ArjanR1 - Focal - Usher - Ekco - Oppo

Started by Former member 78, October 12, 2009, 21:18:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Xander32

Fraai hoor  :thumbs-up:.

Ze "gaan verder dan" de Pencills; kan je aangeven op welke wijze, waarmee "gaan ze verder" ?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Former member 78

Laat ik vooropstellen dat ik heel tevreden was met de Adams.

Maar toen ik hier eenmaal de Focal hoorde, was er een veel detailrijker mid en een losser hoog.
Je hoort meer, maar ze zijn wel wat analytischer dan de Adam. Die waren wat voller/warmer en in vergelijking met de Focal ook wat donker.

Heb ook nog naar Dynaudio Contur S 3.4 geluisterd, die had ik van de voren hoger ingeschat.

Xander32

Die Contours hebben veeeeel stroom nodig.

Quote from: ArjanR1 on September  1, 2016, 21:15:28
Laat ik vooropstellen dat ik heel tevreden was met de Adams.

Maar toen ik hier eenmaal de Focal hoorde, was er een veel detailrijker mid en een losser hoog.
Je hoort meer, maar ze zijn wel wat analytischer dan de Adam. Die waren wat voller/warmer en in vergelijking met de Focal ook wat donker.

Heb ook nog naar Dynaudio Contur S 3.4 geluisterd, die had ik van de voren hoger ingeschat.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Former member 78

Quote from: Xander32 on September  1, 2016, 21:27:20
Die Contours hebben veeeeel stroom nodig.

Stond een dikke klasse A achter ;)

Xander32

Daar heeft het iig niet aan gelegen  8).
Dynaudio vind ik altijd erg braaf klinken, heel veilig, 'lekker' binnen de lijntjes.

Quote from: ArjanR1 on September  1, 2016, 21:40:57
Stond een dikke klasse A achter ;)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

bert50

Maar een focal niet Robert [emoji12][emoji12]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
devialet 250 expert pro Rega P10 
Luidsprekers Dynaudio Confidence 20.
Furutech 609 NFC stekkerblok met Siltech 880 LS bekabeling. En Siltech 880P

Xander32

Nee, zeker niet; zoals de ts al aangeeft een meer open mid en hoog.
In het verleden heb ik zelf een surroundset bestaande uit Focal ls. gehad.

Quote from: bert50 on September  1, 2016, 22:17:19
Maar een focal niet Robert [emoji12][emoji12]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Sailor Jan

Voor een downgrade zijn dit wel hele mooie speakers! Heb altijd al een zwak gehad voor de hogere range van Focal(qua geluid geen idee); zeker Focal Grande Utopia.

Hopelijk zijn de tweeters wel verfijnder dan de lagere modellen van Focal!

Wees lief voor jezelf

bert50

Dat zijn ze zeker mooier dan de C2

Verstuurd vanaf mijn SM-T520 met Tapatalk

devialet 250 expert pro Rega P10 
Luidsprekers Dynaudio Confidence 20.
Furutech 609 NFC stekkerblok met Siltech 880 LS bekabeling. En Siltech 880P

Former member 78

Quote from: Sailor Jan on September  1, 2016, 23:16:11
Voor een downgrade zijn dit wel hele mooie speakers! Heb altijd al een zwak gehad voor de hogere range van Focal(qua geluid geen idee); zeker Focal Grande Utopia.

Hopelijk zijn de tweeters wel verfijnder dan de lagere modellen van Focal!

De tweeter in de 1028 is het zelfde als in de ''echte'' speakers van Focal :)
Er zit werkelijk NERGENS hardheid en/of scherpte in.

Wat ook grappig is, is dat ik nu bijna weer elke dag naar de set luister.
Sinds ik het besluit nam om de grote set weg te doen, was ik al ruim 5 maanden niet op de zolder geweest.
Eeuwig zonde van dat mooie spul, dat eigenlijk elke dag moet spelen.

95% van de muziek stream ik momenteel, Spotify of Plex.
De overige 5 procent komt van een schijfje :)



frank2

Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Former member 78

Nee, ben juist blij dat ik al die dikke speakers heb gehad.
Ook al zijn die beter dan de Focal, nu is er wel rust ;)

En ik hoop voor heel lang :D

Xander32

Je zit nu nog in de wittebroodsweken joh  :).

Quote from: ArjanR1 on September 10, 2016, 10:55:59
Nee, ben juist blij dat ik al die dikke speakers heb gehad.
Ook al zijn die beter dan de Focal, nu is er wel rust ;)

En ik hoop voor heel lang :D
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Former member 78

:D

Kom er net achter dat de Oppo gewoon met Plex overweg kan.
Eerder streamde ik dat via de Chromecast, is niet meer nodig dus :)
Met de CC bleef alles steken op 44khz, nu gaat het netjes tot 192.


Former member 78

Heb de zolder tv in de woonkamer gehangen.
Deze is iets groter, 60'' ten opzichte van de 50'' Panasonic.
Vond het ook zonde van die tv, want het ding heeft nog geen 100 uren gespeeld sinds ik 'm in 2013 kocht  :-X

De Pana staat nu op de slaapkamer met een Chromecast er in.



frank2

Nu nog de zolder ushers beneden zetten en klaar ;D
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Marino

Bron: Sonos Magna Ultimo / Sony CDP-XB720
Versterking: Wadia  Powerdac 151
Luidsprekers: IMF CM2

Former member 78

Quote from: frank2 on September 23, 2016, 07:43:11
Nu nog de zolder ushers beneden zetten en klaar ;D

Dan word ik het huis uitgezet  :D

frank2

Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

djaxx

Welke focal speakers zijn dit juist?  :inlove:

Former member 78


Former member 78

Even afstoffen :)

Al bijna een jaar staan de Focals in mijn woonkamer, en nog geen moment getwijfeld om ze in te ruilen.
Wat een heerlijke en fijne speakers zijn het. Ook de rest van de set is nog exact zoals het een jaar geleden was.
In de tussentijd heb ik nog wel een losse DAC geprobeerd, om te kijken of dat wat extra's kan brengen ten opzichte van de Ekco.

Ik heb de mogelijkheid gehad om een NAD M51 te lenen, en deze mocht ik een tijdje gebruiken. Na enkele dagen heb ik 'm netjes retour gebracht,
want op het laag na klonk het er niet beter op. Het leek allemaal een beetje verstopt te zitten en het speelde erg gesloten. Wel was het laag mooier, er was duidelijk meer van aanwezig. En ik hou wel van wat laag  :D Maar die test was een goede pluim voor mijn eigen spul, want een M51 is toch geen ondergewaardeerd ding.

Wel heb ik er een stukje Head-Fi bij gekocht, om soms in de late uurtjes nog lekker te kunnen luisteren. Hiervoor heb ik een Hifiman HE-400I, Chord Mojo en een Hidizs AP200* gekocht. De Chord komt als het goed is begin volgende week binnen, en de Hifiman heeft er nu zo'n 26 uren inspelen opzitten. Die uren hebben 'm goed gedaan, want wat had die er met de eerste klanken een moeite mee  :o De Hidizs is een mobiele audio speler, die zo'n beetje alles kan doorgeven aan de Mojo. Wanneer die exact komt is afwachten, ze zeggen september, maar dat kan ook wel oktober worden denk ik.

Dat was het wel zo'n beetje :)



* https://www.kickstarter.com/projects/873263862/hidizs-ap200-the-next-generation-android-hifi-musi?ref=discovery



dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Former member 78


dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.