Jack's Place

Started by fugazi_2009, March 15, 2010, 22:13:11

Previous topic - Next topic

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

fugazi_2009

Quote from: bmateijsen on September 24, 2021, 13:55:35
Ik weet dat Melco geen i2s heeft ;-).

Goed punt!

Quote from: bmateijsen on September 24, 2021, 13:55:35

i2s is wel een standaard, maar kan via Ethernet of via HDMI worden uitgevoerd. De meeste doen tegenwoordig HDMI (heb ik het idee), terwijl in de begin vaker ethernet werd gebruikt.

Ja, volgens mij zie je dat tegenwoordig bijna alleen maar als HDMI. Ach, voorlopig ben ik uiterst tevreden zo.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

fugazi_2009

#1451
Nieuwe setup met de MSB boven op het rack





Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

chansig

Bijzonder afwijkende vormgeving. Maar dat zal de pret niet drukken. Veel plezier ermee.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Peerless Monster

Wat een cutie! Mooi hoor Jack! Ben benieuwd wat je ervan vindt?
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

scoc

Is dat een of andere precieze world clock naast de DAC voor betere aansturing ?  ;)
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

fugazi_2009

Quote from: scoc on September 24, 2021, 22:49:30
Is dat een of andere precieze world clock naast de DAC voor betere aansturing ?  ;)

;D
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

fugazi_2009

#1456
Quote from: Peerless Monster on September 24, 2021, 18:35:07
Wat een cutie! Mooi hoor Jack! Ben benieuwd wat je ervan vindt?

Het klinkt echt heerlijk. Je moet mij niet vragen om te omschrijven hoe dat klinkt of hoe dat anders is dan de Linn. De enige term die bij mij opkomt is, het klinkt heel natuurlijk. Volop detail en toch een geheel. En leuke toevoeging is dat die ook DSD doet, dat deed de Linn niet.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

fugazi_2009

#1457
De afgelopen dagen dit topic maar eens doorgewerkt en gezorgd dat de meeste links weer werken en foto's weer te zien zijn, in de eerste 40 pagina's  deed zo ongeveer geen één foto het meer. Dat zag er toch wat vreemd en saai uit.

Ik zag ook dat ik vijf jaar geleden voor het laatst een overzicht van de sets heb gegeven, en aangezien zeker het laatste jaar het nodige is veranderd wordt dat wel weer eens tijd. Vandaag eerst maar eens de hoofdset, de tweede set komt later nog wel eens.

Hoofdset



Qua bronnen wordt in deze set ten eerste gebruik gemaakt van een Melco N1ZH/2, een audiofiele NAS met 6Tb opslagruimte (voor 90% vol). De Melco is via USB aangesloten op de MSB The Analog DAC. Bij de DAC wordt ook de MSB Powerbase gebruikt als voeding.

Als tweede bron,  voor films en multi-channel muziek, wordt een Oppo UDP-205 Cinemike gebruikt,  verbonden met de Samsung 4K televisie.

Voor versterking staat er een Audio Research MP1, een analoge multi-channel voorversterker,  en twee Burmester 911 MK2 eindversterkers. Dit stuurt een paartje Avalon Opus Ceramique aan als fronts, en een setje Avalon Mixing Monitors als surround. Daarnaast staat er nog een Velodyne DD-12 subwoofer, welke recent door Jossie van een wisse dood is gered.

Een PS Audio Powerplant 3 zorgt voor schone stroom.

Analoge XLR interlinks zijn allemaal Burmester Silver, RCA interlinks Transparent Ultra. Netwerkabels en HDMI kabels zijn van Audioquest. Speakerkabel is Transparent Super MM2 en Tag McLaren voor de surrounds. Alle stroomkabels zijn, op een paar uitzonderingen na, van Shunyata en er wordt een Vibex stroomblok gebruikt.

Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Xander32

Fraaie set, een eind-set!? Zijn er nog wensen?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

fugazi_2009

Wensen, altijd wel toch? Denk dat de tv in de komende maanden wel eens vervangen wordt. En dan kan ik de eindversterkers nog van mk2 naar mk3 upgraden. Dat betekent eigenlijk nieuwe eindversterkers met enkel hergebruik van de behuizing.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Maximus_Aurelius

Quote from: fugazi_2009 on October 15, 2021, 10:13:21
Wensen, altijd wel toch? Denk dat de tv in de komende maanden wel eens vervangen wordt. En dan kan ik de eindversterkers nog van mk2 naar mk3 upgraden. Dat betekent eigenlijk nieuwe eindversterkers met enkel hergebruik van de behuizing.

