snelheid HTForum

Started by audiolover, November 13, 2009, 08:00:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

MaxxMark

Ik had het net weer. Ik zat meteen er even over na te denken wat het zou kunnen zijn.

Tot nu toe lijkt het er wel vaak op dat het alleen gebeurt als je topics aan het lezen bent (dus niet bij posten, al kan dat ook toeval zijn).

Zelf zat ik eerst te denken aan conflicterende queries, maar de stats onderaan de pagina ( Page created in 0.13 seconds with 24 queries. ) spreken dat tegen.

Het lijkt toch ergens  hoger in de chain te zitten. Misschien PHP. Dan zou er wat in de error logs moeten staan.

Is het niet misschien de max (httpd) connections die vol zit? Want het lijkt er op dat de request gewoon gequeued wordt maar pas later wordt afgehandeld.

Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

Jeroen de Waal

"Probleem" wat ik heb is dat ik nergens last van heb. Zowel op pc1, pc2, laptop en ps3/wii geen enkel probleem.
Getest met meerdere browsers en besturingssystemen (IE, FF, Safari, Opera - W7, Vista, XP, Linux) en het is altijd snel.
Ik ben er druk mee bezig en ga er morgen verder mee aan de slag.
Bedankt voor de input tot dusver.


Jeroen.

stone56

#52
Ik meen dat het (met safari) vooral voorkomt als je dieper het forum induikt, bijv in de markt. BTW met Firefox geen problemen.
It's only rock 'n roll (but I like it)

Erik

ZIjn de klagers toevallig allemaal Apple bezitters?
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

MaxxMark

Nee, ik heb het zowel op mn pc als op mn mac.

Ik heb alleen toevallig het screenshot gemaakt toen ik op de mac zat :)

Daarnaast blijft het feit dat Firebug toch echt zegt dat de browser aan het wachten is op de server en niet dat hij druk bezig is met het wachten op een resolv respons, versturen van de request, oid.

Verder leef ik ook mee met Jeroen! Hij kan het probleem niet oplossen zolang hij het niet kan reproduceren. Tot die tijd is het maar gokken en/of gewoon iets proberen en hopen dat het het probleem oplost.

Wat ik gisteren nog wel zag is dat de index.php wél compressed wordt overgestuurd, maar de topframe_v3.php niet. Misschien dat dit expres is gedaan (omdat topframe_v3 misschien iets heeft wat niet lekker loopt als het compressed is) maar als het niet zo is kan de compressie ook over de header gedaan worden :P
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

Tinus_

Op mijn werk met i'net explorer op win7 heb ik geen enkel probleem. Maar thuis met mijn Mac wel.  :(
Rebuilding my HT

MaxxMark

Zojuist weer een traag moment gehad (dus het ligt niet aan de momenten dat het druk is zou je zeggen).

Ik had nu wel een ngrep lopen op de achtergrond.


T 94.209.155.125:52841 -> 85.17.108.50:80 [AP]
  GET /yabbse/index.php?action=keepalive;1262998703196 HTTP/1.1..Host: www.htforum.nl..Referer: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=91557.1450;topic
  seen..User-Agent: Mozilla/5.0 (Macintosh; U; Intel Mac OS X 10_6_2; en-us) AppleWebKit/531.21.8 (KHTML, like Gecko) Version/4.0.4 Safari/531.21.10..Accept:
   */*..Accept-Language: en-us..Accept-Encoding: gzip, deflate..Cookie: YaBBSECookie151=a%3A4%3A%7Bi%3A0%3Bs%3A3%3A%22333%22%3Bi%3A1%3Bs%3A40%3A%227a5a18526c
  776ff68db8829ca7801d1d6e4b8a60%22%3Bi%3A2%3Bi%3A1448390701%3Bi%3A3%3Bi%3A2%3B%7D; PHPSESSID=97bc2328aaad2570ff028070d6cfa5ae..Connection: keep-alive....
#######
T 85.17.108.50:80 -> 94.209.155.125:52842 [AP]
  HTTP/1.1 200 OK..Date: Sat, 09 Jan 2010 00:58:31 GMT..Server: Apache/2.0.52 (CentOS)..X-Powered-By: PHP/4.4.7..Expires: Thu, 19 Nov 1981 08:52:00 GMT..Cach
  e-Control: private..Pragma: no-cache..Content-Encoding: gzip..Vary: Accept-Encoding..Content-Length: 26..Connection: close..Content-Type: text/html........
  ......................


Zoals je ziet is de respons om 00:58:31.
De request was (omgezet van timestamp : 1262998703196) om 01:58:23 en 196ms.

Helaas zit er geen verdere info tussen de request en de response, dus veel meer dan concluderen dat het weer +- 8 seconde duurde voordat er een response kwam kunnen we niet :(
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

Nahpets

Het forum lag er heel even uit? Geen verbinding met www.htforum.nl......
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Jeroen de Waal

Klopt er was even een server reset vanwege wat technische wijzigingen.


Jeroen.

Nahpets

Big brother is watching you  :devil:

Bedankt voor de update!
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

deniax

Ik heb behalve het probleem met dat het forum even niet reageert, ook soms problemen dat wanneer ik een bericht wil submitten, hij zegt dat me sessie verlopen is
D-Box - Velodyne - Screen Research - JVC - Audyssey

Moony

Sessie verlopen bericht heb ik ook regelmatig, is ook iets van de laatste tijd/paar maanden.
stereo: Dynaudio Xeo 4 | BK P10-150-GEM | Marantz NR1510 | Marantz CD5004 | Technics SL1411 + AT-VM95e
surround/tv: Good Old Pioneer Plasma | Denon AVR-X1400H | Philips BDP2900 | Dune HD Solo Lite | Chromecast | Teufel Consono 35 Mk3 | Klipsch R-10SW

stone56

Quote from: deniax on January  9, 2010, 10:55:37
Ik heb behalve het probleem met dat het forum even niet reageert, ook soms problemen dat wanneer ik een bericht wil submitten, hij zegt dat me sessie verlopen is

ik ook
It's only rock 'n roll (but I like it)

Jeroen de Waal

Beste,

Er zijn wat wijzigingen geweest. Zijn er nog steeds problemen met sessies die verlopen? Kan de foutmelding hier namelijk niet simuleren.


Jeroen.

Ghosty J

Forum is een stuk sneller geworden :D
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

MaxxMark

#65
Omdat JdW er naar vroeg in een ander topic:

Tot nu toe nog geen hangers gehad. Maar daarbij moet ik wel zeggen dat ik de laatste dagen steeds maar kort op het forum was. Ik hou het in de gaten ;)
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

HTip

Quote from: Ghosty J on January 13, 2010, 06:12:36
Forum is een stuk sneller geworden :D
Daar lijkt het inderdaad wel op :clapping:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

audiolover

op dit moment heb ik geen problemen met de snelheid, af en toe duurt toegang tot een nieuw item langer dan normaal maar over het algemeen gaat het goed!
Meridian M-30 speakers; dedicated audio-pc
S.M.S.L-U-9DAC/voorversterker;
Audioquest kabels: Carbon USB - Mackenzie RCA, Supra Lo-Rad, Supra MK-06

MaxxMark

#68
Ik ben nu vast een partypooper... Maar....

Ik had zojuist weer een traag moment. Het duurde even voor ik het door had (ik dacht eerst dat ik niet goed geklikt had :)) . Maar vanaf het moment dat ik het door had duurde het grofweg 10 seconden voordat ik een respons had.

Ik moet wel zeggen dat ik tot vandaag er totaal geen last van had. Dus misschien dat er rond dit tijdstip een cronjob ofzo draait.

Wat mij ook opviel is dat het tot nu toe altijd was op het moment dat ik op
"Show unread posts since last visit. " of
"Show new replies to your posts."
klikte.

Ik had helaas geen "ngrep" meer aan staan. Die heb ik nu weer aan gezet (just in case).

edit: negeer deze post maar. Ik had net weer een traag moment, en zag in mn ngrep dat er geen request verstuurd werd. Dus in dit geval is de kans groot dat het aan mn mac lag :)
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

BMW850

#69
Vandaag Zaterdag 16 Jan problemen om de website te komen 12.00 uur.
Dit is niet allen vandaag heb de laatste tijd regelmatig verbindings problemen op het HT-forum vooral als je wat wilt posten  :confused:

Rudy
Blind belief in authority is the greatest enemy of truth. - Albert Einstein

jowi

#70
.

Jeroen de Waal

Toevallig op je nieuwe pc  >:D >:D O0
Ontopic: hier geen problemen gehad vandaag.


Jeroen.

jowi

#72
.

Jeroen de Waal

Was het vanmiddag dan zo dat je 404 meldingen snel op je scherm kreeg of was de site eerst voor je gevoel lang aan het laden/zoeken?


Jeroen.

jowi

#74
.