De shootout tussen de Oppo's en de Cambridge Audio BD650 (31/01/2010).

Gestart door LittleNinja, januari 15, 2010, 12:54:53

Vorige topic - Volgende topic

simsalabim

Citaat van: fugazi_2009 op januari 31, 2010, 15:00:35
Tot nu toe gebruiken we 1 enkele cd met akoestische muziek, waarbij er in het taiwanees wordt gezongen (dus we worden niet afgeleid door de tekst)

:laugh:

Tsja zo kan het ook ;D
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

screw

Zou het niet zo zijn dat de 650BD eigenlijk is "gemaakt" om al het upscale en DAC werk door de 650R te laten doen?
LG 55"|Lyngdorf 2170|Node2i|Focal Solo6BE|BADA Powerstation 5600|Blok STAX 300 |JL Audio E112 Subwoofer|and a shitload of DIY.

simsalabim

Citaat van: screw op januari 31, 2010, 16:21:29
Zou het niet zo zijn dat de 650BD eigenlijk is "gemaakt" om al het upscale en DAC werk door de 650R te laten doen?

Dat zou natuurlijk heel goed kunnen, Oppo heeft natuurlijk ook geen receivers.. en is daarom waarschijnlijk ook wat multifunctioneler uitgerust met de bd83 serie?

riwi

Dat lijkt me niet. De CA heeft speciaal extra mooie DAC's ingebouwd. Die zijn natuurlijk puur voor de 7.1 analoge uitgang dus zeker niet specifiek bedoeld om samen met de CA receiver te werken.

Wie zijn er eigenlijk allemaal bij de shootout?
LN, Fugazi, Marconist en ?

screw

Citaat van: riwi op januari 31, 2010, 16:32:53
Dat lijkt me niet. De CA heeft speciaal extra mooie DAC's ingebouwd. Die zijn natuurlijk puur voor de 7.1 analoge uitgang dus zeker niet specifiek bedoeld om samen met de CA receiver te werken.

Wie zijn er eigenlijk allemaal bij de shootout?
LN, Fugazi, Marconist en ?

In de handleiding adviseren ze zelfs om de DAC van de 650R tegebruiken inplaats van die van de 650BD!

De instelling "Geavanceerd" configureert de audiouitvoer zodanig dat de
inhoud naar een aangesloten ontvanger kan worden gezonden, die deze
decodeert en weergeeft. Hiervoor is een ontvanger nodig die alle
audioformaten met een hoge bitrate kan decoderen. Als u de speler
aansluit of op een ontvanger met een HDMI 1,3 en audioformaten met een
hoge bitrate ondersteunt (bijvoorbeeld onze 650R AV-ontvanger), kunt u
het best de optie "Geavanceerd" selecteren. Menuklikgeluid en secundair
audioprogramma worden standaard uitgeschakeld om de oorspronkelijke
kwaliteit van het hoofdinhoud te waarborgen.

LG 55"|Lyngdorf 2170|Node2i|Focal Solo6BE|BADA Powerstation 5600|Blok STAX 300 |JL Audio E112 Subwoofer|and a shitload of DIY.

LittleNinja

Tot nu toe even wat feedback vanuit fugazi, maar ik wil ook even wat plaatsen.

Stereo luisteren via de MCH uitgangen geeft mij deze voorkeurs volgorde:
1 Nuforce
2 SE / SI
3 CA ( de CA wint het hier nipt, maar niet voor iedereen! )
4 BD83

Stereo luisteren via de dedicated uitgangen ( en bij de CA de MCH ):
1 SI / NuForce
2 SE
3 BD83 / CA

De SI is dus vooral aangepakt op de dedicated stereo uitgangen. Hij geeft het warmste geluid, terwijl de NuForce in mijn oren wat meer detail brengt.

De SE is een stabiele speler die op alle vlakken sterker is dan de BD83 en de CA. Ik ben erg gecharmeerd van deze machine! Een erg mooie speler voor het geld.

In geval van de CA en de normale BD83 is het lastiger een betere aan te wijzen. Ik had een kleine voorkeur voor de CA wanneer we luisterden naar stereo via de MCH uitgang, maar wanneer we uitgaan van de dedicated stereo uitgangen klimt de Oppo naar hetzelfde of misschien een iets hoger niveau.
Mijn hemel jullie zijn vermoeiend....

BMW850

Citaat van: LittleNinja op januari 31, 2010, 16:49:09
Tot nu toe even wat feedback vanuit fugazi, maar ik wil ook even wat plaatsen.

Stereo luisteren via de MCH uitgangen geeft mij deze voorkeurs volgorde:
1 Nuforce
2 SE / SI
3 CA ( de CA wint het hier nipt, maar niet voor iedereen! )
4 BD83

Stereo luisteren via de dedicated uitgangen ( en bij de CA de MCH ):
1 SI / NuForce
2 SE
3 BD83 / CA

De SI is dus vooral aangepakt op de dedicated stereo uitgangen. Hij geeft het warmste geluid, terwijl de NuForce in mijn oren wat meer detail brengt.

De SE is een stabiele speler die op alle vlakken sterker is dan de BD83 en de CA. Ik ben erg gecharmeerd van deze machine! Een erg mooie speler voor het geld.

In geval van de CA en de normale BD83 is het lastiger een betere aan te wijzen. Ik had een kleine voorkeur voor de CA wanneer we luisterden naar stereo via de MCH uitgang, maar wanneer we uitgaan van de dedicated stereo uitgangen klimt de Oppo naar hetzelfde of misschien een iets hoger niveau.

Kun je punten achter jullie bevindingen zetten dan hebben we ongeveer een idee wat en hoe groot de verschillen zijn.

Rudy
Blind belief in authority is the greatest enemy of truth. - Albert Einstein

riwi

Citaat van: screw op januari 31, 2010, 16:45:03
In de handleiding adviseren ze zelfs om de DAC van de 650R tegebruiken inplaats van die van de 650BD!

Dat stukje gaat primair over de decoding van TrueHD en DTS-HD in de BD of via HDMI in de Receiver. Dat zou ik sowieso via HDMI doen om dan in de receiver bass management te kunnen doen. Heeft niet direct met de DACs of analoge uitgangen te maken.

Snowmaster

Citaat van: LittleNinja op januari 31, 2010, 16:49:09

Jullie conclusie begint erg op die van AVS te lijken. De SE komt er daar in prijskwaliteit het beste vanaf. Dit lijkt ook een voorlopige indruk van LittleNinja ?
Voor het prijsverschil laten ze de SE daarna modificeren en vervolgens verslaat hij de Nuforce met een straatlengte lees ik daar.

Ben heel benieuwd naar jullie vervolg met multichannel.
Go on, het gaat goed  :thumbs-up:
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Robbert54

toch jammer dat er geen hdmi in de test zit. wel leuk dat alles zo live word gebracht!
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

screw

Citaat van: The Vampire op januari 31, 2010, 17:04:31
toch jammer dat er geen hdmi in de test zit. wel leuk dat alles zo live word gebracht!

Vind ik dus ook ik heb geen ervaring met de Oppo maar wel met mijn 650BD en ik weet wat het verschil is via de HDMI.

Maar niet temin blijf ik het volgen blijft boeiend en de 650BD kan altijd nog naar boven verhuizen  :angel:

jasjenl

Bij HDMI zou je meer de receiver kant aan het testen zijn dan de spelers, dus ik vind dat niet zo'n gemis.
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

Robbert54

Citaat van: jasjenl op januari 31, 2010, 17:13:31
Bij HDMI zou je meer de receiver kant aan het testen zijn dan de spelers, dus ik vind dat niet zo'n gemis.
hoezo? met hdmi kun je de speler ook gewoon het werk laten doen. en de receiver op pass-through
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Ronin79

Zou mijn voorspelling uit gaan komen.

Dat de NuForce de test toch gaat winnen ?

Verleden week heb ik al wat gesproken over een mogelijke koop, bij een bekende forum sponsor.  :P

DUCky

Citaat van: Snowmaster op januari 31, 2010, 17:01:21
Jullie conclusie begint erg op die van AVS te lijken. De SE komt er daar in prijskwaliteit het beste vanaf. Dit lijkt ook een voorlopige indruk van LittleNinja ?
Voor het prijsverschil laten ze de SE daarna modificeren en vervolgens verslaat hij de Nuforce met een straatlengte lees ik daar.

Ben heel benieuwd naar jullie vervolg met multichannel.
Go on, het gaat goed  :thumbs-up:

Er zit ongeveer 300 euro tussen de SE en de NE, kun je de Oppo daarvoor inderdaad goed laten modificeren? Zo ja, waar?
Lavardin IT, Linn Akurate DS, Offrande signatures, Lavardin CMR150 netkabel, 'Statement One' netkabel, Lavardin CLR83 interlink, JMR speakerkabel, Vibex reference power block

Mooiste geluid: uit de uitlaat van mijn Ducati M1000

jasjenl

Citaat van: The Vampire op januari 31, 2010, 17:14:52
hoezo? met hdmi kun je de speler ook gewoon het werk laten doen. en de receiver op pass-through
Ergens zal toch DA conversie moeten plaatsvinden en dat is nu juist het voornaamste dat de geluidskwaliteit bepaalt. Bij HDMI laat je dit aan de receiver over en heeft de speler nog amper invloed op het geluid. En zeker met de huidige geluidskwaliteit van de gemiddelde HDMI implementatie vind ik het nog niet zo heel boeiend om HDMI in zo'n test als deze mee te nemen.
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

simsalabim

Citaat van: SillentWolf op januari 31, 2010, 17:16:40
Zou mijn voorspelling uit gaan komen.

Dat de NuForce de test toch gaat winnen ?

Verleden week heb ik al wat gesproken over een mogelijke koop, bij een bekende forum sponsor.  :P

Bij welke bekende forum sponsor is dat?
link mag als het een forum sponsor is toch??

blue-eyes

Citaat van: fugazi_2009 op januari 31, 2010, 15:44:53
Uitgaande van de dedicated stereo uitgang zijn de voorkeuren verdeeld tussen de NuForce en de Signature Edtion. Dus een NuForce Signature Edition is wat we willen!

Ik wil je van de week wel een stift brengen :P
Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Auralic Aries G1, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Audioquest, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

screw

Ronin79

Klopt ..... Peter van HiFi Supply  ;)

Hij importeerd / besteld de NuForce weer van Crusade Audio.
Omdat ik wel meer kabels en spulletjes bij hem ga bestellen of heb besteld, heb ik gevraagd
of hij deze ook kan leveren. Het is dezelfde prijs als bij Crusade.

Het is alleen voor mijn wat makkelijker, omdat ik dan het meeste bij een persoon of winkel kan bestellen.
Daarnaast geeft en heeft Peter een hele goede service.  :thumbs-up:

screw

Citaat van: SillentWolf op januari 31, 2010, 17:30:10
Klopt ..... Peter van HiFi Supply  ;)

Hij importeerd / besteld de NuForce weer van Crusade Audio.
Omdat ik wel meer kabels en spulletjes bij hem ga bestellen of heb besteld, heb ik gevraagd
of hij deze ook kan leveren. Het is dezelfde prijs als bij Crusade.

Het is alleen voor mijn wat makkelijker, omdat ik dan het meeste bij een persoon of winkel kan bestellen.
Daarnaast geeft en heeft Peter een hele goede service:thumbs-up:

Helemaal mee eens ik doe ook regelmatig zaken met hem en zijn advies en service is TOP! :thumbs-up:

simsalabim

Citaat van: screw op januari 31, 2010, 17:35:09
Helemaal mee eens ik doe ook regelmatig zaken met hem en zijn advies en service is TOP! :thumbs-up:

Ik heb ook HELE goede ervaring met Peter!!! Kabel was stuk, uit de garantie, toch een nieuwe gekregen, heel netjes!
Mag ik weten wat +- de prijs is van de Nuforce?

Ronin79

Tuurlijk mag je dat weten.  ;)

€ 1145

Zelfde prijs, als in de prijslijst van Crusade Audio (Rogier).

Prijslijst Crusade:

http://www.crusade-audio.nl/documenten/prijslijst30102006.pdf

@ Screw

Peter geeft inderdaad goede adviesen en is ook erg geduldig in zijn uitleg.

Omdat Peter mij verleden week een erg goede ! service heeft verleent, koop ik daar (afgezien van de bestelling van vandaag)
de rest van de kabels en nog wat andere spulletjes, die ik nog nodig heb.  ;).

Het komt natuurlijk altijd van 2 kanten, maar ik ben erg positief.

simsalabim

Ik wacht eens af wat het eindoordeel van de heren is.
Of het prijsverschil tussen de se en de nuforce volgenst hen te rechtvaardigen is, maw het verschil behoorlijk is..

Anders word het zowiezo een SE..

Ben benieuwd..
Thanx for the info ;)

RobertVanWoerden

Citaat van: SillentWolf op januari 31, 2010, 17:45:35
Tuurlijk mag je dat weten.  ;)

€ 1145

Zelfde prijs, als in de prijslijst van Crusade Audio (Rogier).

Prijslijst Crusade:

http://www.crusade-audio.nl/documenten/prijslijst30102006.pdf

@ Screw

Peter geeft inderdaad goede adviesen en is ook erg geduldig in zijn uitleg.

Omdat Peter mij verleden week een erg goede ! service heeft verleent, koop ik daar (afgezien van de bestelling van vandaag)
de rest van de kabels en nog wat andere spulletjes, die ik nog nodig heb.  ;).

Het komt natuurlijk altijd van 2 kanten, maar ik ben erg positief.

Hoi Ron, heb je al antwoord van Rogier op je vraag van gisteren?