Eindelijk een braziliaanse HT.

Started by willempie, October 6, 2009, 02:55:27

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

willempie

Quote from: celerontje on August  4, 2010, 17:22:52
Kan je niet eens in de zoveel tijd een stapeltje BD's bij Amazon.com bestellen ofzo? ;)

Betalen we nog steeds 60% importbelasting overheen (inclusief over de vrachtkosten).
Vind ik nog steeds te duur voor de meeste films welke ik maar éénmaal kijk. Voorlopig ben
ik wel tevreden met de geripte blu rays op het internet.
Projector: Sony VPL-HW590ES/ Screen: Carada Brilliant White 106"/ Receiver: Arcam AVR350, Denon AVR4300/ Speakers: B&W CM7, B&W CM1, B&W Center S1, B&W AM-1 / Mediaplayer: Dune HD Pro  4k, PS4 pro/ ISOL-8 Mini Sub 2 / Synology DS412+

Lars_Portman

Quote from: willempie on August  4, 2010, 17:38:44
Betalen we nog steeds 60% importbelasting overheen (inclusief over de vrachtkosten).
Vind ik nog steeds te duur voor de meeste films welke ik maar éénmaal kijk. Voorlopig ben
ik wel tevreden met de geripte blu rays op het internet.



Dan zou inderdaad gewoon bij de HTPC houden of streamen.
Versterking : LINN - PRETEK (Phono)- LINN Powertek SE.
Bron:TeraDac PSU| SB3 SE MOD. |Airfix Feeds
Acoustic Energy AE100 – Filter MOD.

celerontje

#52
Quote from: willempie on August  4, 2010, 17:38:44
Betalen we nog steeds 60% importbelasting overheen (inclusief over de vrachtkosten).
WHAAAAAAAAAAAK??!!!!!!!! :o :o :o
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Lars_Portman

#53
60% ....

Dat heeft dan echt geen zin pff   :unhappy:
Versterking : LINN - PRETEK (Phono)- LINN Powertek SE.
Bron:TeraDac PSU| SB3 SE MOD. |Airfix Feeds
Acoustic Energy AE100 – Filter MOD.

donaldk

Met leren damesjasjes die je hier bij de Kruidvat of een goedkoop leer outlet koopt voor enkele tientjes kun je ook altijd een leuk handeltje maken daar, leer heeft daar nog nog een luxe reputatie en als het glimt...

Textiel is hier dankzij de Aziatische slaafjes ook goedkoper dan daar (en 't is bijna allemaal polyester en dat in die hitte, nou ja mijn broer heeft nu ook wat slechter weer gehad onder de 25 graden en deels ook nog regen).

Electronica is daar in principe ook altijd duurder. Mijn broer had dus ook een portable regiovrij dvd-spelertje en omdat ie er geen twee gekocht had uiteindelijk ook nog zijn eigen dvd speler (heeft toch een hdd-dvd recordertje) meegnomen als kadootjes.

Tien megabit/s das heel netjes, Usenet abootje erbij en lekker blu-ray rips binnen trekken, filmpje per dag, 45/50 gig, per dag;-). Meestal ben je voor je mail aangewezen op internetshops of iemand met een trage verbinding. Of je moet in een grote plaats wonen, of een Tooway abootje kunnen betalen.

Robbert54

waarom eigenlijk de CM-C en niet de CM C2??
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

donaldk

Hoe oud is die 2 versie? Willempie is immers al even uit NL vertrokken.

Robbert54

Quote from: donaldk on August  5, 2010, 01:35:35
Hoe oud is die 2 versie? Willempie is immers al even uit NL vertrokken.
2009 dacht ik.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

willempie

Quote from: The Vampire on August  5, 2010, 01:37:53
2009 dacht ik.
Ben vertrokken in 2007, zodoende.
Heb voordat ik vertrok al mijn apparatuur nieuw gekocht omdat huisraad vrij is van belasting.
Daarnaast nog het voordeel dat je de BTW terug kunt vorderen, als de spullen gekocht zijn binnen drie
maanden voor je vertrek. Jammer genoeg heeft het kopen van een nieuwe woning en de verbouwing
langer geduurd dan verwacht en is niet alle appartuur meer up to date. Maar vergeet het om de spullen
hier te kopen. Naast het feit dat het moeilijk te verkrijgen is, is electronica soms 2-3 keer zo duur.

Dedicated ruimtes voor een HT zijn hier nauwelijks te vinden. Behalve dan in de grote  steden als Rio en
Sao Paulo.  Maar voorlopig ben ik tevreden met de spullen die ik heb. Ik ben meer ontevreden met het feit
dat ik er nog geen gebruik van kon maken. :(
Projector: Sony VPL-HW590ES/ Screen: Carada Brilliant White 106"/ Receiver: Arcam AVR350, Denon AVR4300/ Speakers: B&W CM7, B&W CM1, B&W Center S1, B&W AM-1 / Mediaplayer: Dune HD Pro  4k, PS4 pro/ ISOL-8 Mini Sub 2 / Synology DS412+

willempie

Quote from: donaldk on August  4, 2010, 22:57:41
Met leren damesjasjes die je hier bij de Kruidvat of een goedkoop leer outlet koopt voor enkele tientjes kun je ook altijd een leuk handeltje maken daar, leer heeft daar nog nog een luxe reputatie en als het glimt...

Textiel is hier dankzij de Aziatische slaafjes ook goedkoper dan daar (en 't is bijna allemaal polyester en dat in die hitte, nou ja mijn broer heeft nu ook wat slechter weer gehad onder de 25 graden en deels ook nog regen).

Electronica is daar in principe ook altijd duurder. Mijn broer had dus ook een portable regiovrij dvd-spelertje en omdat ie er geen twee gekocht had uiteindelijk ook nog zijn eigen dvd speler (heeft toch een hdd-dvd recordertje) meegnomen als kadootjes.

Tien megabit/s das heel netjes, Usenet abootje erbij en lekker blu-ray rips binnen trekken, filmpje per dag, 45/50 gig, per dag;-). Meestal ben je voor je mail aangewezen op internetshops of iemand met een trage verbinding. Of je moet in een grote plaats wonen, of een Tooway abootje kunnen betalen.

Sinds een jaar heeft GVT de markt opengebroken.
Je kon toen voor 30 euro (10Mega) een abonnement nemen voor 2 jaar. Voor mij was dat snel bekeken, want daarvoor betaalde ik
40 euro voor 1 Mega. En GVT heeft ook een onbeperkte download limiet wat wel nodig is als je een beetje films wilt binnen halen.
Ook de service van GVT is goed te noemen. Problemen worden snel opgelost en ze bellen zelfs achteraf om te verifieren of alles goed
gegaan is. Dat is vrij uitzonderlijk hier in Vitoria waar het woord after-sales nauwelijk of niet bestaat.
Als je wilt is het mogelijk tot 100 Mega te gaan, maar dat is nog een beetje te prijzig (iets van 150-200 euro)

Projector: Sony VPL-HW590ES/ Screen: Carada Brilliant White 106"/ Receiver: Arcam AVR350, Denon AVR4300/ Speakers: B&W CM7, B&W CM1, B&W Center S1, B&W AM-1 / Mediaplayer: Dune HD Pro  4k, PS4 pro/ ISOL-8 Mini Sub 2 / Synology DS412+

celerontje

Quote from: willempie on August  5, 2010, 13:11:40
Ben vertrokken in 2007, zodoende.
Heb voordat ik vertrok al mijn apparatuur nieuw gekocht omdat huisraad vrij is van belasting.
Daarnaast nog het voordeel dat je de BTW terug kunt vorderen, als de spullen gekocht zijn binnen drie
maanden voor je vertrek. Jammer genoeg heeft het kopen van een nieuwe woning en de verbouwing
langer geduurd dan verwacht en is niet alle appartuur meer up to date. Maar vergeet het om de spullen
hier te kopen. Naast het feit dat het moeilijk te verkrijgen is, is electronica soms 2-3 keer zo duur.

Dedicated ruimtes voor een HT zijn hier nauwelijks te vinden. Behalve dan in de grote  steden als Rio en
Sao Paulo.  Maar voorlopig ben ik tevreden met de spullen die ik heb. Ik ben meer ontevreden met het feit
dat ik er nog geen gebruik van kon maken. :(

En wat nou als je een nieuwe apparaat voor je HT wilt kopen?
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

RalphH

Quote from: celerontje on August  5, 2010, 13:28:31
En wat nou als je een nieuwe apparaat voor je HT wilt kopen?

Smokkel ik het toch het land in, naast de pijnboompitten  :pompom:.

Wordt een mooie ruimte joh, ben zeer benieuwd als de electronica er in staat.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

donaldk

Die uitbreiding van Vivendi's aandeel heb ik onlangs inderdaad voorbij zien komen.

Integenstelling tot de naam zijn ze dus voornamelijk in stedelijke gebieden actief?

Noorderlijker dan Recife zitten ze nog niet, dus das nog net niet hoog genoeg voor mijn broer's schoonfamilie (nu skype-out naar mensen met een vaste telefoon aansluiting, de meeste mensen hebben een mobieltje of niks, zoals in elke ontwikkelende markt).

willempie

Quote from: RalphH on August  5, 2010, 23:15:54
Smokkel ik het toch het land in, naast de pijnboompitten  :pompom:.

Wordt een mooie ruimte joh, ben zeer benieuwd als de electronica er in staat.
Jij zal wel de gelegenheid krijgen als je deze kant uitkomt.
Volgende keer maar de arcam AVR600 meenemen, niet?. ::)
Projector: Sony VPL-HW590ES/ Screen: Carada Brilliant White 106"/ Receiver: Arcam AVR350, Denon AVR4300/ Speakers: B&W CM7, B&W CM1, B&W Center S1, B&W AM-1 / Mediaplayer: Dune HD Pro  4k, PS4 pro/ ISOL-8 Mini Sub 2 / Synology DS412+

RalphH

Quote from: willempie on August  6, 2010, 13:39:57
Jij zal wel de gelegenheid krijgen als je deze kant uitkomt.
Volgende keer maar de arcam AVR600 meenemen, niet?. ::)


Dan kom ik m wel brengen hè!
.....
..
WTF 25kg? Dat wordt geen bagage voor Karla dan  ;D
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

donaldk

TAP doet moeilijk over bagage, moet echt in twee units zitten en elk niet meer dan 23 kilo. Dus ik weet niet met welke maatschappij je vliegt...

willempie

Quote from: donaldk on August  6, 2010, 22:00:59
TAP doet moeilijk over bagage, moet echt in twee units zitten en elk niet meer dan 23 kilo. Dus ik weet niet met welke maatschappij je vliegt...

Sinds einde maart 2010 is alleen nog maar 1 stuk van 23 kilo toegestaan (KLM, Air France).
Als je vertrekt vanuit brazilie en dus woonachtig bent mag je 32 kilo meenemen
Vroeger deden ze niet moeilijk over een kilootje meer, maar nu is het echt afwegen tot 23 kg
anders kun je gewoon bijbetalen.
Projector: Sony VPL-HW590ES/ Screen: Carada Brilliant White 106"/ Receiver: Arcam AVR350, Denon AVR4300/ Speakers: B&W CM7, B&W CM1, B&W Center S1, B&W AM-1 / Mediaplayer: Dune HD Pro  4k, PS4 pro/ ISOL-8 Mini Sub 2 / Synology DS412+

donaldk

Them good ol'days, Stepfan van den Berg en de rest van de windsurfers vlogen allemaal Lufthansa, want daar kon je al je boards en zeilen inchecken als handbagage.

RalphH

In december vliegt Karla haar zus hierheen waarschijnlijk. Die kunnen we dus wel de Arcam in d'r rugzak stoppen  ;D.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

willempie

Quote from: RalphH on August  7, 2010, 23:09:59
In december vliegt Karla haar zus hierheen waarschijnlijk. Die kunnen we dus wel de Arcam in d'r rugzak stoppen  ;D.

dus jullie komen dit jaar niet meer naar brazilie?
Projector: Sony VPL-HW590ES/ Screen: Carada Brilliant White 106"/ Receiver: Arcam AVR350, Denon AVR4300/ Speakers: B&W CM7, B&W CM1, B&W Center S1, B&W AM-1 / Mediaplayer: Dune HD Pro  4k, PS4 pro/ ISOL-8 Mini Sub 2 / Synology DS412+

RalphH

Nee, wordt m niet meer dit jaar. Karla haar zus onze kant in januari, wij dan wellicht volgend jaar weer. Misschien gaat Karla tussendoor nog wel een keer in dr eentje een paar weken, kan ze ff op haar gemak bijkleppen met 'r familie. Als we met zijn 2en zijn is dat toch anders.

HT projectje gaat ook wat geld in zitten natuurlijk  :), dus links en rechts beetje compromis sluiten.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

donaldk

#71
Ik hoorde vandaag dat jullie zelfs 220 volt gloeilampen van 150 watt hebben, wow die heb ik nog nooit gezien. Ik heb wel vier gloeilampjes uit China, via Brasil, van 100 watt gekregen vandaag. Echte handbagage import, via Portugal;-).

En m'n moeder een pakje 'neutro', want de blauwe die ze vorig jaar kreeg kan af en toe een beetje blauw achterlaten. Alternatief voor ouderwetse Sunlight, voor als je op de hand wat vlekken wilt verwijderen. http://www.ype.ind.br/2006/produtos_detalhes.asp?pro_codigo=11

Helaas krijg ik niet aan het verstand gebracht dat je vetluis alleen weg krijgt met bleek, soda en azijn, dat heet water niet genoeg is:-(.

willempie

De basis zal dit ontwerp zijn:
Projector: Sony VPL-HW590ES/ Screen: Carada Brilliant White 106"/ Receiver: Arcam AVR350, Denon AVR4300/ Speakers: B&W CM7, B&W CM1, B&W Center S1, B&W AM-1 / Mediaplayer: Dune HD Pro  4k, PS4 pro/ ISOL-8 Mini Sub 2 / Synology DS412+

Martijnst1990

Mooi ontwerp! Worden het ook die kleuren? Staat namelijk erg stijlvol.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

willempie

Quote from: Martijn90 on August 10, 2010, 16:04:28
Mooi ontwerp! Worden het ook die kleuren? Staat namelijk erg stijlvol.

Als ik over 2-3 weken klaar ben met de grote verbouwing kan ik eindelijk gaan beginnen met mijn HT.

Het is nu nog een basis ontwerp, waarbij ik gebruik gemaakt heb van sketchup. Voor de kleuren op de muur ga
ik een antraciet en grijs gebruiken gelijk welke ik in de deur heb verwerkt. De vloerbedekking moet ik nog uitzoeken,
maar ik vind een diep bordeaux rood altijd een passende kleur voor een HT. Ik moet nog goed zoeken hier naar
vloerbedekking want  in BR. wordt nauwelijks vloerbedekking toegepast, behalve dan in de vorm van een kleedje.
Stenen vloeren zijn nu eenmaal lekker koel aan de voeten.

Projector: Sony VPL-HW590ES/ Screen: Carada Brilliant White 106"/ Receiver: Arcam AVR350, Denon AVR4300/ Speakers: B&W CM7, B&W CM1, B&W Center S1, B&W AM-1 / Mediaplayer: Dune HD Pro  4k, PS4 pro/ ISOL-8 Mini Sub 2 / Synology DS412+