vanzomereng - Mijn setje

Started by vanzomereng, January 27, 2010, 13:58:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

vanzomereng

Vandaag een ochtendje klassiek, waaronder de 5e symfonie van Beethoven
en de 4 Jaargetijden van Vivaldi en dit klinkt i.c.m. mijn Atoll toch wel erg prettig. ::)

Vanavond aan de pizza, "Pizza Quattro Stagione"
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

vanzomereng

Vandaag ff in het centrum van Wychen gestruind en kwam daar
bij toeval langs een nieuwe Audiowinkel. (Orchestral Audio)

FF naar binnen gewipt maar wel ruim 1 uur blijven hangen in een
luistersessie met grote Final electro Staten i.c.m. een
Bryston VV/Dac/Streamer & Bryson eindbak, welke voor mij werd
aangeslingerd en waarbij ik zelf met een tablet mijn eigen muziek
kon selecteren.  :colgate:

Klonk zeer goed. :inlove:

Gezellige winkel, huiskamersfeer, met aandacht en werk voor de akoestiek, heerlijke koffie en 2 enthousiaste eigenaren.
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Laan

Quote from: vanzomereng on March 16, 2024, 21:42:50Vandaag ff in het centrum van Wychen gestruind en kwam daar
bij toeval langs een nieuwe Audiowinkel. (Orchestral Audio)

FF naar binnen gewipt maar wel ruim 1 uur blijven hangen in een
luistersessie met grote Final electro Staten i.c.m. een
Bryston VV/Dac/Streamer & Bryson eindbak, welke voor mij werd
aangeslingerd en waarbij ik zelf met een tablet mijn eigen muziek
kon selecteren.  :colgate:

Klonk zeer goed. :inlove:

Gezellige winkel, huiskamersfeer, met aandacht en werk voor de akoestiek, heerlijke koffie en 2 enthousiaste eigenaren.


Wat plaats, omgeving en aandacht niet kan doen. Heb dat merk twee weken geleden gehoord en dacht: dat nooit..
Woonkamer:  Atoll st 300 | A*BNB nc250 bi-amp | Wharfedale Elysian 2
Man-cave set 1: Ayon Spirit V | Focal Scala Utopia Evo | Atoll st 300 | Atoll cd 100 | Rega P3, neo psu, exact | Atoll ph 100
Set 2: Classe CP 800 mk2, CA 2300 | Marantz SA 11 mk2 | Marantz NA 6006 | Sounddeco Alpha f3

vanzomereng

Quote from: Laan on March 17, 2024, 10:47:56Wat plaats, omgeving en aandacht niet kan doen. Heb dat merk twee weken geleden gehoord en dacht: dat nooit..

Wat dacht jij "dat nooit"

Ik vond het zeer aangenaam en goed klinken en dit in een akoestisch aangepaste ruimte
en wellicht was de complete match v/d set prima in orde.

Ik heb zelf nooit een gevoel van "dat nooit",  Hifi is geen rocket science en slechte
apparaten en luidsprekers worden niet gebouwd, in ieder geval m.b.t. gerenomeerde merken.

Wat wel veelvuldig voorkomt is een vernaggelde weergave door onkunde van de eigenaren/verkopers door slechte match en beroerde akoestiek.
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Laan

Quote from: vanzomereng on March 17, 2024, 12:32:29Wat dacht jij "dat nooit"



Wat wel veelvuldig voorkomt is een vernaggelde weergave door onkunde van de eigenaren/verkopers door slechte match en beroerde akoestiek.

Ja, dat dus.
Woonkamer:  Atoll st 300 | A*BNB nc250 bi-amp | Wharfedale Elysian 2
Man-cave set 1: Ayon Spirit V | Focal Scala Utopia Evo | Atoll st 300 | Atoll cd 100 | Rega P3, neo psu, exact | Atoll ph 100
Set 2: Classe CP 800 mk2, CA 2300 | Marantz SA 11 mk2 | Marantz NA 6006 | Sounddeco Alpha f3

Ohm Ivo

Quote from: vanzomereng on March 17, 2024, 12:32:29Wat wel veelvuldig voorkomt is een vernaggelde weergave door onkunde van de eigenaren/verkopers door slechte match en beroerde akoestiek.

Goh, laat ik nou precies dit ook hebben meegemaakt...

Groet van Evert

fietser

Quote from: vanzomereng on March 16, 2024, 21:42:50Vandaag ff in het centrum van Wychen gestruind en kwam daar
bij toeval langs een nieuwe Audiowinkel. (Orchestral Audio)

FF naar binnen gewipt maar wel ruim 1 uur blijven hangen in een
luistersessie met grote Final electro Staten i.c.m. een
Bryston VV/Dac/Streamer & Bryson eindbak, welke voor mij werd
aangeslingerd en waarbij ik zelf met een tablet mijn eigen muziek
kon selecteren.  :colgate:

Klonk zeer goed. :inlove:

Gezellige winkel, huiskamersfeer, met aandacht en werk voor de akoestiek, heerlijke koffie en 2 enthousiaste eigenaren.


Vorige week ook ff geweest. Briefje op de deur: Ben zo terug. Hoe dorps😉. Ff rondje gemaakt en bij terugkomst was de winkel open.Idd aardige man. Winkel met een aantal onbekende merken.
Wat ik een risico vindt bij problemen en voor service. De man gaf aan veel zelf te kunnen servicen. Jaren geleden zat er ook zo'n winkel. Die ging weg. Kennis van mij met een versterker van oost-Europese makelij was ondanks garantie veel geld kwijt voor reparatie bij een derde partij. Verder was er voor mij om praktische redenen (trapjes) weinig te luisteren in de winkel.
Magico A3, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Diamond Reference2 speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200, HRS EXR rack.

brt

Quote from: Ohm Ivo on March 17, 2024, 13:08:19Goh, laat ik nou precies dit ook hebben meegemaakt...

Groet van Evert

Oh? Vertel!  :D
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

Ohm Ivo


Richi

Quote from: Ohm Ivo on March 20, 2024, 11:25:11:D  :D  :D

Groet van Evert
Ik las laatst een verhaal over een heel fijne dealer in Portugal! :devil:
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

vanzomereng

#835
Laatste tijd lekker aan het genieten van "Mixes" op Tidal.
M.i.z. afspeellijsten welke zijn samengesteld op basis van mijn zoekgedrag op Tidal.

Nu de hele dag een mix van blues en nu met Tidal worden er random ook lekker veel nummers gespeeld, die ik nog niet kende maar ook vele voor mij onbekende geweldige covers van originelen die ik dan wel weer ken.

Ben wel zeer tevree met mijn gouden combi/match B&W 702S2 met Atoll SDA300.

Ik vind het wel frappant maar ook nog steeds onbegrijpbaar, hoe zeer kleine subtiele verschillen in de weergave tussen 2 componenten (in mijn geval tussen mijn oude Rotel RA1592 en de Atoll SDA300) welke op de korte termijn zo lastig te duiden zijn maar voor de langere termijn toch meer impact op je "hoorbeleving" te weeg kunnen brengen.

By the way, voor geïnteresseerden in deze gouden combi, de koffie staat klaar.





Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

vanzomereng

#836
Vandaag weer een fraai muzikaal dagje gehad.

In het kasteel van Nederhemert geweest waar Audio-Expert gevestigd is (naast hun winkel in s'Hertogenbosch)
Leuke fraaie locatie waar dit weekend een doorlopende show werd gehouden in het teken van McIntosch & Sonus Faber.

https://hifi.nl/artikel/33506/McIntosh-en-Sonus-faber-hifi-show-bij-AudioExpert-Castle-op-13-en-14-april.html

De meeste sets waren qua prijs wel behoorlijk boven mijn grens maar het klonk gewoon geweldig en het was de muziek
die de boventoon voerde.  Er werden wel enkele nummers gedraaid met veel laag, waarbij m.i.z. de bas wat overheerste maar dit mag verder geen naam hebben.  Wellicht lag de oorzaak in de opnames en/of niet aan mijn perfecte luisterpositie i.c.m. een redelijke afspeelvolume. 
Verder klonken de bassen gewoon retestrak en vooral kwam het geluid me zeer natuurlijk over en alles met een
licht warme touch..... gewoon heerlijk  :inlove:

Ook de opgestelde set met SF Amator Minima II monitoren (4.750 € p/paar excl.stands) klonken zeer fraai en meer volwassen dan hun uiterlijk/grootte doen vermoeden.

Verder nog stukjes gehoord van de groep/artiest Maxwell, van het album Maxwell's Urban Hang Suite,
dit kon me wel bekoren... binnenkort dit album maar eens op Tidal zoeken en verder beluisteren.

Tip:
Ik zelf heb het nummer "Rambling on my Mind" aangevraagd van Cuby & the Blizzards
(let op v/h album Grolloo Blues) dit klonk wel zeer fraai hiero in het kasteel.


Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

addesmo

Je geeft goed de eigenschappen van Mcintosh weer  :pompom:

fietser

En zo zie je maar dat smaken verschillen. Ik vind de combi McIntosch/SF niet de meest geslaagde. Regelmatig gehoord op shows en bij dealers maar de combi heeft mij nooit kunnen bekoren.
Magico A3, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Diamond Reference2 speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200, HRS EXR rack.

brt

Quote from: fietser on April 15, 2024, 15:39:21En zo zie je maar dat smaken verschillen. Ik vind de combi McIntosch/SF niet de meest geslaagde. Regelmatig gehoord op shows en bij dealers maar de combi heeft mij nooit kunnen bekoren.

Ik zou ook denken op voorhand: warme sound + warme sound wordt té veel van het goede
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

vanzomereng

#840
Quote from: brt on April 15, 2024, 23:32:21Ik zou ook denken op voorhand: warme sound + warme sound wordt té veel van het goede
Dit zijn m.i.z. veel gemaakte misvattingen.
"Warmte" is sowieso een zeer subjectief begrip.

-Hoe "warm" iets klinkt is niet goed te duiden en niet te kwantificeren en hier kan men dus geen gewone optelsom van maken. 
-Verder is de impact van de akoestiek nog steeds overheersend.
-Het is alleen aan de luisteraar die bepaald in welke mate "warmte" wordt ervaren.

Niet alle McIntosch en alle Sonus Fabers moeten qua sounding ("warmte") over 1 kam geschoren worden.

Verder hoeft de hoeveelheid "warmte" de overige kwaliteiten van de weergave niet in de weg te zitten.  Vaak denkt men dat dit ten koste gaat van een strakke bas weergave of detaillering.

Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

vanzomereng

#841
Rare gasten die audiofielen en wat kunnen zij veranderen in de loop van de tijd.  :notify:

Ik kwam een posting van mij tegen hiero uit 2008, waarop ik zeer enthousiast de CD-speler
van Cambridge 740C aanbeveelde n.a.v mijn eigen goede aankoop ervaring van dit apparaat.

Dit zelfde apparaat ging maanden later de verkoop in omdat ik totaal geen "klik" had met
deze speler.  Later in de tijd noemde ik deze speler zelfs "zielloos"  :ohmy:

Mijn muzieksmaak is in al die jaren niet veel gewijzigd, wel veel breder geworden.

Qua smaak "klanksignature" vroeger (wist niet beter): veel bas, crispy hoog en vooral lekker luid en dat was het dan ook....naar nu: meer verfijnd, beetje mild qua tonaliteit, wel enigszins levendig qua fijndynamiek, strakke bas maar niet te droog, beetje smooth, lichte warme touch, ruimtelijkheid en ruim voldoende maar niet te overheersende detaillering. 

Kortom een prettige natuurlijke en evenwichtige maar niet te timide weergave.

Niettemin kan ik ook van vele andere sets en andere klanksignature goed genieten mits ze niet op bepaalde vlakken, volledig uit de bocht vliegen.

Niettemin zoals het nu bij mij klinkt, geniet wel mijn voorkeur maar wellicht zal mijn smaak in de toekomst nog (in nuances) kunnen wijzigen?

Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

RZeemering

Dat zal wel voor de meeste hobby's zo zijn?
Door je ervaringen word je ergens beter in of krijg je meer ervaring ergens in. Dat verandert ook weer je blik en in ons geval ons gehoor.
Leuk toch?
Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Prima Luna Prologue Three voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers.

Ohm Ivo

Quote from: vanzomereng on April 16, 2024, 11:40:05....
Mijn muzieksmaak is in al die jaren niet veel gewijzigd, wel veel breder geworden.

Qua smaak "klanksignature" vroeger (wist niet beter): veel bas, crispy hoog en vooral lekker luid en dat was het dan ook....naar nu: meer verfijnd, beetje mild qua tonaliteit, wel enigszins levendig qua fijndynamiek, strakke bas maar niet te droog, beetje smooth, lichte warme touch, ruimtelijkheid en ruim voldoende maar niet te overheersende detaillering. 

Kortom een prettige natuurlijke en evenwichtige maar niet te timide weergave.

....



Haha, dit is exact mijn (smaak)ontwikkeling ook geweest. En om dat te bereiken heb ik niet mijn speakers weggedaan/vervangen, maar ben ik bezig geweest met plaatsing (schuiven), akoestische aanpassingen en daarna met dsp. Ben tevreden.

Groet van Evert vanuit een heet Portugal :coffee: