Jack's Place

Started by fugazi_2009, March 15, 2010, 22:13:11

Previous topic - Next topic

0 Members and 11 Guests are viewing this topic.

fugazi_2009

#1500
Quote from: Peerless Monster on October 25, 2021, 19:41:25
De sketches of Spain van de nits, ook zo mooi.

Ik moest hem even opzoeken en ja, die is mooi en had ik wel eerder ook gehoord. Maar in mijn muziekverzameling zit volgens mij helemaal niks van The Nits. En waarom eigenlijk niet, want ze hebben wel heel mooie dingen gedaan?

Ik heb vorig jaar al eens tegen Melco gezegd dat het echt tijd is dat de grotere discs beschikbaar gaan maken, hij is bijna vol mijn Melco. Maar ik ga kijken of er nog wat Nits bij past
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

vergeerr72

Quote from: Peerless Monster on October 25, 2021, 19:41:25
Aha de sketches of Spain. Mooi!
De sketches of Spain van de nits, ook zo mooi.
Sketches of Spain van The Nits, daar kun je wel een hele avond naar luisteren[emoji1787][emoji1787]

Verstuurd vanaf mijn SM-T500 met Tapatalk

Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

fugazi_2009

Quote from: vergeerr72 on October 25, 2021, 21:32:52
Sketches of Spain van The Nits, daar kun je wel een hele avond naar luisteren[emoji1787][emoji1787]

1983 zie ik.  Toen was ik meer Pink Floyd aan het ontdekken dan dat ik aandacht voor The Nits had.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

vergeerr72

#1503
Quote from: fugazi_2009 on October 25, 2021, 21:44:45
1983 zie ik.  Toen was ik meer Pink Floyd aan het ontdekken dan dat ik aandacht voor The Nits had.
1983, alweer zo oud.  Toen was ik aan de Doe Maar, ter verdediging ik was 11[emoji2]

Van het jaar Sketches of Spain gebruikt om netfilters te vergelijken samen met @Peerless Monster.  4 uur alleen maar Sketches.... Heel Spanje gezien.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

fugazi_2009

Quote from: vergeerr72 on October 25, 2021, 22:01:21
1983, alweer zo oud.  Toen was ik aan de Doe Maar, ter verdediging ik was 11[emoji2]

Van het jaar Sketches of Spain gebruikt om Netfilters te vergelijken damen met @Peerless Monster.  4 uur alleen maar Sketches.... Heel Spanje gezien.
Spanje is zo groot en mooi dat dat geen probleem mag zijn.  ;D
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Peerless Monster

Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

fugazi_2009

De Linn DS ondersteunde een service waarmee je naar internet radio kon luisteren. Nu met de Linn het huis uit moest ik op zoek naar een alternatief. Nu een m3u file gemaakt met de urls van de verschillende streams. Deze op de Melco gezet, en dat werkt perfect. Onder playlists heb je dan de m3u file en dan kan je naar de verschillende radio zenders luisteren. Kwam er wel achter dat het http urls moeten zijn en geen https.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

fugazi_2009

Toen de MSB de Linn Klimax verving was dat feitelijk gewoon simpel ompluggen. Het Shunyata powercord in de Powerbase en de Burmester XLR interlink in de DAC.

Maar overal waar je wat over de MSB DACs leest, komt steeds weer naar voren dat MSB heel overtuigd zegt dat hun DACs single ended aangesloten moeten worden.  Dus vanmiddag maar eens een test gedaan met de interlink die normaal gesproken naar de koptelefoon versterker gaat. En dat klinkt inderdaad wel naar meer!

Dus nu maar eens op zoek naar een goede interlink voor een langdurige test. Nu is het heel lang geleden dat ik een serieuze interlink heb gekocht, dus de vraag is zo'n er nog nieuwe spelers op de markt die ik moet overwegen? Mijn initiƫle reflex zou zijn om een Transparent kabel te kopen. Maar ik heb in het verleden ook heel fijn met een Siltech gespeeld. En moet je dan tegenwoordig Siltech hebben of Crystal Cable? Or what else?

Sent from my SM-G960F using Tapatalk

Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

fugazi_2009

Na het overweldig aantal adviezen besloten het vizier eerst op een Tellurium Q Black Diamond interlink te richten. Daar maar eens mee spelen en daarna eens kijken of dat bevalt.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

fugazi_2009

Deze week is het de eerst week van het (financiele) 4e kwartaal op mijn werk. Dat betekent dat het net een fractie rustiger is. Voor Covid was dat nog echt een rustige week geweest, maar dat is tegenwoordig niet meer zo.

Maar dat gaf mij nog wel wat kans om mijn website wat bij te werken.

Moet nu alleen nog even nieuwe plaatjes maken voor de introductie pagina van de main set, daar wordt nu de Linn Klimax DS nog genoemd en getoond.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

fugazi_2009

Vanmorgen sprak ik een vriend die zelf ook DACs bouwt over het Balanced vs Single Ended verhaal. Zijn reactie: "Ja, maar jij hebt een ladder DAC, natuurlijk moet je die single ended aansluiten!" Nou ok, dan. Dus intussen een deal gemaakt voor de Tellurium Q Black Diamond interlink. Alleen nog even een momentje vinden om die op te halen.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

fugazi_2009

Vanavond een Tellurium Q Black Diamond interlink opgehaald voor tussen de MSB en de ARC.

Sent from my SM-G960F using Tapatalk

Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Peerless Monster

Daar hoor je inderdaad ook goede geluiden over. Ik ben benieuwd Jack!
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

fugazi_2009

Ja,  ben ik ook benieuwd. Deze kabel is dan wel tweedehands maar nog zo nieuw dat die eigenijk nog niet eens ingespeeld is.

Maar alle reviews en commentaren op deze kabel spraken mij wel aan.

Sent from my SM-G960F using Tapatalk

Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Xander32

En, wat zegt de praktijk? (Ongeduld-modus: ON )

Quote from: fugazi_2009 on November  5, 2021, 10:33:16
Ja,  ben ik ook benieuwd. Deze kabel is dan wel tweedehands maar nog zo nieuw dat die eigenijk nog niet eens ingespeeld is.

Maar alle reviews en commentaren op deze kabel spraken mij wel aan.

Sent from my SM-G960F using Tapatalk
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

fugazi_2009

LOL. Gisteravond alleen nog even met de hoofdtelefoon zitten luisteren, dat klonk erg fijn. Vanavond komt er een vriend langs voor een luistersessie, dus zal zo na de lunch alles eens vast aanzetten. En dan gaan we hopelijk vanavond wel meer weten.  ;D
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Xander32

Kan ik er een pushbericht van ontvangen 😄

Quote from: fugazi_2009 on November  5, 2021, 11:32:57
LOL. Gisteravond alleen nog even met de hoofdtelefoon zitten luisteren, dat klonk erg fijn. Vanavond komt er een vriend langs voor een luistersessie, dus zal zo na de lunch alles eens vast aanzetten. En dan gaan we hopelijk vanavond wel meer weten.  ;D
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

fugazi_2009

Het zal toch wel op pagina 102 van teletekst komen?
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Kwabbernoot

Pagina 401 wellicht?  ;)

Groeten...

fugazi_2009

Ja, dat is ook een uitstekend startpunt voor dit soort dingen!
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

fugazi_2009

#1520
Vanavond een vriend op bezoek die heel bewust een tour eens het doen is langs zijn kennissen en vriendenkring om inspiratie op te doen over de audio set die hij wil kopen. Hij is al bij heel wat mensen langs geweest die,  zoals hij dat zegt, die ter waarde van een fatsoenlijke auto aan apparatuur hebben staan. Ik ben de laatste in het rijtje,  voornamelijk omgaat het hopeloos is om met mij een afspraak te maken (vraag maar aan blue-eyes).

Hij heeft een vaste playlist die hij overval graag wil horen. Zijn commentaar tot nu toe: "Ik heb al zoveel dingen gehoord die ik nog nooit eerder heb gehoord" en "de plaatsing heb ik nog nergens zo nauwkeurig mee gemaakt als hier"

En zelf ben ik ook wel tevreden met de nieuwe Tellurium   ;D
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

blue-eyes

Quote from: fugazi_2009 on November  5, 2021, 19:50:00
Vanavond een vriend op bezoek die heel bewust een tour eens het doen is langs zijn kennissen en vriendenkring om inspiratie op te doen over de audio set die hij wil kopen. Hij is al bij heel wat mensen langs geweest die,  zoals hij dat zegt, die ter waarde van een fatsoenlijke auto aan apparatuur hebben staan. Ik ben de laatste in het rijtje,  voornamelijk omgaat het hopeloos is om met mij een afspraak te maken (vraag maar aan blue-eyes).

Hij heeft een vaste playlist die hij overval graag wil horen. Zijn commentaar tot nu toe: "Ik heb al zoveel dingen gehoord die ik nog nooit eerder heb gehoord" en "de plaatsing heb ik nog nergens zo nauwkeurig mee gemaakt als hier"

En zelf ben ik ook wel tevreden met de nieuwe Tellurium   ;D

Huh, wat? Riep iemand mij?

:D


Idd, ik kan het bevestigen. Maar wederzijds, mijn agenda is op dit moment identiek lastig.....
Maar het gaat goed komen!



En mooie berichten. Telkens als we denken er te zijn, is er toch weer een stap te maken, dan wel een stap omdat het kan, opzij gezet :)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Xander32

Je lijkt het eindresultaat te beschrijven van de gehele keten (?), maar wat is het aandeel van de nieuwe kabel daarin?

Quote from: fugazi_2009 on November  5, 2021, 19:50:00
Vanavond een vriend op bezoek die heel bewust een tour eens het doen is langs zijn kennissen en vriendenkring om inspiratie op te doen over de audio set die hij wil kopen. Hij is al bij heel wat mensen langs geweest die,  zoals hij dat zegt, die ter waarde van een fatsoenlijke auto aan apparatuur hebben staan. Ik ben de laatste in het rijtje,  voornamelijk omgaat het hopeloos is om met mij een afspraak te maken (vraag maar aan blue-eyes).

Hij heeft een vaste playlist die hij overval graag wil horen. Zijn commentaar tot nu toe: "Ik heb al zoveel dingen gehoord die ik nog nooit eerder heb gehoord" en "de plaatsing heb ik nog nergens zo nauwkeurig mee gemaakt als hier"

En zelf ben ik ook wel tevreden met de nieuwe Tellurium   ;D
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

fugazi_2009

Quote from: Xander32 on November  6, 2021, 09:05:23
Je lijkt het eindresultaat te beschrijven van de gehele keten (?), maar wat is het aandeel van de nieuwe kabel daarin?


Dat klopt, uiteindelijk gaat het daar ook om. En een kabel gaat dat ook niet compleet veranderen. Gevoelsmatig doet deze kabel, wat eigenlijk iedere kabel zou moeten doen in mijn opinie, precies doorgeven wat er is zonder daar dingen uit weg te halen of toe te voegen. Een kabel moet wat mij betreft vooral transparant zijn, het tweaken van een geluid met een kabel ben ik nooit zo van. Als er een probleem is moet je dat bij bron aanpakken, en ja dat kost vaak meer om het aan te pakken maar so be it.

Maar op het moment heb ik vooral het gevoel, dit mag de komende 20 jaar zo wel blijven staan, hoeft niks meer aan te veranderd te worden (famous last words)
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Peerless Monster

Quote from: fugazi_2009 on November  6, 2021, 09:27:49
Dat klopt, uiteindelijk gaat het daar ook om. En een kabel gaat dat ook niet compleet veranderen. Gevoelsmatig doet deze kabel, wat eigenlijk iedere kabel zou moeten doen in mijn opinie, precies doorgeven wat er is zonder daar dingen uit weg te halen of toe te voegen. Een kabel moet wat mij betreft vooral transparant zijn, het tweaken van een geluid met een kabel ben ik nooit zo van. Als er een probleem is moet je dat bij bron aanpakken, en ja dat kost vaak meer om het aan te pakken maar so be it.

Maar op het moment heb ik vooral het gevoel, dit mag de komende 20 jaar zo wel blijven staan, hoeft niks meer aan te veranderd te worden (famous last words)

Mooi! 🤣

Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler