hoofdtelefoon

Started by christa, August 6, 2003, 19:12:20

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

christa

ik wil graag een hoofdtelefoon aanschaffen om deze op een breedbeeld tv aan te sluiten het liefst een draadloze maar er zijn zoveel soorten. wie kan mij helpen bij de keus
sony 52w3000,samsung 64inch8000 samsung plasma,51d8000.samsung 40c550 lcd
dune mediaplayer
xbox360
ps3 logitech z5500

Roytjeuh

1 woord : Sennheiser :P
Pre : Parasound Halo P3 Amp : Parasound Halo A21 Source : Philips 963SA MedeVoort Modificatie Screen : Philips PW9528 PP Speakercable : Kimber 8TC + WBT0645 Interlinks : Kimber Hero Meubel : Finite Elemente Spider audio rack Speaker : B&W N804

christa

ja dacht ik al aan maar zelfs daarvan zijn ze in verschillende types van zeer duur tot wat goedkoper en ik weet niet echt waar ik op moet letten
sony 52w3000,samsung 64inch8000 samsung plasma,51d8000.samsung 40c550 lcd
dune mediaplayer
xbox360
ps3 logitech z5500

jeroen_B

Hi crista,

Ik heb een sennheisser draadloos en een sennheisser HD-600 hier thuis en heb ook de goedkopere koptelefoons met draad van sennheiser wel beluisterd.
ALs het even kan zou ik met draad kopen aangezien de geluidskwaliteit toch wel een stuk beter is! Bovendien hoor je met draadloos altijd ruis op de achtergrond!

Ik gebruik de draadloze alleen nog maar als ik buiten zit in ieder geval

jeroen

Roland

Ach, naast Sennheiser zijn er nog een x aantal goede merken.
Toevallig heb ik zelf een Sennheiser (HD580), maar bv. BeyerDynamic of AKG maken ook mooie headphones.

Voor draadloze Sennheiser hoofdtelefoons kom je geloof ik uit bij de RS65/45. Ik zou toch zeker een hoofdtelefoon met draad overwegen of een ECHT GOEDE draadloze headphone, anders ga je zeker spijt krijgen.

Probleem van de 600-serie van Sennheiser is dat ze hoog-ohmig zijn en daardoor niet echt lekker worden aangestuurd door standaard hoofdtelefoonuitgangen. Het werkt wel, maar verre van optimaal. Een losse hoofdtelefoonversterker (bv. Creek of MF) is eigenlijk een pre bij de HD580/600 om het uiterste eruit te halen.
De HD570/590 zijn wat minder moeilijk wat dat betreffende.

Wat is je budget?

Jinsu

Wat dacht je van Stax, wel prijzig maar betere koptelefoons krijg je niet ;) .
Classé - Kimber - Mitsubishi - Oehlbach - Pioneer - Revel

Science only has a lasting existence for someone who knows that he doesn't know.

Grindtegel

Ik denk ook dat je een stuk beter af bent met een hoofdtelefoon met draad. Ik heb zelf een Beyerdynamic (831) en die geef een hele mooie sound. Wel los versterkt met een Creek hooftelefoonversterker.
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

Vincent

Hier een BeyerDynamic 231 Galatic Heel mooi hoofdtelefoontje met een hele goede prijs kwaliteit verhouding ongveer 59 euro

garmtz

Draadloze hoofdtelefoon met de beste prijs/prestatieverhouding is de Sennheiser RS65, klinkt ook nog wel aardig. Dan heb je de HEARO (777, 888, 999) reeks van AKG, die zelfs surround decoders aan boord hebben, leuk natuurlijk voor een  Home Theater! Zijn wel wat duurder. Voor een hoofdtelefoon met draad raad ik ook naast Sennheiser en Beyer ook Sony aan.

christa

als ik hoor dat draadloss altijd wat ruis heeft ben ik niet echt blij mee. ik hoef niet het duurste van het duurste te hebben want het is maar voor op de slaapkamer voor 's nachts als ik niet slapen kan.
ga dan dnek ik toch vragen of ze ze aan willen sluiten op een tv en dan eens luisteren naar het verschil en zal dan de merken pakken die hier genoemd worden bedankt voor de reacties
sony 52w3000,samsung 64inch8000 samsung plasma,51d8000.samsung 40c550 lcd
dune mediaplayer
xbox360
ps3 logitech z5500

garmtz

Tja, draadloos ruist altijd wat, tenzij je de digitale oplossingen neemt van Sony, Sennheiser en AKG. Maar die zijn gelijk een stuk duurder.

suyver

Ik heb ook een Sennheiser (ik weet niet meer precies welk type, maar een draadloze met on-board surround decoder). Bevalt redelijk goed, ik gebruik hem 's avonds om wat TV te kijken. Maar ik hoor inderdaad wel altijd wat ruis op de achtergrond. Als ik dus in mijn HT wil luisteren en/of muziek wil luisteren, dan gebruik ik mijn BeyerDynamic DT831, maar die heeft wel een draad, in combinatie met een Musical Fidelity X-CAN hoofdtelefoonversterker. Dat klinkt heel erg veel beter dan die Sennheiser, maar kostte ook wel 600 euro...

-Freek.
Never underestimate the predictability of stupidity...

Grindtegel

Grado maakt ook hele mooie hoofdtelefoons. Ik heb ze zelf echter nog nooit mogen beluisteren, maar ze schijnen heel erg goed te zijn.
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

garmtz

Ook heel mooie hoofdtelefoons ja, klinken zeer dynamisch met een stevige bas. Zitten wel wat minder comfortabel, met van die "super-aural" dotten op je oren. Prijs begint ergens rond 100 Euro.

christa

ik ga straks naar de winkel dus laat wel even weten of ik geslaagd ben of niet ;D
sony 52w3000,samsung 64inch8000 samsung plasma,51d8000.samsung 40c550 lcd
dune mediaplayer
xbox360
ps3 logitech z5500

christa

oke ben naar de winkel geweest en heb meegenomen een hoofdtelefoon van ohillips met snoer voor 40 euro vond dit voor de tv op mijn slaapkamer goed genoeg.
maar voor de woonkamer ben ik nu toch wel erg geinsterreseerd geraakt in die digitale hoofdtelefoons. ik heb een mooie geluid set van marantz en boxen van chario maar gebruik dit altijd 's middags. die digitale hoofdtelefoon lijkt me wel wat voor een film die ik 's avonds nog een keer wil zien maar waarbij de volume wat harder kan.ik woon namelijk op een flat en houd wel rekening met de andere flat bewoners ik kijk daarom alleen 's middags op mijn systeem want daar hebben ze geen moeite mee.
wie kan mij wat meer vertellen over die hoofdtelefoons en waar vind ik meer informatie
sony 52w3000,samsung 64inch8000 samsung plasma,51d8000.samsung 40c550 lcd
dune mediaplayer
xbox360
ps3 logitech z5500

Grindtegel

Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

garmtz

Hier wat links met info over draadloze surround hoofdtelefoons:

AKG Hearo 777/888/999
Sony MDR-DS8000

Met draad is in principe altijd beter, maar daar zijn nog niet echt surround oplossingen voor (niet dat dat nou MOET, maar is misschien wel leuk). Wat je ook kunt doen: een goede hoofdtelefoon kopen met snoer en dan later een losse Dolby HeadPhone decoder erbij kopen.

Voor hoofdtelefoons met draad zou ik dus kijken naar de modellen van Sony, Sennheiser, Beyer, AKG en Grado.

Point7

Probeer eerst verschillende hoofdtelefoons te beluisteren (liefst in dezelfde omstandigheden met een eigen CD'tje).

Toen ik voor een goede koptelefoon ging kijken verschoot ik ervan hoeveel klankverschil erop kan zitten.

Ik heb uiteindelijk een Sennheiser HD-265 (met draad) gekocht omdat die voor mij het beste paste met het soort muziek dat ik beluister. (techno, hiphop, lounge, metal).

Ik had deze vergeleken met andere Sennheiser en AKG koptelefoons waarvan zelfs veel duurdere modellen, maar die klonken niet goed genoeg naar mijn smaak. Waarschijnlijk als je andere soorten muziek beluisterd zoals klassiek of jazz enz. dat die wel beter zijn.
Dus duur wil niet altijd zeggen beter.

Uiteraard betaal je niet enkel voor het geluid, maar ook voor de afwerking. Die goedkope koptelefoons gaan dikwijls stuk na enkele jaren. Mijn Sennheiser is nog altijd in perfect staat (3 jaar oud) en ik gebruik die zeer veel.

Mijn HD-265 kostte in den tijd zo'n 150 euro.
CU
Jurgen

Music Server --> Uptone Regen --> Benchmark DAC 3B -> Rudistor RPX-35 amp --> V-Moda LP2

Spacebass

Heel subtiel die wijziging van hoofdtelefoon naar koptelefoon  ;)

Grindtegel

Scheelt toch weer 2 letters  ;D
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

Point7

Tja....als belg ben ik het woord koptelefoon beter gewoon.
Het wordt hier uitgesproken als "ne koptellefon".  ;)
CU
Jurgen

Music Server --> Uptone Regen --> Benchmark DAC 3B -> Rudistor RPX-35 amp --> V-Moda LP2

Spacebass

Volgens mij is het eigenlijk ook koptelefoon..maar goed misschien is dat intussen ook veranderd  :)

garmtz

Mag allebei... Maar aangezien een mens een hoofd heeft, vind ik hoofdtelefoon de betere naam... :)

patrick_vdb

Oortelefoon is ook nog een kandidaat ;)

Mvrgr

Patrick