Rotel - B&W

Started by henk-albert, November 29, 2009, 09:18:20

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

aanschaf nieuwe set Rotel - B&W

Rotel set
5 (55.6%)
B&W set
4 (44.4%)

Total Members Voted: 9

Ronin79

Misschien; AudioQuest of Qed.
Monster is natuurlijk ook goed  ;)


Als je B&W zou hebben, dan zou ik Van Der Hull laten liggen.

Xander32

Canare 4S11 of Slinky Links single wire.


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

rednax1

Quote from: SillentWolf on December  4, 2009, 12:12:55
Als je B&W zou hebben, dan zou ik Van Der Hull laten liggen.

Nieuw merk ?  ;)

Waarom Van den Hul laten liggen ? Ben benieuwd naar je motivatie.
Classé Audio CAP-101 | Classé Audio CDP-10 | Classé Audio CT-10 | Cambridge Audio CXU | B&W CDM7-NT | Panasonic TX-48LZW984

W&M BC-01 | W&M LS-01 | Vandenhul The First Ultimate | DH Labs Silversonic BL-1 | Xindak PC-03

Ronin79

Volgends verschillende audiozaken, zou een vanderhull te hard klinken (heb je weer zo'n term)
Een Monster en AudioQuest klink daarintegen weer wat warmer of neutraler.
Althans zo werd dat bij Smits en Hobo Hifi verteld.

Persoonlijk geloof ik niet altijd in zulke praat; warmer, neutraler, harder .. etc.
Het zijn uiteindelijk toch je eigen bevindingen. Alleen bij de kabels vanderhull in combi met Rotel en B&W,
werd dit dus meerdere malen genoemd (volgends mij ook in een door mij gemaakte topic).
Ik ga er dus ook vanuit dat dit kabelmerk niet echt een goede combi is, met de door mij genoemde merken.

Robbert54

Quote from: SillentWolf on December  9, 2009, 13:11:39
Volgends verschillende audiozaken, zou een vanderhull te hard klinken (heb je weer zo'n term)
Een Monster en AudioQuest klink daarintegen weer wat warmer of neutraler.
Althans zo werd dat bij Smits en Hobo Hifi verteld.

Persoonlijk geloof ik niet altijd in zulke praat; warmer, neutraler, harder .. etc.
Het zijn uiteindelijk toch je eigen bevindingen. Alleen bij de kabels vanderhull in combi met Rotel en B&W,
werd dit dus meerdere malen genoemd (volgends mij ook in een door mij gemaakte topic).
Ik ga er dus ook vanuit dat dit kabelmerk niet echt een goede combi is, met de door mij genoemde merken.
ik heb mijn eigen B&W's ook gehoord met vdHull klinkt idd wat harder er killer. mijn huidige monstercables klinken wat neutraler.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

hoekie

Quote from: The Vampire on December  9, 2009, 13:14:29
ik heb mijn eigen B&W's ook gehoord met vdHull klinkt idd wat harder er killer. mijn huidige monstercables klinken wat neutraler.

heb ook een combi rotel en b&w en ik gebruik qed kabels.

Koen K

Quote from: SillentWolf on December  9, 2009, 13:11:39
Volgends verschillende audiozaken, zou een vanderhull te hard klinken (heb je weer zo'n term)
Een Monster en AudioQuest klink daarintegen weer wat warmer of neutraler.
Althans zo werd dat bij Smits en Hobo Hifi verteld.

Hebben ze misschien een grotere marge op Monster en Audioquest dan op VDH? ::)

Xander32

Quote from: Koen K on December  9, 2009, 13:22:06
Hebben ze misschien een grotere marge op Monster en Audioquest dan op VDH? ::)
Veel VdH kabels (Ls en interlinks) dikken het laag en midden behoorlijk aan ('warm') en zijn in het hoog redelijk fel. Niet de meest neutrale kabels. Desondanks heb ik er al de nodige versleten.


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Robbert54

Quote from: Xander32 on December 11, 2009, 15:00:08
Veel VdH kabels (Ls en interlinks) dikken het laag en midden behoorlijk aan ('warm') en zijn in het hoog redelijk fel. Niet de meest neutrale kabels. Desondanks heb ik er al de nodige versleten.


Sander.
koen is een non-believer dus doe geen moeite :D
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Xander32

Quote from: The Vampire on December 11, 2009, 15:01:06
koen is een non-believer dus doe geen moeite :D
Thx voor de waarschuwing maar het staat er helaas al 8).

Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

henk-albert

wordt steeds intresanter hier. ik volg het met veel aandacht. ik heb de set 804s, 805s en de htm4s inmiddels gekocht. volgend jaar laat ik de rotel 1570 en de 1575 uit GB komen. dan ga ik deze discusse weer eens ff fijn na lezen voor de kabels. ga zo door mannen.  :headbanging: :tongue2:


gr 

Robbert54

Quote from: henk-albert on December 11, 2009, 17:27:13
wordt steeds intresanter hier. ik volg het met veel aandacht. ik heb de set 804s, 805s en de htm4s inmiddels gekocht. volgend jaar laat ik de rotel 1570 en de 1575 uit GB komen. dan ga ik deze discusse weer eens ff fijn na lezen voor de kabels. ga zo door mannen.  :headbanging: :tongue2:


gr 
wij willen foto's!! :D :popcorn:
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

LittleNinja

Beste Henk-Albert,

Ik zag je vertellen dat je een leek bent. Ik verwachtte dus eigenlijk een hele opbouw naar een bepaalde keuze toe. Ik zie dat je eigenlijk van meet af aan een bepaalde merken combi hebt neergezet. Mag ik vragen hoe je op deze combinatie gekomen bent? Heb je binnen dezelfde prijsrange ook al alternatieven gezocht en beluisterd? Het is een forse investering en ik denk dat goed vergelijken een hoop plezier kan opleveren!

Inmiddels heb je de speakers al voor je weten te winnen, dus nu heb je wel nog de kans om er goed matchende apparatuur er bij te zoeken. Mis deze kans dus niet! Ga niet zomaar uit van Rotel en zoek bijvoorbeeld hier op het forum naar alternatieven, die je vervolgens eerst moet gaan beluisteren ( en eigenlijk thuis moet beluisteren ) voordat je voor enkele duizenden euro's een beslissing maakt.

Gegroet,
LittleNinja
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Robbert54

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

henk-albert

laat ik eerlijk wezen. ik heb deze set voor (relatief) weinig kunnen kopen. ik heb deze set al een beluisterd en was meteen verkocht. wat jij ook zegt thuis luisteren is het beste maar ik kan geen winkele in de buurd vinden die dat wil. mijn ervaring is ook dat in de winkel klinkt het super en thuis valt het tegen. ik ben ook van mening dat dit een goede combi is. de rotel set kan ik ook voor relatief goedkoop kopen dus dan  neem ik genoegen met mischien iets minder mooi. 

LittleNinja

Hi Henk,

Ik wil niet belerend over komen maar je wellicht toch even prikkelen om ook verder te snuffelen. ;)

Er is een uitspraak die in deze branche soms erg sterk lijkt te zijn "goedkoop is duurkoop". Besef je dat je met dergelijke investeringen bewust of onbewust een bepaald verwachtingspatroon zal vormen voor jezelf. Op het moment dat de uitkomst in dat geval tegen valt is het dus extra zuur als je niet voldoende getest hebt om 100% achter de beslissing te staan.

Ik stuur je even een PM met een vraagje of twee..

Gegroet,
LittleNinja
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

henk-albert

toch nog ff terug komen op versterkers. ik ga toch thuis testen met verschildende versterkers. ik wil hier niet meer dan 4000 euro aan besteden. wie komt met een alternatief voor deze speakers? moet dus wel een seround set 7.1 of 5.1 zijn.

garmtz

Arcam AVR600 receiver met Wilson Benesch Square speakerset. Wel net boven budget, maar vreselijk goed. De adviezen van LittleNinja zijn de beste in dit topic tot nu toe. Zelf je eigen keuzes maken op basis van luisteren naar verschillende merken bij verschillende dealers. Daarna een thuisdemo EISEN. Een goede dealer doet dit gewoon. Willen ze dat niet: links laten liggen... Dozen schuiven kan iedereen. Een perfect samengestelde set demonstreren en inregelen kunnen er helaas maar weinig.

Robbert54

idd arcam avr 600.  of anders de 500?
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Ronin79

#44
Misschien een beetje offtopic;

Maar deze vraag brand mij;

Wat zou een betere keuze zijn (aangezien de eerdere software problemen van begin dit jaar met de Rotel 1570):

* Rotel 1570 + Rotel 1565
* Rotel 1560 (ook klasse D versterking)
* Yamaha V3900
* Cambridge Audio 650 R (geen ervaring mee - waarom hebben ze geen losse processor met eindversterker ?  )

Ik kom er maar niet uit. Ik dacht dat ik de keuze al had gemaakt (Rtoel 1570 + 1565) maar ik weet niet zeker
of de vervelende software problemen inmiddels verholpen zijn.

btw. De videoprocessing van de Rotel is lang niet zo goed, als dat van de Yamaha. Rotel geeft het beeld eingelijk door ipv. met
alles te upscalen. Yamaha gebuikt een Archor Bay chip/ Wat zou Cambridge gebruiken ?

Deze merken heb ik nagekenen:

* Arcam (wordt te krap ivm dichte meubel)
* Primare (Scalerkaarten zijn mij te duur .. samen € 1750 extra )
* Emotiva (eindversterker is te hoog)
* Yamaha Z7 (wordt te krap .. bijna 20 cm hoog)
* Pioneer LX82 (te hoog ... 20 cm)
* Marantz (nog geen nieuw model  :-[ )
* Denon 4010 (word te warm in gesloten kast)
* Harman Kardon 760 (watt te laag; 7 x 85 watt)

Kan iemand mij helpen (of moet ik even een nieuwe topic met deze vraag stellen)
Aangezien Rotel genoemd word en wellicht de TS ook wat aan deze vraag heeft, heb ik hem hier meergezet.  ;)

Hoe meer reviews je online leest ... hoe lastiger het wordt om een goede keuze te maken.
Door dat gedoe met mijn oren, kan ik ook niet altijd onderscheiden of het goed klinkt, of minder goed .... dus hecht
ik veel waarde aan reviews en meningen van anderen. Alvast bedankt  ;)

Xander32

#45
Betreft de Harman Kardon: zij geven altijd (zeer) lage wattages op maar wanneer zij aan meetaparatuur hangen gedurende tests, blijkt het tegendeel vaak waar. Dat vaak in tegenstelling tot concurenten.

Over de Yamaha heb ik ook meerdere keren software(update) problemen gelezen.

Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Ronin79

#46
Het lijkt erop dat meerdere merken daar last van hebben. Eerst Arcam en Rotel en nu hoor ik Yamaha.
Is dat dan wel opgelost.

Dat van die Harmans wist ik niet. Hoe zou de kwaliteit van die 660 of 760 wezen ?
Mijn schoonvader heeft een wat oudere model, en dat klink in samenwerking met B&W ook verrassend goed.
Zelf ben ik Rotel gewend. Hoe staat dat dan met de Cambridge Audio 650R, of een van de voorgangers.
Mag je dit merk vergelijken met bijvoorbeeld een Rotel ?

Mog een vraagje: hoe presteerd een Onkyo
Ik vind de recievers persoonlijk best lelijk, maar hoe is de kwaliteit ?

LittleNinja

Sillent,

Allereerst wil ik je niet tegen de schenen aan kleunen, maar ik vind dit wel een beetje topickaping. Heb je al een topicje hierover? Plaats dan liever een linkje want het gaat nu heel erg los van wat de TS in gedachten had.

Overigens heeft ieder merk tegenwoordig "last" van software probleempjes. Gelukkig lossen de meeste merken dat snel en vakkundig op.

LittleNinja
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Ronin79

Kidnapping .. wellicht kan ik wat geld eisen  ;)

Wat ik al aangaf in deze topic, ik dacht dat de TS er ook wat aan zou hebben.
Ik maar wel even een nieuwe aan  ;)

PHiX

Quote from: The Vampire on December  2, 2009, 17:34:18
dus alles duurt nog een jaar? dan zou ik nog lekker even wachten met het uitzoeken van de versterking. waar staat de koffie tegen die tijd?

Ik zou zeggen kijk over een jaar nog eens wat er zoal in de markt te krijgen is. Pin je niet vast op B&W, maar ook de 800 serie wordt schijnbaar binnen nu en een jaar vervangen voor een nieuwe lijn (gerucht). Dit biedt wellicht wel een kans om eerder je set samen te stellen, aangezien de oude reeks dan in de aanbieding gaat.
Panasonic P55VT30 | NAD c390dd | Audio Physic Tempo 25 | Squeezebox 3