Spijkie's Stereo -> toch andere versterking…

Started by Spijkie, December 26, 2009, 12:51:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Xander32

... Je hebt de rechter sok verkeerd om aan ...

:tounge2:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Spijkie

 :happy: gebeurt mij wel vaker

geen idee welke dac er in zit maar ik zal ff kijken op de foto's die ik heb gemaakt voor je om te kijken of ik dat kan lezen
Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

Xander32

#127
... maar het is een fraaie set hoor :thumbs-up:, geen alledaagse componenten, een keer wat anders dan B&W en uhm, Marantz.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Spijkie

Klopt en dat vind ik ook het leuke van het forum, mensen hebben soms merken in de set waar ik nog nooit van heb gehoord en leer hier weer wat van. Neemt niet weg dat die alledaagse componenten natuurlijk ook voor veel mensen lekker klinken en niets mis mee is.

Bevallen de tannoys nog steeds ? :)
Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

RogerS

Quote from: jazzman on April 13, 2014, 07:21:42
Juist ja, en wij hebben tegenwoordig allemaal een oude Sony Playstation 3 en de juiste firmware beschikbaar.... Toch??? En als je dan toch een correct technisch antwoord wilt geven: Wat is een oude Sony Playstation 3 en de juiste firmware?

Volgens mij behoort dit in een ander topic..

Ik geef alleen aan dat het wel mogelijk is om de SACD te kopiëren. Uitgebreide uitleg hoe dat hoort inderdaad thuis in een ander topic....... (Voor het geval je meer wilt weten stuur mij een PM of lees dit maar door http://www.ps3news.com/ps3-hacks-jailbreak/sacd-ripping-tool-for-ps3-custom-firmware-arrives/.

@Spijkie: Mooie Lyngdorf! Als ik geen surround setup wilde hebben dan was deze Lyngdorf zeker iets wat ik serieus zou overwegen.
Setup:
Sound processor:Emotiva XMC-1, Eind versterkers: 5* Hypex NCore400 met 5* SMPS600 voeding, LCD-TV:Philips 42PFL7674, Blu-Ray/SACD:Oppo BDP103, Mediaplayer:  Intel i3 NUC met Openelec, Luidsprekers: 4* XTZ 99.38 MKII en 1* XTZ 99.36 MKII, BK Monolith sub
In de keuken: Versterker: Peardrop Class D, Luidsprekers: Monitor Audio Radius 90

Spijkie

@rogerS, Dat was wat mij ook wat tegenhield. Hiervoor draaide ik met een een surround setup waarbij de stereo versterker een ht-doorlus had en dat heeft deze inderdaad niet. Maar ik wilde perse een versterker met ingebouwde dac dus werd deze het en waarschijnlijk in de toekomst een soundbar oid. Ik kan nu wel het geluid van de tv over de vesterker laten lopen natuurlijk maar dat kan bij elke versterker.

Het blijft een gave versterker en omdat ik toch meer stereo luister dan film was dit de betere optie.

Nu nog op zoek naar een cardas netkabel voor mijn versterker en een langere usb kabel, wellicht nog een furutech aan de Mac mini en dan moet het wat klaar zijn  :sigh:
Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

Spijkie

We zijn weer een week verder en lyngdorf bevalt gelukkig nog steeds en hij zal nog wel een tijd blijven. Hij is een tikje warmer geworden , iets wat ik wel prettig vind. De detaillering is daarbij niet minder geworden en het blijft een analytische versterker die gelukkig ook " swingt" . Controle is goed, je krijgt met deze versterker wel het idee dat het meer mag, je word er hebberig van zoals ik eerder al zei. Ik weet niet of een extra eindversterker ook meer gaat brengen, dat zal de toekomst misschien gaan uitwijzen maar de behoefte is er vooralsnog niet.

Bij mij zal nu het finetunen beginnen met bekabeling. en genieten van de muziek natuurlijk

groeten,
Spijkie
Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

Spijkie

Gister Pure Music 2.1 gedownload en beluisterd, vond het eerlijk gezegd geen verbetering. Vond het wat dof en donker, details wat minder. Ik heb de demo maar weer teruggezet naar 1.89. Wellicht zijn er meer mensen met die ervaring? Binnenkort zal ik de audioquest coffee op demo gaan beluisteren, de usb. Hier lees ik veel goede verhalen over en heb deze ook een keer in een andere set gehoord, moet de carbon wel verslaan natuurlijk.

