Spijkie's Stereo -> toch andere versterking…

Started by Spijkie, December 26, 2009, 12:51:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Staaled

Als je het laag te dun ervaart kies je simpel een andere voicing.
Bass 1 of Bass 2 geven meer onder de 100 Hz.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Spijkie

Het ding is gewoon waanzinnig goed eerlijk gezegd , de bas op de juiste plek goed aanwezig. Voorheen als ik door de kamer liep had ik op bepaalde plekken meer bas dan op de luisterplek. Ik heb nu het idee dat de verhoudingen gewoon goed zijn, hij is niks scherp op mijn piega's en dat was iets waar ik wat bang voor was. Het is juist een goede combi, warm maar niet wollig met veel controle. Wat het meest is blijven hangen is de rust, de duidelijke articulatie en het volgen van basloopjes. Het is gewoon heerlijk luisteren zo en als de usb streaming word gebruikt kan je tot 384 kHz, niet dat ik die opname heb maar het kan wel :)

Wat ernaast heel goed werkt is de vollume regeling , deze is heel fijn. Het enige waar ik niet uit ben en waar ik wat bang voor ben is of er ook een ht doorlus mogelijkheid op zit. Mocht deze er niet op zitten dan komt hij toch, zo goed is deze versterker.

Groeten,
Spijkie
Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

JeroenGRT

Wauw mooie versterker! Ook optioneel met hdmi inputs zie ik.
Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Denon AVC-X3700H, Klipsch RP260F, Klipsch RP450C, Klipsch RP240S, Klipsch RP500 SA, Klipsch RP140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

Spijkie

Zojuist de versterker dan ook besteld met USB streaming!  EN klopt inderdaad JEroengrt , hij is er ook met hdmi inputs alleen daar zie ik nu nog niet het nu van in en mijn bankrekening ook niet  :laugh:
Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

Graphtuner

mooi!
ik vond de vorige versie al bijzonder leuk... klinkt bijzonder goed en de bediening met die knop vind ik ook super
nieuwe versie nog niet gehoord maar als het nog beter wordt dan is het veelbelovend  ;D
Klipsch Heresy II / Mcintosh C2600 / Mcintosh MC275 / VPI Classic / Dynavector D17D3 / Astin Trew AT3500plus / Auralic Aries mini

Xander32

Quote from: Spijkie on March 24, 2014, 17:37:29
Het ding is gewoon waanzinnig goed eerlijk gezegd , de bas op de juiste plek goed aanwezig. Voorheen als ik door de kamer liep had ik op bepaalde plekken meer bas dan op de luisterplek. Ik heb nu het idee dat de verhoudingen gewoon goed zijn, hij is niks scherp op mijn piega's en dat was iets waar ik wat bang voor was. Het is juist een goede combi, warm maar niet wollig met veel controle. Wat het meest is blijven hangen is de rust, de duidelijke articulatie en het volgen van basloopjes. Het is gewoon heerlijk luisteren zo en als de usb streaming word gebruikt kan je tot 384 kHz, niet dat ik die opname heb maar het kan wel :)

Wat ernaast heel goed werkt is de vollume regeling , deze is heel fijn. Het enige waar ik niet uit ben en waar ik wat bang voor ben is of er ook een ht doorlus mogelijkheid op zit. Mocht deze er niet op zitten dan komt hij toch, zo goed is deze versterker.

Groeten,
Spijkie
en zo komt er weer een fraai eind aan een zoektocht. Genieten maar.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Spijkie

Ja inderdaad , zoektocht is wel leuk maar soms ook frustrerend. Als je op het forum , niet negatief bedoeld, mensen hoort over hoe goed iets wel niet is en dat blijkt in je eigen setup toch niet zo goed uit te pakken. Aan de andere kant kan je ook weer zeggen dat de atol erg goed is voor zijn geld in mijn setup en daarmee lastig te verslaan.

Deze versterker moet toch weer minstens een jaar of 2 , 3 mee ;) . Nu is het wachten, ook irritant  :nopompom:

Groeten,
SPijkie
Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

Spijkie

Afgelopen donderdag is versterker neergezet en ingeregeld met de bijgeleverde microfoon. Vorige keer bij de luistersessie zaten we op 93% wat voldoende was om te horen of het wat was. Groot verschil toen met optisch en USB ingang, of dit aan de betreffende bekabeling lang kan ik niet zeggen maar ik heb alleen nog maar USB geluisterd en op basis daarvan ook besteld.

