schakelbare splitter

Started by dick, May 24, 2002, 17:07:26

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

dick

Ik heb mijn grootste slaapkamer omgebouwd tot HT. Hier staat dus ook de versterker en heb 2 losse speakers in de woonkamer gezet. Deze speakers wil ik kunnen aansturen met mijn versterker maar moet uitstaan als ik deze niet nodig heb. (aangezien films en muziek niet hoorbaar hoeven te zijn in de woon kamer als ik in de HT bezig ben) Nu ben ik dus op zoek naar een zoort geschakelde splitter zodat ik 2 sets speakers in de front ingang kan gebruiken. Ik had al even gekeken naar een hotel schakelaar, maar met 4 mm2 kabels is dat geen succes..Iemand betere ideeën?

Groet !

dick

Iemand betere ideeë

PM

#1
Heb je op je versterker toevallig aansluitingen voor 2 speaker paren? (a/b) dan kun je die schakelen. Anders kan je er een los kastje voor kopen of je moet een multizone reciever hebben ofzo...
Groeten, Peter

dick

#2
Ik heb helaas geen mogelijkheid voor 2 speakerparen. Wel kan ik een extra (voor) versterker aansluiten, maar dan moet je die nog wel hebben natuurlijk. Ik moet dus inderdaad een extra kastje hebben.

eduard

#3
Dit is eenvoudig zelf temaken. Je koopt 2 tuimel schakelaars met minimaal 2 standen. Deze schakelaars hebben meestal 3 aansluit punten a,b en c. Als je dan de uitgang van je versterker op bv aan sluit en je kamer speakers op a en de slaapkamer op c. Dan kan je met de schakelaar verbinding maken tussen a en b op b en c. De meeste onderdelen winkels verkopen deze schakelaars en zijn in verschillende uitvoeringen en prijsklasse verkrijgbaar. Ik heb zelf deze oplossing bij mijn ouders gemaakt zodat er geschakelt kan worden tussen woonkamer en de badkamer.