Welk Audio merk zou geschikt zijn ?

Started by Ronin79, December 12, 2009, 21:24:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ronin79

Dank je wel  :thumbs-up:

We gaan het in iedergeval proberen  ;)

tiptop

Quote from: SillentWolf on January  6, 2010, 18:55:44
Ben ik al voor gevraagd, maar ik heb helaas daar niet de tijd voor.
Veel ziekenhuis afspraken / testen (voor mijzelf), Gynicoloog en verloskundige afspraken en daarnaast
nog veel bezoek aan de Sint Maarten Kliniek in Nijmegen (schoonvader heeft met een ongeluk, een dwars lacie opgelopen in Equador).
verder kunnen we in deze 2 weken de kleine verwachten.

Ik vertrouw compleet op de expertise van oa. Fabian ... dus dat moet goedkomen.
Robbert, ben jij daar wel bij aanwezig dan ?
Quote from: The Vampire on January  6, 2010, 20:32:07
Zo.. Dat is nogal wat!

Ik zal er ook niet bij zijn, ben ook niet gevraagd, maar ook ik vertrouw volledig op het oordeel van de desbetreffende heren.
Zou jullie dat wel doen? :P

Ik heb een beetje rotte mededeling voor jullie jongens. :-[
De ene deelnemer met Oppo is net opa geworden en de ander heeft zojuist de sleutel van zijn nieuwe woning gehad en gaat verbouwen!

maw. de shootout kan nog wel even op zich laten wachten! :-\

Er is ook een positieve zijde: wat niet weet wat niet deert. Koop de CA, die mooi matched met de receiver en ben gelukkig, zonder ooit het gevoel te Krijgen wat te missen ;D

Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Ronin79

Dat is jammer om te horen.

De CA past idd mooi bij de reciever. Eingelijk zoek ik een speler die ook regio vrij is. Ik heb wel begrepen dat de CA dit met DVD doet,
maar hoe zit dat dan met BR.

Ik zal Vik ook even vragen (of in een apparte topic) wat het beste is qua keus.

In iedergeval bedankt voor de nodige moeite.


@ Vampire

Wat zou jij gaan doen ?

tiptop

Quote from: SillentWolf on January  7, 2010, 12:47:44
Dat is jammer om te horen.

De CA past idd mooi bij de reciever. Eingelijk zoek ik een speler die ook regio vrij is. Ik heb wel begrepen dat de CA dit met DVD doet,
maar hoe zit dat dan met BR.

Ik zal Vik ook even vragen (of in een apparte topic) wat het beste is qua keus.

In iedergeval bedankt voor de nodige moeite.


@ Vampire

Wat zou jij gaan doen ?

Met bluray is hij officieel niet regiovrij, maar ergens op een canadees forum gelezen dat een eigenaar gewoon BD's kon afspelen uit europa. Dus heel misschien stiekum toch regiovrij (?).
De Oppo is dat ook niet. Alleen door een hack te doen en daarmee vergooi je je garantie en kan ook nog tot schade aan de software leiden.
Ik weet dat ze ook zo door modificateurs aangeboden worden, maar het is een keus.
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Ronin79

Het zou dan idd om een modificatie gaan. Bijvoorbeeld de; NuForce, Signature Edition of de SE van JvB.

Heb jij toevallig een, of ken je iemand die een BR disk heeft, uit een andere regio ?
Ben namelijk benieuwd of de CA regiovrij is (wat betreft BR).

Robbert54

Ik heb gelukkig nog geen haast met de aanschaf van een Br speler. Dus ik wacht alles nog rustig even af. Ik denk dat de CA voor audio beter zal zijn en de oppo voor het totaalplaatje. Ik vind regiovrij ook niet geheel onbelangrijk. Maar goed heb nu eerst nog wel wat andere dingen aan mijn hoofd. mijn computer is ook nog eens gecrashed. Moederbord is kapot. Dus moet ook nog een nieuwe comp halen. Moet nu alles via mijn telefoon doen!  diehard htforummer dus :D
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Ronin79

Zou de CA qua audio beter klinken, als de Oppo SE Signature of een andere SE variatie ?

