Jack's Place

Started by fugazi_2009, March 15, 2010, 22:13:11

Previous topic - Next topic

0 Members and 7 Guests are viewing this topic.

ajbeefde

Quote from: fugazi_2009 on June  8, 2011, 14:50:18
Maar even een nieuwe overzicht foto gemaakt, voor je het weet kan het tenslotte weer anders zijn:



ERG MOOI !!!!!

Maar hangt die plank onder je flatscreen niet scheef?  ;)
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

fugazi_2009

Dat valt allemaal wel mee. Die plank is overigens een massief stuk natuursteen, die gelukkig recht zit net zoals het scherm.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

ajbeefde

Quote from: fugazi_2009 on June  8, 2011, 16:18:49
Dat valt allemaal wel mee. Die plank is overigens een massief stuk natuursteen, die gelukkig recht zit net zoals het scherm.

Natuursteen?  Nice !!!  Maar op de foto lijkt het net of er rechts iets meer ruimte heeft tussen de tv het de "plank".

Verder ziet het er wel echt strak en erg mooi uit!!!!!
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

fugazi_2009

Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

ajbeefde

Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

fugazi_2009

De Dune is verkocht. Weer wat ruimte in het rack (niet dat ik dat nodig had).
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Madhouse

Quote from: fugazi_2009 on June 10, 2011, 14:28:48
De Dune is verkocht. Weer wat ruimte in het rack (niet dat ik dat nodig had).

Die ging sneller dan je Oppo (waarvan ik nog niet snap dat die nog niet verkocht is).
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

HTip

Mooie foto van je set Jack. En ook nog een goeie film in de speler... :thumbs-up:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

fugazi_2009

Quote from: Madhouse on June 10, 2011, 14:51:47
Die ging sneller dan je Oppo (waarvan ik nog niet snap dat die nog niet verkocht is).
Voor de Oppo loopt ook nog een en ander. Maar morgen eerst een weekje op vakantie.

Quote from: HTip on June 10, 2011, 14:57:59
Mooie foto van je set Jack. En ook nog een goeie film in de speler... :thumbs-up:

Dank! Moet de film nog steeds afkijken  :-[
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Etiennevh

Mooie foto hoor! Ziet er strak uit!

Geeft hoop voor mijn BDP 95 ;) :D
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

JCL

Quote from: Madhouse on June 10, 2011, 14:51:47
Die ging sneller dan je Oppo (waarvan ik nog niet snap dat die nog niet verkocht is).

Prijs. Mensen weten de mod niet op waarde te schatten. Denk ik...

fugazi_2009

Quote from: JCL on June 10, 2011, 16:33:18
Prijs. Mensen weten de mod niet op waarde te schatten. Denk ik...

Nee, totaal niet. Maar goed, na mijn vakantie gaan we hem bij iemand thuis uitproberen. Iemand die echt op zoek is naar een speler met goed analoog geluid, dus dan heeft die aan deze speler een hele goede.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

JCL

Niet dat ik denk dat hij te duur is hoor, was niet als prijs aanval bedoelt. Maar mensen zien wat een normale Oppo kost en wat deze kost en vinden dan misschien dat dat wel een boel geld is voor "maar een mod". Terwijl de TUC toch heel erg anders is dan een gewone oppo als ik me niet vergis. Het hele analoge deel is anders?

Etiennevh

Ik heb zó mijn redenen om niet op de advertentie te reageren van Jack, maar dat heeft niets met de Mod te maken.. Zou die TUC dolgraag willen hebben is het niet dat ik nog meer eisen heb..:)
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

fugazi_2009

TUC blijft altijd wat vaag over wat ze doen. Maar in ieder geval zijn er Bybees in de voeding geplaatst, is de IEC ingang vervangen, de stereo uitgangen vervangen e.d.

Maar ik vind nog steeds de beste beschrijving van dat wat TUC doet dat wat we tijdens de Shootout zagen.