Verder blijft de lyngdorf en piega een heerlijke combi , maar wel een combi die smaakt naar meer...
Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

YamahaRXV

#133
Quote from: Spijkie on May 23, 2014, 19:15:18
Gister Pure Music 2.1 gedownload en beluisterd, vond het eerlijk gezegd geen verbetering. Vond het wat dof en donker, details wat minder. Ik heb de demo maar weer teruggezet naar 1.89. Wellicht zijn er meer mensen met die ervaring?

Heb vorige week ook de upgrade van Pure Music 1.89 naar versie 2.0 gedaan, maar niet of nauwelijks verschil. Had even het idee dat het juist wat meer gedetailleerd en transparant klonk, maar heb nu toch sterk het gevoel dat beide versies klankmatig gelijk zijn.

Gisteren uit nieuwsgierigheid toch nog maar even een trial van de laatste versie van Amarra gedownload en deze speelt t.o.v. de vorige versie nu wel probleemloos en bug vrij. Klinkt zonder meer ook goed, maar is hier in mijn set qua plaatsing, detail, en grootte van soundstage toch de mindere...
Overigens wel veel beter klinkend dan JRiver voor Mac  ;)

Pure Music blijft voor mij de absolute favoriet, nu nog eens een mooie app voor op de iPad en ''independent play'' van iTunes (net zoals bij JRiver) en het is perfect  :pompom:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Spijkie

Mischien toch iets met de instellingen dan gedaan maar voor mij de prijs nog niet waard om nu in te stappen dan zijn er nog een paar andere punten waar de centjes heen mogen gaan.

Groeten,
Spijkie
Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

Spijkie

De nieuwe USB kabel Audioquest coffee speelt nu een tijdje in plaats van de Carbon. Ik moet zeggen dat eerste indrukken goed zijn. Veel verschil? Niet heel veel, gezien de meerprijs betaal je erg veel meer voor een klein stapje extra in verhouding maar dat is met alles in onze hobby.

De verschillen voor mij? Iets minder "versmering "  van de klanken en dus meer definitie en een stapje meer diepte. Muziek komt iets meer los van de speakers en dat vind ik wel erg mooi, 2e stemmen staan ook mooi los. Of het komt doordat de coffee meer zilver heeft in de connectoren of dat de batterij dit doet kan ik niet aangeven.

Ik ben er erg blij mee  :pompom: . Volgende upgrade word nog de netkabel aan de versterker vervangen, hangt nu een kemp- hi power cord aan. Eerst de USB kabel even verder inspelen.

Groeten,
Spijkie
Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

Bensz

Wat ik in een ander topic las, is dat je de MacMini via USB hebt aangesloten.
Ik heb begrepen dat de Lyngdorf ook uitgerust kan worden met HDMI.
Waarin verschillen USB en HDMI?

Deleted User

Quote from: Spijkie on July 12, 2014, 12:51:20
Volgende upgrade word nog de netkabel aan de versterker vervangen, hangt nu een kemp- hi power cord aan.

Waarom zou je die willen vervangen? Ik heb ze ook aan mijn Lyngdorfen en mijn Velodyne hangen, mijn inziens niets mis mee lijkt me..

Spijkie

@ Bensz, De HDMI optie snap ik ook nog niet helemaal alleen kan HDMI itt USB beeld doorgeven.  Dat zou betekenen dat je een digitale tv box middels hdmi weer kan doorlussen naar je tv of andersom. Wellicht ook aansluiten op een recieven alleen weet ik niet of de lyngdorf als eindversterker kan fungeren in een ht setup.

@jazzman , het is wat kort door de bocht gesteld over de Kemp door mij. Ik heb nu een cardas voedingskabel en dat bevalt me, de Kemp bevalt me ook maar ik ben benieuwd als ik de voedingskabels neem van 1 bepaald merk. Daarbij is de kemp de oudste van de 2 , hoeft niet slecht te zijn maar er zijn , ook bij Kemp, wat veranderingen in netkabels waar ik van zou kunnen profiteren. vandaar.

