Epson TW2900 vs TW3500

Gestart door J.A.F._Doorhof, december 10, 2009, 18:25:15

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

libero

hoe is het beeld onder slecht verduisterde omstandigheden van de 2900 tov de 3500? de 2900 zou volgens de de opgave wat minder presteren op dit vlak.

ik wil het nl overdag gebruiken om af en toe eens een wedstrijdje of een race te bekijken zonder een volledige verduisteringerinsoplossing aan te schaffen.
doorgaans kijk 's avonds naar films, maar die ene keer dat ik dan overdag wat wil bekijken mag de kwaliteit we wat minder zijn maar ik moet wel wat kunnen zien.

Tot voor kort had ik een panasonic 200 die overdag wel zichtbare beelden produceerde, kan de 2900/3500 vergelijkbare lichtopbrengst produceren?

millon

De Epson TW2900 is het zelfde als de TW3500 !!!!!

ejwsoeters

Ik ben nieuw op dit forum en in het bezit van de TW-3500. Maar ik heb een probleem met de beamer.

Ik heb dus het probleem dat mijn pc (XP SP3) de beamer niet detecteert. Hij hangt standaard aan een Panasonic plasma. Verbinding is via HDMI (beamer) naar DVI (PC) (kabel 15 meter, met een verloopje voor dvi-hdmi)

Ik ben lang bezig geweest om uit te zoeken waar het nu precies in zit, maar uiteindelijk bleek het signaal wat de beamer ontvangt te zwak te zijn. Met andere woorden, hij liet niets zien. Na een kabel van 1,5 meter er tussen, detecteerde Win XP de beamer meteen. VGA (korte kabel) was ook meteen raak.

Aansluiting was als volgt:
PC dvi -> dvi-hdmi verloopje -> versterker (merk König) -> hdmi kabel 15mtr -> TW3500.

Gaf echter ook geen signaal.  Heeft 1 van jullie toevallig ervaring met een wat langere hdmi kabel icm Epson of deze beamer in het specifieke?

Overigens is de kabel niet kapot. Mijn Samsung digitale HD decoder verstuurt het signaal probleemloos over de 15 meter (heb 2 identieke kabels liggen).

Heeft het zin om een 'Monstercable' te kopen van 200 euro of zit de zwakte in het dvi-hdmi verloopje? Ik heb inmiddels een bestelling gedaan voor een kabel van 1,5 (dvi-hdmi) om het als volgt aan te sluiten:
PC dvi -> dvi-hdmi 1,5mtr kabel -> versterker (merk König) -> hdmi kabel 15mtr -> TW3500.

Maar heb inmiddels weinig vertrouwen dat dit ook gaat werken (maar ja, ik moet toch wat...)

Suggesties, tips?


maxtrash

#53
zelf heb ik een no-name kabel van 10m en die werkt probleemloos. Boven de 10m wordt het echter kritisch dus 15m is een stuk risicovoller.
In het DUNE 3.0 topic wordt ook over HDMI-kabels gesproken. Jowi heeft met redelijk tot goed succes een relatief goedkope kabel in gebruik genomen. Ik zou zelf proberen een kabel te zoeken met goede afscherming en dus specificaties voor hogere transportsnelheden, maar daarbij wel in de wat betaalbare merken blijven. Dus liever een goed afgeschermde König-kabel dan een hele dure monster-kabel met minder afscherming.

ejwsoeters

Het is opgelost. Het lag uiteindelijk aan de graka. Ongelovelijk maar waar. Maar goed het eindresultaat telt en ben inmiddels erg tevreden met de kwaliteit en de ervaring. Bedankt voor de reactie.

J.A.F._Doorhof

We adviseren zelf oehlbach. Deze werken op 1080p60 ook zonder problemen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Goodielover

Is al nieuws van Epson over wat ze aan de twee types qua levering gaan veranderen om uberhaubt nog tw3500's te gaan verkopen?
Ik merk wel dat deze kennis nog niet erg breed aanwezig is.
Net de EH-TW2900 besteld bij ITC. Nu maar hopen dat hij snel komt

Annewiek

de TW3500 is nog leverbaar, maar wel een stuk duurder als de TW2900. het is wel definitief dat de lampgarantie en 3 jaar garantie vervalt (bij de TW2900). wanneer dat precies is, weten we helaas nog niet.
de TW5000 is end of life en gaat er wel uit.
groeten,
Annewiek Doorhof
www.hometheater.nl
www.studioFD.nl

RonG

Ik kan er toch van uit gaan dat dit voor de reeds verkochte TW2900's niet zo is.

gr,

Ron

Annewiek

alles wat bij ons besteld is, is natuurlijk met lampgarantie en 3 jaar garantie. ook al verandert dat, voor de reeds gedane bestellingen blijft het wel geldig.
www.hometheater.nl
www.studioFD.nl

Pos

Citaat van: annewiek op januari 15, 2010, 11:42:50
de TW3500 is nog leverbaar, maar wel een stuk duurder als de TW2900. het is wel definitief dat de lampgarantie en 3 jaar garantie vervalt (bij de TW2900). wanneer dat precies is, weten we helaas nog niet.
de TW5000 is end of life en gaat er wel uit.
groeten,
Annewiek Doorhof

Stond dit al op de planning bij Epson of doen ze dit n.a.v. dit topic/melding Frank?
Marantz PM 8003 * BA A26 * Block DAC 100 * Kimber PR8 * Atlas Equator mkII * TW2900 * AKG K701 * TEAC WAP

Annewiek

Frank heeft hier op aangedrongen
www.hometheater.nl
www.studioFD.nl

maxtrash

ik hoop voor ITC dat het prijsverschil tussen de TW3500 en TW2900 toch nog kleiner wordt. Want anders kiezen veel klanten ondanks de mindere garantie toch voor de TW2900. Als zo'n TW2900 (het apparaat zelf) vervolgens na 1 jaar en 1 maand kapot gaat zal ITC toch een oplossing moeten vinden. De lampgarantie is op zich interessant, maar als een lamp 300 euro kost kun je wel uitrekenen dat de garantie zelf niet meer dan een paar tientjes meerprijs rechtvaardigt.

Met andere woorden: er had al een verschil tussen TW2900 en TW3500 moeten zitten toen beide modellen op de markt kwamen, dan was het probleem met klanten die reeds een TW3500 hadden aangeschaft niet ontstaan. Dat is nu niet meer mogelijk. Het alsnog creëren van een verschil tussen de TW2900 en de TW3500 lost een probleem op dat voor ITC-klanten niet meer relevant was, want die krijgen gewoon de TW2900 geadviseerd.

Hoe dan ook, ik ben uiterst tevreden met de door ITC geleverde TW2900!

RonG

Het blijft raar, kies je voor de 3500 koop je eigenlijk extra garantie en geen betere projector.

MaxxMark

Als ik zo rondkijk is het prijsverschil tussen een 3500 en een 2900 ook niet bijster groot. Daarbij moet ik wel zeggen dat het dan wel gaat om de prijsvechters.

De vraag is natuurlijk of het je het geld waard is om de garantie er bij te kopen. Dat is een afweging die alleen de koper kan maken :)
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

Goodielover

Citaat van: annewiek op januari 15, 2010, 13:26:40
Frank heeft hier op aangedrongen
Waarom heeft Frank hierop aangedrongen.
Het verminderd de waarde voor de klant.
Jullie kunnen toch gewoon de 3500 niet verkopen en alleen de 2900?

Het aandringen op iets extra's bij een 3500 was veel logischer. Blijkbaar kan Epson de projector leveren voor de prijs van de 2900.
Het prijsverschil komt aan Epson en de dealer toe als pure winst. Daarmee had toch ook wat gedaan kunnen worden!
Net de EH-TW2900 besteld bij ITC. Nu maar hopen dat hij snel komt

Annewiek

don't shoot the messenger please!
www.hometheater.nl
www.studioFD.nl

bmateijsen

Citaat van: RonG op januari 15, 2010, 13:58:53
Het blijft raar, kies je voor de 3500 koop je eigenlijk extra garantie en geen betere projector.

De additionele garantie heeft natuurlijk ook een bepaalde waarde. Dus zo vreemd is dat niet, het is maar net welke kant je op redeneert. ;).

Groet,

Bjorn

Goodielover

Citaat van: annewiek op januari 15, 2010, 15:52:18
don't shoot the messenger please!
Zeker niet, kijk maar even in mijn sig  ;)
Hopelijk komt hij woensdag bij jullie binnen.
Volgens jouw bevestingingsmailtje heb ik nog gewoon garantie en ook op de lamp. Ik ben blij!
Net de EH-TW2900 besteld bij ITC. Nu maar hopen dat hij snel komt

J.A.F._Doorhof

Hi
ik heb aangedrongen op een korting of extra lamp voor de enkele 3500 die we verkocht hebben.
Ik heb GEADVISEERD een verschil aan te brengen tussen de projectoren.
ALS dit niet Kan met prijs is de garantie iets waar in ieder geval een verschil in word gemaakt.

Ook wij vinden het apart dat er twee gelijke projectoren zijn qua performance met alleen een andere behuizing.
Aangezien de ene bedoeld is voor de HT dealers en de andere voor het algemene kanaal Kan ik me wel vinden in de aanpassing van de garantie.

Maar Annewiek is hier wel voorbadig geweest. Er is nog niets zeker totdat Epson dit ZELF naar buiten brengt.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Goodielover

Citaat van: J.A.F._Doorhof op januari 15, 2010, 16:08:13
Hi
ik heb aangedrongen op een korting of extra lamp voor de enkele 3500 die we verkocht hebben.
Ik heb GEADVISEERD een verschil aan te brengen tussen de projectoren.
ALS dit niet Kan met prijs is de garantie iets waar in ieder geval een verschil in word gemaakt.

Ook wij vinden het apart dat er twee gelijke projectoren zijn qua performance met alleen een andere behuizing.
Aangezien de ene bedoeld is voor de HT dealers en de andere voor het algemene kanaal Kan ik me wel vinden in de aanpassing van de garantie.

Maar Annewiek is hier wel voorbadig geweest. Er is nog niets zeker totdat Epson dit ZELF naar buiten brengt.
Misschien moeten ze jou als marketing adviseur inhuren. Jij lijkt de markt beter te begrijpen van Epson
Net de EH-TW2900 besteld bij ITC. Nu maar hopen dat hij snel komt

MaxxMark

Citaat van: Goodielover op januari 15, 2010, 16:24:53
Misschien moeten ze jou als marketing adviseur inhuren. Jij lijkt de markt beter te begrijpen van Epson

Als ik er heel objectief naar kijk snap ik het standpunt van Epson best goed. En kijken ze júist naar de markt.

Zoals uit dit topic al duidelijk naar voren komt wil Epson met de TW2900 zich ook op de "dozenschuifmarkt" begeven. Deze markt is niet klein. Zeker als je kijkt naar hoeveel vergelijk sites er zijn. Aangezien die markt gedomineerd wordt door koopjesjagers moeten ze wel omlaag gaan in hun prijs. En als ze niet op techniek vlak kunnen of willen inleveren zullen ze het ergens anders vandaan halen.

Aangezien het toch om "dozenschuivers" en koopjesjagers gaat is het stukje service dat geleverd wordt het eerste wat weg valt (daardoor kan de "dozenschuiver" mogelijk omlaag in zijn prijs). De volgende stap is de garantie regeling of afhandeling bij epson zelf. 

Misschien dat het oppervlakking niet 1 2 3 zichtbaar is wat de verschillen zijn, maar ik kan me heel goed voorstellen dat TW3500's voorang zal gaan geven in afhandeling van garantie dan Epson TW2900.

En op die manier zullen er misschien nog wel andere zaken zijn waar op bespaard wordt. Ik noem maar een dwars straat: nieuwe werknemers mogen tw2900's repareren terwijl de pro's de 3500's repareren. Misschien zijn de tw3500 wel de zogenoemde "golden samples" zoals je tegenwordig vaak ziet in de pc markt (en ook langzaam aan vaker bij projectoren (JVC HD990))

Kortom; ík vind het wel een goede zet van ze. Helaas alleen voor de Europese markt is het zo dat de verkoper bij wet verplicht is de consument 2 jaar garantie te leveren op de producten.
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

J.A.F._Doorhof

Laat ze dat dan communiceren.
Nu zie je twee units met dezelfde garantie, zelfde specs maar andere prijs.

Bij JVC zit trouwens meetbaar een verschil tussen de 990 en 950.
En goed meetbaar om eerlijk te zijn. En ook zichtbaar. Vraag is alleen of het het geld waard is.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Pos

Dan had iedereen ook de 2900 kunnen kopen inclusief de bijbehorende garantie (zoals voor de 3500) die nu MISSCHIEN niet meer aanwezig is bij de 2900. De units zijn van binnen toch hetzelfde. Mensen met iets? (ik weet de prijsverschillen niet) budget zijn op papier de dupe. Dit zal natuurlijk voor een paar untis gelden want niet iedereen hoeft gebruik te maken van de garantie, alleen bij een defect.
Marantz PM 8003 * BA A26 * Block DAC 100 * Kimber PR8 * Atlas Equator mkII * TW2900 * AKG K701 * TEAC WAP

oud_account_1

Citaat van: J.A.F._Doorhof op januari 15, 2010, 16:08:13
Er is nog niets zeker totdat Epson dit ZELF naar buiten brengt.
Met naar buiten brengen bedoel je waarschijnlijk dat de getallen op de website gewijzigd worden en niet dat ze er ruchtbaarheid aan zullen geven.
Het lijkt mij erg onwaarschijnlijk dat Epson een bericht de deur uit doet met de volgende strekking:
"Omdat men erachter is gekomen dat we de klanten niet correct hebben voorgelicht met de specs van de 2900 en 3500 (deze zijn n.l. gelijk en niet verschillend) zijn we genoodzaakt een verschil tussen de 2900 en 2500 aan te brengen. Om deze reden zullen we de garantie v/d 2900 verlagen."
Het zou kunnen dat ze een andere formulering zouden gebruiken ;D
"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values