Jack's Place

Started by fugazi_2009, March 15, 2010, 22:13:11

Previous topic - Next topic

0 Members and 18 Guests are viewing this topic.

vik

Ziet er fraai uit Jack!  8)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

blue-eyes

Ga je zo nog (zwart?) spuiten? Of laat je het zo?

Netjes!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

fugazi_2009

Ze worden zwart gepoedercoat.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Trabuca

Leuk passend design, hoe staat het met de stabiliteit?
Mij lijkt het massazwaartepunt aardig boven de achterste (enkele) poot te zitten en dan zou hij eenvoudig kunnen omvallen, echter dat kan ook een vertekend beeld kunnen zijn door de foto.
Denon AVC-X3800h | NCore500mp | Kef R3, R2C | Sony 85X95L | JL Audio 12W6 DIY Sub

fugazi_2009

Quote from: Trabuca on June 14, 2021, 09:51:42
Leuk passend design, hoe staat het met de stabiliteit?
Mij lijkt het massazwaartepunt aardig boven de achterste (enkele) poot te zitten en dan zou hij eenvoudig kunnen omvallen, echter dat kan ook een vertekend beeld kunnen zijn door de foto.

Ik snap dat dat inderdaad zo lijkt, dat zou ik ook denken op basis van de foto. Maar het begint met het feit dat het zwaartepunt van de speaker heel erg naar de voorkant zit. Dus feitelijk ligt het zwaartepunt van de speaker keurig in het midden van de spikes onder stand.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Trabuca

Denon AVC-X3800h | NCore500mp | Kef R3, R2C | Sony 85X95L | JL Audio 12W6 DIY Sub

Ralf67

Wat een fraaie surroundgeluid heb je met deze Avalon monitors .

HJ

Gaaf gemaakt, ik had gedacht dat je ze andersom zou gebruiken.

fugazi_2009

#1383
Quote from: Ralf67 on June 14, 2021, 13:32:34
Wat een fraaie surroundgeluid heb je met deze Avalon monitors .

Ja, dat moet ik dus nog gaan ervaren. Ik had natuurlijk al heel lang identieke Avalon Eclipse speakers voor en achter, dus 100% gelijk. Dus daar stap ik nu wel vanaf. Enerzijds gaat het onmogelijk zijn om nog zo'n setje Opussen te vinden voor surround. Zoals het mij is verteld, is het setje Opussen wat ik nu heb de enige die ooit in deze kleur is gemaakt, dus de uitvoering zoals ze die bij Avalon Professional gebruiken. De monitors hebben standaard die kleur, dus nu past het mooi bij elkaar. Ik moet ook wel zeggen dat ik merk dat ik uiteindelijk weinig surround muziek beluister en daar vind ik die 4 dezelfde speakers van het meeste belang. Ik denk dat ik met films met deze combi uitstekend kan leven.

Quote from: HJ on June 14, 2021, 17:55:47
Gaaf gemaakt, ik had gedacht dat je ze andersom zou gebruiken.

Nee, ik heb de stands van de oude Avalon Monitor als inspiratie gebruikt (die staan een aantal posts hoger). Maar de oude Avalon Monitor was recht aan de voorkant van onderen, net zoals mijn vorige Avalon Eclipse. De Avalon Mixing Monitors hebben die hoeken aan de onderkant dus dat wilde ik ook in de stand laten terugkomen. En van de stands van de originele Monitor was die onderkant niet massief staal, dat is bij de mijne wel. Ze zijn standaard al lekker zwaar.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

fugazi_2009

Morgenochtend gaan de stands trouwens richting de poedercoater, dus hopelijk zijn ze snel helemaal klaar.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

minplus

Fraai!
Geen katten in huis?
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

fugazi_2009

Quote from: minplus on June 14, 2021, 18:50:28
Fraai!
Geen katten in huis?
Gelukkig niet zeg!

Sent from my SM-G960F using Tapatalk

Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

minplus

Quote from: fugazi_2009 on June 14, 2021, 19:09:15
Gelukkig niet zeg!

Sent from my SM-G960F using Tapatalk

Arme ziel.. :D ;)
Hier wel, 3 uiterst destructieve, dus wat stabielere speakers. Die krijgt zelfs een Deense dog niet makkelijk om. :)
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

fugazi_2009

Katten gaan er hier ook nooit komen. Hond wellicht wel, maar dat wordt dan eerder een in de categorie die buiten in de tuin leeft. Van het weekend nog zitten te kijken naar een huis waar al een groot buiten hondenverblijf bij zat. Bij dat huis waren een paar waakhonden ook wel handig om te hebben.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

VlisChris

Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

fugazi_2009

Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

fugazi_2009

De speakerstands zijn intussen zwart, nu ze nog even op hun plek zetten.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

papaleo

Mooi...zien er rete strak en oerdegelijk uit.  :worship:
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Raymen

Heel netjes jack

Zou ik wel gemaakt kunnen hebben  :headbanging: :clapping:
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

hifiman

#1394
 :headbanging: :headbanging:

Quote from: fugazi_2009 on March  7, 2021, 11:34:13
Mini me



Sent from my SM-G960F using Tapatalk
De mini me heeft een keramische tweeter zo te zien? Neem aan dat de grote jongens nog de metal dome versie heeft?

fugazi_2009

#1395
Quote from: hifiman on June 23, 2021, 18:28:31
De mini me heeft een keramische tweeter zo te zien? Neem aan dat de grote jongens nog de metal dome versie heeft?

Nee,  de grote heeft ook de keramische tweeter.

Zie:


Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Xander32

Bijzondere opstelling  ;D

Quote from: fugazi_2009 on June 23, 2021, 20:50:31
Nee,  de grote heeft ook de keramische tweeter.

Zie:


Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

fugazi_2009

Quote from: Xander32 on June 24, 2021, 06:24:08
Bijzondere opstelling  ;D



Ik kan het aanbevelen hoor, geeft een prachtig breed geluidsbeeld!  ;D (Wel eerst inspelen natuurlijk!)
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

blue-eyes

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

fugazi_2009

Eindelijk tijd gehad om een en ander op zijn plek te zetten.

Eerst de BDR Cones onder de stands gemaakt:



Vervolgens de stands op hun plek met ook de BDR pits onder de cones:



En dan kunnen de speakers er op:







Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one