Groeten,
Spijkie
Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

Bensz

Quote from: Spijkie on July 13, 2014, 09:25:54
@ Bensz, De HDMI optie snap ik ook nog niet helemaal alleen kan HDMI itt USB beeld doorgeven.  Dat zou betekenen dat je een digitale tv box middels hdmi weer kan doorlussen naar je tv of andersom. Wellicht ook aansluiten op een recieven alleen weet ik niet of de lyngdorf als eindversterker kan fungeren in een ht setup.



Het zou me meer gaan om audio. Dus wat doet HDMI anders dan USB als je een MacMini aansluit.

Edit: min of meer het antwoord op de Lyngdorf site gevonden.

OPTIONAL MODULES   

-->HDMI Module with 4 inputs (≤192kHz/24 bit + DSD64 / DSD128) and one output / CEC and ARC compatible

-->Streaming USB Input Module (≤384kHz/32 bit + DXD / DSD64 / DSD128)

Maar wat afkortingen als CEC DXD en ARC betekenen?

En of een MacMini dergelijke sample rates en resoluties kan uitsturen?


Phreaky-

#140
HDMI CEC: http://www.homecinemamagazine.nl/2013/03/wat-is-hdmi-cec-simplink-anynet-bravia-sync-easy-link-etc/

ARC: http://www.homecinemamagazine.nl/2012/07/wat-is-hdmi-arc-audio-return-channel-en-hoe-werkt-het/

DXD: http://www.fwdmagazine.be/fwd/122779/dxd/

Goed om te lezen Spijkie dat jij de Primare I22 DAC hebt geprobeerd. Die heb ik zelf ook maar ik wil graag upgraden naar of de I32 + Mediamodule of toch de Lyngdorf TDAI-2170 maar als ik je verhaal zo lees moet ik toch echt eens naar die Lyngdorf gaan luisteren. Klopt het dat ik er een tweetal subwoofers op aan kan sluiten?

Heeft lyngdorf ook een dealer in Noord-Brabant?
Primare I22 DAC, Dali Mentor 5, Rel T7 Sub

Bron: HTPC (jRiveR) + JCAT USB Card + External Linear Powersupply

mijkie

Ik heb ook de i22 gehad, met dac en na een paar omzwervingen ook een lyngdorf gekocht, ga m maar eens luisteren !!!
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Spijkie

Quote from: Phreaky- on July 15, 2014, 12:09:24
HDMI CEC: http://www.homecinemamagazine.nl/2013/03/wat-is-hdmi-cec-simplink-anynet-bravia-sync-easy-link-etc/

ARC: http://www.homecinemamagazine.nl/2012/07/wat-is-hdmi-arc-audio-return-channel-en-hoe-werkt-het/

DXD: http://www.fwdmagazine.be/fwd/122779/dxd/

Goed om te lezen Spijkie dat jij de Primare I22 DAC hebt geprobeerd. Die heb ik zelf ook maar ik wil graag upgraden naar of de I32 + Mediamodule of toch de Lyngdorf TDAI-2170 maar als ik je verhaal zo lees moet ik toch echt eens naar die Lyngdorf gaan luisteren. Klopt het dat ik er een tweetal subwoofers op aan kan sluiten?

Heeft lyngdorf ook een dealer in Noord-Brabant?

Wat ik ook heel mooi vond klinken is de primare eindversterker , zou je ook nog kunnen overwegen op je i22 natuurlijk. Je kan inderdaad 2 subs aansturen, dit is iets wat lyngdorf zelf ook voert als zgn cornerwoofers. Of er een dealer in brabant zit weet ik niet maar intosurround voert ook lyngdorf dat weet ik wel. Ik woon zelf in Friesland , is weer net de andere kant op haha.
Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

Spijkie

Quote from: mijkie on July 15, 2014, 13:08:22
Ik heb ook de i22 gehad, met dac en na een paar omzwervingen ook een lyngdorf gekocht, ga m maar eens luisteren !!!

