Het grote SVS topic

Started by mel, November 28, 2009, 16:38:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 8 Guests are viewing this topic.

LuPo

Mijn PB-1000 is sinds vandaag weer terug en heeft vanavond zijn eerste film weer gedraaid. Genieten als vanouds. :D

Syphon

#1476
SVS PB12-NSD DSP Lijkt mij een erg mooie subwoofer vooral voor films.
Echter ik vind hem zo groot. Vraag me af of ik hem mooi weg gewerkt krijgt.

Twijfel nu tussen deze en de monolith. Dezelfde prijs alleen de SVS lijkt me mooier.
De ruimte is 5x5m2



Rechts in de hoek moet die staan. De witte subwoofer is naar boven gegaan.

TopGun2010

2x een SB12 een idee? Alles mooi in balans!
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

Syphon

Nee, dat gaat helaas nooit lukken met WAF.

SVSound SB12-NSD
SVSound PB12-NSD DSP

De eerste is veel compacter betekent dit ook dat erg veel minder druk vanaf komt?
De prijs is bijna gelijk.

bjaytee

Heb je het al eens uitgemeten. Voor film zou ik toch zeker de PB-versie nemen.
Anders kan je ook (nogal veel) doorsparen en voor de SB13-Plus gaan? Die is ook niet zo groot.
Denon AVR 2313 - B&W 7NT - JVC HD 550 - PS3 - Xtreamer Prodigy - Panasonic P50VT30 - SVS PB12-Plus DSP

Raymond187

PB12 is niet alleen flink, maar ook nog eens lelijk. Ik heb hem staan en idd voor films is hij leuk voor dat geld  :thumbs-up:

Syphon

Quote from: Raymond187 on September 24, 2013, 10:24:20
PB12 is niet alleen flink, maar ook nog eens lelijk. Ik heb hem staan en idd voor films is hij leuk voor dat geld  :thumbs-up:

Hahaha, jammer dat die niet in het wit is. Zag op lsound dat enkele modellen van SVS wel in het wit leverbaar zijn.
Thuis eerst is overleggen, pb12-nsd-dsp vooral zo diep. Hoogte en breedte vallen gelukkig mee.

Crownfire

Vandaag de PB12 binnen gekregen. Wat een ding  :blink:. Maar wat een ervaring  8). Alleen mijn vriendin vond het minder geslaagd dat ie zo groot is  :confused:. Hopen dat we gauw gaan verhuizen. Dan valt hij hopelijk minder op ;D.

Raphie

12 of 12+ ? 12 is nog niet zo groot :D
JBL PRX Power!

Crownfire

Quote from: Raphie on September 26, 2013, 22:08:37
12 of 12+ ? 12 is nog niet zo groot :D

Haha, die is idd nog groter de 12+. Dan had ik denk snel kunnen verhuizen....Alleen...

Spollie

Ik ben deze week ook lid van de SVS club geworden, ik heb mijn BK XXLS400 ingeruild voor een SVS PC12-NSD. Niet dat er iets mis was met de BK, maar ik ben toch meer een filmliefhebber en dan levert zo'n gepoorte SVS toch net ff wat meer spektakel. Over de looks valt uiteraard te twisten, maar ik vind het wel wat hebben 8)

Dennis75

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!

Daar ga je een hoop film geweld mee beleven.
Speakerkabel: Chord Carnaval Silverscreen, afgemonteerd met Chord banaan pluggen /// Denon PMA 2020ae  /// Denon DCD 1520  ///Quadral Platinum M50  /// Inakustik nf 1302

Spollie

Ik ben nog wel op zoek naar een alternatief voor mijn Subdude, deze staat niet helemaal lekker onder zo'n cilinder vind ik zelf. Misschien zelf een keer iets in elkaar knutselen...

high-q

Quote from: Spollie on September 26, 2013, 23:12:29
Ik ben deze week ook lid van de SVS club geworden


Offtopic: ... ook lid van de Newminiclub? Heb ik ook een hele tijd rondgehangen, ook een paar ritten voor georganiseerd :)
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Spollie

Quote from: high-q on September 27, 2013, 11:44:49

Offtopic: ... ook lid van de Newminiclub? Heb ik ook een hele tijd rondgehangen, ook een paar ritten voor georganiseerd :)

Grappig, ik ben wel lid van het forum maar ik kom er verder niet zo vaak. Ik heb ook nog nooit aan een rit deelgenomen, maar ik zwaai meestal wel als ik een andere Cooper S tegen kom ;D

Xander32

Gisteren tijdens een M&G van het buurforum, tijdens metingen gezien hoe een sub steevast de 10hz. aantikte (75 db.,in room, gemeten op de sweetspot).

Nadien een aantal demo's bekeken/beluisterd van de hier wel bekende HT Forum demo disc(bd)  :o

Wat een monster sub (SVS PC 13Ultra).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

TopGun2010

Nu een aantal maanden met de SB13 aan het draaien, er komt meer rust in het geheel, de integratie wordt beter. Ook mijn Apex komt losser. Durf te stellen dat het wel een jaar kost voordat goede luidsprekers en subs helemaal los zijn. Dit was ook mijn ervaring bij mijn vorige B&W luidsprekers.
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

GPO

Zo, net Terminator Salvation weer eens gezien...

Toch wel een onderhoudende film, maar wat een soundtrack! Die houdt m'n SVS wel bezig!

Ik kan me dat niet herinneren van de vorige keer (jaar of 3 a 4 terug) ... misschien had ik toen nog geen SVS ....  :headbanging:

O0
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

blue13x

Quote from: Spollie on September 27, 2013, 08:37:02
Ik ben nog wel op zoek naar een alternatief voor mijn Subdude, deze staat niet helemaal lekker onder zo'n cilinder vind ik zelf. Misschien zelf een keer iets in elkaar knutselen...

Waarom niet?

Ik dacht juist dat het ideaal zou zijn voor een SVS cilinder sub. Wat is je ervaring hiermee?

RalphH

Quote from: GPO on October 14, 2013, 21:27:49
Zo, net Terminator Salvation weer eens gezien...

Toch wel een onderhoudende film, maar wat een soundtrack! Die houdt m'n SVS wel bezig!


Pwoh, die is zo bruut. Dat stukje bij dat hutje, met die door de kamer lopende/bonkende megabotdinges...en de rest ;D
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

RalphH

Quote from: blue13x on October 14, 2013, 21:36:09
Waarom niet?

Ik dacht juist dat het ideaal zou zijn voor een SVS cilinder sub. Wat is je ervaring hiermee?

Die cilinders hebben toch een eigen base plate? Zou haast zeggen dat er dan geen extra sub platform nodig is...
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

skank1

Als je een bk xxls 400 FF vergelijkt met een SVS pb12
Is dat dan een upgrade? of de moeite niet?
Of wat is de meest logische upgrade na een bk xxls400? (niet TE duur)
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

yorkie13

#1497
Een PC12nsd cylinder op een Auralex Gramma klinkt een stuk strakker, zeker op een houten vloer.

PB12 en PC12 zijn bieden een upgrade tov de xxls400, vergelijkbaar met de BK Monolith +


blue13x

Quote from: RalphH on October 14, 2013, 21:51:05
Die cilinders hebben toch een eigen base plate? Zou haast zeggen dat er dan geen extra sub platform nodig is...

The subdude is gemaakt van een materiaal dat juist de waves en trillingen vangt...ik weet niet of de baseplate dat kan.

skank1

Quote from: RA SUBS on October 14, 2013, 22:01:14
Een PC12nsd cylinder op een Auralex Gramma klinkt een stuk strakker, zeker op een houten vloer.

Ik vind zo'n cylinder echt niet mooi, maar goed.. het is de klank he
Hoeveel gaan die?
Gaat die veel dieper?
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii