_2009 on November 15, 2021, 21:37:14
Kwam bij toeval deze clock upgrade tegen voor de Melco: https://audiophool.nl/melco-server-ocxo-clock-upgrade/



Ben wel benieuwd wat dit nog zou kunnen brengen.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

fugazi_2009

Quote from: vik on November 17, 2021, 09:25:36
In de loop der jaren natuurlijk veel mee gekregen van Mike.

Het effect van een betere (nauwkeurige) clock op een extern board wordt teniet gedaan door ten eerste het antenne effect van de kabels die naar het mainboard lopen plus de afstanden ernaar toe. Wil je goed te werk gaan (zo heb ik het begrepen) met een "betere" clock moet je eerst het apparaat meten terwijl hij operationeel is en op bedrijfs temperatuur is.  Dan heb je namelijk een goed beeld van welke problemen er worden veroorzaakt en hoe ver een clock afwijkt en minder nauwkeurig wordt. Dan is het een kwestie van testen welke clock het beste resultaat levert.  Het is de kunst hem zo dicht mogelijk bij de chips te plaatsen op het mainboard (SMD) dan heb je de kortste verbinding.

Als ik zie hoe Mike te werk gaat met bijvoorbeeld een Oppo dan kun je wel stellen dat het een tijd rovende klus is en brengt ook de nodige risico's met zich mee.  Hij speelt elke soort medium af en meet real time de clocks en door middel van deze testen gaat hij verschillende soorten proberen tot het gewenste resultaat is bereikt. De nauwkeurigheid (en het gewenste resultaat) hangt allemaal samen met de hardware en rand apparatuur maar ook testen is een key factor. Met testen in het geval van de Oppo bedoel ik kijken/luisteren en vergelijken.

SMD solderen kan ook niet iedereen en dan is dit een snelle manier van geld verdienen.  Het idee is Plug and Play maar vaak loopt het uit op Plug and Pray en gebeurt het heel vaak dat dit soort constructies juist een slechter resultaat oplevert als het orgineel.

Als ik deze foto zo bekijk zou informeren of je hem kunt testen voordat je eventueel tot aanschaf over gaat.

Just my two cents  ::)



Kijk, daar kunnen we tenminste wat mee met zo'n antwoord! Mooi dat dat toch nog kan op dit forum!

Maar de grote vraag is dus dan, wanneer gaat Mike een CineMike versie van de Melco doen?  ;D
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

fugazi_2009

Quote from: fugazi_2009 on November 16, 2021, 19:56:32
De groei van de Empire Greatest Movies Of All Time gaat op het moment niet heel hard meer. Wel worden er steeds meer blu-rays door de UHD versies vervangen. Vandaag ook weer een binnen gekregen:



Toch vandaag nog twee BD's op de kop getikt die in de Top 500 staan en die ik nog niet had. Het is namelijk ook wel een beetje een sport om ze voor een fatsoenlijke prijs te vinden  ;D
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Xander32

Volgens mij is maatwerk tegen een maatwerk-prijs altijd mogelijk  ;D

Quote from: fugazi_2009 on November 17, 2021, 09:55:05
Kijk, daar kunnen we tenminste wat mee met zo'n antwoord! Mooi dat dat toch nog kan op dit forum!

Maar de grote vraag is dus dan, wanneer gaat Mike een CineMike versie van de Melco doen?  ;D
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

fugazi_2009

Quote from: Xander32 on November 18, 2021, 06:24:45
Volgens mij is maatwerk tegen een maatwerk-prijs altijd mogelijk  ;D


Ha ha, goed punt! Maar gelukkig doet de Melco het standaard ook ze slecht nog niet. Dus ik denk dat ik voorlopig maar even achterover leun en gewoon van de muziek geniet. Dit jaar was kostbaar genoeg op het gebied van audio upgrades, en hier staan ook nog steeds twee sets speakers die verkocht moeten worden en nog een fraaie set speakerkabels die ook nog weg mogen. Denk dat ik dit jaar al gauw 15k heb uitgegeven aan de upgrades. Wel is de Linn Klimax wel al verkocht, dus leverde in ieder geval weer iets op.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

vergeerr72

Quote from: fugazi_2009 on November 18, 2021, 11:27:23
Ha ha, goed punt! Maar gelukkig doet de Melco het standaard ook ze slecht nog niet. Dus ik denk dat ik voorlopig maar even achterover leun en gewoon van de muziek geniet. Dit jaar was kostbaar genoeg op het gebied van audio upgrades, en hier staan ook nog steeds twee sets speakers die verkocht moeten worden en nog een fraaie set speakerkabels die ook nog weg mogen. Denk dat ik dit jaar al gauw 15k heb uitgegeven aan de upgrades. Wel is de Linn Klimax wel al verkocht, dus leverde in ieder geval weer iets op.
Er staat er een met klokupgrade te koop op MP. Misschien is hij wel bereidt om een vergelijk mogelijk te maken.

Verstuurd vanaf mijn SM-T500 met Tapatalk

Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

fugazi_2009

Quote from: vergeerr72 on November 19, 2021, 20:53:41
Er staat er een met klokupgrade te koop op MP. Misschien is hij wel bereidt om een vergelijk mogelijk te maken.

Ja, dat was ook hoe ik erachter was gekomen dat die clock upgrade bestaat. Volgens mij is dit gewoon de eigenaar van Audiophool die hem via Marktplaats verkoopt. Ik heb overigens ook het duurdere model van Melco. Maar heb voorlopig maar even geaccepteerd dat het voorlopig wel goed is zo. Hoewel ik nog wel een email gestuurd heb om een setje Synergisic Research MiG 2.0 voetjes over te nemen, maar nog geen response gehad. Leek mij wel eens leuke om eens mee te experimenteren.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

fugazi_2009

Intussen een deal gemaakt voor de Synergistic Research Mig 2.0 voetjes.

Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Peerless Monster

Quote from: fugazi_2009 on November 19, 2021, 21:56:09
Intussen een deal gemaakt voor de Synergistic Research Mig 2.0 voetjes.



Ja ik zag ze ook op mp en ze vallen op vanwege de strakke rondingen. Ik vind ze wel intrigerend.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Xander32

Onrust zouden deze mij brengen: twee varianten, waarvan de eén voor een warmere sound en de andere voor een meer verfijnde, luchtige sound zou moeten zorgen. Beide uitvoeringen kan je combineren en dan maakt het ook nog uit of je ze rechtop of op hun kop positioneert. Trial and error. Voor mij teveel keuzemogelijkheden welke ik allemaal zou willen uitproberen  ::)

Maar je kan er ook een leuke uitdaging en tijdverdrijf in zien ;D


https://www.kempelektroniksshop.nl/brands/synergistic-research/synergistic-research-isolation-footers-mig-mig-2-0.html
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

fugazi_2009

zo, jij was er vroeg bij vanmorgen!  ;)

En tot zekere hoogte heb je wel gelijk hoor. Maar goed als die apen die aan het hoofd van onze politiestaat staan, straks in hun oneindige domheid weer niks beters weten te verzinnen dan de hele bevolking gedurende de winter op te sluiten, dan hebben we hier alle tijd voor.

Maar inderdaad de varianten zijn talkrijk. Twee versies inderdaad, die je op twee manieren eronder kan zetten. En dan moet ik ook nog kijken, doe ik het onder de Melco, of onder de MSB PowerBase of onder de MSB DAC? En als je ze dan dan onder 1 apparaat hebt zitten, wat zou dan het effect zijn als je nog een set koopt en onder een van de andere apparaten doet? En dan heb je weer dat punt van twee types die je kan kopen en op welke manier zet je ze eronder?

Pff, het is maar goed dat ik over een week het land uitvlucht voor een paar maanden, anders zou ik inderdaad hier de hele winter mee bezig kunnen zijn  ;D
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Kwabbernoot

Maak er een paar jaar van. Hoef je er nooit meer mee bezig te zijn. ::)

Groeten...

fugazi_2009

Nee, het moment dat ik continu in Spanje ga zitten dan neem ik de set wel mee. Kan ik daar ook gewoon die experimentjes doen  ;D
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

vik

Custom mods doen ze al heel lang niet meer daar is gewoon geen tijd voor. Ze kunnen het nu al niet eens meer aan en ontwikkelen pas een mod als er veel interesse voor is.  En persoonlijk zou ik mijn geld (als het toch moet rollen  ::) ) in andere dingen steken.

Mooie blu rays voor je Oppo bijvoorbeeld.  ;)


Quote from: fugazi_2009 on November 17, 2021, 09:55:05
Kijk, daar kunnen we tenminste wat mee met zo'n antwoord! Mooi dat dat toch nog kan op dit forum!

Maar de grote vraag is dus dan, wanneer gaat Mike een CineMike versie van de Melco doen?  ;D
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

fugazi_2009

#1543
Quote from: vik on November 20, 2021, 10:45:06
Custom mods doen ze al heel lang niet meer daar is gewoon geen tijd voor. Ze kunnen het nu al niet eens meer aan en ontwikkelen pas een mod als er veel interesse voor is.  En persoonlijk zou ik mijn geld (als het toch moet rollen  ::) ) in andere dingen steken.

Mooie blu rays voor je Oppo bijvoorbeeld.  ;)
Ja, van de week nog blu-rays gekocht. [emoji3]

Projecten om het geld te laten rollen heb ik meestal geen moeite mee om te verzinnen [emoji16]

Ik heb ook nog een agent op hifishark lopen...

Sent from my SM-G960F using Tapatalk
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

fugazi_2009

Oh,  en een leuke black Friday aanbieding voor een tv zou ook wel welkom zijn.

Sent from my SM-G960F using Tapatalk

Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

fugazi_2009

Vandaag weer eens twee titels uit de Empire 500 binnen gekregen

Sent from my SM-G960F using Tapatalk

Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

fugazi_2009

#1546
De Synergetic Research MiG 2 voetjes zijn binnen gekomen. Ondanks de vele varianten die we van te voren bedacht hadden heb ik ze gelijk op deze manier onder de Melco gezet. Ten eerste de keuze voor meer ambient vs pinpoint, als je daar de beschrijving van leest dan is het duidelijk dat ik voor ambient moet gaan. Met de Avalons heb je sowieso niet veel meer pinpoint nodig.
De keuze van apparaat was ook niet zo moeilijk,  de behuizingen van de MSB zijn wel heel duidelijk ontworpen voor vier voetjes op de hoeken. Dus de drie kegels werkt daar niet lekker.
Dan had ik nog de keuze twee vooraan vs twee achteraan, met de Shunyata powercord op de hoek is een beetje stabiliteit wel handig,  dus twee aan de achterkant.

Dan is de vraag, hoe klinkt het? Geen idee! Tegen die tijd dat ik net wilde gaan luisteren kondigde mijn vriendin aan dat haar ouders langs kwamen. Dus ik vroeg waarom? "Nou, omdat hun cv ketel er mee is opgehouden". Dus toen heb ik nog geprobeerd te beargumenteren dat ik er geen enkel probleem mee heb als mijn schoonmoeder in de kou zit, maar daar kwam ik niet veel verder mee.



Sent from my SM-G960F using Tapatalk

Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

blue-eyes

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Peerless Monster

Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

DofN

Mooie audio research.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software