Reparatie Technics SL-1200 (allereerste model)

Started by PuNkEnStEiN, January 30, 2010, 11:00:36

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

PuNkEnStEiN

Ik heb ooit in de jaren '70 een SL-1200 gekocht, het eerste model op de hoge zwarte pootjes (zie foto). Hij doet het nog helemaal, maar de snelheid fluctueert en is ook niet meer goed in te stellen. Heeft iemand enig idee of en waar dit specifieke model nog gerepareerd kan worden?
Quad 99CDS ♦ Quad 99FM ♦ Quad 99PRE ♦ Quad 99POW ♦ Quad 21L2 Dual CS420 Synology DS215+ Squeezebox Touch DacMagic ♦ DacMagic Plus ♦ DacMagic XS Shure SRH840

PuNkEnStEiN

Quad 99CDS ♦ Quad 99FM ♦ Quad 99PRE ♦ Quad 99POW ♦ Quad 21L2 Dual CS420 Synology DS215+ Squeezebox Touch DacMagic ♦ DacMagic Plus ♦ DacMagic XS Shure SRH840

Alex Groningen

Je hebt een PM van me. Hoop dat je er wat aan hebt.

PuNkEnStEiN

Heel erg bedankt voor je tip, Alex; geweldig! :pompom:
Reparatie van de SL-1200 mk II en opvolgers is geen probleem, maar over de eerste versie (nog zonder quartz-sturing) lees je zelden of nooit iets. Vreemd, want het is een oerdegelijke draaitafel, misschien qua constructie zelfs nog beter dan de latere modellen. Hoe dan ook, ik ga binnenkort eens uitzoeken of het de moeite van het repareren nog waard is of dat ik beter op zoek kan naar een andere (tweedehands/nieuwe) draaitafel. Nogmaals bedankt!  :smile:
Quad 99CDS ♦ Quad 99FM ♦ Quad 99PRE ♦ Quad 99POW ♦ Quad 21L2 Dual CS420 Synology DS215+ Squeezebox Touch DacMagic ♦ DacMagic Plus ♦ DacMagic XS Shure SRH840

Alex Groningen

Graag gedaan. Het klopt dat je er niet veel over vind op het net. Toevallig kwam ik dus deze zaak tegen die wel reparaties doet van draaitafels. En het is ook nog eens een forumsponsor zie ik nu net.

PuNkEnStEiN

Forumsponsor of niet: na een week heb ik nog steeds geen antwoord op mijn e-mail of zij mijn Technics SL-1200 kunnen/willen repareren. Jammer. :eh:
Quad 99CDS ♦ Quad 99FM ♦ Quad 99PRE ♦ Quad 99POW ♦ Quad 21L2 Dual CS420 Synology DS215+ Squeezebox Touch DacMagic ♦ DacMagic Plus ♦ DacMagic XS Shure SRH840

Dirk

ff zelf de foon ter hand nemen doet soms wonderen.

't kan raar klinken, maar als een handelaar/verkoper (te)veel om handen heeft kan het wel eens gebeuren dat ie (wat betreft volgorde) eerst z'n klanten op de winkelvloer helpt...dàn de telefoon beantwoord...en dàn pas (als ie met wat geluk tussendoor nog een hap gegeten heeft) aan mailverwerking toe raakt.

ik wordt er soms ook wel eens krikkel van, maar 'k bedenk me dan telkens dat ik nog geen enkele handelaar heb gekend die niet wou antwoorden...dus er ís meestal wel een goede verklaring voor, believe it or not  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

PuNkEnStEiN

Zal best, maar dan moet je als bedrijf geen optie op je website plaatsen waar nadrukkelijk bij staat dat de klant zo kontakt kan opnemen aangaande modificaties of reparaties. Ik hoef toch niet alle kontaktmogelijkheden uit te proberen tot het iemand bij dat bedrijf behaagt om te reageren? :blink:
Quad 99CDS ♦ Quad 99FM ♦ Quad 99PRE ♦ Quad 99POW ♦ Quad 21L2 Dual CS420 Synology DS215+ Squeezebox Touch DacMagic ♦ DacMagic Plus ♦ DacMagic XS Shure SRH840

Dirk

alle kontaktmogelijkheden, stel je voor...brr  :confused:

nee dus  ;)
maar als jij na die hele week vruchteloos je mailbox te checken vindt dat het tijd is om wat meer te weten nav je (ene ?) mail, dan kan je toch eens gewoon ff bellen ?
call me stupid, maar ik las nergens dat ze je niet willen helpen, ze hebben enkel niet geantwoord...
geef ze maw even het voordeel vd twijfel en pak vast die telefoon, zodat jij weet waar je met deze handelaar aan toe bent en je ook weer verder kan, ipv je er druk in te maken.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

PuNkEnStEiN

Ik maak me er niet druk om, hoor; ik wilde in dit topic alleen even verslag doen van de stand van zaken. :lookaround:
Quad 99CDS ♦ Quad 99FM ♦ Quad 99PRE ♦ Quad 99POW ♦ Quad 21L2 Dual CS420 Synology DS215+ Squeezebox Touch DacMagic ♦ DacMagic Plus ♦ DacMagic XS Shure SRH840

Dirk

des te beter  ;D
en ik blijf bij m'n advies...for what it's worth
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

PuNkEnStEiN

Ik moet mijn nederige excuses aanbieden: reeds op 9 februari is mijn mailtje keurig beantwoord. :blush:

Om onverklaarbare redenen heeft Windows het mailtje echter in de box voor ongewenste mail geplaatst en daar kijk ik normaal gesproken nooit (behalve daarnet dus). Mijn eerdere gemopper was dus geheel onterecht.
Heel stom van mij allemaal, nogmaals mijn excuses... :lookaround:

De draaitafel is zeker nog te repareren, kosten 100-150 Euro. Vermoedelijk haperen de schakelaar/pitch potmetertjes. Omdat het draaien van platen voor mij bijzaak zal blijven naast het afspelen van cd's en digitale bestanden, vind ik dit teveel geld, dus ik ga op zoek naar een mooi, betaalbaar tweedehandsje, bijvoorbeeld een Lenco, Dual, Philips, Thorens, o.i.d..
Quad 99CDS ♦ Quad 99FM ♦ Quad 99PRE ♦ Quad 99POW ♦ Quad 21L2 Dual CS420 Synology DS215+ Squeezebox Touch DacMagic ♦ DacMagic Plus ♦ DacMagic XS Shure SRH840

amsterdampaal

Technics laten repareren in amsterdam bij www.technics-sl.webs.com
Snelle reparatie en goede hulp voor zelfreparatie
mail is technics-sl@live.com