Momenteel is het genieten van de muziek, ben er achter gekomen dat de USB kabel die ik had toch te kort is dus de Mac mini staat even op de kast en moet er binnenkort weer in als de nieuwe USB kabel is gekocht. Volgens mij moet de versterker nog wat inspelen, soms hoor ik iets wat waanzinnig goed is en soms word het wat doffer. IK heb dit vaker meegemaakt met versterkers dus daar schrik ik niet van, over het algemeen geniet ik momenteel van de muziek zowel in emotie als het technische van het volgen van basloopjes en plaatsing e.d.

Foto komt op de eerste pagina.

Groeten,
Spijkie
Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

Deleted User

Zeer gefeliciteerd met je aankoop. Het schijnt dat de DAC ook DSD aankan!

Spijkie

thnx jazzman! dat kan ie inderdaad, ik heb nog wat sacd's liggen dus dat word de volgende uitdaging. Pure music kan het ook aan dus daar zal t ook niet aan liggen, weet alleen nog niet hoe ik ze middels xld in itunes kan krijgen :)
Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

Deleted User

NIET! Je SACD's kan je niet omzetten. Dat is de reden dat ik nog steeds een dedicated SACD speler heb en aan het overwegen ben om nog eens een SACD speler aan te schaffen. Op sommige sites kan je DSD opnames downloaden, die zou je dan af kunnen spelen.

Spijkie

Aha, ik kan wel dsd downloaden maar niet mijn sacd's in itunes krijgen begrijp ik? Ik moet er nog even voor gaan zitten hoor dus misschien stel ik wel een stomme vraag :)
Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

Deleted User

Ik zeg altijd... beter een stomme vraag, dan geen vraag  ;D Een SACD is niet te rippen, althans alleen de CD laag, dus de pcm laag. Ik heb heel wat SACDs die geen CD laag bevatten dus dedicated SACD's veel Japans spul. Die zijn niet te rippen.

Dus als je een hybride SACD plaat hebt, dan rip je dus in wezen de CD laag.

Staaled

#113
Quote from: Spijkie on April  6, 2014, 11:55:50
Afgelopen donderdag is versterker neergezet en ingeregeld met de bijgeleverde microfoon. Vorige keer bij de luistersessie zaten we op 93% wat voldoende was om te horen of het wat was. Groot verschil toen met optisch en USB ingang, of dit aan de betreffende bekabeling lang kan ik niet zeggen maar ik heb alleen nog maar USB geluisterd en op basis daarvan ook besteld.

Momenteel is het genieten van de muziek, ben er achter gekomen dat de USB kabel die ik had toch te kort is dus de Mac mini staat even op de kast en moet er binnenkort weer in als de nieuwe USB kabel is gekocht. Volgens mij moet de versterker nog wat inspelen, soms hoor ik iets wat waanzinnig goed is en soms word het wat doffer. IK heb dit vaker meegemaakt met versterkers dus daar schrik ik niet van, over het algemeen geniet ik momenteel van de muziek zowel in emotie als het technische van het volgen van basloopjes en plaatsing e.d.

Foto komt op de eerste pagina.

Groeten,
Spijkie
Kans is groot dat je nu het verschil in opnames duidelijker hoort.
Lyngdorf heeft daar een handje van , al wordt het m.i. zelden grimmig.

En gefeliciteerd met de aanschaf. :thumbs-up:
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Spijkie

Quote from: jazzman on April  6, 2014, 17:02:09
Ik zeg altijd... beter een stomme vraag, dan geen vraag  ;D Een SACD is niet te rippen, althans alleen de CD laag, dus de pcm laag. Ik heb heel wat SACDs die geen CD laag bevatten dus dedicated SACD's veel Japans spul. Die zijn niet te rippen.

Dus als je een hybride SACD plaat hebt, dan rip je dus in wezen de CD laag.

Nu je het zegt jazzman herinner ik t me weer, t was een combi van niet te kopiëren en betere weergave alsmede soms 5,1 , thnx voor de opheldering. Dat word downloaden dus :)
Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

Spijkie

Quote from: Staaled on April  6, 2014, 17:15:26
Kans is groot dat je nu het verschil in opnames duidelijker hoort.
Lyngdorf heeft daar een handje van , al wordt het m.i. zelden grimmig.

En gefeliciteerd met de aanschaf. :thumbs-up:

Mooi omschreven staaled, en daar kan ik me wel in vinden en thnx!
Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

Robertwillem

Wat is jouw indruk over hoe de Lyngdorf met slechtere opnames omgaat? Ik kreeg de indruk dat het niet verbloemd wordt en dat hij het heel duidelijk laat horen; ook met die anti loudness chip ingeschakeld.

Staaled

Naar mijn mening zijn het niet zozeer de slechte opnames die opvallen , maar juist de goede. Die demarreren. :P
De slechte gaan niet opeens slecht klinken.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Spijkie

Heb al best veel geluisterd maar hij moet nog wel wat inspelen, ik heb niet het idee dat de versterker iets probeert te verbloemen. Kan eerlijk gezegd het klank karakter ook niet goed omschrijven, geen enkele versterker is neutraal natuurlijk. Digitaal klinkend is het niet te noemen, analytisch is een kenmerk van deze versterker. Bij mij heeft ie voldoende power en ik waardeer de nauwkeurige vollume regeling.

Ik kan er nog niet echt een sticker op plakken :)

`groeten,
Spijkie
Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

Staaled

 ^^

In dit geval is karakter-arm m.i. een plus.
Als het iets is dat mensen stoort aan deze amps is dat het. ;)
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Xander32

Foto van jouw nieuwe aanwinst? Of kijk ik er overheen?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Spijkie

Je hebt gelijk Xander32! en voor jou ( en alle anderen) ook gelijk de " naaktfoto's " erbij.







Gelijk de deksel met bitumen bekleed, wel netjes.

Groeten,
Spijkie
Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

Deleted User

Kan je dan nu zien wat voor type DAC daar nu in zit?

RogerS

Quote from: jazzman on April  6, 2014, 17:02:09
Ik zeg altijd... beter een stomme vraag, dan geen vraag  ;D Een SACD is niet te rippen, althans alleen de CD laag, dus de pcm laag. Ik heb heel wat SACDs die geen CD laag bevatten dus dedicated SACD's veel Japans spul. Die zijn niet te rippen.

Dus als je een hybride SACD plaat hebt, dan rip je dus in wezen de CD laag.
Sorry maar dat is toch niet correct. Met een oude Sony Playstation 3 en de juiste firmware is de SACD wel te kopiëren. Na het kopieren heb je dan een ISO file op je PC, deze varieert tussen zo'n 1.5 GByte en 4.5 GByte. Dat is afhankelijk of de SACD alleen stereo is of ook surround tracks bevat. Middels Foobar kun je de muziek afspelen of bijvoorbeeld converteren naar losse files in diverse high bitrate formaten. Je hebt met Foobar ook de mogelijkheid om direct DSD te streamen.

Ik heb op deze manier al mijn SACD´s "geript" en geconverteerd naar 24 bit 88 KHz FLAC files (stereo en surround).
Setup:
Sound processor:Emotiva XMC-1, Eind versterkers: 5* Hypex NCore400 met 5* SMPS600 voeding, LCD-TV:Philips 42PFL7674, Blu-Ray/SACD:Oppo BDP103, Mediaplayer:  Intel i3 NUC met Openelec, Luidsprekers: 4* XTZ 99.38 MKII en 1* XTZ 99.36 MKII, BK Monolith sub
In de keuken: Versterker: Peardrop Class D, Luidsprekers: Monitor Audio Radius 90

Deleted User

Quote from: RogerS on April 13, 2014, 01:28:28
Sorry maar dat is toch niet correct. Met een oude Sony Playstation 3 en de juiste firmware is de SACD wel te kopiëren. Na het kopieren heb je dan een ISO file op je PC, deze varieert tussen zo'n 1.5 GByte en 4.5 GByte. Dat is afhankelijk of de SACD alleen stereo is of ook surround tracks bevat. Middels Foobar kun je de muziek afspelen of bijvoorbeeld converteren naar losse files in diverse high bitrate formaten. Je hebt met Foobar ook de mogelijkheid om direct DSD te streamen.

Ik heb op deze manier al mijn SACD´s "geript" en geconverteerd naar 24 bit 88 KHz FLAC files (stereo en surround).

Juist ja, en wij hebben tegenwoordig allemaal een oude Sony Playstation 3 en de juiste firmware beschikbaar.... Toch??? En als je dan toch een correct technisch antwoord wilt geven: Wat is een oude Sony Playstation 3 en de juiste firmware?

Volgens mij behoort dit in een ander topic..