iPad topic

Started by Staaled, January 19, 2010, 17:09:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Aurora13

Quote from: ArjanR1 on September  6, 2010, 07:03:34
Even een vraagje over de iPad...

Ik moet binnenkort voor 4 dagen het ziekenhuis in, en ook
4 dagen plat op bed blijven liggen. Is er met zo'n ding redelijk
''boven'' je hoofd te werken?

Ik heb er nog geen in handen gehad, vandaar mijn vraag ;)

Toen ik met een gebroken nek in het ziekenhuis heb gelegen, heeft iemand voor mij een prisma brilletje gekocht.
Hiermee kun je dus terwijl je op je rug ligt 'om een hoekje kijken'

<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=51505">HTPC Zalman HD501: HDMI -> Pioneer Plasma LX-608D
S/PDIF 1 -> Tact S2150 -> KEF LS50 fronts
S/PDIF 2 -> Tact S2150 -> KEF LS50 center + Velodyne EQ-Max 8
S/PDIF 3 -> Tact S2150 ->

NewHT

Quote from: ArjanR1 on September  6, 2010, 07:03:34
Even een vraagje over de iPad...

Ik moet binnenkort voor 4 dagen het ziekenhuis in, en ook
4 dagen plat op bed blijven liggen. Is er met zo'n ding redelijk
''boven'' je hoofd te werken?

Ik heb er nog geen in handen gehad, vandaar mijn vraag ;)

Dat zal inderdaad al snel onprettig worden. Hij weegt rond de 0.7kg (3G is iets zwaarder), maar doordat het een releatief groot scherm is en je hem met één hand aan de rand vasthoudt (zodat je de handere hand vrij hebt om het scherm te bedienen), heb je zo een relatief groot momentkracht op je arm.

Gebruik dan liever een I-Phone (0.13kg) of Touch (0.12kg) ...

Nahpets

Quote from: NewHT on September  6, 2010, 09:22:57
Gebruik dan liever een I-Phone (0.13kg) of Touch (0.12kg) ...

Die zijn toch echt minder geschikt om langer mee te internetten/mailen/lezen. Niet door het gewicht maar door de schermgrootte.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Former member 78

Bedankt voor de reacties mensen!

Ik neem dan wel mijn iPhone mee, dacht dat de iPad er misschien wel geschikt voor was.
De operatie stelt weinig voor trouwens, krijg een nieuwe stijgbeugel in mijn oor.

Hoor bijna mono nu :P
Nadeel is alleen 4 dagen plat op bed :(

Kjelt

Quote from: ArjanR1 on September  6, 2010, 10:45:35
De operatie stelt weinig voor trouwens, krijg een nieuwe stijgbeugel in mijn oor.
Nadeel is alleen 4 dagen plat op bed :(
Mag je dan niet op je andere oor op je zij liggen? Dat zou een hoop schelen  ;)

Job

#1380
De mijne heeft zojuist de geest gegeven. Nog 1x resetten, maar dat is de laatste keer vandaag, bij herhaald in slaap blijven gaat-ie terug.

Martinus

Quote from: Job on September  7, 2010, 08:19:52
De mijne heeft zojuist de geest gegeven. Nog 1x resetten, maar dat is de laatste keer vandaag, bij herhaald in slaap blijven gaat-ie terug.

heb ook al een 2de. Gaat helaas zo.
............

danielo

Quote from: ArjanR1 on September  6, 2010, 10:45:35
Bedankt voor de reacties mensen!

Ik neem dan wel mijn iPhone mee, dacht dat de iPad er misschien wel geschikt voor was.
De operatie stelt weinig voor trouwens, krijg een nieuwe stijgbeugel in mijn oor.

