B&W Nautilus 804

Started by Roytjeuh, August 14, 2003, 16:20:11

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Hopper

Heftige link spacebas, zeer levendige discussie, mag ik wel. Ben benieuwd naar de "shoot out". Het beste is idd de AB vergelijking, dus een goed aanbod om Willem zijn versterker te kunnen vergelijken met die van Thommy. Om te stellen dat een verkoper het ene merk beter vindt omdat de marge hoger zou zijn ,zou een reden kunnen zijn,om je eigen gelijk te kunnen halen. Maar zijn er dergelijke verkopers zou ik zeggen: nekschot, zonder pardon 8)

Corne H

'Hoi, ik draai ook met een Classé opp N804's, en hoewel deze "maar"2 x 100 Watt is vond ik hem ook stukken beter klinken als zwaardere Rotels. Ik denk dat het inderdaad niet alleen uit maakt hoeveel watt een amp afgeeft maar ook hoe hij verder opgebouwd is en welke materialen zijn gebruikt.

Willem, ik heb jou dillemma tread ook gevolgd, en ik denk (durf het haast niet te zeggen..) dat de dealer een beetje gelijk heeft met zijn stelling dat classé in stereo stukken beter zou zijn als andere merken, en dat dat in HT minderop zou vallen. Ik gebruik in mijn Ht ook kwalitatief "mindere" speakers en apparatuur maar kan daar toch van genieten omdat ik waarschijnlijk meer met de film bezig ben als met het geluid. In stereo ligt dat anders denk ik, omdat het daar alleen maar om de muziek gaat.

Verder ben ik het volledig eens met Hopper over de kwaliteiten van Classé  ;D

Scarp

tja.... je kan naar mijn mening niet zeggen dat classe beter is dan Rotel of Parasound en vice versa. Elk heeft z'n kwaliteiten en z'n eigen geluid. De ene vind dit prettig en de andere niet. Als dan een verkoper gaat zitten zeggen dat de ene beter is dan de ander vind ik dat niet kunnen. Het gaat erom wat je zelf mooi vind klinken. Als verkoper moet je het product zien te vinden waar de klant tevreden mee is en wat zijn smaak is. Wat de verkoper er zelf van vind is niet nuttig.

Martin_M

Quote from: Corne H on August 16, 2003, 18:25:00
Ik denk dat het inderdaad niet alleen uit maakt hoeveel watt een amp afgeeft maar ook hoe hij verder opgebouwd is en welke materialen zijn gebruikt.
Helemaal mee eens. Ik heb een tijd gedraaid met een Krell KSA50. Die is 'maar' 2 x 50 Watt bij 8 Ohm. Af en toe heb ik zeer hard gedraaid maar kreeg 'm niet over z'n nek, hij bleef gewoon netjes en beheerst klinken.

Martin
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

Scarp

Aantal watt zegt inderdaad niets.

Martin_M

Wel wat(t) natuurlijk ;D Maar niet alles.

Ooit eens een tip van Garmt; til de versterker eens op. Een grote en stabiele voeding weegt er nogal in.

Mijn huidige stereo eindversterker Krell KSA300s bijvoorbeeld weegt zo'n 85 Kilo.

Martin

Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

Scarp

Echter die Chord die garmt gaat kopen weegt juist niet zo superveel. Dus gewicht zegt ook weer niet alles.

Uiteindelijk zeggen specificaties maar een klein deel van het geheel. Je moet gewoon gaan luisteren en kijken of je met het product vind wat je zoekt. Is dat zo, dan maakt het niet uit welk merk het is, hoeveel watt ie heeft of hoe zwaar ie is.

Corne H

#32
Wijze woorden Scarp, idd is het niet te zeggen wat beter ( in ong. dezelfde prijsklasse) is, alleen wat je zelf het mooiste vindt . Toen ik beter zei bedoelde ik wat ik beter vond....., mijn mening dus.

eduard

Het gewicht is afhankelijk van de voeding een aantal high end merken zijn langszaam aan het overstappen naar geschakelde voeding waardoor het gewicht een heel stuk omlaag gaat, ook  het energie gebruik van deze voedingen is een stuk lager. Een andere voordeel is dat er veel minder warmte wordt geproduceerd.

jaco

Er komen nu ook volledig digitale versterkers. 20 kilo met 6 x 500 watt. Klonken niet eens slecht blijkbaar. Was dacht ik een yamaha.

Jaco
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm