Epson TW2900 vs TW3500

Started by J.A.F._Doorhof, December 10, 2009, 18:25:15

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

J.A.F._Doorhof

Die kans zit er wel in.
Let wel. Epson NL kan hier niets aan doen. Ik ben hier met meten achter gekomen en heb dit met hun toestemming naar buiten gebracht.
Sindsdien zijn zij ook bezig om dingen na te zoeken en een oplossing voor de toekomst te vinden.

Ik denk dat als ik de metingen niet gedaan had er nooit iemand achter gekomen was inclusief de importeurs.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Athome

Hoe functioneren de projectoren (met name de 2900) bij een 24p ingangssignaal.
Ik gebruik zelf een HTPC met een 9600Gt videokaart en zou deze op 24p kunnen instellen met de TW2900. De 9600GT wordt als het goed nog vervangen door een Radeon 5000 (mits deze passief gekoeld is)

MaxxMark

Quote from: J.A.F._Doorhof on January 15, 2010, 19:41:59
Ik ben hier met meten achter gekomen en heb dit met hun toestemming naar buiten gebracht.

Het zou wel te erg voor woorden zijn als je daar geen toestemming voor zou hebben gekregen! Volgens mij kunnen (mogen) ze het niet eens tegen houden.
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

Pos

Er is dus eerst toestemming gevraagd?
Marantz PM 8003 * BA A26 * Block DAC 100 * Kimber PR8 * Atlas Equator mkII * TW2900 * AKG K701 * TEAC WAP

J.A.F._Doorhof

Kwam er misschien verkeerd uit.
Epson NL vond het geen probleem dat dit naar buiten komt.

We nemen ALTIJD eerst contact op met de importeur bij dit soort gevallen.
Dit om ze ten eerste de kans te geven dit intern na te zoeken en eventueel direct met een oplossing te komen.

Het is mij 2x gevraagd iets NIET naar buiten te brengen (geen Epson trouwens), maar ook in die gevallen heb ik de bevindingen gepost op het forum, ik vind dat belangrijk namelijk voor de eindgebruiker.
ECHTER in sommige gevallen (zoals hier met Epson) is de importeur van mening dat ze het toch niet tegen kunnen houden en zijn bereidt mee te denken en te reageren.

Dat bedoelde ik met de term "met hun toestemming".
Misschien had ik moeten posten "met hun instemming".

Of wel, ze beweren niet dat het niet zo is, ze doen niet moeilijk over het geheel, sterker ze denken mee hoe dit op te lossen.
maar Epson NL is natuurlijk "maar" Epson NL, en zover het me nu duidelijk is, is dit alleen nog in NL naar buiten gekomen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Goodielover

Ik snap dat Epson NL aan het meedenken is, maar op europees niveau moet hier een oplossing voor komen.
Anders zijn de projectors uit Duitsland of Belgiƫ weer in het voordeel.
Ik krijg het gevoel bij de "misleidende" typeringen dat het zo is: Al is de leugen nog zo snel de waarheid achterhaalt haar wel.
Dat zij fout zitten moeten ze niet op de consument gaan afwikkelen.
Ook mensen die nu bij een dozenschuiver een 2900 kopen hebben recht op dezelfde garantie.
Ik was ook bereid om meer bij ITC te betalen om de service die je krijgt.
Kan het niet gewoon daarbij gelaten worden en de 3500 gewoon als model van de markt halen?
Net de EH-TW2900 besteld bij ITC. Nu maar hopen dat hij snel komt

J.A.F._Doorhof

Dat zou ook mijn advies zijn, echter dat zal niet gebeuren vrees ik.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Goodielover

Zou het Epson NL helpen om deze kennis ook op andere internationale sites te publiceren.
Ik ben best wel bereid om op Duitse sites dit te zaaien.
Net de EH-TW2900 besteld bij ITC. Nu maar hopen dat hij snel komt

brtram

Quote from: annewiek on January 15, 2010, 11:42:50
de TW3500 is nog leverbaar, maar wel een stuk duurder als de TW2900. het is wel definitief dat de lampgarantie en 3 jaar garantie vervalt (bij de TW2900). wanneer dat precies is, weten we helaas nog niet.
de TW5000 is end of life en gaat er wel uit.
groeten,
Annewiek Doorhof

Annewiek,
Wat zijn de prijzen voor de verschillende Epsons bij ITC?

De laatste prijslijst die ik onder mededelingen ITC kan vinden is van oktober en daar staan de nieuwe modellen niet bij.

J.A.F._Doorhof

Hi,
Mail even met [email protected] voor de actuele prijzen.
We zijn alleen op dit moment met een tour bezig, dus ik kan pas morgen avond laat reageren.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Paultje66

Damn de verleiding om er 1 te halen word nu echt groot.

ik heb hier een mooie grote muur waar ik ene scherm tegenaan kan hangen. ik denk dat ik binnenkort er maar 1 ga bestellen.
Eerst ff meer info zoeken over een goed scherm (nee geen hint) :)

J.A.F._Doorhof

We hebben ze bijna allemaal binnen van de 2900's, vandaag zijn er een paar gecalibreerd, morgen avond de rest.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Goodielover

Vanavond dus die van mij!!! Ben erg benieuwd naar de ervaring straks met FullHD. Tot nu toe alleen genoten van 720p.
Net de EH-TW2900 besteld bij ITC. Nu maar hopen dat hij snel komt

RonG

Ik ben erg tevreden met de 2900, voor het geld een erg mooi plaatje. Jij gaat van 720p naar Full HD, ik vanaf een TW10H :happy: :happy:

J.A.F._Doorhof

We zijn er bijna mee klaar, zal vanavond een foto proberen te plaatsen van de stapel :D
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Goodielover

Verschillen de calibratie instelling tussen de 2900's nog of is de productie zo constant dat je telkens op dezelfde instellingen uit komt?
Gefeliciteerd met de omzet, als het zo'n stapel is :)
Net de EH-TW2900 besteld bij ITC. Nu maar hopen dat hij snel komt

michtho

Ik hoop dat het vanavond allemaal gaat lukken...wacht nog op een telefoontje/mail, dat ik 'm morgen mag ophalen  ;)

J.A.F._Doorhof

#92
Ze moeten ALLEMAAL apart gecalibreerd worden.
We doen altijd wel redelijk veel projectoren, leuke is alleen dat je nu bijna allemaal dezelfde behuizingen op een rijtje ziet, normaal is het een iets bonter gezelschap.
Jammer genoeg waren er al een paar weg maar hier een leuke "sfeer impressie" :D
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

michtho

Nice! En die van mij staat daar bij  :headbanging:

Athome

#94
Quote from: J.A.F._Doorhof on January 22, 2010, 20:54:48
Jammer genoeg waren er al een paar weg maar hier een leuke "sfeer impressie" :D

Dat was er waarschijnlijk 1 van mij.

Ik heb vanavond de TW2900 opgehaald in Emmeloord (woon mooi in de buurt).
Het ophangen en afstellen van de projector t.o.v. het doek was redelijk snel gebeurd maar toen de beeldinstelling, daar ging het mis. Ik gebruik een HTPC met een 9600GT videokaart. De kaart wilde niet goed matchen met de TW2900 (een paar uur aan klooien geweest). Ik had gelukkig ook nog een Radeon 4550 liggen en dit ging vrijwel in 1 keer goed met de TW2900 (had ik dit maar eerder gedaan). Ik heb een frequentie van 24Hz gekozen. Dit lijkt heel mooi te gaan, ik maar kort iets bekeken. Morgenavond meer.

De TW2900 moest mijn TW700 gaan vervangen. De TW700 was ook goede projector, ik heb er veel plezier aan gehad. Is er een duidelijk verschil tussen de 2900 en 700, ja die is er. De resolutie is er een van. Ik projecteer op 220 breed en door de hogere resolutie is het beeld een stuk scherper maar dat had iedereen wel verwacht. Hoe is de rest van het beeld t.o.v. de 700. Zo op het eerste oog, het spreekt meer, meer detail, meer contrast lijkt het, meer diepte. Het zwart is ook mooier en toch meer detail

De iris is ook een stukje stiller. De fan maakt niet zo veel uit t.o.v. de 700.
Is de 2900 en goede vervanger voor een 700, Ronduit ja.

Dan nu een probleem.
Er werd al gezegd dat het high contrast doek in een aantal gevallen niet goed matched met de huidige range full-hd projectoren. Ik heb het gevoel dat met de (met mijn) TW2900 ook zo is. Door het hele beeld zitten dunne licht golvende lijntjes. Dit zijn vooral in de lichte gedeeltes van een film goed te zien.

Ik heb een zelfbouw scherm en wil dit ook zou houden (vanwege de montagegaten in de muur en de prijs van een compleet nieuw doek). Er moet dan waarschijnlijk een nieuw doek gespannen moeten worden. Is een matwit doek met een gain 1.00 wel geschikt?

J.A.F._Doorhof

Hi,
Je kan het beste even checken met een stuk papier op de plek waar je de lijntjes ziet, is het dan weg is het het doek.
We hebben wel spanschermen die dezelfde afmetingen hebben, mail me even voor meer informatie aub, we maken wel een mooie prijs.

Vreemd verhaal van de 9600GT die zou toch ook gewoon moeten draaien, wat voor resolutie heb je gekozen ? en wat gaat er precies mis.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

millon

#96
Quote from: michtho on January 22, 2010, 21:18:32
Nice! En die van mij staat daar bij  :headbanging:

Die van mij niet.
Ik had hem al gehaalt.
Van XGA (1024 x 768) DLP naar de tw2900 is een groooot verschil.
Met The dark knight prachtig plaatje.

Ik heb hem ook nog ff naast de  panasonic PT-AX100E van mijn zwager geplaatst.
Mijn zwager wil nu ook een TW2900 :smile:


J.A.F._Doorhof

Ze zijn nu weer goed leverbaar dus :D
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Paultje66

Hmm je hebt dus ook weer een specifiek soort scherm nodig? Word de doolhof nog groter:)
Het was al zo moeilijk:)

J.A.F._Doorhof

Hi,
Je hebt geen specifiek scherm nodig, don't worry.
Er zijn alleen een zeer klein aantal doeksoorten die niet geschikt zijn voor 1080P.
Die doeksoorten worden al echter een flinke tijd niet meer geleverd.

Alles wat je NU nieuw koopt (met uitzonderingen natuurlijk) is allemaal geschikt voor 1080P.
Beste advies is gewoon een goede dealer te zoeken die je kan informeren hierover en je scherp kan leveren (hint :D)
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"