Ga je eindelijk van Mk2 naar de mk3  ;). Is een hele stap vooruit. Ook een prijzige upgrade, meen rond de 5K per 911 MK2.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

fugazi_2009

Quote from: Maximus_Aurelius on October 15, 2021, 18:19:20
Ga je eindelijk van Mk2 naar de mk3  ;). Is een hele stap vooruit. Ook een prijzige upgrade, meen rond de 5K per 911 MK2.
Het kan, maar of ik het doe? Maar ik heb nog nooit een MK3 gehoord,  laat staan in vergelijk met een MK2

Sent from my SM-G960F using Tapatalk

Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

fugazi_2009

De meeste missende foto's ook weer van een backup weten te redden en terug gezet. Dus praktisch alle foto's in het topic zouden weer moeten werken.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

fugazi_2009

Over mogelijke upgrades gesproken, wie heeft er ervaring met de Synergistic Research Orange fuses?
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Maximus_Aurelius

Quote from: fugazi_2009 on October 17, 2021, 18:32:06
Over mogelijke upgrades gesproken, wie heeft er ervaring met de Synergistic Research Orange fuses?

Heb er eentje in mijn voorversterker zitten na uitvoerig testen.
Gaat niet meer eruit.
De SR Orange gaf meer openheid, ruimtelijker en het laagweergave nog strakker. Er zat een AHP origineel in. Het verschil is best behoorlijk te noemen in de positieve kant en voor het geld in onze hobby is het een klein bedrag.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

fugazi_2009

In mijn Burmesters zitten nu ook nog AHP fuses,  en in mijn ARC een Furutech. De DAC heeft nog een standaard fuse.

Wel even schrikken dat de Burmesters twee fuses ieder hebben,  dan telt het nog best door.

Sent from my SM-G960F using Tapatalk

Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Maximus_Aurelius

Quote from: fugazi_2009 on October 17, 2021, 19:47:12
In mijn Burmesters zitten nu ook nog AHP fuses,  en in mijn ARC een Furutech. De DAC heeft nog een standaard fuse.

Wel even schrikken dat de Burmesters twee fuses ieder hebben,  dan telt het nog best door.

Sent from my SM-G960F using Tapatalk

Ik weet dat de Burmester 088 voorversterker er ook twee heeft, volgens mij standaard bij het merk ;). Mijn Lindemann eindversterker ook twee.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

fugazi_2009

Is er iemand die nog fysieke CDs/SACDs e.d. afspeelt die ik blij kan maken met een statmat? Kwam hem bij het opruimen tegen, denk dat ik hem zelf hooguit 1 of 2 keer heb geprobeerd.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

fugazi_2009

De MSB DAC blijkt 15 euro duurder te zijn geworden. Vanmiddag zat bij de post de boete voor 10km te hard rijden door Dusseldorf. En die duitsers doen er een mooie foto bij, en ja ik moest wel toegeven dat is een M2 op de foto en ik zit inderdaad achter het stuur. Maar gelukkig hebben ze in Dld nog fatsoenlijke boetebedragen  ;D
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Peerless Monster

Quote from: fugazi_2009 on October 18, 2021, 20:18:54
De MSB DAC blijkt 15 euro duurder te zijn geworden. Vanmiddag zat bij de post de boete voor 10km te hard rijden door Dusseldorf. En die duitsers doen er een mooie foto bij, en ja ik moest wel toegeven dat is een M2 op de foto en ik zit inderdaad achter het stuur. Maar gelukkig hebben ze in Dld nog fatsoenlijke boetebedragen  ;D

Waarom zijn dat soort boetes in Nederland zoveel hoger?
Dan kan je ongestoord 100 rijden waar je 50 mag in Duitsland... kost je maar 10euro x5? 😇
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Xander32

Schaam je, een M2 en dan slechts 10 te hard 😄

Quote from: fugazi_2009 on October 18, 2021, 20:18:54
De MSB DAC blijkt 15 euro duurder te zijn geworden. Vanmiddag zat bij de post de boete voor 10km te hard rijden door Dusseldorf. En die duitsers doen er een mooie foto bij, en ja ik moest wel toegeven dat is een M2 op de foto en ik zit inderdaad achter het stuur. Maar gelukkig hebben ze in Dld nog fatsoenlijke boetebedragen  ;D
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

bmateijsen

Als het op foto staat, willen we het natuurlijk wel zien ;-D

fugazi_2009

#1472
Bij deze
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

bmateijsen

Die is luid en duidelijk :D

fugazi_2009

Quote from: Peerless Monster on October 18, 2021, 20:39:11
Waarom zijn dat soort boetes in Nederland zoveel hoger?
Dan kan je ongestoord 100 rijden waar je 50 mag in Duitsland... kost je maar 10euro x5? 😇

Die Duitsers hebben zelf natuurlijk nog wel een punten systeem op hun rijbewijs, maar goed daar heb ik geen last van.

Quote from: Xander32 on October 18, 2021, 20:43:28
Schaam je, een M2 en dan slechts 10 te hard 😄


Zo zie je maar weer hoe nette chauffeur ik eigenlijk ben  :angel:
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one