Peerless Monsters Room

Started by Peerless Monster, December 23, 2009, 14:02:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

HTip

Gefeliciteerd met je mooie aanwinst O0

Jammer van de zekering, maar dat is snel verholpen.

Veel plezier ermee :music:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Peerless Monster

Quote from: HTip on July 19, 2010, 18:32:40
Gefeliciteerd met je mooie aanwinst O0

Jammer van de zekering, maar dat is snel verholpen.

Veel plezier ermee :music:

Thnx.
Ik hoop dat het daarmee verholpen is ;)
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Xander32


Wat `n kolos zo`n SVS, de fronts vallen er geheel tegen weg. Dat moet wel errug veel druk geven.
Veel plezier ermee, enne, de dedicated ht-room wordt zo te zien erg mooi. Wat `n luxe.


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Peerless Monster

Quote from: Xander32 on July 20, 2010, 18:19:44

Wat `n kolos zo`n SVS, de fronts vallen er geheel tegen weg. Dat moet wel errug veel druk geven.
Veel plezier ermee, enne, de dedicated ht-room wordt zo te zien erg mooi. Wat `n luxe.


Sander.

De foto die je laat zien is de HT van Richard.
Niet die van mij he ;).
Was ook erg leuk om in de sound bubble van Richard te zitten.

Zekeringen zijn nog steeds niet binnen, tot mijn groot ongenoegen...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Xander32

Quote from: Peerless Monster on July 20, 2010, 19:39:25
De foto die je laat zien is de HT van Richard.
Niet die van mij he ;).
Was ook erg leuk om in de sound bubble van Richard te zitten.

Zekeringen zijn nog steeds niet binnen, tot mijn groot ongenoegen...
I know ;) - was om de grootte van de SVS te benadrukken. Mijn feedback betreft de dedicated ht-room gaat over:



Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Peerless Monster

Quote from: Xander32 on July 20, 2010, 19:46:15
I know ;) - was om de grootte van de SVS te benadrukken. Mijn feedback betreft de dedicated ht-room gaat over:



Sander.

Aha, nieuwe foto's is dan ook een must he ;).
Ik zal eens ff wat schieten met mijn nieuwe spiegelreflex...
Eens kijken of me dat lukt...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Peerless Monster

Nou eentje dan...
Nu is de SVS helemaal niet zo groot meer.
De model ones heb ik vooraan gezet.
Ze klinken toch veel beter dan de model one + one, dis nu achteraan staan.
Komt ook beter uit, want het geluid komt nu ook hoger van achteren...
Let niet op de kabels, want dat is het volgende project... Als ik tijd heb :(.
Tijd is echt een issue...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Xander32

#157
Ach gossie, wat een schattig subje :P.


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Audiofiel

#158
Quote from: Peerless Monster on July 20, 2010, 20:10:33
De model ones heb ik vooraan gezet.
Ze klinken toch veel beter dan de model one + one, dis nu achteraan staan.

Dat is vreemd, want de 1+1 heeft 2x hetzelfde paneel als in de One zit en klinkt daarom 100% hetzelfde (alleen niet fullrange en de 1+1 wel). Als de 1+1 bij jou slechter klinkt, dan is er wat mis met (delen van) die speaker. :huh2:
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Peerless Monster

Quote from: Audiofiel on July 20, 2010, 20:40:30
Dat is vreemd, want de 1+1 heeft 2x hetzelfde paneel als in de One zit en klinkt daarom 100% hetzelfde (alleen niet fullrange en de 1+1 wel). Als de 1+1 bij jou slechter klinkt, dan is er wat mis met (delen van) die speaker. :huh2:

Dat vermoed ik dus nu ook.
Ik heb ze sinds gisteren omgedraaid, gewoon om te proberen.
Maar ja, ik zal ze eerst eens luisteren in surround.
Eens kijken of ik er dan nog wat aan mis...
Anders is het jammer van de speakers.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Peerless Monster

#160
Ik ben gisterenavond wel aan het klussen geweest met een nieuw ophangsysteem voor de beamer, waarbij de HDX1000 bij geplaatst gaat worden.
Ging niet vlekkeloos en de plankjes die ik gebruikte zitten vol met gaten, hahaha.
Maar goed ff houtlijm laten drogen en ik hoop hem vanavond te hangen...
Maar moet het wellicht opnieuw doen.
Spannender dan het lijkt ;).


Verder een uur zitten luisteren naar surround effecten met de model one + one als surrounds.
Wat een ervaring! Zo komen ze veel beter tot hun recht. Het geluid komt nu echt over je heen, omdat de speaker zo hoog zijn, maar ook onderaan komt geluid vandaan. Leuke ervaring is dat.
Ik denk dat de druk wat minder is geworden in de loop der jaren Arjen. Een revisie is dan wellicht nodig.
Ik merk dat ik ze wat harder moet zetten, dan de model ones. Ach hier valt ook heel erg mee te leven vind ik. Alleen nu nog wachten op de glaszekeringen voor de SVS... Eens kijken wat de surround ervaring dan weer is...
Ik wil ook nog een klein podiumpje maken. Misschien voor een lichtslang?? Licht is een ondergeschoven kindje en dat maakt de kamer wel af. Dus ik zal daar zeker naar moeten kijken...
Kan ik er gelijk electriciteit in bouwen wellicht ;D... (zie de lelijke witte stekkerdoos op de foto...)
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Audiofiel

Als je rendement lager is, dan kunnen er twee oorzaken zijn: het paneel of de HV-sectie. Het laatste is op te lossen door de hoogspanning te laten reviseren bij Twinstatic. Het eerste is lastiger, het paneel kan vervuild zijn, maar ook (half) defect zijn. Als je het doek loshaalt, zijn de panelen dan schoon? Of zit er vuil of rookaanslag op?
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Peerless Monster

Quote from: Audiofiel on July 21, 2010, 11:17:33
Als je rendement lager is, dan kunnen er twee oorzaken zijn: het paneel of de HV-sectie. Het laatste is op te lossen door de hoogspanning te laten reviseren bij Twinstatic. Het eerste is lastiger, het paneel kan vervuild zijn, maar ook (half) defect zijn. Als je het doek loshaalt, zijn de panelen dan schoon? Of zit er vuil of rookaanslag op?

Ik heb nog niet gekeken Arjen.
Ik durf er dus niets van te zeggen.
Wel dat de model ones veel opener klinken.
Kan ook komen omdat de kamer niet heel groot is en dus dat frequenties elkaar teveel versterken/verzwakken...

Als de hoogspanning gereviseerd moet worden, dan volstaan alleen de kastjes op te sturen?

Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Audiofiel

Quote from: Peerless Monster on July 21, 2010, 11:32:11
Ik heb nog niet gekeken Arjen.
Ik durf er dus niets van te zeggen.
Wel dat de model ones veel opener klinken.
Kan ook komen omdat de kamer niet heel groot is en dus dat frequenties elkaar teveel versterken/verzwakken...

Als de hoogspanning gereviseerd moet worden, dan volstaan alleen de kastjes op te sturen?

Ik zou ze langsbrengen, niet versturen. Teveel risico dat het stuk gaat onderweg. Het kastje is bovendien erg zwaar (door de trafo's).
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Peerless Monster

#164
Quote from: Audiofiel on July 21, 2010, 16:35:54
Ik zou ze langsbrengen, niet versturen. Teveel risico dat het stuk gaat onderweg. Het kastje is bovendien erg zwaar (door de trafo's).

Gelijk heb je.
Maar dat komt nog wel.
Eerst andere prio's.
Het speelt naar mijn idee best aardig nu, na een paar uur luisteren.
Het kan veeeeeel beter nog, maar voordat alles klaar is in de kamer, lekker profisorisch luisteren ;).

De SVS is echt velen malen mooier dan de REL in deze setting.
Erg subtiel aanwezig en geen hopen aan bashoeveelheden, waar ik een beetje bang voor was.
Het gat met de electrostaten probeer ik te dichten, maar ik ben bang dat dit nog flink wat avonden gaat kosten als ik dit niet ga doormeten, maar op het gehoor ga doen... Wie wil meten, mag komen meten natuurlijk ;). Heb nu het idee dat het al aardig in de buurt komt, maar ik kan het zeker mis hebben. mijn oren zijn ook niet heilig....