Das wel weer heel toevallig dat we alle 3 de primare i22 dac hebben beluisterd  :smile: , ik vond deze zeker niet slecht moet ik heel eerlijk zeggen en had deze bijna aangeschaft. Hij paste bij mij niet in de kast vanwege de diepte  :nopompom:. Het design van primare spreekt me ook erg aan en dat van de lyngdorf trouwens ook, prijsverschil is natuurlijk wel heel groot tussen de 2.

Groeten,
Spijkie
Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

mijkie

ik heb de i22 aangeschaft en na 6 maanden weer ingeruild op een Abacus, dat beviel mij veel beter ...alleen dan weer een losse pre/dac !

maarrrrr, deze Lyngdorf bevalt nog veel beter en is imo niet (te) duur, voorversterker, eindversterker, dac en voor mij de belangrijkste, Roomperfect !! in 1 jasje  ;D

t blijft naar meer klinken, de leverancier zei dat indraaien niet nodig is maar, hoe meer ik er naar luister, hoe beter hij imo gaat klinken  :web:



ps. heb jij al een idee wat onze volgende upgrade gaat worden  ;)
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Phreaky-

#145
@Spijkie ik ga ervanuit dat ondanks het prijsverschil die Lyngdorf dus ook echt beter klinkt. Vanwege het design (of zelfs enkele cm's korter) geef jij vast niet 1100,- meer uit  ;D Hoe diep is die Lyngdorf? Op internet staan overal verschillende specs. Erg slordig.

Die Primare past ook niet bij mij in het meubel. Wel erop :P Ik heb die primare niet alleen beluisterd ik gebruik hem ook al een behoorlijke tijd. Zo ong. een maand nadat hij in Nederland op de markt kwam stond die hier thuis. Uiteraard ga ik van die Lyngdorf binnenkort maar eens een demo aanvragen, vooral de (upgrade) mogelijkheden spreken me aan en ben erg benieuwd naar die 'Roomperfect' oplossing.
Primare I22 DAC, Dali Mentor 5, Rel T7 Sub

Bron: HTPC (jRiveR) + JCAT USB Card + External Linear Powersupply


Phreaky-

Daar heb ik dus aardig langs gelezen :s bedankt!
Primare I22 DAC, Dali Mentor 5, Rel T7 Sub

Bron: HTPC (jRiveR) + JCAT USB Card + External Linear Powersupply

Spijkie

Quote from: Phreaky- on July 15, 2014, 21:41:24
@Spijkie ik ga ervanuit dat ondanks het prijsverschil die Lyngdorf dus ook echt beter klinkt. Vanwege het design (of zelfs enkele cm's korter) geef jij vast niet 1100,- meer uit  ;D Hoe diep is die Lyngdorf? Op internet staan overal verschillende specs. Erg slordig.

Die Primare past ook niet bij mij in het meubel. Wel erop :P Ik heb die primare niet alleen beluisterd ik gebruik hem ook al een behoorlijke tijd. Zo ong. een maand nadat hij in Nederland op de markt kwam stond die hier thuis. Uiteraard ga ik van die Lyngdorf binnenkort maar eens een demo aanvragen, vooral de (upgrade) mogelijkheden spreken me aan en ben erg benieuwd naar die 'Roomperfect' oplossing.

Goede punt, niet alleen om die paar centimeters maar de directie wil alles in de kast hebben dus is het wel een groot punt. Zolang t in de kast past kan ik alles doen dat dan weer wel. Hij is inderdaad ook beter hoog die lyngdorf en hij speelt nog steeds beter vind ik ook. Ben benieuwd naar je bevindingen als je er een op demo hebt.

Groeten,
Spijkie
Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

Spijkie

Gister even een Audioquest NRG-10 netkabel aan de lyngdorf gehangen. Erg mooie maar stugge kabel , deze kabel is de eerste in de lijn qua prijs die het DBS systeem heeft. In mijn set gaf deze kabel niet de gewenste verbetering die ik zoek. Het kan ook zijn dat de kemp hi powercord die er nu aanhangt gewoon al erg goed is. De AQ kabel gaf wat meer hoog maar liet daardoor naar mijn idee het midden wat achterwege , basloopjes waren wel weer mooi gedefineerd.

Nu een NOrdost Vishnu proberen, stap 3 is een cardas kabel proberen ivm de synergie van het systeem. Word vervolgd :)
Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.