Nieuw HT blad ????

Started by J.A.F._Doorhof, August 19, 2003, 15:17:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ja/nee

Ja
102 (81.6%)
Nee
20 (16%)
Geen mening
3 (2.4%)

Total Members Voted: 120

VlisChris

Dat is inderdaad wel een nadeel inderdaad van Internet. Veel mensen zullen zoiets hebben van: waarom betalen als we dezelfde info ook op een ander forum kunnen krijgen. Erg jammer.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

jeroen_B

Of de derde optie: een online blad gemaakt voor en door hobbyisten waarbij kosten betaald worden door vrijwillige bijdragen.
Dat zou echt een nieuw concept zijn.

jeroen

VlisChris

En als de vrijwillige bijdragen ophouden dan houdt het onlineblad ook op :)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Oracle

Quote from: jeroen_B on March 26, 2004, 17:50:11
Of de derde optie: een online blad gemaakt voor en door hobbyisten waarbij kosten betaald worden door vrijwillige bijdragen.
Dat zou echt een nieuw concept zijn.

jeroen

Vrijwillige bijdragen werken niet echt... Zoals Bjorn al aangaf: 'us ben zuunig!' (sorry, Christiaan!  ;D ).

Maar toch is er een idee voor een betaalde service: 'Content Billing'.

Deze mooie term houdt niet meer of minder in, dan dat je betaald voor hetgeen je bekijkt.

Ik zou me een constructie kunnen voorstellen, waarbij iemand een soort abbo neemt, met bijvoorbeeld 25 artikelen. Op de site zelf staan er 100. Maar van die honderd zijn er 85 niet interessant voor deze persoon. 15 wel. Die kunnen dan afgetrokken worden van het abbo, waarbij er nog 10 overblijven voor bv. toekomstige artikelen. Of ook toegang tot één enkel artikel...

Zo krijg je een systeem waarbij 'de vervuiler betaald', m.a.w. een systeem waarbij je enkel betaald voor hetgeen je daadwerkelijk leest. Zo zou voor mij persoonlijk een artikel over een Meridian wel leuk zijn, maar feitelijk niet echt ter zake doen, omdat ik dat toch nooit kan betalen. Gaat het anderzijds om bijvoorbeeld zaken als uitleg over bepaalde termen en technieken, of een projetcoren-vergelijk in het segment waar ik in geinteresseerd ben, dan is het weer een ander verhaal, en wil ik misschien best wat betalen.

Technisch is dit allemaal realiseerbaar. Exact weet ik niet hoe, daar zou ik me even in moeten verdiepen, maar als software engineer weet ik dat je je niet moet laten imponeren door het hoe, maar moet focussen op het resultaat. Het hoe volgt daar vanzelf uit..

Groet,
Mark

VlisChris

Quote from: Mark Lemmens on March 26, 2004, 23:32:03
'us ben zuunig!' (sorry, Christiaan!  ;D ).

Wij Zeeuwen bin niet zuunig. We houden alleen niet van geld uitgeven ;D
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Jeroen.

Nee christiaan,
wij zeeuwen bin wè zûnig , má Nie Hierig ;)


VlisChris

Daar kom ik niet tegenkop. Ken alleen maar plat proaten en niet zeeuws ;D
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Bullit

Hoi,

Ik denk dat de HT blad, niet van de grond komt vanwege de hoge kosten die zich meebrengt. Als er genoeg adverteerders zijn, dan kan het wel. Er is wel 1 addertje onder de gras, als er 1 of meerdere adverteerders er niet mee eens is met de review, dan trekt ie terug met alle gevolgen van dien... Ik persoonlijk denk ik dat het via de internet meer kans van slagen heeft (lagere kosten)! Via de site kan makkelijker up to date houden. En daarbij kunnen alle reviews makkelijker opgeslagen worden dmv links, zodat de internetter alles terug kan vinden.

Oh, ja... Wel in duidelijke Jip en Jannneke taal schrijven, want lang niet iedereen heeft technische knobbel.

Groet,
Martin
Een complete n00b in HT, maar bereid om wat te leren. :D

FrankB

Quote from: Bullit on June 26, 2004, 15:05:43
Oh, ja... Wel in duidelijke Jip en Jannneke taal schrijven, want lang niet iedereen heeft technische knobbel.

Ik denk dat je beide doelgroepen moet kunnen aanspreken. Duidelijk leesbare reviews met de mogelijkheid tot technische verdieping voor diegene die daar behoefte aan hebben.

Gr,
Frank
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

NeonKnight

Heren,

Interessante discussie. Temeer omdat mijn vriendin op dit moment iets soortgelijks wil gaan doen en we daar dus veel over hebben gediscussieerd (en soms geruzied  ;)).

Is er eigenlijk überhaupt een beetje beeld hoeveel mensen in principe geïnteresseerd zouden (kunnen) zijn in zo'n blad? Ik neem aan dat het daarvoor nogal uitmaakt of het een papieren of een online blad is, maar het zou me niet verbazen als er gewoon simpelweg te weinig mensen zijn die zich interesseren in dit onderwerp.

Als ik zo eens om me heen kijk (en mijn eigen ervaringen op een rijtje zet) dan heb ik het idee dat er niet zo heel veel mensen zijn die zich voor dit onderwerp interesseren. Natuurlijk zijn er genoeg mensen die ondertussen een "home theater" hebben aangeschaft (zo'n mooie all in one set van €200 inclusief speakers) en willen (of hebben) aardig veel mensen een plasma of lcd scherm "omdat dat zo mooi plat is".

Ik zie om me heen dat er erg weinig mensen zijn die (1) überhaupt het verschil zien tussen een goedkope lcd beamer en een goede CRT, (2) zien dat het beeld in de bioscoop vaak erg slecht is, (3) zich oriënteren voor ze een aankoop doen, (4) zich niet bijna alleen door design en prijs laten leiden.

Als mensen dat niet doen, dan denk ik niet dat je ze kunt opvoeden. Als ze het wél doen dan zijn ze waarschijnlijk al lid van dit forum en van andere fora en moet je je afvragen wat je nog kunt toevoegen.

Op zich vind ik het jammer, maar ik denk dat er niet echt een markt voor zo'n blad bestaat.

Mvrgr,
Koen.
Meridian 565 z3 | Classé CAV-75 | Eichmann six interlinks | Monitor audio in-wall en in-ceiling speakers

Movievault

Waarom kan het concept eens niet getest worden met een Internetblad/nieuwsbrief?
Je maakt dan gewoon een mailinglist
<a href=\"http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=31909.0\" target=\"_blank\"<span style=\"color: blue;\">JMlab GRAND UTOPIA in progress</a>  <a href=\"http://movievault.zapto.org\">The Movievault</a>

Duck Twacy

Quote from: garmtz on August 20, 2003, 14:43:43
Doe ik daar dan zo mijn best voor... :'( ;D

HVT wordt beter en beter. Sterker nog, het begint toch wel een van de beste Nederlandse bladen te worden.

De HVT geeft me sterk gemengde gevoelens. De verhalen/reviews van jou en Frank zijn zeker winst en de bijdrage van Dick van de Merwe is ook erg goed (beetje positivo wel die beste man), maar soms zitten er ook tenenkrommende reviews bij (de netsnoeren test van de laatste editie bv) of nietszeggende marketingverhalen met foto's uit de folder.. En aan de persberichten/nieuwtjes zie je zo wie er het meeste geld sponsert. Vaak zie je dan meerder persberichten over een paar pagina's verspreid en in de volgende editie zo'n nietszeggende "review".

Overigens een echt tijdschrift op de markt brengen lijkt me een hele klus, niet te onderschatten.  Wel leuk natuurlijk.  Ik zou een beetje het vroegere audio&techniek als voorbeeld kiezen (kwa niveau en benadering), maar dan dus meer in de HT hoek.

garmtz

Quote from: Duck Twacy on July 26, 2004, 21:47:24
De HVT geeft me sterk gemengde gevoelens. De verhalen/reviews van jou en Frank zijn zeker winst en de bijdrage van Dick van de Merwe is ook erg goed (beetje positivo wel die beste man), maar soms zitten er ook tenenkrommende reviews bij (de netsnoeren test van de laatste editie bv) of nietszeggende marketingverhalen met foto's uit de folder.. En aan de persberichten/nieuwtjes zie je zo wie er het meeste geld sponsert. Vaak zie je dan meerder persberichten over een paar pagina's verspreid en in de volgende editie zo'n nietszeggende "review".

Toen ik zei dat ik HVT goed vond, was dat destijds. Tegenwoordig vind ik het echt een vreselijk SLECHT blad. Ten tijde van mijn opmerking waren ze nog de beste (oftewel: in een land waar eigenlijk alleen maar matige tijdschriften zijn, was HVT één van de betere).

Scarp

In het land der blinden, is eenoog koning :)

Duck Twacy

Aha, zie nu pas dat dit een langlopend draadje is..

garmtz

Ik heb het lang voor me gehouden, maar kan het toch niet laten...  :P  Er komt namelijk in de nabije toekomst hoogst waarschijnlijk (aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid... ;D) een dedicated HT-blad... Ik heb deze informatie uit extreem vertrouwelijke bron en kreeg toestemming deze vrij te geven, dus maak je borst maar nat... Ik weet wel één ding: het zal alle huidige Nederlandse bladen in de schaduw zetten...  8)

Meer info later...

blue-eyes

Dat is goed nieuws!

Wat is het welkoms geschenk? ;D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

J.A.F._Doorhof

:D ik ken het blad en het beloofd veel goeds, als het gaat doen wat ons beloofd is.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

riwi

Ik vond de review in de HVT van de Sanyo Z2 best leuk om te lezen. Ik zag pas toen ik het artikel al voor de helft had gelezen dat de auteur Frank Doorhof was. Ik dacht al ' He eindelijk weer eens een reviewer die weet waar ie over schrijft, op het gebied van de projectoren'. Toen zag ik pas Frank's naam erboven staan  ;D

FrankB

Quote from: Blue-Eyes on July 29, 2004, 11:57:39
Dat is goed nieuws!

Wat is het welkoms geschenk? ;D

;D ;D ;D

Wellicht dan toch weer een abonnementje op een magazine ...
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

riwi

Is al bekend hoe het blad gaat heten?

J.A.F._Doorhof

Mischien zie je me vaker terug in het nieuwe blad :D.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

VlisChris

Ga jij het ook schrijven ed? Wordt het anders gezegd dus ook jou blad?
Ik weet wel dat ik het ga kopen als het uit is :D :D
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

FrankB

Quote from: christiaan sauer on July 29, 2004, 12:52:01
Ga jij het ook schrijven ed? Wordt het anders gezegd dus ook jou blad?
Ik weet wel dat ik het ga kopen als het uit is :D :D

Als forummers krijgen we natuurlijk korting he, anders beginnen we een powerbuy ;D
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

VlisChris

Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.