Jack's Place

Started by fugazi_2009, March 15, 2010, 22:13:11

Previous topic - Next topic

0 Members and 13 Guests are viewing this topic.

Mitch--

Quote from: fugazi_2009 on August 31, 2021, 23:10:15
Heerlijk als je simpelweg niet in de gelegenheid ben om het hierboven beschreven vergelijk te gaan doen. Dan heb je namelijk tijd om ook nog verder te kijken. Een alternatief voor de Meitner zou ook nog de MSB Analog DAC kunnen zijn, ook daar zie ik goede verhalen over. En qua looks verslaat de MSB de Meitner met grote afstand!

Meitner:


MSB:


Mooi spul allemaal!

Ik wil gerust eens langskomen met mn Akurate DSM Katalyst, kan je het toch eens horen :)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

fugazi_2009

Quote from: Mitch-- on September  1, 2021, 08:09:29
Mooi spul allemaal!

Ik wil gerust eens langskomen met mn Akurate DSM Katalyst, kan je het toch eens horen :)

Dank voor het aanbod. Ik zal er eens over nadenken. Maar ook dat zal nog even moeten wachten, voorlopig ben ik nog even niet thuis.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Peerless Monster

Quote from: fugazi_2009 on August 31, 2021, 23:10:15
Heerlijk als je simpelweg niet in de gelegenheid ben om het hierboven beschreven vergelijk te gaan doen. Dan heb je namelijk tijd om ook nog verder te kijken. Een alternatief voor de Meitner zou ook nog de MSB Analog DAC kunnen zijn, ook daar zie ik goede verhalen over. En qua looks verslaat de MSB de Meitner met grote afstand!

Meitner:


MSB:


Ik vind ze beiden prachtig om te zien. Ik ben benieuwd wat je er van vindt
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

fugazi_2009

Iemand nog goede suggesties voor aan Audio USB kabel?
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Maximus_Aurelius

NordOst Heimdall. Onverslaanbaar in prijs kwaliteit.
Speel al jaren mee en 1 op 1 vergeleken met een AQ Diamond, Wireworld Platinum.

Er zijn twee kabels die ik ook erg goed vind zijn, Habst USB Ultra III en een Siltech Golden Universal. Laatste is wel echt aan de prijs.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

fugazi_2009

Goede tips, dank je. Tellurium zie ik ook hier en daar wel genoemd worden. Iemand daar ook ervaring mee?
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

frank2

#1431
Quote from: fugazi_2009 on September 18, 2021, 08:08:28
Goede tips, dank je. Tellurium zie ik ook hier en daar wel genoemd worden. Iemand daar ook ervaring mee?
Ja ik heb de tellurium ultra silver usb. Lang voor aankoop getest, haalt alle onrust in t geluid weg, maakt t zeer zuiver. In eerste instantie denk je dit klopt niet, maar dan heb je door dat andere kabels veel rommel doorlaten je hoort dat o.a.zeer goed in het hoog, maar zeker ook in het mid en laaggebied.Kabel is best duur, maar het is t waard.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

scoc

#1432
Ik speel ook met een Tellurium Ultra Silver USB (naast Ultra Black II stereo interconnects en luidspreker kabels).

Kabel is intussen flink ingespeeld. Het heeft een tijdje geduurd voor ik deze kabel goed kon plaatsen. De eerste 2 weken vond ik deze wat te open en zuiver spelen. En heb dan vergeleken met een paar andere usb kabels maar na een tijdje hoorde ik bij deze altijd wel iets: te donker van toon, minder openheid, etc. De Tellurium Ultra Silver USB kleurt veel minder en klinkt zuiver en open met veel detail. Dus deze blijft in mijn set.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

fugazi_2009

Weet iemand een goed adres voor de Tellerium kabels?
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

frank2

#1434
Quote from: fugazi_2009 on September 18, 2021, 21:51:56
Weet iemand een goed adres voor de Tellerium kabels?
Wenw audio in Enschede
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

fugazi_2009

#1435
Intussen een mooi aanbod gekregen voor een Tellerium Q Silver Diamond USB kabel.

Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

fugazi_2009

De Tellerium kabel komt vanavond van de cable cooker af en dan komt die mijn kant op. Hebben we alleen nog iets nodig om er mee aan te sluiten...
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Maximus_Aurelius

Quote from: fugazi_2009 on September 21, 2021, 16:58:31
De Tellerium kabel komt vanavond van de cable cooker af en dan komt die mijn kant op. Hebben we alleen nog iets nodig om er mee aan te sluiten...

Een printer  :D
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

fugazi_2009

Quote from: Maximus_Aurelius on September 21, 2021, 17:34:26
Een printer  :D

Dat is dan wel weer grappig. De beide fabrikanten (Meitner en MSB) die ik overweeg zeggen in hun manuals: Als je op zeker moment een probleem met een connectie hebt of met een bepaalde resolutie haal dan die audiofiele USB kabel er tussen uit en pak de USB kabel die je bij je printer kreeg want daarvan weten we tenminste zeker dat die aan de juiste specs voldoet  ;D
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

vik

Als je te lang door kookt zou het wel eens een probleem op kunnen leveren ja.  :D


Quote from: fugazi_2009 on September 21, 2021, 18:18:52
Dat is dan wel weer grappig. De beide fabrikanten (Meitner en MSB) die ik overweeg zeggen in hun manuals: Als je op zeker moment een probleem met een connectie hebt of met een bepaalde resolutie haal dan die audiofiele USB kabel er tussen uit en pak de USB kabel die je bij je printer kreeg want daarvan weten we tenminste zeker dat die aan de juiste specs voldoet  ;D
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

fugazi_2009

Ach, ik heb nog zo'n standaard printer kabeltje liggen. Van de week al even mee getest tussen de Melco en de Oppo. Werkt uitstekend.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

fugazi_2009

#1441
We've got a winner! De Linn Klimax Renew DS/0 gaat vervangen worden door een MSB The Analog DAC. MSB (Most Significant Bit) is niet heel bekend (toen ik hier op het forum ging zoeken, kreeg ik 0 results op het merk), maar ze draaien al een tijdje mee. En ze hebben ook best wel een leuk track record:

Demonstrated first AC-3 output for LaserDisc to Dolby 1994
First THX approved LaserDisc Player (Runco LJR II 1995)
First out board AC-3 demodulator (Lexicon LDD-1 1995)
First out board DTS processor (Millennium 2.4.6 1997)
First digital output on a DSS receiver (1997)
First mass marketed 24 bit 96K DAC (LINK DAC 1998)
First discrete sign-magnitude 384 kHz Ladder DAC (Platinum DAC 2000)
First discrete asynchronous upsampler (Platinum Plus 192 kHz Upsampler 2001)
First 80 bit DSP based digital filter (16X Filter 2005)
First iPod based digital music server (iLink 2006)
First 384 kHz inputs and upsampling (DAC III 2009)
First 32 bit interface (Xport 2009)
First 384 kHz Bit Perfect USB input (Signature USB on DAC IV 2010)
First CD transport that could play data files up to 32 bit, 384 kHz (Data CD IV 2010)
First clock with Jitter under 1 psec (77 Femtosecond Galaxy Clock – 2011)

Hun huidige DACs zijn vrij modulair opgebouwd en dat geldt ook voor deze The Analog DAC. In de basis moet je enkel bij aankoop beslissen of je wel of niet volume control wilt hebben. Dat is namelijk het enige wat je niet later kunt toevoegen. Dan zijn er opties als een upgrade power supply, welke deze ook heeft: The Analog Powerbase. En vervolgens kan je er verschillende input in pluggen: Toslink/SPDIF, Balanced XLR input, USB, Network en nog wat meer specifieke MSB connecties (MSB I2S bijvoorbeeld). Die input modules kan je gewoon zelf wisselen. Het apparaat heeft ruimte voor drie input modules, de mijne heeft dan ook Toslink/SPDIF, USB en Network. De behuizingen worden uit een massief blok aluminium gefreesd.

En hoe klinkt het? Het gaat natuurlijk geen dag en nacht verschil zijn met de Linn Klimax, tenslote is zo'n Klimax ook nog niet zo slecht. Ergens in een beschrijving noemde een reviewer de MSB de meest analoog klinkende DAC die hij ooit had gehoord. Dat vond ik een wat vage beschrijving maar na een avondje luisteren begin ik het steeds meer te begrijpen. Het klinkt allemaal net wat gemakkelijker, beter plaatsbaar, zonder scherpe randjes. Dus ja, het klinkt beter dan de Klimax en ik vind hem zelf er ook wel supercool uitzien, ook leuk mee genomen.

Ook al even de firmware upgrade gedaan, die komt gewoon in de vorm van een wav file die je afspeelt en dan herkent de DAC dat als een upgrade file. Geweldige oplossing.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Maximus_Aurelius

Mooie aanwinst.  :pompom:.
Heb zelf in mijn zoektocht ook na dit merk gekeken. Prachtige geschiedenis en filosofie wat mij zeker aanspreekt. MSB is het niet geworden omdat mijn huidige dac in mijn set beter presteerde.

Analoge sound kan ik zeker beamen.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Xander32

Betreffende de sq een fraaie upgrade zo te lezen, congrats. De looks is wel bijzonder te noemen, ik dacht even naar een soort van ontkoppelplatform te kijken  :)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

fugazi_2009

Quote from: Xander32 on September 24, 2021, 06:16:29
Betreffende de sq een fraaie upgrade zo te lezen, congrats. De looks is wel bijzonder te noemen, ik dacht even naar een soort van ontkoppelplatform te kijken  :)

Daar heeft het zeker wat van weg ja  ;D
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

bmateijsen

Wat gebruik je als streamer/ bron?

fugazi_2009

Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

bmateijsen

Quote from: fugazi_2009 on September 24, 2021, 11:17:46
De Melco

Oh ja, tuurlijk... En dus USB naar de MSB. Heeft de MSB ook i2s? Ik heb laatst met Rockna Wavelight DAC en Wavedream streamer gespeeld via i2s, dat was toch echt wel heel erg goed.

fugazi_2009

Nee,  de Melco heeft geen I2S, en de MSB heeft hun eigen versie daarvan via ethernet

Sent from my SM-G960F using Tapatalk

Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

bmateijsen

Quote from: fugazi_2009 on September 24, 2021, 13:33:36
Nee,  de Melco heeft geen I2S,

Ik weet dat Melco geen i2s heeft ;-).

Quoteen de MSB heeft hun eigen versie daarvan via ethernet

Sent from my SM-G960F using Tapatalk



i2s is wel een standaard, maar kan via Ethernet of via HDMI worden uitgevoerd. De meeste doen tegenwoordig HDMI (heb ik het idee), terwijl in de begin vaker ethernet werd gebruikt.