[HT-DIY] Big Bang

Started by Ottovw, February 9, 2010, 01:27:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ottovw

Eindelijk een huis gekocht met mogelijkheid voor een aparte bioscoop ruimte. Via dit topic zal ik alle updates plaatsen en mijn verder ontwikkelingen neer zetten. Op de eerste pagina zal altijd de nieuwste foto van huidige bioscoop situatie zijn. Ik ben al vanaf jongs af aan met pap lepel opgegroeid met speakers, stereo etc. Intresse op eigen bioscoop kwam al op mijn 14e. Nu 10 jaar later is het mij alsnog gelukt om mijn kinder droom waar te maken !

Beeldscherm die naast mijn bank staat is aangesloten op een HTPC met Xbmc waarbij, als ik muziek luister, geen gebruik hoef te maken van mijn projector.



Luidsprekers eindelijk een kleurtje en test opstelling. 21-06-2011 met nieuwe versterker


[Apparatuur]

Versterker:        Marantz SR6005 SONY STR-DB940 QS
Projector:          Epson TW700
Bron:                HTPC
                      Sony BDP-S380 Blu-ray

A/B:                  Harmony One
                       IPOD (voor muziek luisteren via XBMC zonder gebruik van beeldscherm)
Console:            Xbox 360

[Luidsprekers]

Speaker voor:     Vifa Carat (upgrade: scan-speak tweeter, filter onderdelen)
Speaker center:  Vifa Carat Center
Speaker Achter:  JBL LX 750

Subwoofer:         Magnat

Status 23-01-2012

Kleine updatje, Mijn ht omgedoopt tot Big Bang:)

Status 21 juni 2011

Center speaker is geschilderd en klaar voor gebruik zie foto's pagina 2
Nieuwe meubel bijna klaar.

Status 11 juni 2011

Front speakers zijn geschilderd en klaar voor gebruik zie foto's

Foto's front speakers geschilderd

Status 7 juni 2011

- knoop doorgehakt en een nieuwe versterker gekocht het is een Marantz SR6005 geworden.
- Mijn 2 front speakers en center zijn momenteel in behandeling voor een ander kleurtje :)
- Een nieuwe meubel is ook alweer in planning en zal binnen kort gerealiseerd worden.

Status 9 feb 2011

Zou zo snel mogelijk foto's plaatsen van de DIY meubels !

- Kabelbakken (klaar )
- Center/versterker meubel (klaar )
- Beamer ophangen met DIY mdf plaat ( Prof beugel)
- Kamer kleurtje geven of iets met doeken doen? Grijs/zwart geverfd
- Nieuwe meubel ontwerpen(mediakast) voor HTPC en spelcomputer. (klaar)

Status 2 feb 2011

[FOTO'S] update 2 feb 2011

- Mediakast klaar
- Projecta scherm gekocht
- Alles zwart geverfd
- Zwart gordijn opgehangen
- Kleed gekocht

In de Mediakast komt een dubbele achterwand die je niet zo kan zien. Hierin word de meeste kabels weg gewerkt.


gvy

#1
dat wordt mooi Otto,

Je bent een echte doehetzelver.
Ontwerpen, bouwen, luidsprekers en meubel zelf bouwen....

like that.

Dat is ook mijn manier van werken.
Je kan op die manier heel erg mooie dingen doen, voor een haalbaar budget.
veel succes er mee.
En als het klaar is, plaats een panoramafoto in "het pano " topic.

Geert

Ottovw

Dank u,

Het is een kleine ruimte en daar moet ik het maar mee doen om het simpel te zeggen, ik heb net die van u gekeken geert en dat zag er erg indrukwekkend (groot) uit ! Ik hoop vanmiddag wat te plaatsen kwa foto's. Ga zo dadelijk de versterker/center kast in elkaar zetten, lak moet nu wel droog zijn !

LittleNinja

Dat ziet er inderdaad veel belovend uit Otto. 8)

Wat zijn de afmetingen van de ruimte?

Waar komt de electronica te staan?
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Ottovw

#4
Quote from: LittleNinja on February  9, 2010, 14:23:36
Dat ziet er inderdaad veel belovend uit Otto. 8)

Wat zijn de afmetingen van de ruimte?

Waar komt de electronica te staan?

Alles word aangestuurd via mijn HTPC waarop ik XBMC heb geconfigureerd, alleen mijn versterker komt onder de center speaker zie 3d model. Hiervoor komt nog een klein gordijntje te hangen inverband met de ledjes die ik helaas niet uit kan zetten. Mijn HTPC is een opslag van mijn media (DVD HD MUZIEK) voor de kenners heb ik 4TB aan opslag klaar liggen voor gebruik.

Voorbeeld van XBMC uiterlijk, je krijgt automatisch alle informatie's en fan art van films opgeslagen op je HTPC of een dvd/blueray.



Zie mijn bioscoop als een hi-end entertainment room die niet alleen voor movie doel einde zich uitleent maar ook uitstekent voor muziek sesie's en voor de ontspanning nog geschikt voor pc en xbox games. Een droom moet je blijven houden  :clapping:

Afmeting zijn ongeveer 3 Breedte bij 4,5 lengte.

LittleNinja

Bedankt. We volgen netjes jouw topic. Succes!
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Tinus

Ha Otto

Mooie ruimte heb je zo.

Ga je topic volgen en ben benieuwd naar het eind resultaat.

Groetjes

Martijn
Anthem D2V 3D & PVA 5
Revel performa M22 & C32
Oppo BDP-103 . PSA S3000I
Epson TW 9200ISF

Ottovw

#7
Dank je wel Martijn, heb overigens al meerdere malen genoten van jouw EX beamer !  ;D

Ok heb weer een klus avond gehouden. Nu met wat realtime foto's ! Het centerspeaker/versterker kastje is nu af. Kijk naar de 3d Model en daarna hier onder. Ook heeft mijn schoonvader eventjes geholpen met het verlagen van de stopcontact.

Kamertje inverbouwing ziet er vervolgends zo uit, dit is trouwens de achterkant. Hierkomt nog luxaflex + Gordijnen te hangen en daar ga ik deze week nog aan werken. Vuilnis zakken kunnen echt niet meer  :P Tevens is de bureau tijdelijk, dit word dus de mediakast naast de bank.



Mijn huidige setup, tevens voorkant. Zo lijkt het een kleine kamer maar het is prima te doen zit ongeveer 3,5 meter van de muur af. Tevens mijn kabelbakken die ik zelf inelkaar heb gefixt.



Kabelbakken (onscherpe foto)



Schoonvaders blijven handig, nog even afsmeren en klaar is schoonvader.



Nog even opdrogen.. tijd voor koffie.



het begin van Versterker/center kastje, 2x 20 mm mdf + mooi lakken =



Dat x 2 en vervolgends wat bekende verbindingen en je krijgt dit.





Ik ga nu eens alles mooi plaatsen en een lekker filmpje kijken !! Komen nog genoeg klus dagen, ik heb geen haast  :thumbs-up:









Crissis

Marantz SR6004, Sony PS3, DUNE SMART D1, 2 x Kef Q5, 2 x Kef iQ1, Kef 6Qc, BK XXLS400, Medion MD30053 (720p), Canare, Kimber, Ixos,  and upgrading ;D

jurriaan

Een HT naar mijn hart 8)

Veel dingen zelfbouw, met als plus dat jij je kasten afschilderd :P, daar heb ik mezelf nog geen tijd voor gegund.

Front en rear speakers zijn dezelfde? En de center is qua speakers gelijk enkel in een andere behuizing? Staat het speakerontwerp online?

(zo'n schoonvader hou je te vriend ;D)

Ottovw

Quote from: jurriaan on February 10, 2010, 14:36:20
Een HT naar mijn hart 8)

Veel dingen zelfbouw, met als plus dat jij je kasten afschilderd :P, daar heb ik mezelf nog geen tijd voor gegund.

Front en rear speakers zijn dezelfde? En de center is qua speakers gelijk enkel in een andere behuizing? Staat het speakerontwerp online?

(zo'n schoonvader hou je te vriend ;D)


Ja de center is helemaal gelijk aan de fronts; liter inhoud, scheidings filter (componenten), woofers en tweeters.

Front en center zijn van het ontwerp Carat met mijn eigen veranderingen eraan. Woofers zijn van Vifa en de tweeters zijn in oorspronkelijk design ook van Vifa maar alleen is het bekend dat de 's'  schel kan klinken en heb ik dus alles geupgrade naar Scanspeak tweaters. De fronts zijn nog niet gespoten center speaker wel zoals je ziet op de foto's. Alles is van 2.5 cm MDF en uitberekend. Ook de scheidingsfilters heb ik wat duurdere componenten gebruikt.

Het standaard ontwerp heb ik van Speakerland in oss maar Speaker & co heeft de Carat ook in hun assortiment.  Speakerontwerp zijn zo ver bekend niet online het zijn wel bekende speakers in de hifi wereld.

Rear speakers hecht ik (nog) niet zo veel waarde aan en zijn dus van JBL (mijn eerste speakers). Ze zorgen voor genoeg power aan de achterkant en omdat de meeste kwaliteit aan de voorkant zit vond ik dit ook het belangrijkst, ik begon tenslotte met stereo set-up. Vervolgends 5.0 en de center is geboren.

Kleine update

Leuke spotjes geplaatst en past goed in sfeer van bioscoop.






jurriaan

Je bemaer scherm wordt ook DIY?

Kabels zijn netjes weggewerkt, leer ik weer van 8)

Als ik je een tip mag geven, maak de wanden en plafonds donker, bijvoorkeur zwart. Of in ieder geval het deel tussen scherm en kijkpositie.

Ottovw

#12
Kleur van de muren ben ik nog uit, maar dit word zeker gedaan zodra ik aan mijn scherm ga beginnen. Of het een DIY scherm word weet ik nog niet.

foto's van mijn centerkastje in actie ! Tadaa uiteindelijk eind resultaat ! En dat voor paar euro's en toch aantal uurtjes  :worship:



foto beetje schreef maar goed



Ik ga komende dagen de mediakast opnieuw in 3d tekenen. Als ik hiermee klaar ben ga ik hout bestellen en word ook de mediakast in elkaar gezet. Kan ik eindelijke de tijdelijke bureau weghalen ! Tevens heb ik luxaflex en gordijnen bestelt voor de raam aan de achterkant. In deze dagen haal ik ook nog een beamer beugel op dus begin volgende week moet alles er toch weer flink anders eruit zien !

Ottovw

Kleine update weer

Volgende is bestelt en kan ik vandaag of morgen verwachten

- Zwarte gordijnen
- Ophang beugel Beamer

Tevens ga ik deze week uitzoeken kwa kleuren. Dacht aan wat donkerzacht rood aan de zijkanten en voor tegen de kijk muur donker grijs. Verwacht binnen kort weer foto's !

denoontje

Mooi project, ga ik effe mee volgen....

Wel lichtdichte gordijnenen genomen?

veel suc6

B.

Echt super netjes gedaan.
Welke speakers heb je gediyed?

Ottovw

Quote from: B. on February 16, 2010, 17:59:07
Echt super netjes gedaan.
Welke speakers heb je gediyed?

De center en fronts zijn zelfbouw. De mosgroene centerspeaker en de 2 van mdf kleur front speakers. Die moet ik nog spuiten.

MG76

Quote from: Ottovw on February 10, 2010, 15:44:42


Leuke spotjes geplaatst en past goed in sfeer van bioscoop.







leuke spotjes, weet je zo welk merk/type en waar deze te koop staan?

Wampe

#18
Hee Otto, ziet er netjes uit, maar ik had ook niet anders verwacht... ;D ;D Zeker ook een mooi strak kastje heb je gemaakt.

Ik heb nog twee leuke kadootjes voor je liggen, eentje weet je die heb je zelf besteld, de andere is een surprise.
Binnenkort moeten wij maar weer eens die kant op komen.

Ik zal je toppic blijven volgen!

Groetjes

Willem

Ottovw

Quote from: Wampe on February 16, 2010, 21:28:43
Hee Otto, ziet er netjes uit, maar ik had ook niet anders verwacht... ;D ;D Zeker ook een mooi strak kastje heb je gemaakt.

Ik heb nog twee leuke kadootjes voor je liggen, eentje weet je die heb je zelf besteld, de andere is een surprise.
Binnenkort moeten wij maar weer eens die kant op komen.

Ik zal je toppic blijven volgen!

Groetjes

Willem

Ja dat is zeker een goed plan ! Oeh... suprise  :headbanging: Je hoort van ons !

B.

Sorry, ik had mijn vraag anders moeten formuleren..
Naar welk ontwerp zijn je speakers gemaakt?

Ottovw

Quote from: B. on February 17, 2010, 13:00:27
Sorry, ik had mijn vraag anders moeten formuleren..
Naar welk ontwerp zijn je speakers gemaakt?


Vifa Carat

tekke

Leuk projectje, met mooie sketchup tekeningen (mooie desktop trouwens op de PC  :inlove:)

Succes met bouwen.
Woonkamer
Panasonic: TX-P42G10E (Gecalibreerd door Frank) | ThemeScene HD700  | ONKYO PR-SC886  | ARCAM FMJ P7  | Denon DVD-3800BD  | Sony PS3  | HDX-1000  | B&W DM603s3 / DM601s3 / LCR60s3 | Canton Sub
Slaapkamer
Sony KDL-32MRX1 / BDP-S550

Ottovw

Ik heb inmiddels weer wat spullen ontvangen en begin volgende week ga ik hieraan verder werken.

- Zwarte gordijnen zijn binnen
- Beamer beugel is binnen en passend gemaakt !
- Tevens een spuiterij gevonden die voor een mooi bedrag mijn speakers spuit ;  Bordeaux Rood  :clapping:

Wampe

ga je je center dan ook opnieuw een kleurtje geven? leger groen en bordeaux rood lijkt me niet echt mooi samen.