iPad topic

Started by Staaled, January 19, 2010, 17:09:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Hanky Panky

Even de 5ghz wifi op de router uitgezet, ipad wifi uit/aan en daarna weer de 5ghz aangezet.

Op dit moment heb ik weer >100 mbit via Ookla speedtest  :)

Eens kijken of het zo blijft.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

VTEC_genieter

Ik heb mijn iPad Mini 2 (16GB) ge-upgrade.
Bedoel: heb de nieuwe iPad Air 4 (256GB) in de kleur hemelsblauw gekocht, bij de Apple Store [emoji4]

Wat een verschil!!
Want mijn Mini met iOS 12.4 kan geen nieuwste MS Excel/Word draaien en de accu liep snel leeg na zoveel jaren gebruik.

Ik kan me nog aanmelden voor één jaar gratis Apple TV app.
En Apple Arcade games is ook gratis.

En de Apple Care verzekering kan ik ook doen voor eenmalig 79€.
Raden jullie dit aan??
Wat zijn jullie ervaringen met hun verzekering?

PS: het overzetten van de apps en gegevens/foto's is gelukt, door middel van de iCloud reservekopie van de Mini naar de nieuwe iPad Air te zetten. THANKS!!
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

HereIsTom

Quote from: VTEC_genieter on November 19, 2020, 19:54:48
Ik heb mijn iPad Mini 2 (16GB) ge-upgrade.
Bedoel: heb de nieuwe iPad Air 4 (256GB) in de kleur hemelsblauw gekocht, bij de Apple Store [emoji4]

Wat een verschil!!
Want mijn Mini met iOS 12.4 kan geen nieuwste MS Excel/Word draaien en de accu liep snel leeg na zoveel jaren gebruik.

Ik kan me nog aanmelden voor één jaar gratis Apple TV app.
En Apple Arcade games is ook gratis.

En de Apple Care verzekering kan ik ook doen voor eenmalig 79€.
Raden jullie dit aan??
Wat zijn jullie ervaringen met hun verzekering?

PS: het overzetten van de apps en gegevens/foto's is gelukt, door middel van de iCloud reservekopie van de Mini naar de nieuwe iPad Air te zetten. THANKS!!

De gratis AppleTV+ en Arcade games zou ik gewoon doen.
De verzekering ligt eraan hoe je moet je spullen omgaat, ik heb nog nooit Apple Care gehad en ook niet nodig gehad.
 iPad Pro 12.9 | Harmony Ultimate One | Sony 55A89 OLED Android TV | Pioneer VSX-934 |
 iPhone 8 Plus 64GB | Airco Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

VTEC_genieter

Doen we! [emoji106]
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

Hannibal_

Vorige week via het werk een iPad Pro binnengekregen (voor privé gebruik, cool).
Ik ben mijn air 2 gewend waar ik tevreden over ben, maar....

Dit slaat wel echt alles, wat een heerlijk scherm om te lezen! Het geluid is ook geweldig.
Ik heb hem alleen te vaak ondersteboven vast na oppakken waardoor FaceId vaak niet goed werkt.
Eigenlijk is de achterkant (camera cluster) het makkelijkst om op af te gaan.

Werkt super
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

HereIsTom

@Hannibal_ Ik heb een hoesje met flapje dan kun je altijd zien wat de bovenkant is  ;D
 iPad Pro 12.9 | Harmony Ultimate One | Sony 55A89 OLED Android TV | Pioneer VSX-934 |
 iPhone 8 Plus 64GB | Airco Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Kerre

