Geld gestolen door ex collega

Started by B., December 1, 2009, 21:33:09

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

B.

Goedenavond,

Ergens eind september ben ik samen met mijn ex collega een biertje gaan drinken in de stad. Na enkele rondjes van hem, heb ik enkele rondjes teruggegeven. Op een gegeven moment hadden wij beiden geen contant geld meer bij ons en heeft hij mijn PIN pas geleend om extra contant op te nemen bij een PIN automaat (heel naief, dat weet ik nu).

Na het pinnen gaf hij mij de €20,- en de pas terug. Ik keek echter niet welke pas hij mij gaf en dit bleek later zijn brommerrijbewijs te zijn.
Ik heb hem direct opgebeld en voorgesteld dat wij de passen naar elkaar opsturen. Hier heb ik nooit wat van gezien. Gelukkig heb ik ook niks verstuurd, waardoor ik zijn rijbewijs nog heb liggen, met naam, BSN en pasfoto.

Een maand later zag ik dat er €230,- is opgenomen, waarna ik de pas heb laten blokkeren. Ik heb xxxxxxxxxx gebeld en hij zou het geld dezelfde week weer terugstorten naar mijn rekening. Belofte na belofte is hij niks nagekomen. Ik heb nog steeds geen geld en xxxxxxxxx zit momenteel zelfs zonder werk (van een kale kip kun je niet plukken).

Zijn telefoon neemt hij niet meer op, op Hyves heeft hij mij geblokt, op MSN heeft hij mij geblokt en hij laat verder op geen enkele wijze weten wanneer ik mijn geld krijg.

Ik heb een poging gedaan om in contact te komen met zijn ouders, maar de achternaam xxxx komt in Purmerend meer dan 150x voor, dus dat is geen mogelijkheid.


Ik heb een getuige die gezien heeft dat xxxxxxxxx trots met mijn PIN pas liep te zwaaien.
Ik heb meerdere e-mails waarin xxxxxxxxxx plechtig beloofd dat ik het geld terug krijg.
Ik heb de afschrijvingen waarop zichtbaar is dat transacties zijn opgenomen in Purmerend (dagelijks), terwijl ik niet in Purmerend woon of kom.
Ik heb zijn 06-nummer, zijn BSN, zijn pasfoto en Hyves profielfoto, zijn volledige naam, geboortedatum en woonplaats.

Weet iemand hoever ik kan komen met aangifte?  xxxxxxxxxxx is al bekend bij justitie i.v.m. fraude.

Alvast hartelijk dank voor jullie advies. Ik ben natuurlijk oerstom en naief geweest om iemand ervandoor te laten gaan met mijn PIN pas en PIN code.
Dit laat ik dan ook echt werkelijk NOOIT meer van mijn leven gebeuren!

--------------------------

Edit by ADMIN

Verzoek GEEN volledige naam te vermelden, casuïstiek bespreken is prima.

Joris1971

Kun je die parasiet niet een bezoekje brengen en even een hartig woordje spreken??

Vin_cent

Leuke collega's  :-\

Aangifte doen is volgens mij het eerste wat je moet doen.
Panasonic TX-26LX50 Panasonic TH-42PV70
Marantz SR 7500 Marantz SR9600
Marantz DV 6500 Panasonic BD55
Front: JBL Northridge E100 Rear: JBL Northridge E30 JBL Northridge E90 Center: JBL Northridge EC35 Sub: JBL Northridge E250

Durk

uhm... hoeveel biertjes waren dat???  ;D
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

Pos

Ja aangifte doen lijkt mij ook het eerste wat je zou moeten doen. Of je je geld terug krijgt is vraag twee. Het zal in ieder geval rompslomp met zich meebrengen waar je niet op zit te wachten. Kun je via zijn andere "vrienden"van hyves geen adres gegevens achterhalen (of misschien via je werkgever??)
Marantz PM 8003 * BA A26 * Block DAC 100 * Kimber PR8 * Atlas Equator mkII * TW2900 * AKG K701 * TEAC WAP

B.

Waren wel een paar biertjes teveel.... Pff...

Werkgever geeft hier geen informatie over. Is ook al wat jaartjes terug dat ik daar gewerkt heb.

Ik ga zijn zus een bericht sturen via Hyves en ik heb Paul erop gewezen dat het verhaal nu op internet staat.
Kon ik maar achter zijn adres komen, dan had ik mijn geld al dubbel terug.

Pos

Ja is ook logisch van de werkgever, ik dacht dat je er zelf ook nog werkte vandaar mijn opmerking.
Marantz PM 8003 * BA A26 * Block DAC 100 * Kimber PR8 * Atlas Equator mkII * TW2900 * AKG K701 * TEAC WAP

tiptop

je hebt heel veel gegevens. Zeker aangifte gaan doen bij de politie met alle gegevens. zeker ook de e-mails.
Aangifte van diefstal cq verduistering van je pas en het geld. aangifte bekende dader.

grote kans dat er wat mee gebeurd. :)

succes.
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

mikeske

hopelijk zie je uw centen terug  :-\
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

Miracle.

#9
Niet echt een slimme ectie om je pinpas, met code mee te geven aan iemand terwijl jullie beide al aardig wat bierop hadden.
Een goede leer voor de volgende keer: Nooit je pas en code aan een ander geven.
Een paar jaar terug had postbus 51 een heel mooi spotje: "Je kan alles van me krijgen, behalve mijn pincode".

Vertrouw NIEMAND met je pincode. ;)

Met de gegevens die je hebt ALTIJD aangifte doen, en ga ook even langs een rechts-/wets-winkel. Die zullen je hoogstwaarschijnlijk ook wel verder kunnen helpen. Zal wss wel incassoburo worden, en wanneer dat nog niet helpt: Deurwaarder.

Je hebt immers bewijs dat hij beloofd hebt dat hij het terug zou betalen.

Mvg. Miracle.


P.S. In geval van incassoburo en deurwaarder wel héél goed OP PAPIER afspreken dat de kosten op hem verhaald worden. Ook als er niet te innen valt.
Anders komen ze achteraf nog met kosten naar jou.

B.

Goed, Paul laat wederom niks van zich horen, na meerdere pogingen van mijn kant.
Is het toegestaan om persoonlijke gegevens te plaatsen, zodat men kan helpen met achterhalen van zijn adres? :)

Aangifte gedaan trouwens, geen vooruitgang in de zaak.

blue-eyes

Het forum stelt daar geen beperkingen in, echter ik weet niet of het wettelijk toegestaan is dat soort zaken te publiceren.

De enige juiste manier is al genoemd: aangifte doen. De politie dit laten afhandelen.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

celerontje

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Joris1971

Quote from: celerontje on December  8, 2009, 21:36:07
Tja, gaan die er wat aan doen? ???

Ben je gek joh, die hebben alleen tijd voor nutteloze zaken, zoals controles uitvoeren en bonnen schrijven

blue-eyes

Stel dat ze er niets aan doen, dan is het spijtig genoeg helaas. Simpel gezegd.

Ik ben geen voorstander van oog om oog, etc. Of puur om het feit dat de ander iets doet, jij ook iets ontwettigs mag doen.
Mocht er niets gebeuren zegt dat meer over de politie, justitie . . . .


@Joris: als jij niet te hard rijdt krijg je ook geen bon ;) . Stickers maken vind ik nuttelozer :P

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Hanky Panky

Quote from: celerontje on December  8, 2009, 21:36:07
Tja, gaan die er wat aan doen? ???

Die gaan de TS aanpakken als Paul B. aangifte doet wegens smaad, laster, aantasting van zijn goede naam etc etc als hij hier met naam en toenaam aan de schandpaal wordt genageld door iemand die nota bene zelf zijn pas én pincode heeft gegeven aan een derde. Daarna vraagt de politie bij de forumbeheerder het IP-log etc etc etc.

Daarnaast is er nog zoiets als bewijslast: Paul B. zal volhouden dat hij 230 aan je gegeven heeft.... aan jou om het tegendeel te bewijzen.

Zoals ik er tegenaan kijk is er 200 euro leergeld betaald en daarmee is de TS er relatief goedkoop vanaf gekomen. Maar het staat iedereen natuurlijk vrij om het zichzelf zo moeilijk mogelijk te maken. :pompom:
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Joris1971

Quote from: Blue-Eyes on December  8, 2009, 21:50:20
Stel dat ze er niets aan doen, dan is het spijtig genoeg helaas. Simpel gezegd.

Ik ben geen voorstander van oog om oog, etc. Of puur om het feit dat de ander iets doet, jij ook iets ontwettigs mag doen.
Mocht er niets gebeuren zegt dat meer over de politie, justitie . . . .


@Joris: als jij niet te hard rijdt krijg je ook geen bon ;) . Stickers maken vind ik nuttelozer :P

Ik ben in dit soort gevallen wel voor Oog om oog, tand om tand...

Mensen hebben geen hekel aan stickers, wel aan bekeuringen  ;D

Joris1971

Quote from: Hanky Panky on December  8, 2009, 21:58:45
Die gaan de TS aanpakken als Paul B. aangifte doet wegens smaad, laster, aantasting van zijn goede naam etc etc als hij hier met naam en toenaam aan de schandpaal wordt genageld door iemand die nota bene zelf zijn pas én pincode heeft gegeven aan een derde. Daarna vraagt de politie bij de forumbeheerder het IP-log etc etc etc.

Daarnaast is er nog zoiets als bewijslast: Paul B. zal volhouden dat hij 230 aan je gegeven heeft.... aan jou om het tegendeel te bewijzen.

Zoals ik er tegenaan kijk is er 200 euro leergeld betaald en daarmee is de TS er relatief goedkoop vanaf gekomen. Maar het staat iedereen natuurlijk vrij om het zichzelf zo moeilijk mogelijk te maken. :pompom:

Tja, het is gewoon een omgekeerde wereld geworden, criminelen gaan het slachtoffertje uithangen...
Hoever gaat het nog duren voordat de wereld verrot is?

Hanky Panky

Quote from: Joris1971 on December  8, 2009, 22:42:43
Tja, het is gewoon een omgekeerde wereld geworden, criminelen gaan het slachtoffertje uithangen...
Hoever gaat het nog duren voordat de wereld verrot is?

[/Advocaat vd duivel modus aan]

Waar heb jij de absolute zekerheid vandaan dat de TS niet gewoon liegt ?

Als je naar de feiten kijkt hebben we alleen een aangrijpend verhaal, meer niet en zo zal een rechercheur er ook naar kijken. Als je dan vervolgens iemand zwart maakt op het i-net ga je zelf ook nat.

Zo kan ik jou ook heel eenvoudig beschuldigen van een misdrijf. Hoe zou je daar tegen aan kijken? Zodra je met naam en toenaam op het internet wordt vermeld sta jij er gekleurd op en moet je maar zien dat je je naam zuivert.

Ik zou heel voorzichtig zijn met zulke uitlatingen, temeer daar de naam van de vermeende misdadiger ook al op het forum staat.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Davey

En dit is nu precies waarom je eigenlijk alleen maar kan kiezen tussen het recht in eigen hand nemen of de hele zaak laten rusten. Ik zou voor het eerste gaan omdat dat de meeste voldoening geeft.

neptune

Of nog een keer naar die kroeg gaan in de hoop hem tegen te komen.
Vervolgens dronken voeren en hetzelfde trucje uithalen :headbanging:
zet hier iets neer

koosnaampje-audiofiel

Erg vervelend verhaal.

Ten 1ste gewoon fout van de verdachte(dader)

Ten 2de mocht het zover komen ontkent hij het waarschijnlijk en zegt doodleuk dat hij het geld voor jou of zichzelf gepint heeft omdat hij dat nog van jou kreeg.

Dan is het jou woord tegen het zijne......dus schikking!!

Mijn pinpas vertrouw ik me goede vrienden nog niet eens toe,....ookal weet ik dat er niks zou gebeuren.

Is iets persoonlijks.....of het gaat om geld of het gaat om vrouwen, als het gaat om alles wat je lief hebt wie kun je dan vertrouwen.

:butbut:
Klipsch, Denon.

Koen K

Mijn beste vrienden (zo'n 5 tot 10 personen) en familie vertrouw ik toch echt wel met mijn pinpas. Niet dat ik hem ooit heb hoeven uitlenen, maar als het echt nodig zou zijn is het geen probleem voor mij.

Het gaat er niet alleen om dat je iemand op het moment zelf vertrouwt, maar ook dat je weet dat je die persoon zelfs zou kunnen vertrouwen als je ruzie met elkaar hebt of weet ik wat.

S@m

Citaat: "Dus: als jij je bankpas en pincode aan iemand anders uitleent, je vrienden, familie of een vreemde, ben jij verantwoordelijk voor alles dat ermee gebeurt! Bewaar je bankpas en bankrekeningnummer dus heel zorgvuldig en houd je pincode ALTIJD geheim".


http://www.laatjenietvastpinnen.nl/page.php?id=2

Ik vraag me dus af of je enig recht van spreken hebt bij een eventuele aangifte...

Koen K

Laat staan of je enig recht hebt om de naam hier te posten ;)