JeroenGRT’s setje

Started by JeroenGRT, December 31, 2009, 18:34:11

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Xander32

Totem Sttaf is echt super voor `t geld, deze hebben mij al meermaals verrast. Dan hou je t.o.v. een Phantom een boel euris over.

Quote from: JeroenGRT on January 20, 2018, 13:15:55
Ben er nog niet over uit, een kleine monitor bijv. een harbeth p3esr , of toch een monitor 30(.1) , deze kan dan mooi aangesloten worden op de naim superuniti versterker. Of een kleine vloerstaander zoals een totem staff. Prijsklasse nog niet echt vastgesteld, subwoofer gaat er (voorlopig) niet komen.

Maar misschien moet ik ook eens gaan luisteren naar een devialet phantom, dan kan de naim versterker ook weg. Was gisteren ook nog even aan het kijken naar een Kii Three , maar toen ik de prijs zag ben ik maar afgehaakt 😂 . Verder heb ik nog niet zoveel ervaring met (actieve) monitoren, ik vind af en toe plaatjes draaien ook wel leuk dus dat moet ik er nog wel op aan kunnen sluiten. De devialet heeft volgens mij alleen een optische ingang.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

JeroenGRT

Was ook erg verrast wat voor een geluid eruit kwam uit zulke kleine totem zuiltjes, qua plaatsing is waarschijnlijk voor mij een monitor op standaard beter. Met een phantom heb je natuurlijk geen versterker meer nodig dus qua euris valt dat nog wel mee, maar ik denk dat het niet mijn smaak is. Ik ga binnenkort wel eens luisteren, een collega van mij speelt er ook met 2.

ATC en Revel heb ik nooit gehoord, nog tips naar welke types ik tweedehands moet uitkijken?
Zelfbouw zou ook nog kunnen, een scan speak reference monitor se of A4
Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Denon AVC-X3700H, Klipsch RP260F, Klipsch RP450C, Klipsch RP240S, Klipsch RP500 SA, Klipsch RP140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

MarkD

#1152
Nee, niet echt tips daarvoor. Zie ze wel regelmatig voorbij komen als keuze van rockliefhebbers. Je kunt eens informeren bij Beter Beeld & Geluid. Revel Performa 3-serie schijnt erg goed te zijn.
Stereo: Atom Uniti Atom HE|Naim NAP 250DR|VPI Traveler|Harbeth Monitor 30.1 AE|Velodyne DD12
HT: Stereo i.c.m. Marantz NR1602|LG UBK90 4K blu-rayspeler|Piega TMicro center en surround speakers

Mitch--

Quote from: MarkD on January 20, 2018, 15:03:00
Nee, niet echt tips daarvoor. Zie ze wel regelmatig voorbij komen als keuze van rockliefhebbers. Je kunt eens informeren bij Beter Beeld & Geluid. Revel Performa 3-serie schijnt erg goed te zijn.

Revel Performa 3 is absoluut een geweldige speaker! Zou ik zeker meenemen in je keuze!

Voor monitors, komt binnen een paar maanden een mooie set SF Cremona Auditor M op de markt....... ::)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

JeroenGRT

Ik denk niet dat ik zo lang kan wachten 😄, maar leuke luidsprekers die SF, met de bekende scan speak ringradiator. Ik heb het merk Revel eigenlijk nog nooit gehoord, nu zie ik dat er weer een setje Harbeth Monitor 30.1 Eucalyptus met Skylan standaards te koop staat. Deze heb ik al vaker gehoord en vind ik erg mooi, maar ze zijn ook niet bepaald klein. Ach ja, nog maar eens over nadenken 😄
Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Denon AVC-X3700H, Klipsch RP260F, Klipsch RP450C, Klipsch RP240S, Klipsch RP500 SA, Klipsch RP140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

JeroenGRT

Nou heb er even over nagedacht, ik ga toch voor de harbeth monitor 30.1
Deze heb ik al eens gehoord op een Naim Superuniti, en was toen behoorlijk onder de indruk. Ook de Skylan stands vind ik erg mooi bij de Harbeths passen. Dinsdagavond ga ik ze ophalen, ben benieuwd hoe ze in onze woonkamer gaan klinken. Kleur Eucalyptus .
Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Denon AVC-X3700H, Klipsch RP260F, Klipsch RP450C, Klipsch RP240S, Klipsch RP500 SA, Klipsch RP140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

Xander32

... ook reeds gehoord in eigen ruimte ?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

JeroenGRT

#1157
Dat blijft nog even een verrassing...heb ze al wel bij BB&G een keer beluisterd en verschillende malen bij MarkD . Ik weet ook al hoe ze klinken met mijn versterker, ik denk dat het wel goed komt. En als ze niet bevallen dan gaan ze weer de verkoop in.

Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Denon AVC-X3700H, Klipsch RP260F, Klipsch RP450C, Klipsch RP240S, Klipsch RP500 SA, Klipsch RP140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

Marino

#1158
Zeer mooi!
Bron: Sonos Magna Ultimo / Sony CDP-XB720
Versterking: Wadia  Powerdac 151
Luidsprekers: IMF CM2

Xander32

... een slechte keuze zijn ze betreft de uitstraling sowieso niet; heel erg fraai.

Quote from: JeroenGRT on January 21, 2018, 20:19:37
Dat blijft nog even een verrassing...heb ze al wel bij BB&G een keer beluisterd en verschillende malen bij MarkD . Ik weet ook al hoe ze klinken met mijn versterker, ik denk dat het wel goed komt. En als ze niet bevallen dan gaan ze weer de verkoop in.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Marco66

Heel wat anders ieg, wel fraaie speaker!
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

MarkD

En, is het een beetje aan te horen zo?
Stereo: Atom Uniti Atom HE|Naim NAP 250DR|VPI Traveler|Harbeth Monitor 30.1 AE|Velodyne DD12
HT: Stereo i.c.m. Marantz NR1602|LG UBK90 4K blu-rayspeler|Piega TMicro center en surround speakers

JeroenGRT

Jazeker, goed aan te horen :-) . Wat een indrukwekkende muzikale luidspreker is het, deze lopen misschien iets minder ver door in het hoog en in het laag, en misschien iets minder dynamisch dan mijn vorige zelfbouw luidsprekers...maar wat er uit komt klinkt gewoon erg natuurlijk, het klopt gewoon. Zelfs de cd's met "scherpe randjes" klinken ineens heel erg aangenaam, en dan denk je te maken te hebben met een "warm" klinkende luidspreker met weinig detail in het hoog maar dan verrassen deze luidsprekers je weer met een ander nummer, waarin ik ze dat stempel toch niet wil geven...details hoor je wel zeker. Blijft dan toch interessant om te luisteren, ben er dus wel tevreden over. Opstelling kan wellicht wel iets beter, maar ze klinken prima zo op de Naim Superuniti.
Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Denon AVC-X3700H, Klipsch RP260F, Klipsch RP450C, Klipsch RP240S, Klipsch RP500 SA, Klipsch RP140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

Dirk

enkel je sig nog ff aanpassen ;)

wat zijn ze toch mooi hé... :inlove:  congrats!
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

bmateijsen

Leuk! Maar jemig wat staan ze ver uit elkaar......

Marco66

Quote from: bmateijsen on January 27, 2018, 15:02:57
Leuk! Maar jemig wat staan ze ver uit elkaar......

Opstelling lijkt mij id niet ideaal zo, wel fraaie speakers!
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

MarkD

Het zijn monitoren die zeker veel details laten horen, waarbij ik ze niet warm zou noemen. Veel andere merken klinken gewoon veel te helder. ;)

Opstelling is een beetje zonde zo, met die ene speaker in de hoek gedrukt en de grote onderlinge afstand. De linkerspeaker van positie laten wisselen met de plant en het TV-meubel iets naar links zou ik zeggen. ;)

Ik kom maandagavond even luisteren!
Stereo: Atom Uniti Atom HE|Naim NAP 250DR|VPI Traveler|Harbeth Monitor 30.1 AE|Velodyne DD12
HT: Stereo i.c.m. Marantz NR1602|LG UBK90 4K blu-rayspeler|Piega TMicro center en surround speakers

Xander32

Mooie speakers en zo te lezen geluidtechnisch ook prima in orde.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

JeroenGRT

Ik heb ze bewust wat verder uit elkaar gezet , zodat ik op de luisterpositie een beetje in het midden zit. Ze staan nu zo'n 280cm uit elkaar en ik zit er ook ongeveer zover vanaf. Niet helemaal ideaal dus  maar ik zal nog eens gaan schuiven om te horen of er nog wat winst te boeken is. Tv wil ik eigenlijk ook niet helemaal voor het raam hebben staan dus....tja niet heel veel opties dus.

Komt eigenlijk doordat we een wat grotere bank hebben gekocht en de opstelling wat hebben aangepast daardoor wat minder vrijheid om te schuiven. Maar goed, ik had bijna een soundbar gekocht  ;D....dit klinkt wel iets beter zo  ;) . Heb de naim nu ook weer aangesloten op een aparte stroomgroep.

Wat heeft harbeth trouwens een vreemde manier bedacht om die frontjes te klemmen, die krijg je er nauwelijks vanaf. Dat mag je wel heel voorzichtig met een paperclip ofzo doen....ik begreep dat er ook iets van een speciaal tooltje voor is ofzo?
Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Denon AVC-X3700H, Klipsch RP260F, Klipsch RP450C, Klipsch RP240S, Klipsch RP500 SA, Klipsch RP140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

Timvg

Is dan volgens Harbeth ook niet de bedoeling dat je die er af neemt  ;)

chansig

#1170
Volgens Harbeth wel de bedoeling dat je de speakers neerzet zoals ze nu staan ?

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Marino

Qua afstand dacht ik al dat het rond de 3 meter zou zijn, moet toch kunnen? Zelf heb ik ongeveer de zelfde afstanden met als uitzondering dat het niet in een hoek staat en dat klinkt ook gewoon goed.. geen Harbeth maar IMF Als30.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Bron: Sonos Magna Ultimo / Sony CDP-XB720
Versterking: Wadia  Powerdac 151
Luidsprekers: IMF CM2

JeroenGRT

#1172
Lijkt wel of ze steeds beter beginnen te spelen, stemmen klinken super. En dan gewoon via iRadio radio paradise 320kb/s
Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Denon AVC-X3700H, Klipsch RP260F, Klipsch RP450C, Klipsch RP240S, Klipsch RP500 SA, Klipsch RP140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

MarkD

Klinkt lekker hoor! Plaatsing is wel een aandachtspunt, maar zo is er alijd wel wat. :D
Stereo: Atom Uniti Atom HE|Naim NAP 250DR|VPI Traveler|Harbeth Monitor 30.1 AE|Velodyne DD12
HT: Stereo i.c.m. Marantz NR1602|LG UBK90 4K blu-rayspeler|Piega TMicro center en surround speakers

Mitch--

Quote from: JeroenGRT on January 27, 2018, 19:25:13
Ik heb ze bewust wat verder uit elkaar gezet , zodat ik op de luisterpositie een beetje in het midden zit. Ze staan nu zo'n 280cm uit elkaar en ik zit er ook ongeveer zover vanaf. Niet helemaal ideaal dus  maar ik zal nog eens gaan schuiven om te horen of er nog wat winst te boeken is. Tv wil ik eigenlijk ook niet helemaal voor het raam hebben staan dus....tja niet heel veel opties dus.

Komt eigenlijk doordat we een wat grotere bank hebben gekocht en de opstelling wat hebben aangepast daardoor wat minder vrijheid om te schuiven. Maar goed, ik had bijna een soundbar gekocht  ;D....dit klinkt wel iets beter zo  ;) . Heb de naim nu ook weer aangesloten op een aparte stroomgroep.

Wat heeft harbeth trouwens een vreemde manier bedacht om die frontjes te klemmen, die krijg je er nauwelijks vanaf. Dat mag je wel heel voorzichtig met een paperclip ofzo doen....ik begreep dat er ook iets van een speciaal tooltje voor is ofzo?

Niks tussen gaan stoppen hoor, beschadigd alleen maar! Beste truc, aan de zijnkant voorzichtig loodrecht  aan de stof trekken, dan komt het frontje er zo vanaf!
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'