Vanavond maar eens kijken of ik de beamer krijg gehangen. Krijg steeds meer een tevreden gevoel en dat is wel weer gunstig. Eens kijken of ik de PRD-diffusors ga hangen aan het plafond of dat ik ze achter de luisterbank aan de muur hang...
Proberen lijkt me de beste methode. Pfff wat gaat daar veel tijd in zitten...

[edit] Beamer hangt pas 12-08-2010........................
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

riesjdabietsj

Die ruimte! O0 Heel erg cool!

Ik ben blij dat de SVS goed bevalt Rens!
Speakers: Bowers & Wilkins Formation Duo | Monitor: Pioneer KRP600M KURO | Console: Sony PS4 | Other: Synology DS13 (2x2TB) and Gramofon

Head-fi: Bowers & Wilkins P5, Sony WH-1000XM3

Teejoo

Quote from: Peerless Monster on July 17, 2010, 00:35:04
Oh ja 2 RPG diffusors van Jaco overgenomen...
In antreciet...


Mooi!

Peerless Monster

Quote from: Teejoo on July 25, 2010, 22:30:55
Mooi!

Ik heb ze nu op de grond voor me leggen en ik wil gaan experimenteren, door ze achter de speakers te plaatsen.
Ik denk dat het veel voordeel geeft mbt de electrostaten... Dat zijn dipolen namelijk ;).
Ben je al aan het luisteren Teejoo met de diffusers aan de wand?
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Teejoo

Quote from: Peerless Monster on August 11, 2010, 21:03:07
Ik heb ze nu op de grond voor me leggen en ik wil gaan experimenteren, door ze achter de speakers te plaatsen.
Ik denk dat het veel voordeel geeft mbt de electrostaten... Dat zijn dipolen namelijk ;).
Ben je al aan het luisteren Teejoo met de diffusers aan de wand?
Ga ik vanavond proberen. Alleen even iets verzinnen om ze op te hangen/vast te zetten.

Peerless Monster

Quote from: Teejoo on August 11, 2010, 21:24:39
Ga ik vanavond proberen. Alleen even iets verzinnen om ze op te hangen/vast te zetten.

Ik ben nu aan het luisteren aan de linksonderkant van de speakers (kon ik ze makkelijk neerzetten)...
Maar dat is niet echt een grote verbetering.
Ik ga ze zo dadelijk achter de speakers hangen.
Met lange schroeven vastzetten in de lege "buisjes" aan de achterkant...
Eens kijken of het me lukt en of het echt goed hoorbaar is.
Ik heb inmiddels de speakers ook verder van elkaar vandaan gezet.
Dus dichter tegen de zijmuur, waar nu momenteel absorptie tegenaan zit...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Teejoo

#170
Ik heb er ook een 3 kwartier luisteren opzitten:

Ik merk het flink als ik ze wel of niet gebruik. Dit had ik ook wel verwacht, zeker omdat ik nu in feite demp. Zodra ik ze plaats wordt de akoestische afbeelding meteen anders: breder, grotere en nog meer 'straight in your face'. Wel wordt het 'mid' iets meer benadrukt.

Wel is de 'afbeelding'een beetje scheef getrokken, dus wellicht dat ik dan nog even opnieuw met m'n speakers moet schuiven. De door mij beoogde extra ruimtelijkheid zit er dus in. Ik moet alleen nog wat vaker luisteren naar het feit dat de middentonen iets meer naar voren komen. Op zich is dat wellicht welkom omdat mijn kamer redelijk gedempt is.

Maar in elk geval erg interessant om mee verder te experimenteren. Overigens verwacht ik dat het nog beter wordt als ze direct tegen de muur zitten, dus iets verder van de speakers af.

Als ze dus definitief blijven hangen, dan snij ik de adsorptie weer van de muur en plak dit er tegenaan.


Peerless Monster

Quote from: Teejoo on August 11, 2010, 23:02:52
Ik heb er ook een 3 kwartier luisteren opzitten:

Ik merk het flink als ik ze wel of niet gebruik. Dit had ik ook wel verwacht, zeker omdat ik nu in feite demp. Zodra ik ze plaats wordt de akoestische afbeelding meteen anders: breder, grotere en nog meer 'straight in your face'. Wel wordt het 'mid' iets meer benadrukt.

Wel is de 'afbeelding'een beetje scheef getrokken, dus wellicht dat ik dan nog even opnieuw met m'n speakers moet schuiven. De door mij beoogde extra ruimtelijkheid zit er dus in. Ik moet alleen nog wat vaker luisteren naar het feit dat de middentonen iets meer naar voren komen. Op zich is dat wellicht welkom omdat mijn kamer redelijk gedempt is.

Maar in elk geval erg interessant om mee verder te experimenteren. Overigens verwacht ik dat het nog beter wordt als ze direct tegen de muur zitten, dus iets verder van de speakers af.

Als ze dus definitief blijven hangen, dan snij ik de adsorptie weer van de muur en plak dit er tegenaan.



Zo mijn verbazing zit er ook weer op.
Daar waar de diffusers niet veel deden op de grond als eerste reflectie, doen ze alles als ik ze achter de speakers hang.
Ik heb net mijn sessie beëindigd en het gaat zwaar de breedte in. Ook speelt het veel opener, terwijl ik nu nog met rood/zwart kabel speel...
En nu speel ik al op een flink hoger plan, dan ik ooit heb gehoord met de Acoustats in mijn setting.
Het geheel wordt iets meer gefocused, ondanks dat ik daar nog niet tevreden over ben... Maar tsja ik speel met een Denon DVD2900 mijn CD's af...
Het beeld is dan sowieso niet geheel correct. Eigenlijk zou ik de Classe eens moeten aansluiten om te zien hoe ver ik kan gaan met een betere speler.
Maar verbazing is wat er op mijn gezicht stond net een uur lang.
Amused to death was nog nooit echt links van me geweest in die zin.
Ook bij oi va voi en Calexico gingen symbals en allerlei geluidjes links en rechts van me...

Ongelofelijk.


Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Peerless Monster

Mijn beamer hangt!!!
Oh wat zag ik hier tegenop. Een hele stellage aan het plafond.
Maar it works!! ;)
Niet heel spannend hoe het er uit ziet, maar wel profisorisch een oplossing bedacht voor iets wat ik wilde. De HDX1000 bij de beamer en dan HDMI aansluiten. Dus die staat nu boven de beamer te pronken. Ik zal nog wel een fotootje nemen, maar stel je er niet veel van voor... Het hangt ;).
Stroom en HDMI zijn allemaal op 1 plek. Nu nog de coaxkabel van de HDX naar de versterker wegwerken; de enige kabel die over het plafon heen moet lopen... Maar daar zijn mooie oplossingen voor natuurlijk ;).

Ben blij  :pompom:
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Peerless Monster

Zo.
Afgelopen weekeinde 3 films gekeken met de HDX1000...
1. The collector (lekker hoor). Qua scaryness behoorlijk hoog.
En die geluiden rondom je heen is extreem cool.
2. Batman The Dark knight wat een top film.
3. Crazy Heart met Jeff Bridges (tha dude!!)

Werkt wel aardig, alleen gisteren met Crazy Heart met Jeff Bridges alleen in 2.0 helaas.
Het is me wel een ervaring zeg zo met electrostaten en een SVSje...
Ik heb de speakers gewoon provisorisch ingesteld, maar dan klinkt het al lekker ;D
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Peerless Monster

Hmmm , mijn Marantz meubel is verkocht.
Ik vond het toch te lomp op de desbetreffende kamer.
Ik heb een beetje rondgekeken, maar ik vind niks mooi, behalve de Finite...
Maar die zijn weer zo duur.
Bovendien wil ik het geld wat ik heb gekregen voor de Marantz weer besteden aan het nieuwe meubel...

DIY?
Dit weekeinde wellicht naar de Nijhof in Baarn... ;D

Of hebben jullie ideeën?
Zoiets als beneden (zoek op Blok en je vind van alles...)?



Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler