2500-bt Denon

Started by denoontje, October 11, 2009, 12:03:01

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

denoontje

heb een gecalbreerde crt met scart in
op projector diet ie niets

Tube-freak

Probeer hem eens aan te sluiten via S-video of Composite (zo en geel kabeltje).  Wellicht krijg je dan beeld en kan je in het menu wat dingen aanpassen.
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

bmateijsen

Quote from: Tube-freak on October 11, 2009, 23:01:23
Probeer hem eens aan te sluiten via S-video of Composite (zo en geel kabeltje).  Wellicht krijg je dan beeld en kan je in het menu wat dingen aanpassen.


De 2500 heeft volgens mij alleen een HDMI uitgang.

Tube-freak

Oeps  :crazy:

Inderdaad er zit alleen HDMI op.  Ik was in de veronderstelling dat nog steeds elke video achtige speler een backward-compatible aansluiting had maar dat is tegenwoordig schijnbaar niet meer zo.

Ik kan alleen nog bedenken om een andere HDMI kabel te proberen.  Als dat het niet is dan zal het vast wel een een of andere instelling in het menu zijn (waar je niet bij kan) die niet compatible is met je beamer of tv.  Ik heb dit zelf gehad op een oude pioneer dvd speler die geen beeld wilde geven op mijn beamer.  Nadat ik hem S-video had aangesloten bleek dat er iets in het menu zat met interlaced of progressive scan of iets dergelijks wat wel op mijn tv werkte maar niet op de beamer.
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

bigbro

Quote from: denoontje on October 11, 2009, 17:15:07
in die Heimatt gehaald, maar ik kan het proberen ;-)

Ook al heb je hem in der Heimat gehaald, gewoon niet over beginnen. Mijn ervaring is ook dat ze daar niet naar vragen. In het verleden best veel contact met ze gehad, ene Cris meen ik. Prima info. Houd anders in je hoofd een dealer in Nederland mochten ze er toch naar vragen. Overigens moet die onzin nu eens een x afgelopen zijn. We leven in Europa. Pioneer houdt deze houding er wel op na. Volgens mij mag het wettelijk niet eens meer.

Groet
Bigbro

denoontje

zal straks eens bellen, maar heb de hele zwik nu ook in de auto staan.
Denk dat meest makkelijke toch even op en neer rijden is.

Inderdaad alleen hdmi uitgang--> het is een puur loopwerk

Nosferatu

Quote from: bigbro on October 12, 2009, 00:02:24
Ook al heb je hem in der Heimat gehaald, gewoon niet over beginnen. Mijn ervaring is ook dat ze daar niet naar vragen. In het verleden best veel contact met ze gehad, ene Cris meen ik. Prima info. Houd anders in je hoofd een dealer in Nederland mochten ze er toch naar vragen. Overigens moet die onzin nu eens een x afgelopen zijn. We leven in Europa. Pioneer houdt deze houding er wel op na. Volgens mij mag het wettelijk niet eens meer.

Groet
Bigbro

Chris van Ewijk zul je bedoelen, van het Look en Listen democentrum. Voor reparaties vragen ze wel naar je serienummer, waar ie vandaan komt etc., een apparaat welke niet bij hun vandaan komt doen ze niets mee. Ja, misschien als je betaalt maar voor garantie moet je dan toch even naar die Heimat. Helaas....dat dat nog kan in een Verenigd Europa....Zat merken die gewoon wereldwijd support bieden, ongeacht waar je e.e.a. gekocht hebt.
Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000

denoontje

probeer steeds te bellen:

op werkdagen van 9-...
het is nu 10.24 en nog steeds voicemail ????

Bij mij is maandag een werkdag ;-)

Nosferatu

Als je LookenListen probeert te bereiken.... 's maandags gesloten, staat op hun website.
Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000

bigbro

Zit er wel een rs232 aansluiting op?

Maximus_Aurelius

#35
Quote from: denoontje on October 11, 2009, 12:03:01
Heb me gister een 2500BT van denon aangeschaft en aangesloten op mijn AVR3808A

Sluit ik 'm aan, geen beeld en geen geluid :mad:
op display zie je de tijd wel lopen en kan ik schakelen van tracks etc

Heb op de avr de dvd ingang gekozen; hdmi 3 als input, analoog uit, digitaal uit, videoconversie auto

Diverse HDMI kabels geprobeerd (2 goedkope en een oelbach)
Direct aangesloten op de projector
etc

ps 3 doet het wel en ook hdx geen probleem (ook met dezelfde kabels)

Volgens de gebruiksaanwijziging moet ik via een keuzeknop op het front de resolutie kunnen veranderen, hier reageert ie ook niet op.

Ik zal wel terug moeten naar de dealer, maar heeft iemadn nog een optie.

Volgens mij loopt er geen signaal naar de avr, synct ie dus ook niet


Iemand nog een idee?

Hoi,

Probeer eens te zien welke firmware hij heeft.Helaas heb je hier beeld voor nodig.Misschien als je terug mee gaat naar de winkel gelijk even controleren.;)
Duw eens op de knop op frontpanel HDMI resolution en zet hem eens op 720P.Dit kun je alleen doen als er een dvd inzit.Dus niet met een bluray.
Ik zie dat je dit geprobeerd had , maar misschien is het met een bluray disc
Wanneer je de 2500bt aangesloten hebt via de receiver vergeet dan niet de receiver aan te zetten want anders krijg je geen beeld ;)

Jij hebt geen beeld dus wat ik nu ga typen is dan moeilijk om te doen maar misschien wel voor later.
Je moet wel even kijken welk afspeel mogelijkheid aanstaat.Je kunt kiezen uit media en SD , staat hij op SD dan krijg je geen beeld wanneer men via media afspeelt.

Ik heb het volgende staan in menu van mijn 2500bt:Misschien handig voor waneer hij beeld geeft :D


Deze instellingen kreeg ik gelijk beeld en geluid en dit verzorgt mijn Receiver.De receiver heb ik wel in Troughput mode staan i.v.m. beeld. Dit word verzorgt door de 2500bt.

Bij Quick menu volgende instellingen:
BD audio - HD audio output
HDMI audio out - HDMI milti (Normal)
HDMI video resolution - 1080p24

Bij custom > video:
Progressive mode - Auto

De verdere instellingen hier zijn identiek van die bij Quick.

Other:
Media select - Disc
Dit laatste is wat ik hierboven al geschreven had , nu weet je dit ook te vinden ;)


Wanneer je geen beeld krijgt als hij rechtstreeks op TV aangesloten is dan denk ik echt dat er wat mis is met de 2500bt. Er moet altijd beeld komen wanneer hij rechtstreeks is aangesloten.Voor jouw geld dit dan bij de projector ;)

Ik zou er mee terug gaan.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Maximus_Aurelius

Quote from: mack on October 11, 2009, 14:44:28
Dit werkt alleen wanneer je niet afspeelt !!

Werkt niet met een bluray erin wel met een DVD ;)
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Maximus_Aurelius

Quote from: denoontje on October 11, 2009, 21:37:11


Zo her ook firmware kunnen zijn?

Maar ja om die te upgraden zonder scherm....


Ik weet niet wanneer jij deze 2500bt gekregen hebt maar op 9 oktober is er een nieuwe firmware gekomen voor de 2500bt. Versie 1.121. Misschien dat ze deze voor je erop gezet hebben en dat het mis is gegaan.Dit kan natuurlijk ook met versie 1.120 zijn gebeurd.
Dus het is mogelijk dat het met een firmware update mis is gegaan , maar dit is wel te herstellen door een reset uit te voeren ;)

Firmware update zonder beelscherm zal bij de 2500bt moeilijk gaan.Op het scherm krijg je te zien welke versie je hebt en de complete procedure.In het display zie je alleen F/W update staan.;)
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

denoontje

allen dank to zover


Net terug uit die Heimatt.

Ook daar geen beeld..
Er is direct gebeld met Denon en zelfs een reset

(druk 1, 2, 3, 4, picture na elkaar in op de ab)

werkte niet..
Ook de knop op de voorzijde mbt resolutie niet aan de praat
Zou iets van een digital hang over zijn....winkel stuurt hem met express naar Denon duitsland.
Daarna zorgen ze ervoor dat hij met express naar mijn thuisadres wordt gestuurd.
Voor zover toch prima service dus.

Ik heb gevraagd direct de laatse frimware erop te laten zetten en even een check up van de fan (hoorde ik wel wat draaien, wellicht kan dit beter :-).

De winkel stuurt het apparaat in als nieuw, dus mocht het echt niet goed gaan, wellicht een nieuwe??

Evn een weekje nog dus de ps3.
Gelukkig nog niet verkocht.


bigbro

Denoontje,

Ik koop veel spullen in Duitsland, van auto's tot audio en video etc., zowel nieuw als 2e hands. Ik heb eigenlijk alleen maar goede ervaringen. Het is nu even vervelend maar reken er maar op dat ze het regelen.

Groet
Bigbro

denoontje

daar ga ik ook van uit!

pong38

#41
Thuur, jammer dat ik je zondag niet kon helpen.
Wat ik niet van deze leverancier snap... Waarom niet meteen een nieuwe aan jou meegeven ? Hier is toch sprake van een DOA ?
Of was dat een gevalletje niet op voorraad ?

Quote from: denoontje on October 12, 2009, 16:30:34
allen dank to zover


Net terug uit die Heimatt.

Ook daar geen beeld..
Er is direct gebeld met Denon en zelfs een reset

(druk 1, 2, 3, 4, picture na elkaar in op de ab)

werkte niet..
Ook de knop op de voorzijde mbt resolutie niet aan de praat
Zou iets van een digital hang over zijn....winkel stuurt hem met express naar Denon duitsland.
Daarna zorgen ze ervoor dat hij met express naar mijn thuisadres wordt gestuurd.
Voor zover toch prima service dus.

Ik heb gevraagd direct de laatse frimware erop te laten zetten en even een check up van de fan (hoorde ik wel wat draaien, wellicht kan dit beter :-).

De winkel stuurt het apparaat in als nieuw, dus mocht het echt niet goed gaan, wellicht een nieuwe??

Evn een weekje nog dus de ps3.
Gelukkig nog niet verkocht.



Nahpets

Quote from: pong38 on October 12, 2009, 18:30:38
Wat ik niet van deze leverancier snap... Waarom niet meteen een nieuwe aan jou meegeven ? Hier is toch sprake van een DOA ?

Quote from: denoontje on October 11, 2009, 21:59:41
ja, maar zat al in de doos. Wel buitenzijde bekeken en die was toppie en 2 dagen geleden had  ie nog gespeeld...

Wellicht een demo model?
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Snowmaster

Quote from: pong38 on October 12, 2009, 18:30:38
Thuur, jammer dat ik je zondag niet kon helpen.
Wat ik niet van deze leverancier snap... Waarom niet meteen een nieuwe aan jou meegeven ? Hier is toch sprake van een DOA ?
Of was dat een gevalletje niet op voorraad ?


Voor dit geld verkoopt de winkelier er echt maar eentje hoor  ;D.

Maar Denon Nettetal is gewoon goed. Bij twijfel krijg je in Duitsland sneller een nieuwe dan in NL is mijn indruk.
In dit geval lijkt de softeware een conflict te hebben, dus het komt vast goed.
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

denoontje

@Enno
Was inderdaad demomodel maar dat wist ik, zag er verder spik en span uit

Als hij nog een andere had staan had ik die direct mee mogen nemen, maar hij  had alleen een 3800-BT in zilver. Laat ik nu zwart willen hebben :-)

@ Ron
Ron, had niet uitgemaakt, diagnose zou hetzelfde zijn geweest en hij moest danterug naar Duitsland.
Tja moet ik mijn meissie de auto maar niet laten lenen. Met zo'n doos op de fiets is ook niet alles


Ik verwacht dat alles goed kom, en ik voorheel weinig een mooi 2500-BT heb.

Nog altijd 100 euro goedkoper dan goedkoopste aanbieding die ik in nl heb kunnen vinden (met moeite)

Maximus_Aurelius

@Dennootje:

Goede service van de winkel , had ook niets anders verwacht.Dit geld in principe voor elke goede winkel ook in NL.Want op een Demo model zit meestal bij goede shops garantie op en zo wie zo op de 2500bt want er zit minimaal 2 jaar garantie op Denon in Duitsland en laat nou deze nu circa 14 maanden oud zijn in totaal.De 2500bt kwam in augustus 2008 op de markt ;)

Jouw Denon staat bij mij om de hoek in de fabriek of bij de Distributeur , net wat men wilt zeggen ;D. Nettetal word meestal gezegt maar het is Kaldenkirchen ;).



APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Snowmaster

Quote from: Maximus_Aurelius on October 12, 2009, 19:58:43
Jouw Denon staat bij mij om de hoek in de fabriek of bij de Distributeur , net wat men wilt zeggen ;D. Nettetal word meestal gezegt maar het is Kaldenkirchen ;).

Woon je er in de buurt of heb je belangen.... ;)
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Maximus_Aurelius

Quote from: Snowmaster on October 12, 2009, 20:06:10
Woon je er in de buurt of heb je belangen.... ;)

Ik heb aandelen in Denon ;).In deze tijd van recessie is het goedkoop instappen  ;D :tongue2: ;)












Grapje ;)
Ik woon in de buurt waar Denon zit. Ik woon 300 meter van de Duitse grens en ik rij zo Kaldenkirchen binnen en pakweg 8 minuten ben ik waar Denon zit. ;D

APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Snowmaster


Aaaah.....ein Halbdeutscher im Forum  :headbanging:
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Maximus_Aurelius

#49
Quote from: Snowmaster on October 12, 2009, 20:41:02
Aaaah.....ein Halbdeutscher im Forum  :headbanging:

Nein keine Halbdeutscher ;) , Hunderd Prozent eine Niederländer ;D

Ik ben en blijf een Nederlander. In Duitsland ben ik veel en ze hebben dingen of spullen die gewoon lekkerder zijn en vele malen beter zijn dan wat wij in Nederland hebben , zoals Bier!! en Weißbier!! :pompom: .
En mijn absolute favorieten stad München  :pompom: :clapping: :headbanging: , gemiddeld 10x per jaar ben ik aantal dagen in deze stad  8)
Maar München is geen Duitsland maar Bayern  :tongue2: en Bayern is geen Duitsland maar Bayern  :P , uitspraak van het volk uit Bayern  :laugh:

P.S. Bayerns (Weiß)bier is weer lekkerder en vele malen beter dan het Duits bier  :tongue2: ;) , enige Duits bier dat in de buurt komt is Radeberger en Wernersgrüner ;)
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.