Hoor bijna mono nu :P
Nadeel is alleen 4 dagen plat op bed :(

Aii lijkt mij in een beetje case (bv die van apple) wat gaffer en zo'n paal die ze boven je bed kunnen hangen toch wel iets te bedenken is. Of zo'n handvat (driehoek) die ze boven je bed hangen, gaffer een case en gaan met die banaan.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

danielo

Quote from: peterrr on August 18, 2010, 18:13:47


Hoi, Daniel
Wat een goed nieuws,  :nopompom:
Prachtig hoe jullie dit op pakken  :worship:

Succes verder..
Grt peterr


Ok even een update, vanavond hebben we de laatste beta testen gedaan. De nieuwe versie wordt vanavond aangeboden aan Apple het duurt dan 1 a 2 dagen voor die op de store staat. In deze versie zijn de meeste functies nu werkend voor zowel itunes9/10 en de AppleTV.

Ibooks, Podcasts (audio en video), playlist, radio (in playlists) en natuurlijk de normale functies die je mag verwachten. Als bonus zitten er al een aantal dingen in als dat je de volume kan uitzetten zodat je 'bit perfect' kan blijven en wat andere kleine wensen die ik had.

Hiermee wordt ytracks zeer bruikbaar als Remote App vervanger voor 1.59euro dus iedereen die remote app gebruikt zou zeggen kopen als je een AppleTV of itunes remote gebruikt. Ook Multiroom werkt zoals je verwacht :).

Moet zeggen dat we gezamelijk flink wat uren hebben lopen packet sniffen en andere onzin om de gesloten stukken van apple te achterhalen gezien het protocol (nog?) gesloten is.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

peterrr

Hee, Daniel

Fabeltasties nieuws...
Ytrack krijgt langzamerhand meer bekendheid zie ik op wat fora.
Ik ben benieuwd.

Grt peterr


Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

danielo

Quote from: peterrr on September  7, 2010, 21:43:29
Hee, Daniel

Fabeltasties nieuws...
Ytrack krijgt langzamerhand meer bekendheid zie ik op wat fora.
Ik ben benieuwd.

Grt peterr


Hoop dat die voor je werkt zoals je verwacht. De volgende release zal ook de taal in het nederlands zijn en dingen als image caching en andere speedups die we aan het uitdenken zijn. Moet zeggen dat hij even moet nadenken wat te doen met de aankondigingen van apple en of alles dan nog werkt. Moet zeggen dat ik nogsteeds verbaasd ben dat Apple deze app in de apple store laat gezien de look & feel en features wel enorm dicht bij hun eigen ipod player komt ik hoop dat dit geen problemen gaat geven in de toekomst.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

papaleo

#1386
Wie weet waar ik de app. 'Toktumi Line2' voor de iPad kan vinden,in de Apple store kan ik deze niet vinden....
Lijkt me een  8) app.

edit;

(Nog)geen reactie...,is er überhaupt iemand hier die deze app. kent?
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Nosoforos

VLC voor de iPad!!! Eindelijk geen video's meer hoeven converteren! Er zijn nu dus meerdere opties om je films rechtstreeks te kunnen kijken op je iPad. Meerdere apps kunnen video streamen met live conversie (air video, plex), maar nu kun je dus ook binnenkort je mkv's fysiek op je iPad zetten en ze afspelen met VLC!
http://www.ipadplanet.nl/9802/vlc-media-player-komt-naar-de-ipad/

maximus79

Quote from: Nosoforos on September  9, 2010, 09:13:40
VLC voor de iPad!!! Eindelijk geen video's meer hoeven converteren! Er zijn nu dus meerdere opties om je films rechtstreeks te kunnen kijken op je iPad. Meerdere apps kunnen video streamen met live conversie (air video, plex), maar nu kun je dus ook binnenkort je mkv's fysiek op je iPad zetten en ze afspelen met VLC!
http://www.ipadplanet.nl/9802/vlc-media-player-komt-naar-de-ipad/

Cool, ik gebruik nu cinexplayer werkt ook erg goed.
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

Durk

ik neem toch aan dat de Ipad geen 1080P mkv's kan decoden? Streaming lijkt me dan inderdaad beter. Is dat Plex alleen voor Apple?
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

Nosoforos

Dikke kans dat de huidige iPad 1080p niet trekt (maar een toekomstige wel). Persoonlijk heb ik vooral 720p MKV's. Maar het mooie is, dat na jaren beperkt te zijn in welke videoformaten je kon afspelen op iDevices, dit nu in rap tempo is veranderd!
Plex is een Mac-applicatie, voortgekomen uit XBMC. Er is nu ook een iOS app en binnenkort wordt het ingebouwd in LG tv's en BD-spelers. Op de website wordt gezegd dat er over een paar maanden ook een Windows-versie van Plex zal komen.

Kjelt

Ik zelf zie de toepassing niet zo, heb je een 1080p mkv ga je die toch niet op een 9"schermpje bekijken? Youtube filmpjes ala (kon al),  besturing van streams (mkv van server naar apple tv) ook ala maar zelf op een iPad een speelfilm kijken, naaah not me.

Gaeje

Quote from: Kjelt on September  9, 2010, 14:21:11
Ik zelf zie de toepassing niet zo, heb je een 1080p mkv ga je die toch niet op een 9"schermpje bekijken? Youtube filmpjes ala (kon al),  besturing van streams (mkv van server naar apple tv) ook ala maar zelf op een iPad een speelfilm kijken, naaah not me.

ja maar als je er nu een hoop zo staan hebt, dan hoef je die toch niet te converteren

Nosoforos

Het gaat er meer om dat als je nou toch eens een keer in de trein een stukje wil afkijken, dat je dan niet dat hele gedoe van converteren hoeft te doen, want dan laat je het zitten. Bovendien zijn veel dingen HD, bijv. tv-series, maar die zou ik echt niet erg vinden om op zo'n schermpje te kijken. Ik kijk nu soms ook een aflevering in bed op de iPhone, het heeft ook juist iets

Kjelt

Quote from: Nosoforos on September 10, 2010, 09:17:47
Ik kijk nu soms ook een aflevering in bed op de iPhone
Dan kun je toch beter een xvid of in dit geval een mp4 versie downloaden van die tv serie van 300MB dan 1,5GB-3GB per aflevering full HD versie?
Kijk op zich kan ik er wel inkomen dat je een tv serie op je iPad wilt bekijken alleen als ik zelf dus de moeite heb genomen om een HD serie te downloaden wil ik die altijd full HD op ook behoorlijk groot scherm bekijken.
Is voor mij zoiets als een blu-ray speler kopen om vervolgens deze via scart op een crt aan te sluiten.

Nosoforos

#1395
nee, je kijkt soms op tv en dan is hd leuk. Maar dat neemt natuurlijk niet weg dat je soms ook ergens anders wil kijken. Gedoe om daar dan een andere versie voor te downloaden

Nosoforos

De zaak wordt een beetje bijgesteld:

http://www.ipadplanet.nl/9851/videospeler-vlc-voor-ipad-antwoord-op-alle-wensen/

MKV's met HD gaat niet lukken, omdat de iPad niet krachtig genoeg is. Maar dat werd boven ook al voorspeld en is natuurlijk niet zo gek. Divx etc zijn wel prima af te spelen.

Teejoo

#1397
Kreeg vandaag te horen dat ik voor m'n werk ook met een iPad pilot ga meedraaien.... :D En een iPhone 4 (ook weer als test).

@ danielo: ik ga je dus lastig vallen  ;)

Nosoforos

Overigens is een MKV natuurlijk alleen een container waar vaak een m4v in verborgen zit die prima is af te spelen op de iPad. 720p schijnt in ieder geval zonder problemen te gaan.

Erik

Als VLC hardware GPU versnelling mag gebruiken van Apple zou het volgens mij geen enkel probleem hoeven te zijn.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill