Jack's Place

Started by fugazi_2009, March 15, 2010, 22:13:11

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

fugazi_2009

#1200
Gisteren de LightDims binnen gekregen dus vanmorgen maar even een testje gedaan.



Bij de Oppo heb ik de rode led nog niet afgeplakt (halverwege aan de linkerkant), dus die zie je qua sterkte ook gelijk blijven aan beide kanten. De Burmesters, Linn, Ziggo boxje en PS Audio heb ik de leds wel even van bedekt.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

denoontje

is het ook wel makkelijk zonder schade te verwijderen, die lightdims?
plak je ze op de buitenzijde of binnenzijde?

fugazi_2009

Quote from: denoontje on March  6, 2016, 10:49:15
is het ook wel makkelijk zonder schade te verwijderen, die lightdims?
plak je ze op de buitenzijde of binnenzijde?

Je plakt ze op de buitenkant, daarom zijn ze er ook in verschillende kleuren. En het is heel gemakkelijk te verwijderen. En doordat die dingen in allerlei maten zijn plak je hem vaak precies op de led en dan zie je er helemaal niks van. Bij de UPC decoder is de led heel klein en daar heb ik dus een grotere lightdim erover geplakt. En je moet echt met je neus op het apparaat zitten om het te zien zitten.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

fugazi_2009

Afgelopen vrijdag bij Beter Beeld & Geluid het extra level voor mijn rack opgehaald zodat de PS Audio Power Plant nu ook netjes in het rack past. Dus ook maar even een nieuwe overzichtfoto:

Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

vik

Ziet er goed uit Jack!


Quote from: fugazi_2009 on March  6, 2016, 12:41:31
Afgelopen vrijdag bij Beter Beeld & Geluid het extra level voor mijn rack opgehaald zodat de PS Audio Power Plant nu ook netjes in het rack past. Dus ook maar even een nieuwe overzichtfoto:


Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

CZ79

Mooi plaatje zo :clapping: wat voor spikes gebruik je onder de avalons? Zijn niet de ampex cones of wel?
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

fugazi_2009

Klopt dat zijn Black Diamond Racing cones en pucks
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

CZ79

Doen die nog wat anders dan de ampex cones?
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

blue-eyes

Gelukkig heb je een hoog huis :P
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

fugazi_2009

#1209
Quote from: cz79 on March 13, 2016, 10:52:09
Doen die nog wat anders dan de ampex cones?

Om eerlijk te zeggen, ik heb ze nooit vergeleken. De persoon waar ik de speakers van heb gekocht had ze er al onder. Hij was een extreme tweaker (ik kan je verhalen vertellen over eindversterkers en grind e.d.). Ik heb die cones, bases en pits er toen bij onderhandeld (wat nog best een ding was aangezien iedere cone/base/pit combinatie ongeveer $100 kostte (dus dat in totaal x 8 ).

Later heb ik zelf de surround er ook maar van voorzien, maar dan enkel de cone + pit, zonder een base. Dat scheelt de helft qua kosten.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

fugazi_2009

Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

CZ79

Quote from: fugazi_2009 on March 13, 2016, 19:59:06
Om eerlijk te zeggen, ik heb ze nooit vergeleken. De persoon waar ik de speakers van heb gekocht had ze er al onder. Hij was een extreme tweaker (ik kan je verhalen vertellen over eindversterkers en grind e.d.). Ik heb die cones, bases en pits er toen bij onderhandeld (wat nog best een ding was aangezien iedere cone/base/pit combinatie ongeveer $100 kostte (dus dat in totaal x 8).

Later heb ik zelf de surround er ook maar van voorzien, maar dan enkel de cone + pit, zonder een base. Dat scheelt de helft qua kosten.

Duur plaatje, echter de amex cones zijn ook rond de €250 per drie
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

fugazi_2009

Ik heb nog steeds een Philips Pronto, die het op zich nog goed doet. Echter de software werkt enkel op Windows 32-bit, wat ik niet meer heb. Dus ik kan hem niet meer updaten en bijvoorbeeld er knoppen bijzetten voor de PS Audio.

Nu ben ik al een hele tijd met iRule bezig, maar dat schiet ook niet echt op. En ook het werken met de iTach dingen vind ik een hoop gedoe.

Dus vandaag maar een Logitech Harmony Elite gekocht.



Ik moet zeggen, na een uurtje met dat ding spelen ben ik al een stuk verder dan ik ooit met iRule gekomen ben.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

blue-eyes

Interessant. Ik was al van plan om later dit jaar weer eens te gaan neuzen in AB land, applicatie op de iPad oid. Maar deze AB is een serieuze optie / alternatief voor een iPad app. begrijp ik.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

fugazi_2009

Quote from: Blue-Eyes on March 16, 2016, 07:55:39
Interessant. Ik was al van plan om later dit jaar weer eens te gaan neuzen in AB land, applicatie op de iPad oid. Maar deze AB is een serieuze optie / alternatief voor een iPad app. begrijp ik.

Je hebt natuurlijk een stuk minder vrijheid dan wat je met de Pronto hebt, maar goed die tijd is voorbij.

Met iRule vond ik de development omgeving erg onhandig. Als je een telefoon en een tablet hebt dan zit je ieder scherm 4 x te maken (voor ieder device en vervolgens apart portrait en landscape). Ik gebruikte de IR blaster, maar daar reageerde de Velodyne en Samsung TV totaal niet op. Dus die zou ik dan via RS232 gaan aansturen. Maar dan lopen de kosten gellijk al flink op.

Met de Logitech gaat het tot nu toe erg soepel. En je hebt het voordeel dat je ook gelijk een app voor je telefoon en tablet hebt waarin je configuratie ook beschikbaar is. Niet met de vrijheid om de schermen zo aan te passen als bij een Pronto maar goed bruikbaar. En met de fysieke remote heb je gewoon de hard buttons. En wat die dan wel mooi doet is dat je activiteiten aanmaakt en op basis daarvan krijgen de buttons een functie. Bijvoorbeeld bij de activiteit tv kijken geef je aan welke apparaten aan moeten, dus bijvoorbeeld Samsung TV en UPC Mediabox. Vervolgens geef je aan dat channels wijzigen bij de UPC wordt gedaan, maar volume wijzigen bij de Samsung. En dan worden de knoppen voor channel up/down en volume up/down o.a. daar goed voor ingesteld.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

blue-eyes

Je posting even goed onthouden dus ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

xynyx

FWIW,
Ik ben indertijd overgestapt van Pronto naar Commandfusion. Prima bevallen. Makkelijker te programmeren dan een Pronto. Werkt ook met Global Cache. Enig verstand van JavaScript is wel handig....

fugazi_2009

Quote from: xynyx on March 16, 2016, 08:37:32
FWIW,
Ik ben indertijd overgestapt van Pronto naar Commandfusion. Prima bevallen. Makkelijker te programmeren dan een Pronto. Werkt ook met Global Cache. Enig verstand van JavaScript is wel handig....

Met dat verstand van Javascript zit het hier best goed. Wat ik altijd fijn vond met de Pronto is het feit dat je een aantal fysieke buttons hebt. Dat mis ik altijd met de tablet oplossingen. Dus dan is de Logitech wel weer handig. Maar wil je totale flexibiliteit dan zal je inderdaad iets als iRule of CommandFusion moeten pakken.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Starred

Heb toevallig van de week de Harmony Companion  aangeschaft


fugazi_2009

Ik heb vanmiddag mijn Activities verder compleet gemaakt. Het enige wat nog mist zijn twee functies voor de Audio Research voorversterker. Wat op zich niet vreemd is. Met de Pronto ben ik ook heel lang bezig geweest voor dat ik die goed aan de praat had. Ten eerste zijn er maar heel weinig exemplaren van verkocht wat maakt dat die in de meeste databases niet voorkomt. Dat is bij Harmony ook het geval, dus ik heb als alternatief de ARC Ref 5 voorversterker gekozen maar dat komt dus niet helemaal overeen. En ik heb wel een lijst met de RC5 codes van ARC, dus je zou denken: "Stuur die gewoon naar Harmony". Maar ik weet uit de Pronto tijd dat van die lijst echt geen bal klopt. Eens kijken of ik mijn aangepaste versie nog ergens kan vinden.

In ieder geval nu weer gewoon TV zenders met de correcte logo's op de afstandbediening. Aangezien ik de Pronto niet meer kon updaten kwamen daar de zenders niet helemaal goed meer over na de overgang van UPC naar Ziggo.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

fugazi_2009

Al tien maanden geen update! Een heel goed teken zou ik zeggen ;D

Met de Harmony is het allemaal goed gekomen. Alles is te bedienen. Intussen is er ook een Amazon Echo aangesloten zodat ik gewoon kan zeggen dat ik de TV aan wil. Verder is het wachten op de UDP-205.

Wel voor de portable audio eindelijk de iPods de deur uit gedaan en nu een Pioneer XDP-100R gekocht.

Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

diceman

Quote from: fugazi_2009 on January 28, 2017, 12:39:31
Al tien maanden geen update! Een heel goed teken zou ik zeggen ;D

Met de Harmony is het allemaal goed gekomen. Alles is te bedienen. Intussen is er ook een Amazon Echo aangesloten zodat ik gewoon kan zeggen dat ik de TV aan wil. Verder is het wachten op de UDP-205.

Wel voor de portable audio eindelijk de iPods de deur uit gedaan en nu een Pioneer XDP-100R gekocht.



Mooi system deze Echo van Alexa.

Vriend heeft deze ook tesamen met de CoWatch(eerste "smartwatch" ) die de Alexa app ondersteund. Dus via de pols alles bedienen.

fugazi_2009

Smartwatch heb ik een paar maanden geprobeerd, maar ik mistte mijn gewone horloges te veel.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

blue-eyes

Wat is het grote voordeel van de Pioneer?
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

fugazi_2009

Het grote voordeel t.o.v. een iPod is voornamelijk voor mij dat de Pioneer gewoon flac afspeelt, en ook in hoge resolutie. Nu gaat het mij niet zozeer om de kwaliteit van die hoge resolutie aangezien ik het ding toch voornamelijk in de trein en het vliegtuig zal gebruiken. Maar nu kan ik gewoon muziek van de NAS direct op dat ding zetten. Met de iPod had ik naast alle muziek in flac noodgedwongen ook nog 200Gb aan muziek in Apple Lossless staan voor de iPods. Dus een hoop dingen dubbel staan, als ik muziek op de ipod wilde hebben moest ik eerst converteren (inclusief soms downsamplen). In de Pioneer passen twee SD kaartjes (van max 200Gb ieder) dus genoeg opslag ook op die manier.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one