Humble Statement

Started by borkaenjo@work, October 18, 2009, 16:51:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jeroen_d

#650
Quote from: EJ on March  7, 2012, 14:18:55
Opbreken van de conus: bijvoorbeeld een staande golf op het oppervlak van de conus. Vibraties in het conusmateriaal zelf. Er is VZIW geen andere definitie van opbreken van een luidspreker.
Deze redenatie is onlogisch als het gebruikt wordt om de bewering te onderbouwen dat de driver stuk kan gaan bij de filtering zoals ik heb gedaan. Een staande golf ontstaat bij de middentoner op hogere frequenties, in het werkgebied waar de driver niet gefilterd wordt. Gezien de afmeting van de driver kan de laagste staande golf op de conus ontstaan op ongeveer 1300Hz. Midden in het gebied waar je hem juist niet filtert. Op hogere frequentie, waar de conus zijn eigen resonantie heeft, wordt hij juist wel gefilterd. Dit heeft helemaal niets te maken met de filtering aan de onderkant. Daar kun je slechts problemen krijgen door te grote aansturing van de driver. Alleen een dynamische piekbelasting kan de driver stuk maken dan. Als je daarbij niet tot de Xmax mag gaan, dan mag Accuton deze niet eens specificeren. Dan zouden ze speciaal voor hun drivers moeten specificeren dat je ze niet tot verder dan 1mm bv mag uitsturen omdat anders het ceramiek breekt. Maar dit is volslagen onzin. Dan zou Accuton geen woofers kunnen maken.

Ik begrijp werkelijk niet hoe je tot je uitspraken komt. En welles nietes werkt niet, ook niet voor een highly esteemed member.
Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal. Albert Einstein (1879 - 1955)

EJ


jeroen_d

Dus jij argumenteert op basis van een voorbeeld van iemand die zijn middentoner NIET heeft gefilterd aan de onderkant, zelfs geen eerste orde netwerk? Dan bekrachtig je toch slechts mijn standpunt dat het alleen kapot gaat als er teveel warmtebelasting is of dat de driver domweg teveel wordt uitgestuurd, voorbij zijn Xmax?
Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal. Albert Einstein (1879 - 1955)

buizesmurf

Zie pas nu dit topic....moooie speakers,zelfde basis als mijn fronts.....alleen zijn ze wat mooier,betere WAF... :pompom: :wub: ;)

borkaenjo@work