nieuwe reciever met eisenpakket

Started by PaulB., August 14, 2003, 21:26:27

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

PaulB.

Hi all,

Over een maandje of 2(hoop ik) zal het voor mij eindelijk zover zijn, nl een update van mijn reciever. Nu ben ik al een tijdje aan het rondkijken naar een reciever die aan bepaalde eisen voldoet die ik(en de waf :)) hebben gesteld maar dat valt vies tegen kan ik jullie zeggen.

De enigste eisen die we hebben zijn:

*naast het gebruikelijke(dd,dts enz.)dolby prol. 2
*moet zilverkleurig zijn(eis van waf :))
*en de moeilijkste:hij moet een phono-aansluiting hebben

Nu heb ik alleen nog maar de pioneer vsx-d2011-s gevonden die aan die eisen voldoet maar ik vind persoonlijk dat daar nogal een behoorlijk prijskaartje aan hangt (ff kijken.......nee, groeit nog steeds niet op m'n rug ;D), laat staan de ax10 en de ax10i-s.

Nu is mijn vraag of jullie nog een idee hebben??

Alvast bedankt, MvrGr. Paul

Ps. ben ik de enige die af en toe nog vinyl draait?
You Worry, You Die. You Don't Worry, You Die. So Don't Worry!

Spacebass

QuotePs. ben ik de enige die af en toe nog vinyl draait?

Nee hoor!  ik heb nog steeds een aantal LP's die ik niet op CD heb of mooier vindt klinken op LP  :)

(ik heb wel geen High-End speler maar een Technics SL-1600 MKII)

bmateijsen

#2
Een phono-input hoeft niet perse.. je kan altijd nog een aparte phono-versterker kopen die je daarna gewoon aansluit op je receiver.

Groet bjorn

P.S. en heel veel muziek klinkt werkelijk prachtig op plaat. Ik kan met oprecht genieten van een plaat, en dat zwarte goud heeft natuurlijk ook wel wat..

DrBoom

Mag het ook titanium zijn ipv zilver ? :)
Yamaha heeft ook verschillende modellen met phono input, beginnende vanaf de RX-V740 die voor €599 te koop is.

Wat bmateijsen zegt klopt natuurlijk ook, als je enkel en alleen maar naar die phono input gaat kijken dan ga je op den duur je receiver om die reden kopen, ipv om de klankkwaliteit.
Een phono preamp kost maar een goede €50, dus daar moet je't ook niet voor laten.

PaulB.

#4
Quote from: bmateijsen on August 14, 2003, 21:39:17
Een phono-input hoeft niet perse.. je kan altijd nog een aparte phono-versterker kopen die je daarna gewoon aansluit op je reciever

Dat is ook een mogelijkheid, maar als ik dan bijv. de pioneer vsxd812 koop(mooi versterkertje,mooi bedragje) en ik moet daar nog een aparte phono-versterker bij aanschaffen kom ik dan niet aan een dusdanig bedrag dat ik net zo goed die 2011 kan kopen????
heb namelijk geen idee wat zo'n aparte versterker zou moeten kosten.

MvrGr. Paul

edit:laat die laatste opmerking maar zitten, drBoom was me voor

You Worry, You Die. You Don't Worry, You Die. So Don't Worry!

garmtz

Quote from: rammsteiner on August 14, 2003, 21:51:04heb namelijk geen idee wat zo'n aparte versterker zou moeten kosten.

Een QED Discsaver of  NAD Phone Pre is niet echt duur... Zo rond de 90-100 Euro.

PaulB.

Quote from: garmtz on August 14, 2003, 21:54:06
Een QED Discsaver of NAD Phone Pre is niet echt duur... Zo rond de 90-100 Euro.

Bedankt voor het advies heren, zal vandeweek eens een beetje gaan rondkijken. Moet ik nog ergens op letten voor een goeie pre-amp of maakt het onderling niet zo'n verschil?? Zal zowieso letten op de 2 bovenstaande.

MvrGr. Paul
You Worry, You Die. You Don't Worry, You Die. So Don't Worry!