We luisterden naar de Cambridge (gebaseerd op de Oppo BDP-80), wat mij geloof de ongenuanceerde opmerking deed maken dat ik die geen 2e keer hoefde te horen. Toen gingen we naar de 83, vervolgens 83SE en de 83SE NuForce en dat was steeds eigenlijk volgens verwachting een stapje beter. En vervolgens werd de 83 TUC er bij gezet, dus op basis van een standaard 83, met als resultaat dat die op het nivo van de NuForce of beter was (zeker in stereo). Terwij je dan sprak over een versie met minder goede DAC's e.d. Dat TUC verhaal toegepast op de NuForce geeft dus ook een grote stap vooruit. Ik heb er mijn Sony SACD speler (die ook voor 1250 euro gemod was) voor weg gedaan en mijn Micromega CD transport, allemaal zonder aarzelen.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

fugazi_2009

Quote from: Etiennevh on June 10, 2011, 16:51:30
Ik heb zó mijn redenen om niet op de advertentie te reageren van Jack, maar dat heeft niets met de Mod te maken.. Zou die TUC dolgraag willen hebben is het niet dat ik nog meer eisen heb..:)

Dat kan dan enkel 3D zijn, tenzij je voor een 95 TUC gaat.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Etiennevh

Quote from: fugazi_2009 on June 10, 2011, 16:57:21
Dat kan dan enkel 3D zijn, tenzij je voor een 95 TUC gaat.
Klopt ook, 3D en de aanblik van de 83 is voor de WAF niet aanvaardbaar (de 95 en de typen van Marantz zijn de enige die ze mooi vind). Tevens wil ik for the time being het gemak van 2 HDMI out's wel blijven gebruiken.. :)
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

fugazi_2009

Zo, weer terug van een weekje vakantie. Wat een k weer hier!

Iemand nog een Linn Kisto kopen?
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

blue-eyes

Je droom gaat uitkomen? Gewoon doen!



Btw, de SSP800 is er wel in het zwart, alleen dan noemen ze het anders en is het een 19" rack model ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

fugazi_2009

#819
Audio Research had nog 2 exemplaren staan, een zwarte en een zilveren. De zwarte komt eind van de maand voor mij naar Nederland.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

blue-eyes

Mooi hoor, als je eindelijk je droom kan realiseren is gaaf!


Die Linn raak je vast wel kwijt :)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

TheSpeedSkater

Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

fugazi_2009

Thanks! Zojuist is de factuur al in de bus gevallen, dus het is nu wel heel definitief.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

vik

#823
Quote from: fugazi_2009 on June 20, 2011, 17:03:40
Thanks! Zojuist is de factuur al in de bus gevallen, dus het is nu wel heel definitief.

Super!

Hoe ga je hem precies aansluiten Jack? Oppo analoog out FL/FR  SURR. L/R naar de ARC , en dan naar de 2 Burmesters,  plus 1 kanaal naar de sub?

Wordt wel ff goed handmatig afstellen denk ik?

edit: Ik wist niet zeker of jij nou ook een center speaker hebt.

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

fugazi_2009

#824
Oppo analoog stereo XLR naar een stereo XLR ingang op de ARC
Oppo analoog multi-channel, FL/FR, SL, SR, SUB RCA -> ARC (ik heb inderdaad geen center)

Vanaf ARC gebalanceerd naar de Burmesters en de Sub.

Wel goed afstellen inderdaad, maar daar komt een expert bij helpen. Feitelijk is de situatie nu niet anders. Bij de Tag gebruikte ik de analoge bypass, dus dan doet de Tag ook al totaal geen processing en dat is nu ook het geval bij de Linn. Dat was de hele reden om naar de ARC te gaan kijken. Ik heb nu een processor staan, die niks processed maar enkel als analoge voorversterker staat te werken.

De Tag gebruikte ik nog als DAC voor de Dune, maar dat is nu ook niet meer nodig nu de Oppo BDP-95 de FLAC's afspeelt. Dus momenteel is er dus ook niks digitaals op de Linn aangesloten.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one