Zolder HT! Nieuwe aanwinst: KEF Q200c

Started by gdzr, November 20, 2009, 13:29:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Robbert54

tv meubel wat je zoekt zou ik gewoon nog lekker goedkoop bij ikea halen. daar hebben ze m in het zwart, middenbruin, wit en rood volgens mij.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

gdzr

Had ook al op marktplaats gekeken. Staan ze ook voor weinig geld te koop. Die van de vorige pagina op dat plaatje was 40,-
Panasonic TH37Pv70Marantz SR5004 • KEF iQ50 • KEF iQ10 • XTZ 99w12.16 • Xbox 360  • Macbook Pro 17" 2.66Ghz, 4GB DDR3

Robbert54

die is wel mooi. ikea spul krast wel als een gek trouwens. dus als je daar wat haalt, spul erop zetten en nooit weer aanzitten ;D
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

jurriaan

Zou zeker voor marktplaats gaan. de halve ikea catalogus vind je daar voor de helft van het geld :bigsmile:

Overigens ken je dit plaatje? (komt van de DTS site)


Ik heb er in mijn geval zeker wat aan gehad.

Robbert54

Quote from: jurriaan on December  4, 2009, 19:49:25
Zou zeker voor marktplaats gaan. de halve ikea catalogus vind je daar voor de helft van het geld :bigsmile:

Overigens ken je dit plaatje? (komt van de DTS site)


Ik heb er in mijn geval zeker wat aan gehad.
alle speakers staan te dicht tegen de muur. en je sub is daar nou ook niet direct de beste plek...
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

gdzr

Ik was zelf van plan om 1 back speaker daar op die bak langs mijn bed te zetten. En dan de andere daar aan de andere kant op die lade kast. En de front speakers gewoon voor op het tv meubel.
Panasonic TH37Pv70Marantz SR5004 • KEF iQ50 • KEF iQ10 • XTZ 99w12.16 • Xbox 360  • Macbook Pro 17" 2.66Ghz, 4GB DDR3

jurriaan

Quote from: The Vampire on December  4, 2009, 20:15:41
alle speakers staan te dicht tegen de muur. en je sub is daar nou ook niet direct de beste plek...
Volgens DTS is dat de juiste plek, in mijn situatie staan de fronts ca. 40cm van de muur, evenals de sub welke midden voor ligt. De center hangt boven het scherm.
De surrounds staan wel nagenoeg tegen de muur anders blijft er geen zitplek over. De rear surround hangt ca. 30cm los van de muur.

gdzr, om nou de rear aan de deur te hangen.. Toch zou ik je rears proberen op 1 lijn te houden. Dus in de lijn van de ladekast.

gdzr

Dat is dan ook mijn bedoeling, alle bij ongeveer bij die balk. Dus op de ladekast, en dan aan de andere kant op de bak. Dan wel achterin op de zelfde lijn dus als de ladekast.
Panasonic TH37Pv70Marantz SR5004 • KEF iQ50 • KEF iQ10 • XTZ 99w12.16 • Xbox 360  • Macbook Pro 17" 2.66Ghz, 4GB DDR3

deniax

Quote from: jurriaan on December  5, 2009, 19:22:21
Volgens DTS is dat de juiste plek, in mijn situatie staan de fronts ca. 40cm van de muur, evenals de sub welke midden voor ligt. De center hangt boven het scherm.
De surrounds staan wel nagenoeg tegen de muur anders blijft er geen zitplek over. De rear surround hangt ca. 30cm los van de muur.

gdzr, om nou de rear aan de deur te hangen.. Toch zou ik je rears proberen op 1 lijn te houden. Dus in de lijn van de ladekast.
De beste plek voor je sub is waar je de sub niet meer kan lokaliseren tijdens het film kijken, terwijl hij wel aanwezig is.
D-Box - Velodyne - Screen Research - JVC - Audyssey

jurriaan

 :baaa:O wacht ik dacht dat het witte kastje de ladenkast is maar de zwarte verder naar achteren is de ladenkast.
Hangen de rears dan niet te ver van je vandaan?

Dolby denkt er zo over:
http://www.dolby.com/consumer/setup/speaker-setup-guide/index.html

Dolby en DTS zijn het dus niet geheel eens.

gdzr

Achja, zijn nou toch niet echt de speakers waar je het meteen aan zal merken :P En dan staan ze ongeveer 1,5 meter achter de bank.
Panasonic TH37Pv70Marantz SR5004 • KEF iQ50 • KEF iQ10 • XTZ 99w12.16 • Xbox 360  • Macbook Pro 17" 2.66Ghz, 4GB DDR3

gdzr

Heb ff een beetje zitten zoeken nog naar een nieuw tv meubel. En ik kwam er achter dat mijn budget daarvoor iets omhoog moet, wil ik het meubel kopen wat ik wil hebben.

Heb er een gevonden maar zonder te weten hoeveel belasting erop kan.



Panasonic TH37Pv70Marantz SR5004 • KEF iQ50 • KEF iQ10 • XTZ 99w12.16 • Xbox 360  • Macbook Pro 17" 2.66Ghz, 4GB DDR3

jurriaan


Robbert54

mee eens!

heb nog even gezocht naar de belastbaarheid, maar kan het nergens vinden.  schat zo'n 25 kg? de mijne kon 50kg houden (dacht ik) maar die begon toch aardig door te zakken.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

gdzr

Quote from: The Vampire on December  9, 2009, 18:56:10
mee eens!

heb nog even gezocht naar de belastbaarheid, maar kan het nergens vinden.  schat zo'n 25 kg? de mijne kon 50kg houden (dacht ik) maar die begon toch aardig door te zakken.
Heb ikea al gemailed, want mijn tv weegt al 40kg xD Hoop dat ie dat houd, want dan ga ik die kopen. Is ook lekker breed.
Panasonic TH37Pv70Marantz SR5004 • KEF iQ50 • KEF iQ10 • XTZ 99w12.16 • Xbox 360  • Macbook Pro 17" 2.66Ghz, 4GB DDR3

Robbert54

Quote from: gdzr on December  9, 2009, 23:23:53
Heb ikea al gemailed, want mijn tv weegt al 40kg xD Hoop dat ie dat houd, want dan ga ik die kopen. Is ook lekker breed.
hoop het voor je. hij is wel erg mooi. en niet eens zo duur!
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

gdzr

Quote from: The Vampire on December 10, 2009, 01:52:56
hoop het voor je. hij is wel erg mooi. en niet eens zo duur!

Damn, had op fok.nl in het ikea topic gevraagd, zeggen ze dat hij is opgebouwd uit een andere kast. Max belasting 30kg  :devil:
Panasonic TH37Pv70Marantz SR5004 • KEF iQ50 • KEF iQ10 • XTZ 99w12.16 • Xbox 360  • Macbook Pro 17" 2.66Ghz, 4GB DDR3

Robbert54

Quote from: gdzr on December 10, 2009, 11:51:45
Damn, had op fok.nl in het ikea topic gevraagd, zeggen ze dat hij is opgebouwd uit een andere kast. Max belasting 30kg  :devil:
als je hem echt graag wilt, kun je hem eventueel zelf verstevigen. heb ik ook gedaan.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

gdzr

Quote from: The Vampire on December 10, 2009, 17:55:32
als je hem echt graag wilt, kun je hem eventueel zelf verstevigen. heb ik ook gedaan.

Hoe heb je dit gedaan dan?
Panasonic TH37Pv70Marantz SR5004 • KEF iQ50 • KEF iQ10 • XTZ 99w12.16 • Xbox 360  • Macbook Pro 17" 2.66Ghz, 4GB DDR3

gdzr

Net nog is ff gekeken hoeveel de tv eigenlijk precies weegt. Is dus 30kg incl. voet. Dus dan moet dat kastje wel gaan lukken. Maar dan zit ik al aan de max.
Panasonic TH37Pv70Marantz SR5004 • KEF iQ50 • KEF iQ10 • XTZ 99w12.16 • Xbox 360  • Macbook Pro 17" 2.66Ghz, 4GB DDR3

Robbert54

heb er een eikenhouten voet onder gedrukt zodat ie niet inzakt.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

jurriaan

best kans dat ie toch inzakt bij max. 30. Onze ikea boekenkasten kunnen de boeken ook niet dragen. De planken zijn nu krom :unhappy:
Dus verstevigen voorkomt ellende achteraf. :clapping:

Robbert54

en je hebt geen lades dus je kunt ook nog een balk aan beide kanten van de verticale plank maken. als je begrijpt wat ik bedoel. en als die er uberhaupt wel zit..
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

gdzr

Wacht nog ff het mailtje van Ikea af, anders ga ik er een keer langs. Kan ik ook ff kijken hoe die eruit ziet. En vragen wat nou de echte max belasting is. Want op fok zeiden ze dat ie is opgebouwd uit deze kast:
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/80102151


En dat zouden er dan dus 2 langs elkaar zijn. Dus als je 2 van die dikke zijkanten langs elkaar zet, lijkt het mij al steviger dan 1 plankje.
Panasonic TH37Pv70Marantz SR5004 • KEF iQ50 • KEF iQ10 • XTZ 99w12.16 • Xbox 360  • Macbook Pro 17" 2.66Ghz, 4GB DDR3

Martijnst1990

Mooi kastje hoor. Als je er 2 tegen elkaar zet en dan je tv in het midden, dus op het dubbele rechtopstaande deel van de 2 kastjes moet dat wel stevig genoeg zijn lijkt mij. Dan kan het bijna niet doorzakken.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT