Jack's Place

Started by fugazi_2009, March 15, 2010, 22:13:11

Previous topic - Next topic

0 Members and 9 Guests are viewing this topic.

blue-eyes

En nu?

Vast te genieten ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

fugazi_2009

Quote from: Blue-Eyes on March 16, 2011, 13:10:53
En nu?

Vast te genieten ;)

Grapjas.  ;D Ik heb er effe na middennacht een punt achter gezet en vanochtend om 8u zat ik weer op mijn plek. Dus dan werd het de keuze tussen slapen of met een fohn spelen, het is slapen geworden.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

fugazi_2009

Nog even een aanvulling voor de mensen die ik al op de hoogte heb gebracht van de mod voor de Oppo BDP-83:

Het alu tape wat je er als vervanging op moet plakken schijnt in verschillende diktes te krijgen zijn. Je moet proberen een zo'n dik mogelijke variant te pakken te krijgen. Ik heb vanochtend bij 1 doe-het-zelf zaak gekeken, maar daar hadden ze alleen maar hele dunne. Dus ik zal vanmiddag eens een rondje gaan rijden.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

HTip

Goed bezig Jack! Ben benieuwd bij welke DHZ-zaak je die folie kan krijgen... Waar heeft vik zijn folie vandaan?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

screw

Quote from: fugazi_2009 on March 18, 2011, 13:02:34
Nog even een aanvulling voor de mensen die ik al op de hoogte heb gebracht van de mod voor de Oppo BDP-83:

Het alu tape wat je er als vervanging op moet plakken schijnt in verschillende diktes te krijgen zijn. Je moet proberen een zo'n dik mogelijke variant te pakken te krijgen. Ik heb vanochtend bij 1 doe-het-zelf zaak gekeken, maar daar hadden ze alleen maar hele dunne. Dus ik zal vanmiddag eens een rondje gaan rijden.

Ik weet dat ze bij tracing/isolatie die dikke tape gebruiken en bij schoorstenen ook maby een idee?
LG 55"|Lyngdorf 2170|Node2i|Focal Solo6BE|BADA Powerstation 5600|Blok STAX 300 |JL Audio E112 Subwoofer|and a shitload of DIY.

fugazi_2009

Quote from: HTip on March 18, 2011, 13:12:59
Goed bezig Jack! Ben benieuwd bij welke DHZ-zaak je die folie kan krijgen... Waar heeft vik zijn folie vandaan?

Geen idee, maar de foto daarvan triggerde Dave om te zeggen dat er ook een dikkere variant moest zijn  ;)
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

fugazi_2009

Quote from: screw on March 18, 2011, 13:21:47
Ik weet dat ze bij tracing/isolatie die dikke tape gebruiken en bij schoorstenen ook maby een idee?

Enig idee waar ze dat verkopen?
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

screw

Quote from: fugazi_2009 on March 18, 2011, 13:22:39
Enig idee waar ze dat verkopen?
Zoek eens op panflex-aluminiumtape.

gr

george
LG 55"|Lyngdorf 2170|Node2i|Focal Solo6BE|BADA Powerstation 5600|Blok STAX 300 |JL Audio E112 Subwoofer|and a shitload of DIY.

fugazi_2009

Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

screw

Quote from: fugazi_2009 on March 18, 2011, 13:47:06
Dat ziet er goed uit ja.

Ik weet dat deze div dikte's leveren, weet niet naar welke dikte je opzoek bent, en hoeveel je nodig hebt maar ik kan evt voor je op het werk bij mij een stuk meenemen.

gr

LG 55"|Lyngdorf 2170|Node2i|Focal Solo6BE|BADA Powerstation 5600|Blok STAX 300 |JL Audio E112 Subwoofer|and a shitload of DIY.

HTip

Ziet er inderdaad goed uit. Dikte van de meeste tape is 1 mm en dat lijkt me wat aan de dunne kant. Hoe dik is de ERS-laag in de Oppo?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

fugazi_2009

Ik heb zojuist de bovenkant los geschroeft. Die ERS laag zal ook iets van 1mm zijn of zo. Ik heb gisteren niet veel soorten alu tape kunnen vinden. Ik heb uiteindelijk de meest stevige genomen, maar die is echt nog geen mm dik (dat zou denk ik ook niet gaan met alu tape)
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

HTip

Ik had deze gevonden. Geen idee of dat de goede is...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

fugazi_2009

Lijkt me super! Waar heb je die gekocht? Ik kon enkel deze vinden: http://www.tesa.com/consumer/products/tesa_aluminium_tape.html

Dat ERS is trouwens volgens mij nog minder dan 1mm dik
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

HTip

Ik heb die tape nog niet gekocht, maar heb er wel naar gezocht en heb meerdere webshops gevonden. Misschien kunnen we met een aantal Oppo TUC-gebruikers 1 rol kopen, want 50m ga ik niet nodig hebben ;)

Moet nu helaas weg...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

fugazi_2009

#590
Ok, project geslaagd. Althans, de speler staat weer terug in het rack en hij doet het nog  ;D

Dit was het startpunt, met de ERS laag nog op zijn plek:



Dit met een fohn verwijderd:



En vervolgens de Aluminium tape aangebracht. Aangezien ik mijn alu tape niet zo heel dik vond, heb ik het gewoon in twee lagen aangebracht.



Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Madhouse

En belangrijker: Hoor je verschil?
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

fugazi_2009

Quote from: Madhouse on March 19, 2011, 14:33:12
En belangrijker: Hoor je verschil?

De grap is, toen ik bij stap 2 was (dus het ERS er afgehaald), dacht ik: "Misschien had ik eerst even serieus moeten luisteren, aangezien ik al zo'n week of 4 niet naar de set geluisterd heb". Tja, niet gedaan dus. En aangezien ik hier nu niet de mega verschillen verwacht alsof je een andere speler neerzet is het lastig te zeggen.

Zal wellicht later op de dag nog wat muziek luisteren. Wilde nu eerst de film afkijken waar ik gisteren aan begonnen was (Hot Fuzz)
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

ajbeefde

Quote from: Madhouse on March 19, 2011, 14:33:12
En belangrijker: Hoor je verschil?

Ben ik eerlijk gezegd ook wel benieuwd naar.....
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

HTip

Quote from: fugazi_2009 on March 19, 2011, 14:41:57
De grap is, toen ik bij stap 2 was (dus het ERS er afgehaald), dacht ik: "Misschien had ik eerst even serieus moeten luisteren, aangezien ik al zo'n week of 4 niet naar de set geluisterd heb". Tja, niet gedaan dus. En aangezien ik hier nu niet de mega verschillen verwacht alsof je een andere speler neerzet is het lastig te zeggen.

Zal wellicht later op de dag nog wat muziek luisteren. Wilde nu eerst de film afkijken waar ik gisteren aan begonnen was (Hot Fuzz)
Ik luister regelmatig naar mijn Oppo, dus verschil zou ik wel moeten merken. Nu alleen nog op zoek naar de juiste alutape. Die van bengshop lijkt me de goede, dus wellicht wordt het die...

Heeft forumgenoot vik verschil gehoord?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

fugazi_2009

Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

blue-eyes

Quote from: fugazi_2009 on February  5, 2011, 11:00:23
Ja, ik had Oppo gemailed dat die SACD niet gepakt werd. Het is een MFSL SACD, dus niet echt een of ander shitty label of zo. Dus toen vroegen ze of ik ze die SACD wilde sturen zodat zij het uit kunnen proberen.

En, al wat gehoord?
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

fugazi_2009

Quote from: Blue-Eyes on March 20, 2011, 18:05:57
En, al wat gehoord?

Ah goed punt, voorlopig kan ik zelf eerst eens uittesten of de nieuwe firmware hem wel goed pakt. Aangezien ik nog geen tijd heb gehad om hem op te sturen  ;D
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Robbert54

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

vik

Quote from: fugazi_2009 on March 20, 2011, 17:56:06
Yep

Ik ga binnenkort samen met Martin onze spelers vergelijken. Ik denk in ieder geval een verbetering te horen. Het klinkt wat voller.

Ik heb het alleen ff iets anders gedaan (ik was weer eens te snel), volgens Dave moest ik de restanten laten zitten van de mat die erin zat maar ik heb de hele kap helemaal schoongemaakt met sticker verwijderaar, daarna ff met een pluisvrije doek en wat afwasmiddel en water na gepoetst en daarna de aluminium tape erin geplakt.



Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike