Spijkie's Stereo -> toch andere versterking…

Started by Spijkie, December 26, 2009, 12:51:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Spijkie

Zijn ook goede snoeren natuurlijk Xander32.
Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

Xander32

... ben venieuwd of jij een verschil gaat horen tussen de Cardas en de Kemp. Met alle kabels van één merk heb je wellicht het voordeel van synergie.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Rowdy

Quote from: Spijkie on June  7, 2018, 21:01:25
Zo weer een tijd verder, kan niet heel veel luisteren maar dat geeft niet. Ik zit met de volgende overweging

Ik kan biwire aansluiten, op het moment heb ik single wire Cardas met een draadje nordost ertussen.

Ik kan de speakerkabel voor een biwire vervangen of Cardas clear jumpers kopen bijvoorbeeld. Wat zou beter zijn? Uiteraard afhankelijk van de speakerkabel snap ik maar ik wil bij Cardas blijven.

Gr Spijkie
Ik heb bi-wire (2-4) luidsprekerkabel, omdat ik het gemakkelijker vind met aansluiten.
Je kunt voor jezelf afwegen wat de nieuwe bi-wire luidsprekerkabel kost, wat de nieuwe jumpers kost en wat je krijgt voor het bestaande wat je vervangt. Maak daaruit je keuze.

Bij de Tannoy 631SE hoorde ik wel verschil tussen single wiring en bi-wiring, maar bij de Tannoy D300 niet. Het is luidspreker afhankelijk.

br@m

Quote from: Spijkie on June  7, 2018, 21:01:25
Ik kan biwire aansluiten, op het moment heb ik single wire Cardas met een draadje nordost ertussen.

Ik kan de speakerkabel voor een biwire vervangen of Cardas clear jumpers kopen bijvoorbeeld. Wat zou beter zijn?
Gr Spijkie

Bi-wire of single wire met jumpers maakt helemaal niets uit.
Ik zou in jouw geval kiezen wat voor jou het goedkoopst is.
Zelf heb ik voor mijn bi-wired speakers (B&W) een set QED/Airlock kabels op maat laten maken met jumpers geïntegreerd.
B&W 803N | Classé CA-2200 | Classé CP-800ii | Classé CDP-300 / Denon DP-30Lii / HP T610 Daphile

erik s.

Je kunt uitproberen of je verschil bemerkt tussen aansluiten van dr kabels op fr bovenste of de onderste aansluitingen.
Merk je verschil, is er winst te behalen.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Spijkie

Bedankt voor alle input ! Tot nu toe heb ik elke keer verschil gehoord in wel of geen biwire maar kan te maken hebben gehad met de verbinding tussen hoog en laag natuurlijk. Mijn idee voor nu is dat ik de mogelijkheid gebruik voor een kleine upgrade van de speakerkabel en gelijk biwire meeneem daarin.

Gr Spijkie
Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

Spijkie

Quote from: br@m on June 10, 2018, 11:33:08
Bi-wire of single wire met jumpers maakt helemaal niets uit.
Ik zou in jouw geval kiezen wat voor jou het goedkoopst is.
Zelf heb ik voor mijn bi-wired speakers (B&W) een set QED/Airlock kabels op maat laten maken met jumpers geïntegreerd.

Erg kort door de bocht, vanwaar deze uitspraak ?
Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

chansig

Omdat jumpers hetzelfde doen als de extra kabel ?

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Quote from: erik s. on June 11, 2018, 07:39:55
Je kunt uitproberen of je verschil bemerkt tussen aansluiten van dr kabels op fr bovenste of de onderste aansluitingen.
Merk je verschil, is er winst te behalen.

Precies.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

br@m

Quote from: Spijkie on June 11, 2018, 19:33:35
Erg kort door de bocht, vanwaar deze uitspraak ?

Heb je natuurkunde gehad op school?

Dit is basiskennis elektra.

De wet van Ohm, parallel cq serieel geschakelde weerstand.
B&W 803N | Classé CA-2200 | Classé CP-800ii | Classé CDP-300 / Denon DP-30Lii / HP T610 Daphile

erik s.

<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

sultankat

Quote from: Sopper on June  7, 2018, 21:25:25
Gewoon lekker laten zoals het is; vast geen waarneembaar verschil als je iets anders er tussen doet of bi-wire aansluit.

+1
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

HuubF

Bizar om in een uithoek waar verschillen worden gehoord die er niet zouden moeten zijn, voor één onderdeeltje ineens de Wet van Ohm te laten bepalen of je iets wél of niet gaat uitproberen.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Dat bepaalt een ieder toch lekker voor zichzelf ? Weinig bizars aan.

Gr. Hans

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Quote from: chansig on June 12, 2018, 12:23:43
Dat bepaalt een ieder toch lekker voor zichzelf ? Weinig bizars aan.

Gr. Hans

Een beetje dubbel. Jij bent juist één van degenen die zich vaak afvraagt waarom anderen iets zouden doen.  ;D
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Spijkie

Ik had m kunnen verwachten de kabeldiscussie en toegegeven ook zelf schuldig aan haha. Proberen is natuurlijk de beste manier maar is niet een optie vanuit praktische kant en tijd. Bij Cardas weet ik wat ik heb. Het is meer dat er nu Cardas single wire zit met nordost jumper. De jumper kan ik vervangen door n Cardas jumper waarin 2 opties in geld zijn, goedkoop of duur waarbij duur 375 euro is. Goedkoop doet in kwaliteit onder voor de huidige kabel.

De jumper van Cardas a 375 is uit de clear serie die hoger ligt dan mijn huidige quadlink.

Dit is in grote lijnen de situatie , ik kan een kleine sprong maken door betaling a 580 euro en heb ik gelijk biwire. Dus hè verschil a 200 vind ik niet dermate groot om gelijk biwire te kiezen.

Gr Spijkie
Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

chansig

Quote from: HuubF on June 12, 2018, 12:35:24
Een beetje dubbel. Jij bent juist één van degenen die zich vaak afvraagt waarom anderen iets zouden doen.  ;D

Klopt....maar jij stelt dat het bizar is dat mensen een keus maken op basis van Ohm. En dat is net zo min bizar als de keus die jij maakt om een lamp naast je set te zetten. Dat ik dat bizar zou vinden, maakt het niet bizar. Maw geneuzel in de marge. :D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Quote from: chansig on June 12, 2018, 23:00:27
Klopt....maar jij stelt dat het bizar is dat mensen een keus maken op basis van Ohm. En dat is net zo min bizar als de keus die jij maakt om een lamp naast je set te zetten. Dat ik dat bizar zou vinden, maakt het niet bizar. Maw geneuzel in de marge. :D

Gr. Hans

Dat stel ik niet. Mensen mogen best Ohm heilig verklaren. Hij heeft namelijk helemaal gelijk.

Maar om hem er nou op een hifi forum bij te slepen om iemand mogelijk te ontmoedigen een experimentje te doen vind ik bizar. Je gaat me toch zeker niet vertellen dat je op die manier ook kunt bewijzen dat je niet hoeft te experimenteren met verschillende versterkers, kabeltjes en dac's??

Ik zou iedereen juist aanraden wél te experimenteren. Na een tijdje kom je er vanzelf achter of het iets voor je is. De één houdt ermee op, de ander niet. Maar er zijn ook zat mensen die luisteren naar Zij Die Het Weten en daarmee veel moois mislopen.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Quote from: HuubF on June 12, 2018, 09:01:25
Bizar om in een uithoek waar verschillen worden gehoord die er niet zouden moeten zijn, voor één onderdeeltje ineens de Wet van Ohm te laten bepalen of je iets wél of niet gaat uitproberen.

Hier stel je het wel.

Quote from: HuubF on June 13, 2018, 06:51:06
Dat stel ik niet. Mensen mogen best Ohm heilig verklaren. Hij heeft namelijk helemaal gelijk.


Hier ben je een beetje dubbel qua stellen of niet.

Quote from: HuubF on June 13, 2018, 06:51:06
Maar om hem er nou op een hifi forum bij te slepen om iemand mogelijk te ontmoedigen een experimentje te doen vind ik bizar. Je gaat me toch zeker niet vertellen dat je op die manier ook kunt bewijzen dat je niet hoeft te experimenteren met verschillende versterkers, kabeltjes en dac's??


Tuuuuurlijk niet... :D

Quote from: HuubF on June 13, 2018, 06:51:06
Ik zou iedereen juist aanraden wél te experimenteren. Na een tijdje kom je er vanzelf achter of het iets voor je is. De één houdt ermee op, de ander niet. Maar er zijn ook zat mensen die luisteren naar Zij Die Het Weten en daarmee veel moois mislopen.

Hier stel je weer.

Een tijdje is in jouw geval een jaar of 15 ?

Maar wat mij betreft nog steeds geneuzel in de marge.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Quote from: chansig on June 13, 2018, 07:41:42
... Zéér veel reacties...

Je mist een beetje mijn punt. Ik vind dat mensen die zelf hebben ondervonden dat dingen niets uitmaken, anderen de gelegenheid moeten geven daar ook achter te komen.

Dat doe je door te zeggen: 'probeer het eens'. Niet door experimenteren te ontmoedigen. Ze merken vanzelf of iets werkt of niet. Je kunt ze wel aanraden om dat experimenteren te doen met wat goedkopere maar wél goede spullen. Kijk, dáár is zo'n forum voor.

En dan heb ik het niet eens gehad over een extreme buitencategorie die niet eens aan experimenteren begint omdat hij/zij denkt te weten dat het toch niets uitmaakt. Of nog extremer: mensen die het verschil wel degelijk horen maar er geen waarde aan hechten omdat ze hun eigen oren en herseninhoud niet vertrouwen. Een dergelijke houding leidt soms tot een merkwaardig wereldbeeld waarbij, om dat een beetje coherent te laten lijken, helemaal niemand wordt vertrouwd als het om hifi gaat.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Tsja...als iemand vraagt of een kabel verschil uitmaakt doe ik beide. Nee...maar probeer het zelf maar.

Voor de rest vind ik het allemaal echt niet meer boeiend. Jij vindt wat je vindt. Tijdens een meeting vind ik het wel leuk om het erover te hebben. Op een forum steeds en steeds minder.

En jouw visie is leuk Huub....echt niets mis mee. Maar die wordt echt niet beter/sterker door te zeggen dat anderen een merkwaardig wereldbeeld zouden hebben of het te hebben over de extreme buitencategorie etc.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Quote from: chansig on June 13, 2018, 08:51:50
...En jouw visie is leuk Huub....echt niets mis mee. Maar die wordt echt niet beter/sterker door te zeggen dat anderen een merkwaardig wereldbeeld zouden hebben of het te hebben over de extreme buitencategorie etc.

Die extreme buitencategorie geldt in de context van geluidsweergave. Daarbuiten zijn ze oké. Weet je wat ze van mensen op een wijn-forum vinden als die beweren dat het allemaal weinig uitmaakt?  >:D
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Geen idee....ik drink geen wijn. Maar zal ws niet anders verlopen dan een aloude kabeldiscussie. Vermoeiend.  ;D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Spijkie

Gisteren 2 albums gedownload in hires, Paul Simon graceland die had ik nog niet en Fleetwood mac live.

Lekker geen kids dus vol open en wat klinkt live dan heerlijk! Staat op graceland n nummer homeless welke ik nog niet eerder had gehoord me n Afrikaans koor ofzo? Wat klinkt dat super.

Bij Fleetwood mac live heel soms t idee dat de lyngdorf sap tekort kwam, hij heeft nog nooit zover open gestaan en is ook uitzonderlijk. Verder heerlijk genoten en daar gaat t om.

Stiekem weleens aan t kijken naar een Innuos streamer vanwege t gemak van CDS rippen, soms t idee dat de mac niet alles goed heeft geripped. Hoesje ontbreekt ook weleens en daar stoor ik me dan weer aan.

Gr Spijkie

Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

Peerless Monster

Quote from: Spijkie on September 28, 2018, 13:09:10
Gisteren 2 albums gedownload in hires, Paul Simon graceland die had ik nog niet en Fleetwood mac live.

Lekker geen kids dus vol open en wat klinkt live dan heerlijk! Staat op graceland n nummer homeless welke ik nog niet eerder had gehoord me n Afrikaans koor ofzo? Wat klinkt dat super.

Gr Spijkie



Je kende Homeless nog niet?
Geen muziekles gehad op school?
Je werd daar dood gegooid met analyses van dit soort nummers.
Het blijft een prachtig nummer.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler