* Paul's en Katja Livingroom Cinema Theater *

Started by paulus51, December 3, 2009, 11:40:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

paulus51

Goededag allemaal ,

het zat er al aan te komen en nu gaat het er van komen, wij gaan onze woonkamer aanpassen op een HT !  :smile:
aangezien we beide van films kijken houden en al een plasma hebben hangen 107, willen we toch groter gaan bekijken,

* ------>  wij hebben onze keuze laten vallen op de ACER H5350 beamer (DLP)
*------ >  we hebben al een leuke HT set Sony SKL50 met zuilen en active subwoofer,
*------>  het scherm word electrisch met 1.2 gain factor en die komt voor de plasma naar beneden

ik zal binnen niet al te lange tijd foto's gaan plaatsen ( aangepast aan grote i.v.m ruimte )

foto's van het begin tot en met begin bouw,

.


word vervolgd !!

ivo1986

Quote from: paulus51 on December  3, 2009, 11:40:19

* ------>  wij hebben onze keuze laten vallen op de ACER 5350 beamer (DLP)


Hoi welkom.

Als je goed kunt verduisteren zou ik naar een andere beamer kijken.
Deze is er toch vooral opgericht om veel licht te geven en minder voor films bedoeld.

Zelf ook een goedkopere Acer en dat is een miskoop.
Maar omdat ik zo weinig films kijk eigenlijk geen behoefte om up te graden.

paulus51

hallo bedankt voor je reactie,

in een woonkamer kun je niet zo erg goed verduisteren,
daarom is mijn keuze op deze beamer gevallen te meer daar hij ook 1080p aankan,
en gezien ons budget aardig in de richting ,
maar ben nog niet tot aanschaf gegaan dus laat maar weten  :smile:

hier een linkje naar deze beamer :  http://www.acer.nl/acer/productv.do?LanguageISOCtxParam=nl&kcond61e.c2att101=35535&sp=page16e&ctx2.c2att1=3&link=ln438e&CountryISOCtxParam=NL&ctx1g.c2att92=282&ctx1.att21k=1&CRC=2663290784

dvd-fan

hou er wel rekening mee dat je omdat het een 720p projector is je maar 2/3 van je resolutie overhoud bij een 2.35: 1 film.
Robin
Zappitti one , Denon X2600H, Panasonic 4k TV, Phonar LS

Pos

en dat het een DLP beamer is, waarbij je last kunt krijgen van het regenboogeffect. Hij kan wel 1080p aan maar alleen erin, wat er uit komt is 720p. Ook moet je rekening houden met de kijkstand, plaatsingsafstand en beeldafmeting die je wilt hebben.

Foto's van de bouw zijn altijd goed!
Marantz PM 8003 * BA A26 * Block DAC 100 * Kimber PR8 * Atlas Equator mkII * TW2900 * AKG K701 * TEAC WAP

paulus51

Quote from: dvd-fan on December  3, 2009, 12:38:00
hou er wel rekening mee dat je omdat het een 720p projector is je maar 2/3 van je resolutie overhoud bij een 2.35: 1 film.
Robin

klopt ja 720p native  :smile:

paulus51

Quote from: Pos on December  3, 2009, 12:44:27
en dat het een DLP beamer is, waarbij je last kunt krijgen van het regenboogeffect. Hij kan wel 1080p aan maar alleen erin, wat er uit komt is 720p. Ook moet je rekening houden met de kijkstand, plaatsingsafstand en beeldafmeting die je wilt hebben.

Foto's van de bouw zijn altijd goed!

heb je gelijk in echter is er onderzoek naar het regenboog effect gedaan en dat is minimaal , "

ik ga niet over een nachtje ijs zoals vele , als je budget gebonden bent moet je zo optimaal mogelijk gaan .
1080P krijg je alleen van HDTV of blueray denk ik zo , en zeker aansluiten via HDMI.

en ja foto's komen zodra ik ga beginnen : start bouw circa 7 december 2009 !  :smile:

ivo1986

Quote from: paulus51 on December  3, 2009, 12:55:10
heb je gelijk in echter is er onderzoek naar het regenboog effect gedaan en dat is minimaal , "


Daar heb ik ook geen last van met mijn Acer.

ivo1986


paulus51

nog even wat data :

kijk afstand circa 3,5 meter
scherm grote : 220 x 124 cm ( +/-)

echter het plaatsen van de beamer gaat aan het plafond :
- zit daar even aan te denken een kastje om heen te bouwen niet helemaal dicht maar meer de zijkanten : afvoer warme lucht is naar voren gericht.
- komt circa boven onze bank te hangen en als je de woonkamer binnenkomt zou je dan tegen de zijkant van de beamer aankijken, door middel van het plaatsen van een
 zogenoemde kap zou de beamer niet zo opvallen , tevens is deze beamer ( Acer H5350) zeer compact .

plaatsing beamer is circa 3,6 van het scherm om zo deze grote in te vullen : achter wand(en) worden donker/diep rood : overdag niet te donker en sávonds goed donker:
geeen weerkaatsing van het licht e.d

paulus51


ivo1986

Quote from: paulus51 on December  3, 2009, 13:05:20
kort gezegd nee, budget is nu eenmaal budget  :dry:

Dat is duidelijk en verstandig.

paulus51

Quote from: paulus51 on December  3, 2009, 11:40:19
Goededag allemaal ,

het zat er al aan te komen en nu gaat het er van komen, wij gaan onze woonkamer aanpassen op een HT !  :smile:
aangezien we beide van films kijken houden en al een plasma hebben hangen 107, willen we toch groter gaan bekijken,

* ------>  wij hebben onze keuze laten vallen op de ACER H5350 beamer (DLP)
*------ >  we hebben al een leuke HT set Sony SKL50 met zuilen en active subwoofer,
*------>  het scherm word electrisch met 1.2 gain factor en die komt voor de plasma naar beneden

ik zal binnen niet al te lange tijd foto's gaan plaatsen ( aangepast aan grote i.v.m ruimte )

foto's van het begin tot en met eind resultaat,

.


word vervolgd !!


paulus51

hallo ,
zoals gezegd begonnen met de bouw, aller eerst ben ik begonnen met kastjes die onder het scherm komen te hangen
totale breedte van de "nis" word hiervoor gebruikt , ik zal in de loop van de dag foto's plaatsen zodat je kan zien hoe het er uit ziet.
de totale breedte is 3 meter , daarom heb ik er voor gekozen de kastjes in drie delen te maken ,

word vervolgd vandaag (8-12-2009 )

paulus51

nu heb ik toch nog een vraag aan jullie ,

we gaan vandaag de beamer en het electrisch scherm bestellen,


* -  beamer word naar alle waarschijnlijkheid de Acer H5350 
* - Electrisch 16:9 scherm  200x113 of 220x124 

wat betreft het scherm :  gain factor 1:1   of 1:2  ??   wie kan me wat meer vertellen ?

oja voor jullie antwoorden we zitten met een budget, zelf samen opgesteld en daar willen we ons absoluut aan houden.



paulus51

we zijn begonnen met het bouwen van onze HT livingroom versie !
vandaag binnen gekregen :


*  Acer H5350 HD ready beamer 
*  Eletrisch Scherm RF Afstandsbediening  100 inch mat wit , gain 1:1


besteld :

*  Plafondbeugel voor Beamer kleur : zilver
*  HDMI kabel 10 mtr met ferriet kern

verwachting binnekomst deze zaterdag .


fotos van huidige situatie gemaakt zoals het er nu uit ziet ,

deze moeten nog aangepast worden mbt formaat ivm hosting op deze server.

volgorde foto's volgen


wat hebben we tot dus ver gedaan :


*  het scherm komt in een soort nis te hangen wat dan voor onze plasma ( 107 cm )  naar beneden komt .
*  totale breedte van die nis komt onderlangs kastjes te staan, deze kastjes "zweven" 7 cm boven de grond .
*  de kastjes zijn gemaakt van MDF die worden nog behandelt volgens fabrieksnorm (   schroefgaten vullen.cleanen/gronden/aflakken ) kastjes ( 3 delig ) zijn 40 cm ex vloerplint .

zijn ook foto's van gemaakt worden ook spoedig geplaatst.







paulus51

hallo allemaal,

door drukte "vergeten " fotos te plaatsen ,
maar zal dit deze week doen,met uitleg erbij  :smile:
ik heb de wand inmiddels klaar en is naar eigen zeggen heel mooi geworden .
we hebben een Acer H5350 aangekocht en ik moet zeggen ik ben verbluft met de resultaten daarvan, erg goed !
regenboog effect niet opgevallen, scherp strak en mooi in kleuren !

en gezien ons budget hiervoor prima uitgekomen .

echter lees ik veel over calibreren, zal dit ook ten goede kunnen komen voor onze beamer ? oke de fabrieks instellingen zijn "standaard"maar ik geloof dat er wel meer uit te halen is
is het gezien de kosten van het calibreren haalbaar of is het eind resultaat minimaal ?

mvg, Paul & Katja





denoontje

Quote from: paulus51 on December 17, 2009, 11:13:45
hallo allemaal,

door drukte "vergeten " fotos te plaatsen ,
maar zal dit deze week doen,met uitleg erbij  :smile:
ik heb de wand inmiddels klaar en is naar eigen zeggen heel mooi geworden .
we hebben een Acer H5350 aangekocht en ik moet zeggen ik ben verbluft met de resultaten daarvan, erg goed !
regenboog effect niet opgevallen, scherp strak en mooi in kleuren !

en gezien ons budget hiervoor prima uitgekomen .

echter lees ik veel over calibreren, zal dit ook ten goede kunnen komen voor onze beamer ? oke de fabrieks instellingen zijn "standaard"maar ik geloof dat er wel meer uit te halen is
is het gezien de kosten van het calibreren haalbaar of is het eind resultaat minimaal ?

mvg, Paul & Katja


Zelfs mij oude phips tv kanpte destijds enorm op en al mijn projectoren zijn gecalibreerd (geweest).

Winst bij de acer weet ik niet.

Stel de vraag even direct aan BB&G of ITC.

skank1

HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii