Internet via je stopcontact.....werkt dat?

Started by koosnaampje-audiofiel, March 12, 2010, 12:06:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Internet via stopcontact?

Ja
Nee
Geen Mening

koosnaampje-audiofiel

Klipsch, Denon.

Madhouse

Werkt prima! Ik heb een 85Mbps setje omdat ik geen kabels kon trekken. Ik haal ongeveer 60Mbps, maar meer heb ik ook niet nodig.
Ik vind het echt een prima uitvinding....  ;D
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

koosnaampje-audiofiel

Quote from: Madhouse on March 12, 2010, 12:08:50
Werkt prima! Ik heb een 85Mbps setje omdat ik geen kabels kon trekken. Ik haal ongeveer 60Mbps, maar meer heb ik ook niet nodig.
Ik vind het echt een prima uitvinding....  ;D

Ja serieus?

Als ik hem beneden op de router aansluit, en boven vanuit stopcontact draad naar PS3 werkt dat dus gewoon?

Omdat ik op het punt sta kabel te trekken in mijn nieuwe woning, neemt dit wel een hoop elende uit handen... ;D
Klipsch, Denon.

Madhouse

Quote from: koosnaampje-audiofiel on March 12, 2010, 12:23:12
Ja serieus?

Als ik hem beneden op de router aansluit, en boven vanuit stopcontact draad naar PS3 werkt dat dus gewoon?

Omdat ik op het punt sta kabel te trekken in mijn nieuwe woning, neemt dit wel een hoop elende uit handen... ;D

Ik heb hem ook beneden in de meterkast op de router aangesloten en de pc staat boven (niet eens op de zelfde groep).
Ik had eerst ook zoiets van zou dat wel werken maar het is gewoon plug&play en het werkt perfect vind ik.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Nicode

ik heb het ook, gaat prima en aansluiten is zo simpel als wat
Wilson Benesch - Naim - Atlas

ajbeefde

Quote from: Madhouse on March 12, 2010, 12:25:13
Ik heb hem ook beneden in de meterkast op de router aangesloten en de pc staat boven (niet eens op de zelfde groep).
Ik had eerst ook zoiets van zou dat wel werken maar het is gewoon plug&play en het werkt perfect vind ik.

En de buren zitten ook gezellig mee te computeren op jouw router?
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Madhouse

Quote from: ajbeefde on March 12, 2010, 12:30:59
En de buren zitten ook gezellig mee te computeren op jouw router?


Nee hoor, je kunt ze onderling gewoon beveiligen  ;)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

koosnaampje-audiofiel

Quote from: Madhouse on March 12, 2010, 12:25:13
Ik heb hem ook beneden in de meterkast op de router aangesloten en de pc staat boven (niet eens op de zelfde groep).
Ik had eerst ook zoiets van zou dat wel werken maar het is gewoon plug&play en het werkt perfect vind ik.

Dat ga ik dan doen....bedankt voor het snelle reageren....en als hij het ook gewoon op een andere groep doet...tja...super handig.

Waarom zou ik dan grote moeite doen om de kabel door 2 plafonnen heen te boren.

Nog een vraagje....je komt ook niet in de problemen met het open zetten van evetuele poorten op de router via deze lijn?

Misschien domme vraag, maar vraag het toch maar even.

Iemand toevallig een link naar een aantal sites waar deze nogmeer te verkrijgeh zijn?
Klipsch, Denon.

koosnaampje-audiofiel

Quote from: ajbeefde on March 12, 2010, 12:30:59
En de buren zitten ook gezellig mee te computeren op jouw router?


Tja alleen als hun ook via hun stopcontact internetten toch?
Klipsch, Denon.

Kjelt

Ik zou wel even luisteren of het stoort op de "audiofiele" set, verwacht van niet vanwege de hele hoge frequentie maar ja ik heb wel vreemdere zaken meegemaakt.

koosnaampje-audiofiel

Quote from: Kjelt on March 12, 2010, 12:40:08
Ik zou wel even luisteren of het stoort op de "audiofiele" set, verwacht van niet vanwege de hele hoge frequentie maar ja ik heb wel vreemdere zaken meegemaakt.

Ben je nou serieus?

Of zet je kinderachtige post neer..... :D
Klipsch, Denon.

hifiman

Quote from: koosnaampje-audiofiel on March 12, 2010, 12:43:04
Ben je nou serieus?

Of zet je kinderachtige post neer..... :D
Lijkt mij zeer serieus, zou het persoonlijk alleen al om die reden niet aanschaffen namelijk!

Madhouse

Quote from: koosnaampje-audiofiel on March 12, 2010, 12:33:16
Nog een vraagje....je komt ook niet in de problemen met het open zetten van evetuele poorten op de router via deze lijn?

Nee hoor, geen enkel probleem.

Quote from: koosnaampje-audiofiel on March 12, 2010, 12:34:50
Tja alleen als hun ook via hun stopcontact internetten toch?

Je kunt ze onderling beveiligen, dan is aanmelden niet mogelijk.

Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

koosnaampje-audiofiel

Quote from: Audioloog on March 12, 2010, 12:45:46
Lijkt mij zeer serieus, zou het persoonlijk alleen al om die reden niet aanschaffen namelijk!

Daar is dit topic ook voor..... :D

Maar kort gezegd: dit kan invloed hebben op een versterker, tv ook misschien?

Is daar ook een bepaalde onderbouwing voor?
Klipsch, Denon.

Madhouse

Quote from: Kjelt on March 12, 2010, 12:40:08
Ik zou wel even luisteren of het stoort op de "audiofiele" set, verwacht van niet vanwege de hele hoge frequentie maar ja ik heb wel vreemdere zaken meegemaakt.

Een kennis van mij met een behoorlijke "audiofiele" set heeft het ook en daar stoort het totaal niet. Maargoed, dat is ook de enige referentie die ik heb....
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

hifiman

Quote from: Madhouse on March 12, 2010, 12:51:04
Een kennis van mij met een behoorlijke "audiofiele" set heeft het ook en daar stoort het totaal niet. Maargoed, dat is ook de enige referentie die ik heb....
Storen is 1 ding, invloed op de geluidskwaliteit een (eventueel) ander  ;)

mikekiwi

Iets anders: moet je hem per sé in de muur prikken of werkt het ook gewoon goed zonder signaalverlies als ik zo'n adapter in een 3-weg verleng-stekkerblok stop?

Madhouse

Quote from: Audioloog on March 12, 2010, 12:52:50
Storen is 1 ding, invloed op de geluidskwaliteit een (eventueel) ander  ;)

Ook daar heeft hij geen last van....maargoed, zoals ik al zei is hij mijn enige referentie....
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

koosnaampje-audiofiel

Quote from: Audioloog on March 12, 2010, 12:52:50
Storen is 1 ding, invloed op de geluidskwaliteit een (eventueel) ander  ;)

Maar is dat verwaarloosbaar in vergelijk met mijn PM80?
Klipsch, Denon.

Kjelt

Quote from: koosnaampje-audiofiel on March 12, 2010, 12:49:08
Is daar ook een bepaalde onderbouwing voor?
Dat kun je zelf toch ook wel verzinnen? Je zet een signaal van een paar tot tientallen MHz op alle netspanningsdraden in je huis die niet afgeschermd zijn (omdat het normaal toch maar 50Hz is).
Oftewel je hebt een korte golf HF radiostation in het leven geroepen en ja sommige apparaten zijn daar supergevoelig voor.

Je audio set zal als het goed is laagdoorlaatfilters hebben en het directe signaal vanuit de netspanning dus weggooien alleen in je apparatuur heb je ook nog diverse circuits die erg gevoelig zijn voor radio frequenties. Je hebt vast wel eens op je audioset het geklik gehoord vlak voor je gsm die in de buurt lag afging? Nou dat soort ellende dus alleen zijn de GSM  1 W aan vermogen en dit is laagvermogen.
Toch ik kan me levendig voorstellen dat als je lange netdraden parallel aan je audiointerlinks hebt hangen deze behoorlijk kunnen storen.
Quote from: websiteFrequentie Band: 2 MHZ ~ 30 MHZ

koosnaampje-audiofiel

Quote from: Kjelt on March 12, 2010, 12:57:23
Dat kun je zelf toch ook wel verzinnen? Je zet een signaal van een paar tot tientallen MHz op alle netspanningsdraden in je huis die niet afgeschermd zijn (omdat het normaal toch maar 50Hz is).
Oftewel je hebt een korte golf HF radiostation in het leven geroepen en ja sommige apparaten zijn daar supergevoelig voor.

Je audio set zal als het goed is laagdoorlaatfilters hebben en het directe signaal vanuit de netspanning dus weggooien alleen in je apparatuur heb je ook nog diverse circuits die erg gevoelig zijn voor radio frequenties. Je hebt vast wel eens op je audioset het geklik gehoord vlak voor je gsm die in de buurt lag afging? Nou dat soort ellende dus alleen zijn de GSM  1 W aan vermogen en dit is laagvermogen.
Toch ik kan me levendig voorstellen dat als je lange netdraden parallel aan je audiointerlinks hebt hangen deze behoorlijk kunnen storen.

Bedankt voor je reacties.

Ik begrijp wat je bedoeld, in mijn situatie is het zo dat de kans klein is dat ik tegelijk beneden muziek luister en boven online aan het gamen ben.

Of is het signaal constant, ookal staat inet niet aan?

Klipsch, Denon.

Madhouse

Het signaal is wel constant volgens mij...
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Audiofiel

Quote from: Kjelt on March 12, 2010, 12:40:08
Ik zou wel even luisteren of het stoort op de "audiofiele" set, verwacht van niet vanwege de hele hoge frequentie maar ja ik heb wel vreemdere zaken meegemaakt.

Bij mij stoort zo'n setje anders niet (200 Mbps). En stond in dezelfde groep te draaien als de audio. ;)

Quote from: Audioloog on March 12, 2010, 12:45:46
Lijkt mij zeer serieus, zou het persoonlijk alleen al om die reden niet aanschaffen namelijk!

Ik denk dat WiFi meer stoort, Ronald. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

DVDGuy

Ik heb een setje besteld bij iBood, kan ik het zelf allemaal gaan ervaren; houd het verkooptopic dus maar in de gaten  :D ;)
Benieuwd wat mij dagelijks bezig houdt?
Neem eens een kijkje op mijn blog: http://dvdguynl.wordpress.com

Kjelt

Quote from: Audiofiel on March 12, 2010, 13:49:50
Bij mij stoort zo'n setje anders niet (200 Mbps). En stond in dezelfde groep te draaien als de audio. ;)
Dat stelt me dan gerust want ik weet wat voor gouden oortjes jij hebt en wat voor eisen je stelt aan je apparatuur.

Aan de andere kant de ether wordt wel behoorlijk volgepompt op deze manier (stel dat iedereen zo'n setje zou hebben) en ik vraag me af hoe lang dat allemaal goed gaat.
Ik ken al mensen in Rotterdam (groot flatgebouw) waar de Wifi niet meer fatsoenlijk werkte (<4Mb/s) omdat er tientallen anderen ook Wifi hadden aangelegd. Ik vertrouw gewoon op draad, werkt altijd, bandbreedte altijd constant en ik stoor er geen anderen mee.