Luidsprekers 8ohm/receiver 6 Ohm !

Started by willem focus, February 6, 2010, 20:28:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

willem focus

Hoi,

In verband met de aanschaf van een nieuwe receiver (stom, maar inmiddels reeds besteld) kom ik er vanavond achter dat mij luidsprekers 8 Ohm zijn, en de door mij bestelde Denon AVR-2310 is 6 Ohm.
Heb ik nu iets doms gedaan?   :'( Wat is de ev entuele concequentie van deze combinatie?

Wie weet me dat uit te leggen?

Groeten.....Willem ;)
Pioneer PDP-428XD/Cambridge 650R/ Pioneer-DVR 545HX/PioneerDV-585A/Infinity Beta 40/Infinity C250/Infinity Beta 10/Infinity SW10/Samsung DCB-H360R/Oppo BDP83/Iphone3GS

Xander32

#1
Quote from: willem focus on February  6, 2010, 20:28:08
Hoi,

In verband met de aanschaf van een nieuwe receiver (stom, maar inmiddels reeds besteld) kom ik er vanavond achter dat mij luidsprekers 8 Ohm zijn, en de door mij bestelde Denon AVR-2310 is 6 Ohm.
Heb ik nu iets doms gedaan?   :'( Wat is de ev entuele concequentie van deze combinatie?

Wie weet me dat uit te leggen?

Groeten.....Willem ;)
Wees gerust, je hebt niets doms gedaan, die combi gaat prima - niets aan de hand.

Ik ben a-technisch maar zal het toch proberen uit te leggen: hoe lager de impedantie van de speakers (aangegeven in Ohm) hoe stabieler de versterker dient te zijn (veel stroom kunnen leveren ook bij dippen in de impedantie). In jouw geval hebben de speakers een hogere impedantie dan de waarde aangeven voor jouw receiver: prima dus.

Er zijn op dit fora meer technisch onderlegde forumgenoten die dit allicht nog exacter kunnen uitleggen.


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

willem focus

Inmiddels ook een geruststellend mailtje gekregen van een bekend "Orakel " van het HT forum. ;D
Poehee, fijn om te weten dat er niets aan de hand is met mijn keuze.

Groeten...Willem ;)
Pioneer PDP-428XD/Cambridge 650R/ Pioneer-DVR 545HX/PioneerDV-585A/Infinity Beta 40/Infinity C250/Infinity Beta 10/Infinity SW10/Samsung DCB-H360R/Oppo BDP83/Iphone3GS