Van die computer is echt balen, dat gaat je wat geld kosten.
Ik heb helaas nog een PC, van ruim 7 a 8 jaar geleden. Met DDR1 geheugen en single core (AMD AThlon 3400 + - Socket A)
Ik kijk wel een keer op MP, of ik daar een goedkope Quad Core op de kop kan tikken. Misschien kan dit ook wel
via een Forum Sponsor. Die PC van mij ... trekt het bijna niet meer. Ik draai nog (met soms wat moeite) een 32 bits (aangepaste / getweakte)
XP versie. Daar wordt je ook niet vrolijk van.

Ik had meer dan anderhalf jaar lang wat geld opgespaard, om een super PC te kopen (Core i7 950, met 12 gig geheugen en een Nvidia Dual card opstelling) maar ..... door omstandigheden heb ik dus een Pioneer LX5090H en een Topfield HD Tuner gekocht.
Het verdere geld heb ik opgespaard, totdat ik gisteren de CA650R heb laten vaststellen (Rotel had ik een half jaar geleden verkocht).
Daarbij komen nog kabels, Mediaspeler, multispeler en mijn Spectral komt binnenkort binnen.

Zeg dus maar aju, tegen mijn computer.

Verleden week hield ik toch wel even mijn hart vast ... mijn pc deed het helemaal niet meer. Ik denk dat het probleem
dit keer aan de grafische kaart lag (AGP Sapphire XT800 PE). Gelukkig kon ik hem weer aan de praat krijgen, anders
had het mij toch wat geld gekost, wat ik niet kan missen. Misschien toch maar een keer voor een goedkope Quad Core sparen.
Op MP staan er genoeg van.  ;)

RonK.

#182
..............

frank2

Jongens ga voor de goedkoopste apple, je weet niet wat je overkomt. Ik had begin vorig jaar een snelle pc gekocht met quad core e.d. omdat ik graag wilde (video)monteren op de pc. Helaas kreeg ik vista erbij, anders bestond niet meer. Doordat ik een tijdje bij een reclameburo werkte leek het me handig om de goedkoopste apple te kopen, geen quad e.d. Nu na 1 jaar kan ik zeggen dat ik op de standaard apple beter kan monteren met 2 gb interne geheugen dan met de pc met z'n 4 gb geheugen en snelle quad core processors.

alleen het opstarten al, binnen een paar seconden klaar, geen virus scanner nodig, er zijn geen virussen, de logica van apple is ook nog beter
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

tiptop

Quote from: frank2 on January  7, 2010, 19:48:40
Jongens ga voor de goedkoopste apple, je weet niet wat je overkomt. Ik had begin vorig jaar een snelle pc gekocht met quad core e.d. omdat ik graag wilde (video)monteren op de pc. Helaas kreeg ik vista erbij, anders bestond niet meer. Doordat ik een tijdje bij een reclameburo werkte leek het me handig om de goedkoopste apple te kopen, geen quad e.d. Nu na 1 jaar kan ik zeggen dat ik op de standaard apple beter kan monteren met 2 gb interne geheugen dan met de pc met z'n 4 gb geheugen en snelle quad core processors.

alleen het opstarten al, binnen een paar seconden klaar, geen virus scanner nodig, er zijn geen virussen, de logica van apple is ook nog beter
Die nieuwe van 750 euro schijnt wel een mooie te zijn en ook nog eens een batterij met lange levensduur. :)
Als ik geld had, kocht ik er ook eentje.
Quote from: SillentWolf on January  7, 2010, 13:07:33
Het zou dan idd om een modificatie gaan. Bijvoorbeeld de; NuForce, Signature Edition of de SE van JvB.

Heb jij toevallig een, of ken je iemand die een BR disk heeft, uit een andere regio ?
Ben namelijk benieuwd of de CA regiovrij is (wat betreft BR).

Nee, die heb ik niet.

Ben ook benieuwd, alhoewel het mij op dit moment niet zo boeit.
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.