@hannibal, Apple Pencil 2 kopen. Die aan je iPad vast klikken. Dan laat ie automatisch op en weet je altijd wat de boven/onderkant is.
Beeld: Epson TW7300 - Xtrem screen 106" 0.9 ALR - TV Sony 49X8505 - Apple TV 4K HDR Cinemike - AQ Cinnamon HDMI
Geluid: NAD T758v3 - GhentAudio 4ch Hypex NC122mp [5.1.4] - 2x Sonus Faber Sonetto V - 2x Sonetto I - Sonetto Center II - 4x Dali Altecos C-1 Atmos - XTZ 12.17 Edge - Gaia III - AQ Chicago
Analoog: Pro-ject RPM 1 Carbon 2M Red - Cambridge CP1 - AQ Forrest
Power: Supra Lorad MD06 Black stekkerdoos & Supra Lorad Silver SPC kabel

Hannibal_

#2532
Quote from: Kerre on December  6, 2020, 12:41:30
@hannibal, Apple Pencil 2 kopen. Die aan je iPad vast klikken. Dan laat ie automatisch op en weet je altijd wat de boven/onderkant is.

Goede tip! En goed excuus  :smile:
En was toch wel beetje gepland, hoor goede dingen ervan


Quote from: HereIsTom on December  6, 2020, 12:38:18
@Hannibal_ Ik heb een hoesje met flapje dan kun je altijd zien wat de bovenkant is  ;D

Is reeds besteld. Zal morgen wel binnenkomen. Had daar nog niet bij stilgestaan, handig
Iets ander type, dat wel



Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Hannibal_

#2533
Sodeju....,

De nieuwe iPad Pro is intussen in volledig gebruik.
Dus de oudere iPad Air 2 gestripped en JP to date gebracht voor mijn zoontje...
Gelijkt de pro ook ge-update.

Waar in normaal gebruik de pro wel enorm snel is, maar het verschil met de air nog wel te overzien is, bij de installatie van de laatste versie iPadOS oid was dat een heel ander verhaal.

De pro was klaar ik ongeveer een minuut of zo, de air 2 had ongeveer een uur nodig.
Wat een verschil toch
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

VTEC_genieter

Heeft de nieuwe iPad Pro ook de A14 chip?
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

Kerkhoffd

Nee. Wel meer intern geheugen en betere camera als ik me goed herinner. Hier op Black Friday ook twee keer iPad Air 4 (2020) met 256 aangeschaft (één voor mijn dochter en een voor mijzelf). Komend van een iPad retina 4 en iPad Air 1 is de stap gigantisch.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

Idske

Ik heb sinds kort ook een iPad Air 2020. Heb gekozen voor de 64gb versie.  Deze was in de 2e kans bij Coolblue net even €600. Aangezien ik alles in de cloud doe, muziek en films stream en er echt geen foto's mee maak kom ik nooit aan die 64gb dus vond het zonde geld. Zit wel te denken aan dat Smart Keyboard. Begint toch echt wel een goede vervangen van mijn oude MacBook Air te worden!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
HT: 7.1.4 | Denon X4300H + Denon PMA 1510 ae | 2 x Dali Zensor 7 | 8 x Dali Zensor 1 | Dali Zensor Vokal | XTZ 12.17 Edge | JVC X7900 | Synology NAS | Zidoo Z9X | Apple TV 4K

Huiskamer: 5.0.0 | Denon 2113 | 2 x Dali Zensor 5 | 2 x Dali Zensor 1 | Dali Zensor Vokal | Panasonic 65ST50 | xbox one s | Dune hd solo lite

Kerkhoffd

Top apparaat. Het Magic toetsenbord voor iPad is wat mij betreft nog een stapje fraaier. Maar de prijs heeft me nog even tegengehouden. Wie weet in de toekomst.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

Idske

Die bedoelde ik eigenlijk ook:) prijs houdt mij overigens ook tegen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
HT: 7.1.4 | Denon X4300H + Denon PMA 1510 ae | 2 x Dali Zensor 7 | 8 x Dali Zensor 1 | Dali Zensor Vokal | XTZ 12.17 Edge | JVC X7900 | Synology NAS | Zidoo Z9X | Apple TV 4K

Huiskamer: 5.0.0 | Denon 2113 | 2 x Dali Zensor 5 | 2 x Dali Zensor 1 | Dali Zensor Vokal | Panasonic 65ST50 | xbox one s | Dune hd solo lite

VTEC_genieter

Quote from: Kerkhoffd on December 19, 2020, 19:26:50
Nee. Wel meer intern geheugen en betere camera als ik me goed herinner. Hier op Black Friday ook twee keer iPad Air 4 (2020) met 256 aangeschaft (één voor mijn dochter en een voor mijzelf). Komend van een iPad retina 4 en iPad Air 1 is de stap gigantisch.
Ik moet nog wennen aan het gewicht van mijn nieuwe iPad Air 4, want ik had eerst een iPad Mini 2.

Vind het verder een top ding! [emoji122][emoji122][emoji122]
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

HereIsTom

Quote from: VTEC_genieter on December 20, 2020, 01:35:47
Ik moet nog wennen aan het gewicht van mijn nieuwe iPad Air 4, want ik had eerst een iPad Mini 2.

Vind het verder een top ding! [emoji122][emoji122][emoji122]

Niet zo overdrijven hé, ik heb hier een iPad Pro 12.9 op mijn schoot liggen en merk er niks van  :D
 iPad Pro 12.9 | Harmony Ultimate One | Sony 55A89 OLED Android TV | Pioneer VSX-934 |
 iPhone 8 Plus 64GB | Airco Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

ppeter

#2541
Quote from: Idske on December 19, 2020, 19:40:12
Ik heb sinds kort ook een iPad Air 2020. Heb gekozen voor de 64gb versie.  Deze was in de 2e kans bij Coolblue net even €600. Aangezien ik alles in de cloud doe, muziek en films stream en er echt geen foto's mee maak kom ik nooit aan die 64gb dus vond het zonde geld. Zit wel te denken aan dat Smart Keyboard. Begint toch echt wel een goede vervangen van mijn oude MacBook Air te worden!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Dan was jij de persoon die me net te snel af was!
Wou deze ook bestellen omdat de rest uitverkocht is, ook bij Switch/Apple etc.

Blijkbaar is de nieuwe Air een hit of ligt die overal als kado onder de boom, want nergens op voorraad? Als je voor de Air 256GB kiest, heb je wel voor 60€ extra een dikke vette Pro.
Ik wil voor de 64GB gaan met de Logitech Folio Touch Apple iPad Air case.

Vrijdag mijn iPad Pro (2017) verkocht, en nu terug aan de slag met een iPad Air 16GB. Moet zeggen dat deze een pak trager is en kan ik niet meer wennen. Op naar een nieuwe...
JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **

Kerkhoffd

Quote from: ppeter on December 20, 2020, 11:48:14
Dan was jij de persoon die me net te snel af was!
Wou deze ook bestellen omdat de rest uitverkocht is, ook bij Switch/Apple etc.

Blijkbaar is de nieuwe Air een hit of ligt die overal als kado onder de boom, want nergens op voorraad? Als je voor de Air 256GB kiest, heb je wel voor 60€ extra een dikke vette Pro.
Ik wil voor de 64GB gaan met de Logitech Folio Touch Apple iPad Air case.

Vrijdag mijn iPad Pro (2017) verkocht, en nu terug aan de slag met een iPad Air 16GB. Moet zeggen dat deze een pak trager is en kan ik niet meer wennen. Op naar een nieuwe...

Heb ook de pro 128Gb met de Air 2020 256Gb vergeleken. Het is maar net hoe je hem wilt gebruiken. Scherm van de Air doet niet onder voor dat van de pro. Processor Air is zeker niet langzamer (op papier zelfs nieuwer en sneller). Alle handige accessoires voor de pro werken nu ook op de nieuwe Air (Apple Pencil 2 en magic keyboard) Camera pro is wel beter. Opslag Air dan weer dubbel zo groot voor normaal al €60 minder. Op Black Friday was de nieuwe air dan ook nog te koop met 5% korting. Voor wat ik er mee doe, was de Air dus ruimschoots voldoende.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

Idske

Enige minpunt vind ik het gemis van faceid. Dat werkt op mijn iPhone toch wel erg handig.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
HT: 7.1.4 | Denon X4300H + Denon PMA 1510 ae | 2 x Dali Zensor 7 | 8 x Dali Zensor 1 | Dali Zensor Vokal | XTZ 12.17 Edge | JVC X7900 | Synology NAS | Zidoo Z9X | Apple TV 4K

Huiskamer: 5.0.0 | Denon 2113 | 2 x Dali Zensor 5 | 2 x Dali Zensor 1 | Dali Zensor Vokal | Panasonic 65ST50 | xbox one s | Dune hd solo lite

Hannibal_

Quote from: VTEC_genieter on December 19, 2020, 19:21:44
Heeft de nieuwe iPad Pro ook de A14 chip?

Sorry, yep, volgens mij wel
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Pjotr27

Quote from: Hannibal_ on December 25, 2020, 12:56:38
Sorry, yep, volgens mij wel

Nee nog een speciale versie van de A12... Ongeveer gelijkwaardig aan de A14 van de Air
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Pjotr27

Quote from: ppeter on December 20, 2020, 11:48:14
Dan was jij de persoon die me net te snel af was!
Wou deze ook bestellen omdat de rest uitverkocht is, ook bij Switch/Apple etc.

Blijkbaar is de nieuwe Air een hit of ligt die overal als kado onder de boom, want nergens op voorraad? Als je voor de Air 256GB kiest, heb je wel voor 60€ extra een dikke vette Pro.
Ik wil voor de 64GB gaan met de Logitech Folio Touch Apple iPad Air case.

Vrijdag mijn iPad Pro (2017) verkocht, en nu terug aan de slag met een iPad Air 16GB. Moet zeggen dat deze een pak trager is en kan ik niet meer wennen. Op naar een nieuwe...

Bij de Apple leverancier met veel winkels in grote steden gewoon op voorraad... Je betaald alleen de adviesprijs
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

VTEC_genieter

#2547
Heb mijn iPad Air 4 op de Apple site besteld en mocht hem de volgende dag, op een afgesproken tijdstip afhalen bij de grote Apple store bij het Leidseplein.

Buiten de winkel stond een wachtrij van 40 meter!
Ik was ruim om tijd toen ik aan de rij ging sluiten.
Toen ik binnen was, was ik een half uur te laat.

Binnen was een afhaalloket met veel aandacht voor handdesinfectie en daarachter lag mijn bestelde hemelsblauwe iPad Air 4 op mij te wachten.

Ik heb me nog nooit zo Appel gevoeld!!! Was mijn eerste keer, want ik weet verder helemaal niks van Apple.
Ben een Android en Windows gebruiker al mijn hele leven lang.

Als je een Apple product wil kopen, MOET je dit minimaal een keer meemaken hahaha [emoji23]
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

ppeter

Quote from: Pjotr27 on December 25, 2020, 15:05:39
Bij de Apple leverancier met veel winkels in grote steden gewoon op voorraad... Je betaald alleen de adviesprijs
Op de Apple site was/nog steeds de leverdatum toen half januari?
Ook afhalen blijkbaar niet mogelijk?
JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **

ppeter

#2549
Hier ook sterk getwijfeld tussen de Air en de Pro 2020. De Air 64GB heeft een goede prijs, maar vanaf de 256GB is het prijsverschil weg en kan je eventueel de Pro overwegen. Ik wou eerst de Air 64GB kopen, maar omdat hij overal was uitverkocht kreeg ik even de tijd om weer te beginnen twijfelen. Ik wou deze aankopen met de Apple pencil, en er was een kerstactie met de Pro in combi en 50€ korting. Voor 180€ verschil toch voor de Pro gekozen en woensdag geleverd gekregen.

De iPad Pro gekocht in combinatie met de Logitech Folio Touch Apple iPad Pro 11 inch.
We kunnen weer een paar jaar verder... ;D.
JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **